Jump to content

Mats Karlsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    115
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

Mats Karlsson last won the day on February 27

Mats Karlsson had the most liked content!

Community Reputation

74 Excellent

About Mats Karlsson

  • Rank
    Forum Adicted

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.matsgarage.com

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Mats Karlson
  • Ort
    Vargön
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jag skulle fästa nån sorts ögla i en av hjulbultarna och sedan sätta spänn på axeln med ett bra spännband. Sedan applicera värme och knacka med handslägga medans det sitter i spänn. Bästa rostlösaren är 50% aceton och 50% ATF, applicera och låt dra 24 timmar innan du gör ovanstående.
  2. Jag är inne på att beställa en Tilton 75 nånstans ifrån. Har inte fått svar från den svenska återföräljaren ännu, dom hade inte den storlek jag ville ha i lager.
  3. Jag kan agera pitstop/vätskepaus/däcktryckskontroll i Vargön. 🙂
  4. Du har inte råkat växla position på nån av tändspolarna?
  5. Det blev en produktiv långhelg, fyra dagars garagetid med lite avbrott för mat, trädgård och familjeliv. Båda motorfästena är ihopnästa men inte helsvetsade. Väntar med det tills allt är klart. Växellådsfäste innan uppnästning. Ska på lite förstärkningar sedan också. Torpedplåt till pedalstället klar. Ska svarvas lite distanser som svetsas fast istället för muttrarna sedan men man tar vad man har för stunden. 🙂 Har dock råkade köpa fel årsmodell av huvudbromscylinder. En tidigare årsmodell med fyra utgångar är på väg hem. Klurar lite på omlänkning och utväxling från kopplingspedal till kopplingshuvudcylinder. Började skissa lite på tanken med så att jag kan ha material framme till semestern börjar så man inte råkar bli utan saker att göra. Kommer göra den i 1,5 mm rostfritt material.
  6. https://www.bikemcdem.se/Ver2/huvud_bs.php Kanske finns nåt här?
  7. Jahapp, här har det inte hänt så mycket förrän senaste veckorna. Den lilla luftkylda fartranden har tagit all tillgänglig mektid men nu ska det bli ändring på det. Med ramen på hjul och motorn på plats så har slutgiltig motorposition fastställts. Den är aningen förskjuten mot passagerar sidan för att få lite extra frigång vid kopplingsarmen i M90 lådan. Mycket klurande på pedaler har det blivit. Just nu lutar jag åt att använda orginal Volvo gaspedal som är hängande och sedan stående broms och koppling. Lite ritande av motor och växellådsfästen har det blivit också. Även fästplåt för bromsservon och en adapter mellan Volvo kardanen och Sierra diffen har ritats upp på kvällstid medans resten av familjen sitter framför egna skärmar. 🙂 Volvo huvudcylinder till kopplingen.
  8. Nej det är lugnt, vi behöver ju inte kramas. 😄
  9. Jag bor ju inte långt bort så du kan komma och kolla och provsitta mitt bygge. Vår närmste SFRO besiktningsman ska du nog inte hoppas allt för mycket på. Han verkar helt ignorera allt som inte har en V8 i sig.
  10. Är det nån som gjort en ledad arm till huvudcylindern för kopplingen? Mitt bromsservo även om det är litet så får inte huvudcylindern plats brevid utan skulle behöva sitta förskjuten i längsled och ska den sitta rakt i linje med pedalen så sticker den nog ut genom karosssidan....
  11. Skönt att det löste sig med bromsarna. 🙂
  12. Jag har provat Fusion 360 och det funkar ok men kändes lite obekvämt då jag sitter och kör Solidworks på jobbet så det blir bara Solid för min del. Det finns studentversioner men jag är osäker på vad som krävs för att få tag i en sån.
  13. Jag och grabben kommer och tittar och kan stå flaggvakt ett par timmar om inte nån familjegrej kommer i vägen.
×
×
  • Create New...