Jump to content

sorin

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    947
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    93

sorin last won the day on November 5 2025

sorin had the most liked content!

Reputation

569 Excellent

About sorin

  • Birthday 12/23/1973

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    malmö

Profile Fields

  • Namn
    Sorin Tudor
  • Ort
    Malmö
  • Locost-status
    Övrigt

Recent Profile Visitors

12,513 profile views
  1. @vedde kanske denna kan hjälpa dig // Sorin
  2. Det finns väldigt mycket kunskapa här på forumet . Ha lite tålamod så kommer du få en del pros end cons 🙂 // Sorin
  3. Ford Sierra spindel används i de flesta Mk Indy som är reggade i Sverige . Utan att veta vad är det för bil du tänker bygga så tycker jag att din förslag verkar väldig komplicerad. Jag hade kört på Sierra eller Mx5 delar. @therealpinto kommer säkert med bra imput med hur SFRO ser på din förslag . // Sorin
  4. Jag använder speedometer från Gauge Applications - Revolution (Racing & Performance) - Performance Speedometers - SPEEDHUT® Custom Gauges. Motorn är en Honda CBR 1000 RR . Original hastighetsgivaren från Honda motor fungerar bra med speedometer . Lätta att kalibrera . // Sorin
  5. Hej Petter Jag har en platta från en 66-a , avkortad efter rekommendationer från Viking Speedster . Tanken var att jag skulle beställa kaross från Viking Speedster med det blev aldrig av. Finns i Malmö. Hör av dig om det skulle vara något för dig . Ha det fint Sorin
  6. Jag har inte varningsblinkers på min senaste bygge . Det var inga problem på reggbesiktningen men har du möjlighet att ha det hade inte varit helt fel . // Sorin
  7. Samma sak fast tvärt om kanske . Beror lite på vad du har för diameter på huben // Sorin
  8. Det kan vara problem med E märkningen men annars vad jag vet finns ingen åldersgräns // Sorin
  9. sorin

    Lotus 23 - Belo

    Kolla lite på denna https://www.motogadget.com/en-en/products/mo-unit-blue . // Sorin
  10. Jag frågade Gemini AI om min 500 Maxi skulle passa som rallybil 🙂 🙂
  11. Tror det blir svårt att modifiera .
  12. @Mikael Nordin kommer från Spanien men väldigt lik Quaife . https://jtr-racing.com/producto/autoblocante-de-discos-regulable/
  13. Jag provade mig fram tills jag hittade rätt . Det blev en väldigt kostsam historia 🙂 🙂 . Första alternativet var ett startmotor från Wosp som var tänkt att den skulle monteras på hojens utgående axel . Blev aldrig testad . Andra alternativet som jag hoppades på var ett Diff med elback( Startmotor ). Tyst och med samma utväxling som hojen hade . Det fungerade men bara ibland . Batteriet tömdes ganska fort . Sen hjälpte inte att klossarna till handbromsen låg an hela tiden och bromsade . Märkte det efter jag köpte och monterade den tredje alternativet . Tredje alternativet blev en diff med möjlighet att ändra rotationen på . 6 växlar fram och 6 back om man vågar 🙂 🙂 Fungerar perfekt . Det tråkiga är det höga priset , väsnas en hel del och kostsam om man vill ändra utväxling . Alternativ två hade varit bäst om jag hade haft lite mer tid och tålamod att fixa det .
  14. Vad har du för vikt på bilen ? // Sorin
×
×
  • Create New...