Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/21/2025 in all areas

  1. Jag kunde inte låta bli och montera vingarna lite provisoriskt bara för att jag var nyfiken på hur det skulle se ut 🧐😀
    11 points
  2. Tjoho. Den lever!! Satte dit ett separat huvudrelä, men kör bränslepump mm via Mo Unit. får se om jag behöver ingången till pränslepumpen till något annat. Isf blir det ett separat relä även till bränslepumpen. Tänkte även försöka få in fläktstyrning via Mo Unit så den går att programmera så fläkten går en stund efter att bilen är avstängd. Sååå glad idag. 😁😁😁 Nu är det bara resten kvar. 🤣😅
    5 points
  3. Tillslut, nu har jag tagit mig runt hela bilen med alla täckplåtar. Enbart två motorrumsplåtar kvar, som jag inte kommer åt i nuläget. Styrväxeln är flyttad bakåt och uppåt, så det krävdes ytterligare en täckplåt-till-täckplåten.
    5 points
  4. Då var det igång igen då 👍 Mäta, mäta och mäta. Fått dit "gamla" bakvagnen och Corvette subframen på plats. Ska nu bygga så grejerna sitter service vänligt och enkelt att modifiera osv. Fortsättning följer. Skaffat kontakter, skärmad och oskärmad kabel. Gaspedal och knappar. Fastnat på crimptång, verkar vara ett träsk med olika käftar beroende på stift. Tänkte varva chassiebygget med lite el emellanåt. Mvh Pär
    5 points
  5. Just nu ser golvet ut som en heavy metal-konsert där någon hällt ut en hink glitter i garaget. Har äntligen lyckats få tag på nya skär till kantfasmaskinen (eller vad den heter? "Fasligt Bra Fasare 3000 – för dig som vill ha en kantlös tillvaro" som det stod på kinesiska 😁) Vidare om någon läser detta i en avlägsen framtid, så borde Arto få någon form av stim-pengar för diverse lösningar som letar sig vidare till denna tråden. Har klurat på lite olika huvlåslösningar, men slutar alltid med något likande. Har skjutit på AC kopplingarna och utbyggnaden, eller mest kanske på grund av att två kopplingar har haft en kinesiskt jorden runt kryssning. Men nu har jag gett mig i kast med detta tunnrörsmankemanget, det är mer som en viskning med 1.5 ampere – när du inte svetsar, utan bara för en stilla dialog med metallen.. Väljer att gå i tunneln, tillsammans med växelreglaget, gasvajer samt diverse kablage. Fick även klart vattenrören, med goda avstånd så slangar kan röra på sig.
    5 points
  6. Efter lite stiltje i garaget är det dags att börja ta tag i kupén och börja passa in växellänkage, ratt, pedalställ m.m. Fick slöjdat ihop en enkel stol så nu finns det något att utgå ifrån. Lite justering av några mått så skall det nog vara ok.
    5 points
  7. Sådär, gjorde ett ryck över jul och gjorde klart (till 95% i alla fall) både dumper och lastcykel, båda redo för arbete. Hög tid att fortsätta med Lotusen, har vridit och vänt och ritat om på hjulupphängningens infästning och bakre delen av ramen under hösten men kände till slut, för att citera mig själv i första inlägget "hellre rätt bra och färdigt än perfekt och aldrig färdigt". Började med att vända styrväxeln och fästa stödlagret. Allt känns bra förutom att DD axeln glappar minimalt i stödlagret. Tänkte 3D printa några kilar som går att knacka i på varsin sida för att ta bort glappet, eller hur brukar man göra? Ska förstärka upp runt styrväxelns fäste också samt svarva rejälare distanser till undersidan. Sedan färdigställde jag en hel drös med skärfiler och skickade iväg på beställning. Kan rekommendera www.scandcut.se för er som inte har bra kontakt med lokala företag som kan skära och bocka plåt, alu, plast och trä. Har använt dom förut och alltid snabba, trevliga och enkla att beställa från. I väntan på att plåten anländer så började jag med bakramen, samma visa som förut, skriv ut notch-mall, kapa ur, passa in det sista och svetsa dit. Främst för mig själv, eftersom jag svor över att jag inte hade skrivit ner exakt hur jag gjorde rörmallarna fr CAD förra gången och fick lägga en timme på att lista ut det igen, så skriver jag ner mer detaljerat här nu: Skapa rör-notch-mallar i Solidworks 2020 Skapa referensplan från centerlinjen i röret (sketchlinjen), gör det även vinkelrätt mot ex. right plane. Split body (kan skära höger/vänster sidorör med samma plan oftast) Surface flatten (Välj halva röret samt splitlinjen, dra upp accuracy vid behov) Surface flatten (Välj andra halvan) Markera båda flattens, insert into new part. Skapa nytt plan coincident med ena flattenytan. (Var noga med vilken sida som är utåt resp inåt, annars blir mallen spegelvänd) Skapa ny assembly och lägg in alla mallar i den (var återigen noga med vilken sida som är utåt/uppåt) och skapa ritning samt printa i 1:1. Kapa rören 5mm längre än mallens totallängd.
    5 points
  8. Hej, har kommit en bit. Det är väldigt kul i denna fas av bilbyggandet 😀 Bilen blir 1970 mm bred, ca 1500 mm hög, hjulbas 2450 mm och ca 3300 mm lång. Batterierna hamnar i två integrerade lådor mellan hjulen på vardera sidan. Ville inte ha dem under bilen pga åtkomst samt att jag höjt chassiet mellan hjulupphängningarna för bättre markfrigång och vill inte sitta på backen. Man sitter efter varandra lite förskjutet. Mvh Pär
    4 points
  9. Även dom små sakerna tar tid 😅 Håller på och lurar ut en hållare till oljefiltret och by-pass till oljekylaren. En attapp, svagt överdesignad, för att testa platser och utformning. Kommer hamna vid motorfästet efter lite grubblande…. Plus att den är bakåfram.. 😑 tillbaka till ritbordet och stålversion nästa gång. by-pass har termostat.
    4 points
  10. Nu klara, blir lite robustare med hel sexkantsstång och 5mm järn. NU ska det väl inte böja sig. /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
    4 points
  11. Till avdelningen saker-som-tog-lång-tid så kvalar nog dessa rören in i övre halvan, men nu är dom på plats och provtryckt med ungarnas heliumballonger. (Det kommer jag nog hamna i helvetet för.. 😁) Nu är det "bara" slangarna kvar att kapa till och pressa. Skall försöka göra en tunnel att klä in allt med, skall ner med gasvajer, eldragningar och växelreglagen. När dessa väl är på plats kunde jag ge mig i kast med nästa del, växelspaken. Köpte en variant ifrån gamla GTD gänget i England, men... Det fick min gamla joystick från ett 80tals arkadspel att framstå som ett precisionsinstrument. Så av bara farten hittade jag ett MR2 Turbo reglage på Ebay, så nu har jag två varianter. Har fått till ett fäste till MR2 varianten och börjat prova ut, innan jag kapar ner allt i småbitar...
    4 points
  12. Prototyp för bakre huvlåsfästen testad och klar. Bockningsordningen och falsningen av hålen får man tänka till på ( lärde jag mig...) om det inte skall skeva iväg alltför mycket. Men nu har jag koll och kan ge mig på ett skarpt försök. Blev fästringar till tankgivarlocken också. Tröttsamt fast terapeutiskt att handgänga 28 hål... 🙂
    4 points
  13. Länge sedan jag uppdaterade igen ser jag! Sorry! Fästen för stolarna och bälten är klara (utom vid axlarna). Börjat titta på avgassystem och insett att det blir knepigt. Tog istället tag i bromsledningar. Huvudbromscylinger från Sierra monterad. Jag försöker i möjligaste mån nyttja samma delar som i 7:an. Förstyvningen i den undre delen av instrumentbrädan, skottet man sticker benen igenom, är klart med håltagning osv. Funderar på om det verkligen måste vara dubbel plåt i övre delen? Blir skumt med alla mätare jag planerar. Rör i akter och front för infästning av karossen är på plats också, men jag har inte testat med en kaross ännu. Måttar för att se om jag möjligen kan nyttja kylaren från R1:an? Borde räcka gott och väl? Speciellt med tanke på att det blir långa rör från fronten till motorn i aktern. Separat cirkulationspump behövs säkert för att det ska funka, eller hur kör ni som har hojmotor i era 7:or? Golvet är utskuret, men inte insvetsat ännu. 1 mm plåt blir det. Det är mycket som blir svårare att komma åt när man dragit dit golvet! Kommer bl.a. försöka göra tanken först. Denna tänker jag placera som en trekant bakom de ganska liggande stolarna. Misstänker att det är lämpligt att bygga en avgränsning/vägg mot kupén från tanken. 🙂 Inga mätare inköpta ännu, men tack för alla tips! Suveränt forum detta!
    4 points
  14. Tack Göran! Det betyder extra mycket när det kommer från någon som dig. Fortsätter jigga och finslipa rören till bakramen. Får se om jag kan svetsa dit resterande rör i helgen eller om jag måste invänta de skurna detaljerna, har vissa jigg-plåtar där på ingång som kan behövas. I väntan på har jag börjat klura över motorfästen. Har läst mig till att motorkuddar från volvo Valp (ca 70x26mm) ska vara väldigt styva (om än lite dyra kan jag tycka): Sedan verkar det också vettigt att montera motorkuddarna i 45° för att bättre ta upp framförallt bromskrafter (på en främre kudde), men jag gillar om inte annat utséendet att ha sidokuddarna lite vinklade också, för att gömma dom mer. Exempel på främre motorfäste på Olofsons Westfield med samma motor: Höger.. Såhär ser det ut på vänster sida: På grund av att motorn (och avgassystemet) sväller ut rätt bra upptill så är jag osäker på hur väl jag kan sätta strävor upptill på bakramen. Finns risk att den behöver vara relativt öppen upptill. Skulle därför gärna vilja nyttja motorn till att ge viss ökad vridstyvhet till chassit, Ford motorn ska ju enligt utsago vara väldigt stabilt konstruerad. Vill få dom så osynliga som möjligt så jag gjorde ett förslag där jag hänger motorn i sidokryssen och bakom föraren. Motorn har bra fästmöjligheter i framkant mellan topparna och på högersidan (även om startmotor ska få plats där också någonstans, på vänstersidan är det trängre runt oljefiltret och oklart om min tänkta placering fungerar. För växellådan vore en lösning att montera en valp-bussning centrerat under växellådan och ha en U-formad bygel i rör eller plåt som går upp på varsin sida. Ser det vettigt ut eller missar jag något? Alla plåtfästen till motorkuddarna är 3mm.. P.S. Stötdämpartornen bak kommer få stabiliseringsstag mellan sig som skruvas dit, staget kommer mest troligt att också dubblera som hållare för krängningshämmare, belysning osv. Blir nog till att lyfta dit motorn så fort rören är på plats och göra lite mockups på dessa fästen för att se om det finns plats. Jag tänker mig i samma utrymme på båda sidor även få plats med startmotor, generator och en Pierburg CWA200 vattenpump, säkert något mer som jag glömmer också, bränslefilter kanske. Kan nog bli trångt..
    4 points
  15. Efter nästan 2,5 års jobb med att bygga ny motor, kylsystem, intercoolersystem, avgassystem, så är nu äntligen bilen klar.😀 Nu återstår bara en provkörning, får bli det så fort vädret bara tillåter det. Bland det sista jag gjorde, var att bygga en ordentlig avskärmning runt kylpaketet. På det sättet kanske all luft passerar igenom kylarna. Sedan blir det till att köra en sommar med lite lägre laddtryck, har ju inte mappat om med den nya turbon (som är aningen större än den gamla). Mappning får nog bli nästa vinter, efter att styrsystemet har bytts mot något modernare.
    4 points
  16. Jag gjorde det stora misstaget att inte kontrollera cellplastkärnorna till vingarna, de var ju skurna i en CNC maskin. Tyvärr var inte måtten/storleken lika som ritningen och det fick till konsekvens att gavlarna som jag hade 3D printat inte passade perfekt. Jag fick lägga mycket tid på att spackla upp differensen och eftersom cellplasten inte tål vanligt spackel fick jag tillverka själv av epoxi och microglas som dessutom är svårslipad. Nu är iallafall all tre vingarna klara med det och nu har jag laminerat första vingen. Med lite bättre flyt så kanske jag hinner laminera de andra två vingarna i denna veckan 😀
    4 points
  17. Byter styrning till motorn blir Maxxecu race istället för Vems nu blir det e-gas med
    4 points
  18. Som tur är finns det ingen i detta forum som fattar det roliga i denna
    3 points
  19. Fått in sista givarna nu. Dags o färdigställa kabelhärvan så kan man spänningssätta o testa av elsystemet 😅
    3 points
  20. Vinge #3 gjuten, bakre övre 😀.
    3 points
  21. Köpte en liten knölvals från Aliexpress och den funkar riktigt bra på tunnväggiga alurör som vi har till kylare och intercooler. Över förväntan för några hundralappar. Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
    3 points
  22. Här finns ju en viss potential för samproduktion/samköp för egencaddade delar till våra bilar, med 4 uppsättningar för 2100 så är det ju överkomligt att ha en tråd i forumet för samköp under Ritningstråden där man kan anmäla intresse och sambeställa. Och vilken enorm resurs med alla cad kungar som finns här om de kan dela med oss vanliga dödliga :[emoji3] Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
    3 points
  23. Ja, det gör det. Ett förhållande under 1.4, dvs om axelavståndet inte är minst 40% längre än spårvidden får man oftast problem med stabiliteten. Detta är "empiriskt bevisat" av SFRO och gamla Bilprovningen under 1980-talet. Generellt sett är fysikens lagar ungefär desamma idag...
    3 points
  24. Hej, slipar vidare på skärmarna, har inte riktigt tålamod. Filler och spackel, använde för grovt papper och blev massor med repor. Slipa på. Lackade första lagret med Biltema färg och alldeles för tunn färg. Gör om ! Ingen bild på det misslyckandet. Även börjat fixa med Jeepfronten. Mall att bygga på. Limmat 2 varv med markisolering. Börjat forma med rasp, elhyvel och sandpapper. Riktigt kul. Hepp !
    3 points
  25. Halloj! Som jag tidigare skrivit så har jag tänkt köra med 4G63 motor. Men åkte på ett litet bakslag. Motorn jag har är en tidig modell så kommer använda en nyare. Varför? Jo för det blir mkt enklare och få ihop den med växellådan senare. Alltså den motorn som kallas 7 bult. Men när jag fick höra att bara ett sånt block kostar 15000 renoverat utan innehåll så drog jag öronen åt mig. Men efter mkt googlande så löste det sig. 🙂 Sparar lite på detta tills jag hämtat motorn så kommer det en uppdatering gällande motorn.
    2 points
  26. Nu ska det göras rätt från början👍 Förstärkte bordet med ytterligare 2 hjul och lite mer rör. Hjulen från Biltema skulle tåla 130 kg styck, tveksamt, men nu finns det lite marginal. Gäller bara att golvet är jämnt... Ska nu göra layouten på hela elsystemet och få det att fungera med hjälp av en medlem på forumet innan montage i chassie.
    2 points
  27. FTX Är bra, funderar knappt på matos och lukt sen jag installerade. Och som pollenallergiker är det en fristad att ha F7 filter på tilluften. Gjorde en excel mend fasta värden för tryck fall enligt provblåsningskurvorna som jag räknade tryckfall per gren i. När jag justerade ventilerna enligt beräkning var jag ca 10% ifrån rätt på de flesta. Hyfsat enkelt, så rekommenderar. Gällande bygge och studier, kämpa på, det blir lättare ekonomiskt senare (men det känns som att fritiden minskar). /T
    2 points
  28. Viktigt att kontrollera hur stort utbudet av belägg är till oken man väljer och prislappen på dem. Beläggen är oftast viktigare än fabrikatet på bromsoket. Kanske inte lika viktigt för en ren gatbil eller om man bara ska prova på bana enstaka gånger, men värt att fundera på.
    2 points
  29. Det finns 2st. nya/oanvända stolar till salu passande GT40. Bilderna får tala för sig själv. Pris 3.500/st. Skicka PM vid intresse
    2 points
  30. Undrar om inte de små sakerna tar längst tid och j€&@%las mest... 😁
    2 points
  31. Jag har nu hittat felet. Kopplingslamellen kuggar över på ingående axeln till växellådan. På det nya svänghjulet passar bara 215mm kopplingen, på typ9 hade jag 230mm. Jag trodde att splines var samma oavsett storlek på lamell. Är det någon som vet?
    2 points
  32. Denna veckan hade jag ambitioner att va lite mer arbetsam och arbeta på vingarna men men. Jag hade beställt en liten burk svart spackel som jag behövde till vingarna men den har inte levererats på grund av strul av företaget Tipro och Schenker så har jag tur kan jag få det imorgon , 11 dagar efter beställning. Istället har jag gjutit ett par skivor i kolfiber som jag ska ha till karosssidorna. De ska sitta mellan noskonen och på fotot det bruna pappret. Många hål blir det i den skivan - övre bärarmar, tryckstång till fjädringen, styrstag, bromsslang och hållare till strålkastare.
    2 points
  33. Hjälper en vän som inte är aktiv på nätet men har bestämt sig för att sälja sitt sportbilsprojekt Bygget är helt och hållet skapat från grunden och ingen ”Kit Car”. Arbeten som återstår är att färdigställa karossen , fixa inredningen, koppla det elektriska färdigt samt starta upp drivlinan. Bygget är så klart konstruktionsmässigt att köparen utan åtgärder kan kontakta Sfro för en inledande första besiktning. Noggranna beräkningar har gjorts för att få till bra hjulvinklar genom hela fjädringsrörelsen. Motor kommer från en Cadillac North Star 32 ventilers V8 med Mega Squirt motorstyrning, adapter till en Audi 5 växlad växellåda, drivaxlar och växelreglage är monterat och klart. Dolphin instrumentsats. Fjädring, servostyrning och bromsar är hämtat från Citroën. Det mesta finns för att färdigställa bygget, exempelvis finns framruta med list, liksom Recaro stolar. Det vi vet saknas är baklysen samt material (Lexan) till sidorutor och bakruta men det kommer sannolikt visa sig att det saknas fler detaljer i samband med färdigställandet. Seriöst intresserade kan erbjudas möjlighet att på plats få undersöka bygget, observera att bilen finns cirka 100 mil norr om Stockholm! Begärt pris 135 000 Kronor / resonabelt bud mottages och kommer förmedlas vidare. INGA BYTEN. Skambud kommer inte förmedlas till ägaren!
    2 points
  34. Sann lycka kan vara att hitta ett elfel! Det visade sig vara original tändningslåset som ibland hittade på underliga saker. Och den oförklarligt höga tomgången visade sig vara att Plunger control unit funkade som den skulle när kylsystemet blev rätt kopplat. Vissa bygg kvällar är helt enkelt bättre än andra.
    2 points
  35. Fixar lite saker som var dåliga innan kraschen men enklare att ordna nu när motorn är ur för första gången på evigheter. Infästningen för generatorn, finns inget färdigt då jag valt en liten 60ah Denso. Före 3mm plattjärn Undre Övre(ej svetsat än) Det blir lite påfrestningar när man kör kompressor, så har beefat upp grejorna lite.[emoji38] /Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
    2 points
  36. Föregående vecka var väldigt slö när det gäller detta projektet. Fixade lite med vingarna så att de passar sidostyckena utan för stor luftspalt. Då jag kapade av ”nackstödet” på stolen gjöt jag en ny avslutning på ryggen. Så har jag beställt lite material för fortsatt arbete med vingarna, hoppas att de kommer i idag så att jag kan få lite mera gjort denna veckan.
    2 points
  37. Det står inte helt still , trots att jag istället för saabeln håller på att lära mig alldeles för mycket om en italiensk diesel motor i en a-traktor ( ingen som föresten har brotschar till topplock diesel spridare 😂) Men hela bilen har nu ett andra lager epoxi och de ställena som var missade är fixade. Nya fjädrar med halva hårdheten ( gamla donator fjädrarna gav 4.3 hz 😱. Bytte beläggen mot ett par Biltema som låg på hyllan till den andra bruks bilen , de andra noname beläggen som kom med oken verkade ha extremt dålig friktions koefficient 🤔 lite glansiga sjuan får låna ut gamla uppsättningen r-däck och fälg. Får se om utseendet går att leva med , ser ju inte direkt original ut med skivor och motorsport fälgar 😎 nu är den närmare än på länge , frågan är om den hoppar i nästa helg eller man ska göra klart styrningen först. Glappar ju fortfarande i lupo orginal dubbel D skarven
    2 points
  38. Det där känner jag igen, man får lära sig och prova på mycket nytt när man snickrar bil, men det genererar ju oftast en hygglig dos glädje när man råkar lyckas. Jag antar att ni har koll på "aneeling". F*n vet vad det heter på Svenska, inte glödga väl, när det gäller aluminium? En metod är att måla på med tusch där man vill ha det mjukare, värma på med gas/gasol till tuschet är helt borta. Försiktigt, då mest på kanterna så det inte bara säger "ploff" 🙂
    2 points
  39. Har sett någon som kört 2 mm men då var utskriften med 100% infill (helt solid). Min är till 1 mm plåt och utskriven med 8 lager solida väggar och 40% infill. Funkar kanon att klämma i skruvstycket. Men det är väl inget för storproduktion då den tar lite stryk av plåtkanter och så. Men borde funka till åtminstone 30+ inpressningar.
    2 points
  40. Här finns brickor att tjöpa om lösnings-behov skulle uppstå.🙂 https://www.wiberger.se/produkt/din6319
    2 points
  41. Hurraaa, pensionen är räddad!😄 Det är bara att kopiera på, jag har snott en hel del i min tur. Just huvlås-lösningen kommer från SGT-Mick. F.ö. imponerar engagemanget och takten på realiserandet. Det ser väldigt bra ut, kämpa på!
    2 points
  42. Satte dit skenor på passagerarsidan och kunde då göra golv under stolarna, rumpan stack ner för långt förut, av aluminiumplåtar. Här syns också golvsäkningen vid pedalerna. Körde en bit idag, väldigt halt -4 grader och bara is. Mappade lite i autotune, går bättre och bättre. Tyvärr trycker den ur sig kylarvatten vid expansionskärlet, fattar inte varför. Har satt ett Volvo 240 kärl med slangen undertill ner till kylarreturen och klena slangen till kylaren där påfyllning är. Men expansionskärlet fylls och trycker ur sig vattnet. Idag sprack lilla slangen mellan kylare och expansionskärl? Det enda som är kvar är på med skärmarna och noskon samt flytta ut belysning bak till skärmarna. Bakljusen klarade inte kravet om 40 cm från ytterkant. Sedan funkar inte alla mätare, tankgivare och temp. Osäker på hastighetsmätare. Mvh Pär
    2 points
  43. Välkomna till LocostSweden årliga bandag (trackday) med tillhörande mat kvällen innan. Bandag lördag 2/8 Bandagen går under SMA's försäkringar (som man ska ha ordnat själv innan). SMA licensen fixar man via deras hemsida: http://www.smalic.se/forare/ Bankörningen kostar för: medlemmar 1300kr/bil (inkl. 1 förare) + 250kr/extraförare (på samma bil). icke medlemmar 1550kr/bil (inkl. 1 förare) + 250kr/extraförare (på samma bil). På detta sättet kan man alltså vara flera förare på samma bil utan behöva betala en full avgift om bara vill prova på lite grann. Anmäl antalet förare/bil i anmälningslistan, om inget avges utgår vi från att det bara är 1 förare. Alltså, är du medlem och kör själv med din bil, så kostar det 1300kr. Har du med dig ytterligare en förare på din bil, så kostar det totalt 1550kr. Motsvarande för icke medlemmar är 1550kr (för bil + 1 förare), 1800kr (bil + 2 förare)... Anmälan görs här i tråden och betalning sker till PlusGiro 367442-1 (var noga med att märka betalningen med "Kinnekulle" och "namn"). Betala totalavgiften med bil + alla förare, det blir enklast för oss att hålla koll på betalningarna på det sättet. Gör upp kostnaden för extra förare internt. Skapa ett nytt inlägg i denna tråd där du kopierar tidigare anmälda och lägger till dig själv (med info). Obligatoriskt förarmöte 8:15 på lördag! Regler, checklista och mer information för bankörningen finns här: Regler och rekommendationer för Kinnekulle 2025 med Locost MK.pdf Checklista Kinnekulle 2025 Locost MK.pdf Hjälpa till med arrangemanget? Är du intresserad att hjälpa till med arrangemanget (t.ex. stå en stund vid huvudpostering eller ljudmätning), så meddela oss det antingen via PM eller här i tråden. Du kan även komma fram till oss under bandagen för att kolla ifall det finns något att hjälpa till med. Karossbilar Medlemmar som inte har en färdigbyggd bil kan komma med sin karossbil. Blir det många vanliga bilar, så kommer dessa få åka i en egen grupp. Vi kommer ev. bjuda in andra klubbar. Minderåriga passagerare Minderåriga från 13 års ålder tillåts som passagerare i vissa pass, kolla under bandagsregler ovan vad som gäller. SMA Försäkring När ni skaffar endagars SMA kan ni använda denna information: Tävlingsnamn: Trackday Kinnekulle 20250802 Tävlingsarrangör: LocostSweden Tävlingsgren: Trackday Matkväll fredag 1/8 Vi arrangerar så att vi får låna grilltunnor och någon typ av grillbuffé eller liknande. Följande priser gäller: Medlemmar: Gratis Barn upp till 15 år: Gratis Personer över 15 år: 250kr (alternativt att man löser medlemskap och därmed är det gratis att delta i grillkvällen). Eftersom vi inte kan hantera kontanter på plats, så måste man betala in detta på postgiro eller gör upp det med Micke Lvov @heralue (vår kassör), innan man kommer upp till Kinnekulle. Grillen tänder vi ungefär vid 17:00. OBS! För att vara säker på att man får mat, så behöver ni ha anmält er senast 27/7! Efter det kan vi inte garantera någon mat. Boende Det kommer troligtvis finnas möjlighet att låna funktionärsstugan, vi kollar och återkommer med information senare. Det brukar finnas 16 sovplatser. Bildelsloppis Alla har vi väl delar liggandes som vi inte använder. Ta med detta (om ni har plats), så kan vi köra en bildelsloppis. På så sätt kanske dina överblivna delar kommer till användning hos någon annan. Finbilsutställning eller bara hänga på banan... För den som inte vill köra på banan men som ändå vill komma på arrangemanget, så finns det möjlighet att ställa ut sin bil på gräskullen inne på banområdet. Eller kom för att umgås med likasinnade, bara för att... Ta även med familjen, så kanske dom börjar förstå varför du tillbringar tid i garaget eller framför datorn. Det finns säkert plats att åka med några varv som passagerare i någons bil.
    2 points
  44. Kört hårt med sticksågen idag, sågat upp hål för grill, luftutsläpp i huv, luftintag på sidorna, lamphål för Saab strålkastare samt testmonterat, hål för "boxar i dörrarna mm, monterat duzar för lucka fram, även påbörjat soppasystem med pump och filter. Då jag inte kommit på någon smart lösning med tankarna är planen att köra höger tanken som huvudtank och sedan ha vänster som reservtank men en extra pump som pumpar över soppan vid behov. Även hunnit få på slipgrund på bruksbilen, en bra helg....
    2 points
  45. Oxå snart på G …. Vågade du ha det på i garaget under natten @tpau ? Knallgas etc ….🤔
    2 points
  46. www.scandcut.se har jag handlat från. Inga konstigheter och priserna var konkurrenskraftiga jämfört med det jag kunde hitta på nätet Pris direkt på hemsidan. Även bockade detaljer
    2 points
  47. Hej fick hem grejerna. Man får prisuppgift direkt på hemsidan. Beställde 1 par först men skillnaden att beställa 4 par var bara några hundralappar. Är väl ställtiden som kostar. Gjorde det. Tror det blev 2100 kr för allt med frakt. Finns mao delar om någon är intresserad. Väldigt fin finish. Ska bara putsa passningen för hjulnavet i svarven. Mvh Pär
    2 points
  48. Hej, format klart noskonen och lagt ett varv med epoxy.
    2 points
  49. Medans jag klurade hur jag ville lösa sista för kylkretsarna så passade jag på o ta lite översiktsbilder idag. Det händer ju tyvärr väldigt sällan, så varför inte liksom? Hur gjorde ni andra med luftningsledning från radiatorn? Har någon vild ide om att dra ett 3/16 bromsrör framifrån o bak då det är enkelt o gömma o finns bra med nipplar o genomföringar för sådant system för att kunna slingra det hela vägen bak till expansionskärlet. Men blir innerdiametern för liten kanske? Vill samtidigt inte nalla på kylarens kylkapacitet, så minsta möjliga som klarar o lufta känns väl rimligt, men vart går gränsen?
    2 points
  50. Nu är caben färdig så nu kan det regna. Rätt gott att ha om man är ute och det börjar regna det ökar användbarheten på bilen.
    2 points
×
×
  • Create New...