-
Posts
285 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
24
ulwe last won the day on October 23 2025
ulwe had the most liked content!
Reputation
160 ExcellentProfile Information
-
Kön
Kille
Profile Fields
-
Namn
Ulf Westberg
-
Ort
Älvängen
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
ulwe started following Generator laddar 14,7 till 15,3 volt !?? , Locost old style , Monoposto - F1/Indycar Locost and 4 others
-
Hmmm, jag skulle skaffat en plastflaska som kragen går att få tät mot expansionskärlet, kapa ur botten på flaskan och fylla på så det är 2-3 decimeter ovanför högsta punkten på motorn, vilket verkar vara den uppåtgående kylarslangen. Och lyfta upp höger fram för att få än mer höjdfördel. På filmen ser det ut att nivån i expansionskärlet är "jättelåg".
-
Mycke annat nu, råkade sälja en Jaguar och köpte en Fiat Coupe för samma pengar, i den anda som jag skaffar alla mina bilar så hade även denna en underhållsskuld a la järnvägen. Tog hem den på kärra och bytte kamremmen o en massa annat, belöningen kom i veckan med en tur till Gotland, 110 mil på 4 dagar... attan vad bra den går, en riktigt analog maskin. Har dessutom sålt huset, jagar en annan plats att befinna mig på.........
- 149 replies
-
- ram
- lexus ls400
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Hej Steel, gjorde detta med min flippfront, storlek 2 meter x 1.8 meter x 0.8 meter hög. Använde långsam injection polyester, varvade glasväv med kolfiberväv bara för att jag hade det hemma.... Det blev ett långt pass, ca 23 timmar. jagade en vacuumläcka i 4 timmar...... själva fyllandet av polyester tog ca 30 minuter, kommer inte ihåg exakt....... OBS, detta var mitt första injektion-jobb, gick bra, senare blev det inte lika bra när jag gjorde en mindre sak, dörrsida. Ja, Easycomposites är bra, har köpt mycket därifrån.
-
Förra helgen hittade jag ett elschema program, TinyCAD, som så här långt verkar vettigt, är igång med att skapa de symboler som inte finns färdiga. Dessutom kom elcentralen från CBS idag, sååå... gott att vara igång med byggebilen efter ett uppehåll på 1.5 år!
- 149 replies
-
- 2
-
-
- ram
- lexus ls400
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
-
Ser dina bekymmer för sent, men till nästa gång kan jag rekommendera Mikalor, finns på Speeding bland annat, jag använde dom med inre band till kylarslangarna, men även de med "mottrycksfjäder" tror jag på, satt original på min Jagga men ett annat märke. Huvudsyftet med dom här är såklart att fördela trycket och inte bara snörpa åt mest vid förskruvningen.
-
OK. Är det mindre jobb att vrida filtret 90 grader, eller är det helt omöjligt? Hindrar bakåtsikten helt då??
-
I cobran, med Ford 5.0 fick jag fräst ner insuget på en firma (dualplane) eftersom jag satte motorn i våg, för att också få gasaren i våg. Hade ändå problem eftersom jag hade en Edelbrock 600, även med offroadnålar på flottören så gick det inte att svänga med den på bana, gick fett i kurvorna.... Bytte till insprut tillslut, problem solved. Om du gör brickor med samma vinkel under muttrarna så blir det bättre trovärdighet på åtdragningen.
-
En kompis/arbetskollega gjorde en plugg likt original F40 på centrumdelen, åkte till Fundo och fick gjort 5 stycken. Vet inte vilka fälgbanor han använde. Om det är intressant, DM så kan jag förmedla kontakten. Han sålde bilen halvfärdig för ett gäng år sen.
-
Bra att veta att en sån är vettig, hade redan en bookmark.
-
Avskyr att göra el, motogadget är ju vettig och billigare än Maxxecu PDM, gadgeten vill att jag skaffar en ny telefon dock, iPhone5 nu, meeen batteriet är ju klent i den i alla fall 😂
-
Hej, är det någon som har erfarenheter av liknande som på bilden? Prisvärt ja, men är det någe bra? Finns med bra namn (Painless) eller inga namn alls.....
-
Universal blinkersspak från carbuildersolutions
ulwe replied to Mats Karlsson's topic in Delar säljes
Blinkersspaken kan jag få användning för, ska börja med elen snart. Jag finns i Älvängen, åker du mot Göteborg nån gång ? -
Generator laddar 14,7 till 15,3 volt !??
ulwe replied to Göran Nilsson's topic in Elektronik & Belysning
Har en Jaguar S-type, dom är känsliga på batterispänning och den svek mig en gång, elektriska handbromsen släppte inte 🥵 . Efter det så kollade jag med scanverktyget, man kan se batterispänningen live och vid start droppade den till 8.8 V ungefär, det var nog det som fick handbromsens styrbox att få ett spel. Iallafall, efter start så laddar den över 15 V i ungefär en minut för att sen gå ner tilll 14.2 - 14.5 (kommer inte ihåg exakt.....). Så ditt fenomen kanske ska vara så? Ingen aning om den intelligensen ligger i generatorn eller i bilen?
