Jump to content

Jaguar D-type med V8


dmc12Hank

Recommended Posts

On 2023-09-13 at 23:16, dmc12Hank sade:

Har hittat ett företag i Sollentuna där rutan bara kostar tusen spänn och man kan hämta på plats så slipper man fraktkostnad. Lite mer rimligt. 

Kan du dela företaget för oss som bor i området om vi behöver PC rutor? jag kan tänka mig en liten vindavvisare i PC eller en temp ruta som går att montera bort vid behov.

/Vedde

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, vedde sade:

Kan du dela företaget för oss som bor i området om vi behöver PC rutor? jag kan tänka mig en liten vindavvisare i PC eller en temp ruta som går att montera bort vid behov.

/Vedde

Absolut. Dom va supertrevliga
dessutom. 


Akriform Plast AB
Bergkällavägen 38
192 79 Sollentuna

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Testar att montera vindavvisaren. Lite pilligt innan den sitter perfekt. Ska köpa en alulist som ska sitta på utsidan med gummilist. Det blir världens minsta vindrutetorkare, spolaren kommer väl att spruta mitt i fejan också. En riktigt bra regnbil  


IMG_8805.thumb.jpeg.9c9e9ed564ac1dbece280792520561ad.jpeg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Har sett flera andra D-types med en styrning/stopp i skarven mellan vindruta och dörruta. Se bild. Ska fixa nåt liknande. Kanske limma en bit polykarbonat eller skruva  som på bilden.   

IMG_8888.png

Edited by dmc12Hank
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det går att popnita men man får slå ut stålkärnan som blir kvar i niten och sen platta ut baksidan med körnare/dorn.

Jag återkommer med lite bilder när jag promenerat hunden. 🙂

Edited by Mats Karlsson
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Mats Karlsson sade:

Det går att popnita men man får slå ut stålkärnan som blir kvar i niten och sen platta ut baksidan med körnare/dorn.

Jag återkommer med lite bilder när jag promenerat hunden. 🙂

Tack för svar. Kollade på en youtubevideo där dom gjorde exakt så. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det andra folk gör är att vrida yttre låset 90 grader mot det inre och använda popniten som sticker igenom för centrering.

/T

Edited by tpau
Rättat autocorrect
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har satt dit aluplåtar runt kylaren som förhoppningsvis ska styra alla luft genom kylaren. Kylaren har inte den mest optimerade vinkeln men hoppas att det funkar. Sånt som man måste provköra lite längre sträcka för att upptäcka. Skulle vilja provköra en längre sväng för att testa så växellådan växlar som den ska och kickdown funkar. Svårt det där när man inte har en egen avspärrad testbana. 

IMG_9086.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om du är osäker så: Absolut inte Maroon😁

Skämt åsido, självklart ska du förstås lacka i en färg du själv kommer att trivas med framöver. Om du absolut vill veta vad jag tycker så gör sig äldre bilar bäst i solida färger från den tiden det begav sig, Fern grey ser riktigt bra ut. Jag hade själv svårt att välja färg till min så det blev grå.😉 Den hittade jag genom att ta en dag och gå på bilfirmorna för att se och få inspiration.

Din bil kommer att bli hur ball som helst, gillar konceptet: Cobra med Jaguarkaross!:icon_thumbup:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har mailat förfrågningar till några billackerare i Stockholmstrakten och börjar inse att det kommer bli ett problem att hitta nån som kan tänka sig att lacka. Dom flesta jobbar bara mot försäkringsbolag verkar det som. Kanske måste lacka själv. Men ska inte ge upp riktigt än. Tips tas tacksamt emot 😄

 

Link to comment
Share on other sites

Fysiska besök hos lackerare borde hjälpa, med bilder på bygget i handen för att öka engagemanget. Mitt cobrabygge för länge sen togs emot av lackägaren med motiveringen att han ville ge killarna något annat än bara kofångarhöljen, att istället göra hel bil med separat ram och massor av småprylar.

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, dmc12Hank sade:

Får testa det om inte någon nappar. Det räcker kanske inte att skicka bilder i ett mail. 

Har en lackerare ens tid o läsa mail?

Det är nog bara större firmor som gör är min uppfattning iaf, och då får du betala för massa overheadkostnader.

Men det är inte lätt o hitta vettig lackerare med max 10 anställda för att dom ska ha tid samt vettiga priser.

 

Hoppas du finner vad du söker 😎

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Om inte annat så finns ju Öbergs automotive i Billesholm, där kan du få lacka själv med med stöd av en professionell lackerare. Långt att åka visst men en eller ett par helger så bör det ju vara klart.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...