Jump to content

Mats Karlsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    696
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    106

Mats Karlsson last won the day on March 17

Mats Karlsson had the most liked content!

Reputation

759 Excellent

2 Followers

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.matsgarage.com

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Mats Karlson
  • Ort
    Vargön
  • Locost-status
    Har byggt locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det beror väl helt på vad du har för bil och vart påfyllningen ska placeras, nedan finns lite inspiration. https://www.carbuilder.com/uk/fuel-caps
  2. En mm från sida till sida kommer nog inte märkas, man justerar ju ändå hjulinställningen sedan och när bilen väl körs kommer det flexa i bussningar och röra sig hela tiden mer än den millimetern.
  3. Om nån vet var jag kan köpa en av nedanstående så är jag tacksam. Fordonsdelen och Skandix har den restnoterad utan info om när den kommer in igen.
  4. Det kvittrar från kopplingen när man kör och det försvinner när man trycker ner kopplingspedalen. Lamell och urtrampningslager var nytt för 250 mil sedan så antingen är det mismatch av delar eller nåt annat som är problemet. Det har ju funkat i 250 mil så jag vet dock inte riktigt var jag ska börja felsöka.
  5. Ja allt på bilderna finns kvar. Jag får mäta i garaget senare idag och återkomma.
  6. Jag har Biltemas "dyra" koningsverktyg om du vill låna för koning av rör.
  7. Hej, ja naven finns kvar. Jag har köpt delarna separat så jag vet inte vad för bilar de kommer ifrån.
  8. Ja nivån ökar när vattnet blir varmt och trycksatt, på mitt kärl ökar nivån ett par cm från kall till driftsvarm men återgår sen när den svalnat.
  9. Jag tror inte du hittar nån som gör karosser i Sverige. De flesta brukar komma från UK. Möjligtvis om du kan hitta ett redan påbörjat bygge att köpa.
  10. Jag stängde av luftvärmepumpen i mitt garage när det skulle svetsas på min ram för den störde även på låg fart. Att rikta fläktarna på svetsen åt ett annat håll har också blivit standardförfarande för mig.
  11. Faktiskt inte farligt kallt men så var jag ju bara ute 20 minuter. Skidhandskarna håller händerna varma och mössa+luvan på jackan gör att vinddraget stoppas lite som en mopedstrut. Tänkte köra idag med men åka till tippen och hugga ved hade högre prioritet.
×
×
  • Create New...