Jump to content

Mats Karlsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Content Count

    241
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    17

Mats Karlsson last won the day on December 9 2020

Mats Karlsson had the most liked content!

Community Reputation

149 Excellent

1 Follower

About Mats Karlsson

  • Rank
    Forum Adicted

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.matsgarage.com

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Mats Karlson
  • Ort
    Vargön
  • Locost-status
    Locost-intresserad

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skärmar behövs inte på en bil där förbilden är från 1956 eller tidigare. 🙂
  2. Ant Anstead från Wheeler dealers har ju en egen specialshow där han byggd en sådan med MG och Alfa delar.
  3. Japp Martiniränder funkar alltid även om de blivit lite vanligare nu jämfört med när jag köpte min 914 för åtta år sedan. 🙂
  4. Det gör inte tioliters flaskorna heller. 🙂
  5. Helt rätt man ska inte tänka för mycket innan man börjar. Då kanske nån påpekar hur galen man är... 😂
  6. Jag tänkte mig nåt åt detta hållet.
  7. Supersnyggt, gillar verkligen färgkombinationen. Du har inte funderat på en tunn svart linje på varje sida om de oranga för att få lite mer kontrast? Jag tror det skulle bli ännu snyggare.
  8. Jag har 7x17 OZ Superleggera i garaget till mitt bygge så jag gick ner och vägde, en fälg med däck 205/50/17 vägde 16,5 kg så dina Team Dynamics är inte speciellt tunga. Vill du komma ner i vikt så är det nog mindre fälgstorlek och däck du får titta på.
  9. Vad är det för fälgstorlek? OZ Supperleggera brukar vara bland det lättaste som går att hitta för "normala" pengar.
  10. Den är ju ganska liten i kupén men om vi räknar grovt på volymen så tänker jag sä här. 1 person är 20 dm lång, ca 4 dm bred och om vi räknar med stolen och luften runt den ca 4 dm tjock. 20x4x4=320 liter. Sen har du luften framför personen och fram till vindrutan. svårberäknat men min höftning säger att vi dubblar det vi redan har => 640 liter per person x 2 personer = 1280 liter, Sen vet jag inte om man sitter armbåge mot arnbåde eller inte men nånstans 1200-1600 liter skulle jag gissa utan att kunna ta några mått alls. Jag skulle tro att du kommer ganska nära genom att bara
  11. Nja det vet jag inte men frugan utbrast förvånat "Det börjar ju likna en bil!" när hon tittade in i garaget i mellandagarna. 😄
  12. Igår så fick jag klartecken från min SFRO besiktare att min lösning för att få bort uniballsen i framvagnen var ok och även mina övriga ändringar av bakvagn samt förstärkning av ram. Känns skönt att kunna fokusera frammåt snart igen. Dessa har tillverkats. Gjorde hylsor av 35/25 mm ämnesrör. Gängdelarna svarvades och gängades från S355J2 stång. Hylsor och gängdelar svetsades sedan av en av svetsarna på mitt jobb. Efter det fick de åka med i ett normaliseringsprogram i jobbets värmebehandlingsugn innan innerdiametern svarvades upp för att passa mot mina PU-bussningar. Efter att bilde
  13. Jag kollade på Por15 men tyckte det verkade omständigt så det blev en burk Alcro komplett från den lokala färghandeln.
  14. Blev en liten stund till i garaget igår. Kul när man ser lite framsteg. Blir lite udda med denna plåten och samma plåt på förarsidan. Eftersom växellådan sitter mer åt passageraren till så sitter plåten på utsidan av tunneln här medans på andra sidan så går den på insidan längst fram för att sedan växla över och gå på utsidan tunneln längre bak. Orsaken till detta är för att få mer plats för förarens högerfot.
×
×
  • Create New...