Jump to content

fege

Ledningen
  • Posts

    1,403
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    92

fege last won the day on November 24 2025

fege had the most liked content!

Reputation

505 Excellent

About fege

  • Birthday 01/20/1975

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Fredrik Pousard
  • Ort
    Lindome
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

13,353 profile views
  1. Örebro Agenturaffär kanske kan ha något som passar? Kantlist med tätning - Örebro Agenturaffär AB
  2. Det var nog ett bra val att kapa bort den framkanten. Bättre att skruva den i aluplåten så att den går att ha demonterbar om man vill kunna plocka av spindeln någon gång. Alternativet kan vara att fästa den permanent i plåten och göra hela alltet löstagbart. Min beter sig på samma sätt och kommer att hamna på offerhögen den med... 🙂
  3. Snyggt! En del av bitarna på originalbilarna kommer ju från flygindustrin så den kylaren blir perfekt! 👍
  4. Stiligt Niclas! 🤩
  5. fege

    Lotus 23 - Belo

    Hittade denna i gömmorna. Bilden visar elsystemet för 98-99 R1:an om det kan vara till någon hjälp.
  6. Såg denna länk i ett tips på SFRO:s FB-sida. Smidigt när man är ute efter donatordelar. Search for auto parts by size with photo
  7. fege

    CNC plasma

    Grymt Pär! En sådan står högt på önskelistan...😊
  8. Kraftigt begränsad tillgång till garaget! 😁 Tre kids som försöker sänka sonens kompis V70 A-traktor... Ja, ja.... det är kul med intresserade ungdomar så man får väl sponsra med lite plats och verktyg. 😀
  9. Stort grattis!
  10. Då Mangans fantastiska träff gett ytterligare knuff där bak har det varit lite aktivitet i garaget mellan alla andra aktiviteter som skall roddas med. Den teoretiska framvagnen har nu börjat ta form i verkligheten. När infästningarna kommit på plats kan jag staga upp resten av framvagnen och få dämparfästen på plats. Sedan har det filats vidare på växellänkaget och en prototyp för att få ut axeln på höger sida är framtagen och testad. Lagring sitter i huset och packbox kommer på den slutliga versionen..
  11. Ja, tusen tack @Magnus. Viktorsson för en (som vanligt) superträff med en härlig blandning bilar och lika härliga människor! Grymt jobbat! 🙌🙌🙌
  12. Stort grattis till ett riktigt fint bygge!
  13. Ja, det var ju helt logiskt... 😁 Gott att det löste sig i alla fall!
  14. Ett rejält tillskott till GT40-gudarnas offeraltare idag men nya framvagnen är på gång. Efter en liten missräkning tog såklart rören slut i rätt dimensioner... 🙄🙄🙄 Men det kommer bli bra det här! 👍
  15. Operation framvagn inledd! Tänkte använda de gamla ramdelarna som jigg och bygga den nya på utsidan för att sedan kunna kapa bort de gamla rören. Förhoppningsvis blir det lika rakt och fint som innan (eller lika snett på båda sidor som jag brukar säga) ... 😊😊
×
×
  • Create New...