Jump to content

ulwe

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    285
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

ulwe last won the day on October 23 2025

ulwe had the most liked content!

Reputation

160 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Ulf Westberg
  • Ort
    Älvängen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hmmm, jag skulle skaffat en plastflaska som kragen går att få tät mot expansionskärlet, kapa ur botten på flaskan och fylla på så det är 2-3 decimeter ovanför högsta punkten på motorn, vilket verkar vara den uppåtgående kylarslangen. Och lyfta upp höger fram för att få än mer höjdfördel. På filmen ser det ut att nivån i expansionskärlet är "jättelåg".
  2. ulwe

    Wingnut

    Mycke annat nu, råkade sälja en Jaguar och köpte en Fiat Coupe för samma pengar, i den anda som jag skaffar alla mina bilar så hade även denna en underhållsskuld a la järnvägen. Tog hem den på kärra och bytte kamremmen o en massa annat, belöningen kom i veckan med en tur till Gotland, 110 mil på 4 dagar... attan vad bra den går, en riktigt analog maskin. Har dessutom sålt huset, jagar en annan plats att befinna mig på.........
  3. Hej Steel, gjorde detta med min flippfront, storlek 2 meter x 1.8 meter x 0.8 meter hög. Använde långsam injection polyester, varvade glasväv med kolfiberväv bara för att jag hade det hemma.... Det blev ett långt pass, ca 23 timmar. jagade en vacuumläcka i 4 timmar...... själva fyllandet av polyester tog ca 30 minuter, kommer inte ihåg exakt....... OBS, detta var mitt första injektion-jobb, gick bra, senare blev det inte lika bra när jag gjorde en mindre sak, dörrsida. Ja, Easycomposites är bra, har köpt mycket därifrån.
  4. ulwe

    Wingnut

    Förra helgen hittade jag ett elschema program, TinyCAD, som så här långt verkar vettigt, är igång med att skapa de symboler som inte finns färdiga. Dessutom kom elcentralen från CBS idag, sååå... gott att vara igång med byggebilen efter ett uppehåll på 1.5 år!
  5. Skruvklammer med inre ring. Mikalor Slangklämma 40-60mm/16,5mm Med inre ring W3
  6. Ser dina bekymmer för sent, men till nästa gång kan jag rekommendera Mikalor, finns på Speeding bland annat, jag använde dom med inre band till kylarslangarna, men även de med "mottrycksfjäder" tror jag på, satt original på min Jagga men ett annat märke. Huvudsyftet med dom här är såklart att fördela trycket och inte bara snörpa åt mest vid förskruvningen.
  7. OK. Är det mindre jobb att vrida filtret 90 grader, eller är det helt omöjligt? Hindrar bakåtsikten helt då??
  8. I cobran, med Ford 5.0 fick jag fräst ner insuget på en firma (dualplane) eftersom jag satte motorn i våg, för att också få gasaren i våg. Hade ändå problem eftersom jag hade en Edelbrock 600, även med offroadnålar på flottören så gick det inte att svänga med den på bana, gick fett i kurvorna.... Bytte till insprut tillslut, problem solved. Om du gör brickor med samma vinkel under muttrarna så blir det bättre trovärdighet på åtdragningen.
  9. En kompis/arbetskollega gjorde en plugg likt original F40 på centrumdelen, åkte till Fundo och fick gjort 5 stycken. Vet inte vilka fälgbanor han använde. Om det är intressant, DM så kan jag förmedla kontakten. Han sålde bilen halvfärdig för ett gäng år sen.
  10. Bra att veta att en sån är vettig, hade redan en bookmark.
  11. Avskyr att göra el, motogadget är ju vettig och billigare än Maxxecu PDM, gadgeten vill att jag skaffar en ny telefon dock, iPhone5 nu, meeen batteriet är ju klent i den i alla fall 😂
  12. Hej, är det någon som har erfarenheter av liknande som på bilden? Prisvärt ja, men är det någe bra? Finns med bra namn (Painless) eller inga namn alls.....
  13. Blinkersspaken kan jag få användning för, ska börja med elen snart. Jag finns i Älvängen, åker du mot Göteborg nån gång ?
  14. Har en Jaguar S-type, dom är känsliga på batterispänning och den svek mig en gång, elektriska handbromsen släppte inte 🥵 . Efter det så kollade jag med scanverktyget, man kan se batterispänningen live och vid start droppade den till 8.8 V ungefär, det var nog det som fick handbromsens styrbox att få ett spel. Iallafall, efter start så laddar den över 15 V i ungefär en minut för att sen gå ner tilll 14.2 - 14.5 (kommer inte ihåg exakt.....). Så ditt fenomen kanske ska vara så? Ingen aning om den intelligensen ligger i generatorn eller i bilen?
  15. Bra jobbat!!
×
×
  • Create New...