MikaelG Posted December 31, 2021 Share Posted December 31, 2021 Grymt coolt blir den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 2, 2022 Author Share Posted January 2, 2022 Jobbat vidare på början till noskonen i helgen. Ny blir det några dagar vanligt arbete innan en ny långhelg med mera garagetid. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 7, 2022 Author Share Posted January 7, 2022 Japp, noskonen började ta form igår och är i stort sett klar. Lite fintrimmning och igensvetsning av hål och slipning av krympmärken ska göras innan den nitas ihop. Idag har jag byggt ett par nedre fästen till den och den ska få ett par övre fästen med så att den kan sitta kvar stabilt även när man tar bort motorhuven. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 17, 2022 Author Share Posted January 17, 2022 Det går sakteliga frammåt. Noskonen är klar för ihopnitning. Nu har jag börjat göra plåtarna som ska styra luften in i kylaren så det pysslas vidare. Jag har även börjat kolla lite på vad jag ska ha för framlampor och det är fasen inte lätt att hitta nåt som ser bra ut och har rätt märkning. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 Kan en buggylampa funka ? https://dalhems.com/sv/p/5e76b6cafffd447bbfda919268a23b39/buggylampa-svart-5-34-146mm-diameter-Endast-1st-kvar /7 Sorin 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 17, 2022 Author Share Posted January 17, 2022 (edited) 1 timme sedan, sorin sade: Kan en buggylampa funka ? https://dalhems.com/sv/p/5e76b6cafffd447bbfda919268a23b39/buggylampa-svart-5-34-146mm-diameter-Endast-1st-kvar /7 Sorin I nödfall skulle det nog göra det men jag letar nog helst efter nåt med metallhus, silverfärgat eller chrome som jag kan matta ner för att matcha karossen lite mer. Edited January 17, 2022 by Mats Karlsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 18, 2022 Share Posted January 18, 2022 När det gäller huvudstrålkastare så har ju MC (normalt sett) samma märkning som bil så om du inte redan gjort det, kolla runt på olika MC-firmor. Exempel; https://customhoj.se/collections/stralkastare/products/colorado-4-5-hs1-stralkastare-svart-krom Det är förstås så att man bör dubbelkolla märkningen (det förekommer att MC-strålkastare märkta HR, dvs helljus, säljs som hel/halvhjus). Men det finns ett antal märken och leverantörer som har helt okej prylar. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 23 timmar sedan, therealpinto sade: När det gäller huvudstrålkastare så har ju MC (normalt sett) samma märkning som bil så om du inte redan gjort det, kolla runt på olika MC-firmor. Exempel; https://customhoj.se/collections/stralkastare/products/colorado-4-5-hs1-stralkastare-svart-krom Det är förstås så att man bör dubbelkolla märkningen (det förekommer att MC-strålkastare märkta HR, dvs helljus, säljs som hel/halvhjus). Men det finns ett antal märken och leverantörer som har helt okej prylar. Gustaf Jo jag har mailat till några både svenska och tyska och frågat om bilder på märkningen på lamporna jag varit intresserad av. Av vissa så får man inget svar alls, från tyskar så är ofta svaret "nein dis is onlee for motorbikes" utan bild på märkning eller vad märkningen egentligen är. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Så är det tyvärr, de vågar sällan avslöja att de inte har koll på vad de säljer eller vad märkningen innebär. Det som har funkat för mig är foton där man ser märkningen eller köpa med returrätt. Eller välja en webbshopp med tydliga bilder. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 Jo jag håller på att kamma igenom många av dom nu och när jag får träff på nåt som är ok kommer jag länka upp det i godkända lampor tråden. Det verkar som många inte har nåt fysiskt lager utan bara dropshippar från leverantörer och därmed inte kan ta egna bilder på produkterna och skicka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalle Nilsson Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 On 2022-01-18 at 07:08, therealpinto sade: När det gäller huvudstrålkastare så har ju MC (normalt sett) samma märkning som bil så om du inte redan gjort det, kolla runt på olika MC-firmor. Exempel; https://customhoj.se/collections/stralkastare/products/colorado-4-5-hs1-stralkastare-svart-krom Det är förstås så att man bör dubbelkolla märkningen (det förekommer att MC-strålkastare märkta HR, dvs helljus, säljs som hel/halvhjus). Men det finns ett antal märken och leverantörer som har helt okej prylar. Gustaf https://www.stylingbutiken.se/search?q=HL-157-TR-AS-c 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Jag har bett företaget www.hojstyling.se att verifiera hel och halvljusmärkning på följande artikelnummer. 223-390 223-6v.4 223-305 223-454 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 48 minuter sedan, Göran Nilsson sade: Jag har bett företaget www.hojstyling.se att verifiera hel och halvljusmärkning på följande artikelnummer. 223-390 223-6v.4 223-305 223-454 Jag mailade dom i morse och frågade om de hade några som har H C R + A överhuvudtaget. Deras artikelnummer PW223-03 har inte rätt märkning https://www.hojstyling.se/produkt/highsider-klassisk-4-5-framlampa/ "Vi får dessa förfrågningar ganska ofta och denna märkning saknas då de lampor vi säljer med E-märke är typade för tvåhjuliga fordon med 50R-00 märkning. Jag dubbelkollade och övriga siffror är: WC/R-DS PL 16759 J703L-E." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 (edited) 8 timmar sedan, therealpinto sade: Så är det tyvärr, de vågar sällan avslöja att de inte har koll på vad de säljer eller vad märkningen innebär. Det som har funkat för mig är foton där man ser märkningen eller köpa med returrätt. Eller välja en webbshopp med tydliga bilder. Gustaf En fråga, hur ser SFRO på om jag har en strålkastare för halv/helljus med märkning HCR och ett separat positionsljus märkt A. Det ska ju vara ok. Men om det råkar finnas uttag i strålkastaren för positionsljus men det saknar glödlampa och inte är inkopplat är det fel eller gråzon? Edited January 19, 2022 by Mats Karlsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Det var ju bra att Hojstyling svarade men lite märkligt svar kanske. Unece 50 (50R-00) är kraven för postionsljus, bromsljus, blinkers och skyltlyktor men inte huvudstrålkastare. Jag hittar ingen märkning alls som är WC/R (jag har inte hunnit läsa alla direktiv men den finns i de för MC som jag hittat). Det är inte så enkelt. Men om de som säljer grejerna lade ut bild på alla märkningar eller angav dem korrekt skulle man ju slippa fråga 😉 Men, som svar på sista frågan - jag kan inte tänka mig att vi på SFRO skulle anmärka på det. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 20, 2022 Author Share Posted January 20, 2022 (edited) Jag tog och 3D printade en lampa med lite mått från nätet med en design som jag tycker är snygg. Diametermåttet var 5 3/4" och när den väl var printad kändes den alldeles för stor men väl på plats så känns den helt ok i relation till karossen. Edited January 20, 2022 by Mats Karlsson 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 24, 2022 Author Share Posted January 24, 2022 (edited) Fram ändan börjar blir ganska klar för stunden, iallafall karossmässigt. Edited January 25, 2022 by Mats Karlsson 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 30, 2022 Author Share Posted January 30, 2022 Jag har gjort lite småjobb i garaget denna helgen och började titta på skärmar och skärmstag igen men usch vad tråkigt det var. Den ser helt enkelt inte alls lika bra ut med skärmar på. 🙁 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 (edited) 5 timmar sedan, Mats Karlsson sade: Jag har gjort lite småjobb i garaget denna helgen och började titta på skärmar och skärmstag igen men usch vad tråkigt det var. Den ser helt enkelt inte alls lika bra ut med skärmar på. 🙁 Kanske kan bygga skärmar som följer hjulets rörelse i bak? Det kanske är snyggare och sätta dom väldigt tajt mot däcket. Edited January 30, 2022 by Tomas m Stavning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 Finns inte möjligheten att slippa skärmar? Absolut inte praktiskt på någotvis men med ny sopade vägar och ”törra” däck kan det gå 😝 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 31, 2022 Author Share Posted January 31, 2022 (edited) 16 timmar sedan, Tomas m sade: Kanske kan bygga skärmar som följer hjulets rörelse i bak? Det kanske är snyggare och sätta dom väldigt tajt mot däcket. Jo det har jag tänkte redan från början men det det ser ändå knasigt ut. Ska ta några bilder nästa gång jag är i garaget. 15 timmar sedan, LUPUS sade: Finns inte möjligheten att slippa skärmar? Absolut inte praktiskt på någotvis men med ny sopade vägar och ”törra” däck kan det gå 😝 Helt klart opraktiskt men jag har ju hellre en bil som är godkänd utan skärmar och har skärmar ändå än tvärtom. Det går ju att få ett bygge utan skärmar godkänt men för att citera SFRO "Precis som remissen som kom tidigare indikerade, så kommer det en ändring i reglerna som gör att amatörbyggda bilar vars "utseendemässiga utformning till huvudsak är byggd i likhet med en årsmodell av 1953 eller tidigare" slipper skärmar." Min bil har ju inte en direkt förebild på det sättet att jag kan säga att det är en replika av Fabrikat X Modell Y Årsmodell Z. Edited January 31, 2022 by Mats Karlsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 nja vilken konstig 40 tals hot rod eller italiensk 30 tals räcer som helst måste ju gå att jämföra med så med rätt inspiration kanske inte omöjligt men Mr Pinto kan nog reglerna bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Tyvärr är det besiktningsorganen som fått ansvaret att avgöra om bilen klassar in under det som är tillräckligt nära "gammalt" för att få vara skärmlös. Vi brukar ibland försöka skriva in vår bedömning i slutbesiktningsprotokollet. Det som brukar "hjälpa" är att ha ett gammalt stuk ganska rakt igenom, med relativt smala däck osv. Så det blir väl lite av ett avvägande vad man helst vill sikta på. Personligen skulle jag absolut vilja ha skärmar på en "sjua" men det hänger ihop med att där jag bor kan man inte räkna med någorlunda sopade vägar förrän en bit in i juni... Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 Jo men jag tror inte 17" med 205 fram och 215 bak ens med suddiga glasögon kan räknas som smalt? Jo jag misstänker att jag får bygga skärmar och regga med dom och sen fulköra lite när vädret är bra och man kan köra utan skärmar. 🙂 Men då måste jag byta däcken först för nu sitter det 205/55 på runtom så jag behöver anpassa skärmarna bak till lite större diameter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 7 timmar sedan, Mats Karlsson sade: Jo men jag tror inte 17" med 205 fram och 215 bak ens med suddiga glasögon kan räknas som smalt? Jo jag misstänker att jag får bygga skärmar och regga med dom och sen fulköra lite när vädret är bra och man kan köra utan skärmar. 🙂 Men då måste jag byta däcken först för nu sitter det 205/55 på runtom så jag behöver anpassa skärmarna bak till lite större diameter. Enklare att besikta med smala hjul än att bygga skärmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 3, 2022 Author Share Posted February 3, 2022 En liten bild på bakdelen. Det som är kvar att göra baktill är: * infällning av baklampor i bakre plåten * lösa montering av reg-skylt + belysning * "potta" för montering av tankpåfyllning i plåten över den gröna tejpen * löstagbar lucka för att komma åt det lilla bagageutrymmet ovanför diffen * sidoplåtarna bak, men innan de kan göras klara vill jag göra klart skärmar/skärmstag och innan de i sin tur kan göras klara så måste jag ha fräscha däck på fälgarna så jag har beställt 2 st 205/50/17 fram och 2 st 215/55/17 bak. * bågarna måste lämnas på ytbehandling, funderar på att bara köra nickelbeläggning på dom för lite mer oldschool look 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 3, 2022 Share Posted February 3, 2022 Det blir snyggt det är @Mats Karlsson🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 4, 2022 Author Share Posted February 4, 2022 8 timmar sedan, Jocke4U sade: Det blir snyggt det är @Mats Karlsson🙂 Tack Jocke 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 7, 2022 Author Share Posted February 7, 2022 Jag hade sedan tidigare börjat forma till ett par framskärmar och dom plockades ner från hyllan i helgen nu när det sitter nya däck på fälgarna. Jag hade koll på vinklar etc som skärmen ska täcka men när jag läste på lite i helgen igen så insåg jag att jag helt missat kravet på profilen på skärmen. På insidan är det lätt att lösa för där tänkte jag svetsa på en laserskuren fläns som skärmstagen sedan fästs i. Utsidan på dessa två skärmarna är dock bara 18-20 mm nedbockade så där sket det sig och arbetslusten försvann. Tog tag i lite andra småjobb under tiden jag funderar på hur jag ska lösa detta. Jag satte mig även på lördagskvällen när resten av familjen kollade på mello och caddade upp en bockad skärm men det såg inte bra ut så den idén kasserades. Ibland går det helt enkelt inte som man tänkt. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristoffer-Robin Lotze Posted February 9, 2022 Share Posted February 9, 2022 Hur mycket måste kanten "sticka ner"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 9, 2022 Author Share Posted February 9, 2022 (edited) 35 minuter sedan, Kristoffer-Robin Lotze sade: Hur mycket måste kanten "sticka ner"? https://sfro.com/images/stories/dok/Regler_bil_utdrag_20180403.pdf Se sidan 16-17 eller diskutera med din besiktningsman. 🙂 Edited February 9, 2022 by Mats Karlsson 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Lite hammarformning hamnade på schemat idag, först en snabb playwood form. Hade en skrotbit över från noskonen så den fick lite ritsar och renklipptes lite. Sen klipper man bort det som uppenbart inte är en bildel. Lite mer renklippning och sen skruvade jag fast plåten i formen efter att den centrerats. Dags att plocka fram träklubborna. Sen får man klippa bort lite mer material som inte är en bildel. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 I vilken aluminiumkvalite använde du i den senaste detaljen ? Använder du olika kvalitéer i ditt bilbygge ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Karossen är mestadels EN/AW 1050 1,2 mm, i princip allting som ska formas är 1050. Golvplåtarna, ryggplåten och instrumentpanelen är EN/AW 5754. Även skärmarna kommer vara 5754. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 19, 2022 Author Share Posted February 19, 2022 Idag det lite mer jobb på detta. Jag fick kraga upp ringen lite för att få den att passa bra på kragen och sen kapade jag till en bottenplåt i 2 mm alu. Den ska kompletteras med en avrinning senare. Så här ser det ut efter att jag sågat upp hålet i karossen. Med locket öppet. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 27, 2022 Author Share Posted February 27, 2022 Så här kan det se ut med en baklampa på plats. Detta var klart redan under förra helgen sen fick grabben covid och i torsdags var det min tur. Så nu händer inte så mycket. Experimenterar lite med regskyltens placering. (snodde främre skylten från den andra hobby bilen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 13, 2022 Author Share Posted March 13, 2022 Igår gjordes lite framsteg med bilen men idag fick jag psykbryt på att garaget var fullt med bilar, halvfärdiga bilar, bildelar, verktyg, maskiner, bra att ha saker, spillbitar och allt annat. Har nog spenderat 6-7 timmar på att städa, rensa och organisera om. Varenda skåp och hylla gicks igenom och allt som inte behöver vara i garaget packades om i plastbackar och flyttades upp på garagevinden. En massa spillbitar av rör, aluplåt mm rensades ut och jag har nog 25-30 kilo metall att köra till återvinningen i morgon ihop med en massa kartonger och annat skräp. Jobbig dag men det känns jätteskönt !! 🙂 Förhoppningsvis kommer lite kreativitet och energi tillbaka nu när det blir mer lättarbetet och man slipper kliva runt och över saker hela tiden. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 18, 2022 Author Share Posted March 18, 2022 Idag så mättes det många gånger innan borrmaskin och sticksåg varvades upp och sen var det bara att hoppas på att det inte gick åt skogen. Det gjorde det inte ! 🙂 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 21, 2022 Author Share Posted March 21, 2022 (edited) Först kapade jag så lite så möjligt tills huven passade mot resten av karossen. Sen började jobbet med att märka ut så jag får lite frigång mot motorn och sen kapades allt innanför tejpen bort. Efter det gjordes lite pappersmallar och en trämall och en första testbit till främre bit formades till. Denna kan jag senare ta upp hål i som kragas lite snyggt om jag vill få in mer luft. Tar jag upp hålen så kommer jag sätta finmaskigt rostfritt nät på insidan. Sen var det dags att börja kika på sidoprofilen. Oljelocket är faktiskt det som sticker upp mest så jag kan inte göra ett svep som går rakt bakåt utan det måste till lite form på det hållet med. Det ska finnas andra oljepåfyllningsnackar att pressa i ventilkåpan som är lägre men i dagsläget vill jag inte krånlga med att dela på motorn. En pappersmall och sen lite hammare och engelskt hjul så hade jag en början till en bakre del också. Nu gäller det bara att sy ihop dom på ett snyggt sätt också men här tog helgen slut och jag kände mig ganska nöjd med framstegen. 🙂 Edited March 21, 2022 by Mats Karlsson 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 Dags för lite mer plåtjobb. Först uppskatta storlek på ämnet och klippa det till rätt form. Eftersom jag köpte sandsäck och hammare på verktygsboden var jag tvungen att prova lite. Slog en grundform i plåten. Sen upp i engelska hjulet för att släta ut bulorna och få lite mer form. Eftersom oljepåfyllningslocket är det som sticker upp mest så behöver jag göra en liten bula på scoopet så här har jag markerat ut fyrkanterna för det. Sen kör man det i hjulet och börjar med den minsta fyrkanten och sträcker den, sen kör man varje fyrkant i storleksordning. Efter det så var det dags att börja vika ner sidorna, dessa kör jag med gummiband på valshjulet så det blir mer som en bockning, Här har jag fått till rätt form på plåten för att följa frontplåten, den är dock lite för hög men det löser sig när jag viker ut flänsarna på sidorna som ska utgöra nitförbandet mot huvplåten. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 On 2022-03-21 at 07:12, Mats Karlsson sade: Först kapade jag så lite så möjligt tills huven passade mot resten av karossen. Sen började jobbet med att märka ut så jag får lite frigång mot motorn och sen kapades allt innanför tejpen bort. Efter det gjordes lite pappersmallar och en trämall och en första testbit till främre bit formades till. Denna kan jag senare ta upp hål i som kragas lite snyggt om jag vill få in mer luft. Tar jag upp hålen så kommer jag sätta finmaskigt rostfritt nät på insidan. Sen var det dags att börja kika på sidoprofilen. Oljelocket är faktiskt det som sticker upp mest så jag kan inte göra ett svep som går rakt bakåt utan det måste till lite form på det hållet med. Det ska finnas andra oljepåfyllningsnackar att pressa i ventilkåpan som är lägre men i dagsläget vill jag inte krånlga med att dela på motorn. En pappersmall och sen lite hammare och engelskt hjul så hade jag en början till en bakre del också. Nu gäller det bara att sy ihop dom på ett snyggt sätt också men här tog helgen slut och jag kände mig ganska nöjd med framstegen. 🙂 coolt , vilket verktyg kör du för att få knäcken från runt till platt, antar sick/fals Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 Menar du på den främre biten eller den bakre? Den främre är formad mot en plywood mall som jag bara knackat plåten runt. Den bakre är gjord med sick/fals och lite engelskt hjul för att sträcka ut mittdelen och bygga upp kurvaturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 är nog sick/fals verktyget jag är ute efter , får aldrig till det där något vidare när jag testar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 https://hjulochverktyg.se/sick-och-falsmaskiner/405-platfalsmaskin-med-profilhjul-sick-och-fals.html Den maskinen jag har är av denna typ, räkna dock med att man behöver ytterligare en rullsats om man inte kan svarva dom själv. De hjulen som ingår är ganska begränsade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 har en liknande från verktygsboden , men troligen fattas det något bra hjul med smala kanter för att vinkla till det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 24, 2022 Author Share Posted March 24, 2022 12 minuter sedan, LUPUS sade: har en liknande från verktygsboden , men troligen fattas det något bra hjul med smala kanter för att vinkla till det https://hjulochverktyg.se/sick-och-falsmaskiner/863-hjulsats-sick-och-fals.html denna hjulsatsen är det jag använder mest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 Jag saknar de två vassa hjulen du har där , jobbar med ett kant verktyg offset men blir inget bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 25, 2022 Author Share Posted March 25, 2022 Har du nån som kan svarva ett par åt dig så kan jag cadda upp dom så du har ritningar att gå efter eller så får du komma och låna dom över en helg när du har behov. Jag använder dom ju inte så ofta. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Har manuell svarv 😁 så är nog enklare att låna nästa gång det skall testas , eller jag lite på annonser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 25, 2022 Author Share Posted March 25, 2022 Bara hojta när behov uppstår så får vi lösa nåt. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.