-
Posts
947 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
93
sorin last won the day on November 5 2025
sorin had the most liked content!
Reputation
569 ExcellentAbout sorin
- Birthday 12/23/1973
Profile Information
-
Kön
Kille
-
Plats
malmö
Profile Fields
-
Namn
Sorin Tudor
-
Ort
Malmö
-
Locost-status
Övrigt
Recent Profile Visitors
12,512 profile views
-
@vedde kanske denna kan hjälpa dig // Sorin
- 2,304 replies
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
sorin started following Lösningar för backväxel , Mac-pherson spindel i dubbel a-arm fjädring? , Speedometer Yamaha R1 2005 and 5 others
-
Mac-pherson spindel i dubbel a-arm fjädring?
sorin replied to p3rfr's topic in Upphängning & styrning
Det finns väldigt mycket kunskapa här på forumet . Ha lite tålamod så kommer du få en del pros end cons 🙂 // Sorin -
Mac-pherson spindel i dubbel a-arm fjädring?
sorin replied to p3rfr's topic in Upphängning & styrning
Ford Sierra spindel används i de flesta Mk Indy som är reggade i Sverige . Utan att veta vad är det för bil du tänker bygga så tycker jag att din förslag verkar väldig komplicerad. Jag hade kört på Sierra eller Mx5 delar. @therealpinto kommer säkert med bra imput med hur SFRO ser på din förslag . // Sorin -
Jag använder speedometer från Gauge Applications - Revolution (Racing & Performance) - Performance Speedometers - SPEEDHUT® Custom Gauges. Motorn är en Honda CBR 1000 RR . Original hastighetsgivaren från Honda motor fungerar bra med speedometer . Lätta att kalibrera . // Sorin
-
Porsche 356 Coupe eller Speedster projekt
sorin replied to Speedster's topic in Amatörbyggda fordon köpes
Hej Petter Jag har en platta från en 66-a , avkortad efter rekommendationer från Viking Speedster . Tanken var att jag skulle beställa kaross från Viking Speedster med det blev aldrig av. Finns i Malmö. Hör av dig om det skulle vara något för dig . Ha det fint Sorin -
Jag har inte varningsblinkers på min senaste bygge . Det var inga problem på reggbesiktningen men har du möjlighet att ha det hade inte varit helt fel . // Sorin
-
Samma sak fast tvärt om kanske . Beror lite på vad du har för diameter på huben // Sorin
-
Det kan vara problem med E märkningen men annars vad jag vet finns ingen åldersgräns // Sorin
-
Kolla lite på denna https://www.motogadget.com/en-en/products/mo-unit-blue . // Sorin
-
-
-
@Mikael Nordin kommer från Spanien men väldigt lik Quaife . https://jtr-racing.com/producto/autoblocante-de-discos-regulable/
-
Jag provade mig fram tills jag hittade rätt . Det blev en väldigt kostsam historia 🙂 🙂 . Första alternativet var ett startmotor från Wosp som var tänkt att den skulle monteras på hojens utgående axel . Blev aldrig testad . Andra alternativet som jag hoppades på var ett Diff med elback( Startmotor ). Tyst och med samma utväxling som hojen hade . Det fungerade men bara ibland . Batteriet tömdes ganska fort . Sen hjälpte inte att klossarna till handbromsen låg an hela tiden och bromsade . Märkte det efter jag köpte och monterade den tredje alternativet . Tredje alternativet blev en diff med möjlighet att ändra rotationen på . 6 växlar fram och 6 back om man vågar 🙂 🙂 Fungerar perfekt . Det tråkiga är det höga priset , väsnas en hel del och kostsam om man vill ändra utväxling . Alternativ två hade varit bäst om jag hade haft lite mer tid och tålamod att fixa det .
-
Vad har du för vikt på bilen ? // Sorin
