daromer Posted February 4, 2020 Author Share Posted February 4, 2020 Tanken kommer så småningom framåt. Allt på toppen utom tankröret är klart. Har dock inte klurat ut hur man gör med avslutningen helt ännu. Sitter och tittar på rollover ventil från Volvo.... Något som ni kört med? Nästa imorgon är att göra baljan under för att sedan monter pump och inkrom. Har nog allt som behövs. Sedan kan man diskutera an kopplingars vara eller inte vara. Dom är fasen så mycket dyrare än vanlig slang och slangklämmor men kände att jag ville testa. Nackdel att sätta den som jag gjorde är att den nu snor några cm i höjd i bagaget 😞 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Det ser mycket bra ut. Jag köpte en ventil som fungerar både som ventilator och rundslagningsventil, det är en kula i ett rör inköpt samtidigt med elgenomföringarna som du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 5, 2020 Author Share Posted February 5, 2020 Typ sådan här: https://www.mrtuning.se/universal/an-kopplingar-slang/roll-over-ventil/roll-over-ventil-an8/?gclid=Cj0KCQiA7OnxBRCNARIsAIW53B-cfyCHRt5UmxHO67wSWhbAy6rk6evd70B3aVHJg4UKlRKzBSGVNOgaAnmPEALw_wcB ? Antar man sätter den på insidan med kopplingen utåt. Kan jag sedan koppla den rakt mot Kanistern mot saaben för att ta hand om gaserna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted February 5, 2020 Share Posted February 5, 2020 9 timmar sedan, daromer sade: Typ sådan här: https://www.mrtuning.se/universal/an-kopplingar-slang/roll-over-ventil/roll-over-ventil-an8/?gclid=Cj0KCQiA7OnxBRCNARIsAIW53B-cfyCHRt5UmxHO67wSWhbAy6rk6evd70B3aVHJg4UKlRKzBSGVNOgaAnmPEALw_wcB ? Antar man sätter den på insidan med kopplingen utåt. Kan jag sedan koppla den rakt mot Kanistern mot saaben för att ta hand om gaserna? Ja, exakt en sådan använder jag. Dra slang eller rör till Kanistern. Jag använder ingen Kanister utan drog ett rör rakt upp till ventilation dock satte jag ett nät i rörändan så att inte något odjur kan krypa in. Jag gjorde ett misstag med för kort rör till avluftningen, slutade under tankpåfyllningen, så när jag tankade stummfyllt då pissade det bensin ur avluftningen. Bytte snabbt till ett längre rör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 5, 2020 Author Share Posted February 5, 2020 (edited) Fortsatt arbete med tanken under kvällen. Insidan av locket där pumpen ska sitta har tagit lite form. Satt 2 nipplar för slangarna för pump + retur. De är bara 5mm invändigt men ska borra upp dem till ivf 6. Pumpen i sig är ändå inte större än 6mm och sedan från andra sidan sitter 8mm så det bör fungera. Fick göra en knäck på hållaren och det är av vinkeljärn och känns rejält stadigt. Kommer således förmodligen inte staga den mera. Där pumpen sitter i syns här. Hålet ner i denna baljan är mindre än själva baljan i sig och det kommer säkerställa att soppan inte kan komma ur ens i en kraftig sväng. Det sitter precis i underkant av bakänden och innan det tar i så har man skrapat resten av underredet 🙂 Fästena till tanken är på gång. Har gjort 4 st medar som den kommer ligga an på varav sidorna stagar åt sidorna. Har inte bestämt om jag ska ha 2 eller 4 band över dock. Montageband kanske t om? Här ser man det ovanifrån. I framkant kommer även tanken ligga mot stagen som går ner för drag-kroken. Detta gör att rörelse frammåt är bokstavligen omöjligt och bandens funktion blir att hålla tanken nedåt. Gummimatta hamnar givet på fästena. Det är inte den lättaste fastsättningen och stod och övervägde lite lättning i form av borrade hål men anser att tiden det tar att borra vinner jag ändå inte igen om jag nu råkar köra bana en dag 🙂 Innan helgen ska tanken ivf vara klar och monterad. Om nu lite ventiler och så hinner dyka upp. Tanklocket har jag nu väntat 2 veckor på.... Edited February 5, 2020 by daromer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted February 6, 2020 Share Posted February 6, 2020 Glöm inte att klämma gummi mellan pump o stag sen (enklast är att kapa en bit gummislang i lämplig dimension som träs över hela pumpen, men tänk på att det måste vara neoprengummi! ) , annars får du ett otrevligt ljud som fortplantar sig som i en trumma(tanken) och kan låta riktigt elakt om det vill sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 6, 2020 Author Share Posted February 6, 2020 (edited) På bilden ser du detta gummit 😉 Ska däremot sitta 2 rf slangklämmor istället för den som är där nu som dessutom var aldeles för stor Edited February 6, 2020 by daromer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Svedjefält Posted February 6, 2020 Share Posted February 6, 2020 On 2020-02-05 at 11:17, daromer sade: Typ sådan här: https://www.mrtuning.se/universal/an-kopplingar-slang/roll-over-ventil/roll-over-ventil-an8/?gclid=Cj0KCQiA7OnxBRCNARIsAIW53B-cfyCHRt5UmxHO67wSWhbAy6rk6evd70B3aVHJg4UKlRKzBSGVNOgaAnmPEALw_wcB ? Antar man sätter den på insidan med kopplingen utåt. Kan jag sedan koppla den rakt mot Kanistern mot saaben för att ta hand om gaserna? Jag har en sån liggandes som aldrig kom till användning till mitt bygge. Den kan bli din för en locost slant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 6, 2020 Author Share Posted February 6, 2020 Har redan en som kommer i låda imorgon men tack för erbjudandet 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 6, 2020 Author Share Posted February 6, 2020 Idag han man inte med lika mycket. Men en timme nu han jag med. Måste hinna sova lite inför helgen med. Svetsade dit en möjlighet att tömma tanken Testade av framvagnen lite till: Camber var -0.5 på ena sidan och -1.5 på andra. Caster fick jag till 5-7 grader. Toe in några mm i framkant av däcken. Bumpsteer körde jag ju tidigare och den fick jag till 3-5mm på 3 meters avstånd.... Ackerman har jag dock inte satt tänderna i men känns/ser ok... 😛 Styrningen på plats en snabb runda. Tycker mig känna ett pyyyyytttelitet glapp men samtidigt så länge man har en styrstång som går att förlänga/förkorta så blir man inte av med allt. Givet också då man har 4 knuter. Den är definitvt inte tungstyrd på verkstadsgolvet men kan tänka mig att asfalt känns mer. Pedalstället har fått pluggade cylindrar för broms. Tycker inte den flexar ett skit men det får vi ju se Monterat en 700Nm fjäder till handbromsen. Finns inte en chans att jag rubbar den nu och man behöver inte dra långt innan den tar. Ska testa det ute på gården sedan men jag tror denna lösningen ska fungera Inga bilder dock på det hela 🙂 Fredag och lördag dedikeras till annat då jag ska iväg och springa långlopp så behöver lägga lite planeringstid för det. Fick även svar att bågen ska bockas imorgon. Efter 20++ samtal och mail så efter mycket om och men så var det någon som faktiskt behagades svara och hade tid inom 1 månad... Då kan man ha en förhoppning om att den är på plats och bältenas infästning nästa vecka. Resten av grejerna till tanken ska väl komma med. Dvs kopplingar och slang för pump+filter+avluftning+överfyllnadsskydd o.s.v. Bara fixa tankbank. Stod och övervägde montageband. Det är ju lätt och smidigt och skulle kunnat haft 4 men rostfritt lockar med. Får se vad det blir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Hej, full fart i garaget, bra 😀👍 Kul med långlopp, vilket ? Lycka till ! Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 7, 2020 Author Share Posted February 7, 2020 Jodå, nästan varje dag nu. Inget gjort idag dock då det vart att förbereda för imorgon. Ska springa tjörnarparen ultra. Sägs vara extremt blött och geggigt så är nog inte så mycket springa. Vi är många kollegor som åker och kör allt från 50km till 100miles 🙂 Ska bli skoj men är man hemma i tid så hinner man nog några timmar till i helgen och få klart tanken med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 (edited) Fästena för tanken på gång. Kommer köra med montageband som sitter i fästen som på framsidan går att spänna. Det är dock ont om plats i bakkant så överväger att köra m6 istället för m8 där. Får se lite hur det banar iväg. Givet kommer det en matta emellan så tanken inte kan gnaga Bakkanten Framkanten Edited February 9, 2020 by daromer 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Jag hade dragit nåt krympslang över bandet . Smart lösning för att spänna det . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 Krympslang är inte så dumt faktiskt så det ska jag helt klart testa! Slipper man lägga på plats 🙂 Hade annars tänkt använda 1mm gummimatta som jag hade liggandes men då måste man ju pilla för att hålla det på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Bra energi och fina lösningar trots strapatser 😀👍 Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 En avslagen cykelslang över bandet blir kanon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 Tackar. Tar en sak i taget. Ikväll gav jag dock upp efter en stund för när man känner att "detta kan nog göras bättre" så brukar jag ta en paus så man kan fundera. Så imorgon blir det att ta tag i några saker där som jag vill göra snyggare. Och det är fästena på "framsidan" i mitten. Dom är inte good enough Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 Funderar på vad i SFRO1 som behövs och på det dokumentet jag såg berörs 2 saker och det är avluftning och överfyllnadsskydd. Avluftning är bara att trycka igenom Kanistern är tanken. Överfyllnadsskydd? Se bifogad ritning som jag tänkt dra rören där jag drar från en roll over ventil upp och vänter precis vid tanklocket. Mest för att det ser ut så på bilar? Och sedan vidare till kanistern. Ser ni något som borde göras annorlunda? Jag sätter också ventilen i tanken inte i hörnet utan en bit inn för att ev svängar inte trycker rakt upp i den om nu inte tanken är full.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Jag hade bara denna på sjuan (i tanken med en slang i en båge) https://www.demon-tweeks.com/se/mocal-in-tank-breather-valve-moctrv67/ Det luktade aldrig bensin i garaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 12, 2020 Author Share Posted February 12, 2020 Så här såg det ut innan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 16, 2020 Author Share Posted February 16, 2020 (edited) Undersida. Skönt med lyft 🙂 Tanken får väl anses vara klar. Jag kommer dock behöva falsa rörets ände där tanklocket fästes. Det är för klent rör för att tåla att man klämmer åt en slang där... Bågen på plats med inkluderat fäste för bälten. Tog en stund innan man hittade någon som för vettigs pris kunde bocka det man var ute efter. Infästning i överkant på platta som sedan har en fyrkantprofil ner. Materialet i bågen är 45*2.5 om jag inte minns fel. Här ser man kolkanistern också. Det är trångt nu Handbromsvajern har hållare med så den inte hoppar runt. Vajern går in i lådan till höger som är hemmabyggd el-handbroms. Lådan har ett hölje av 1mm svetsad alu. Saknas bara skyddet över där vajern kommer in men han inte mer Ser man elhandbromsen. En fjäder på ca 700Nm borgar för att man får rätt tryck och att man inte drar sönder saker. Lådan har även en inbuktning för att bältesupprullaren sitter nära. Skönt med alu i sådanna fall då det är lätt att forma .(Det är grön tush på ovansidan kvar...) Edited February 16, 2020 by daromer 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Är det nu man ska säga YES!!!! 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 23, 2020 Share Posted February 23, 2020 Yes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 23, 2020 Author Share Posted February 23, 2020 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 24, 2020 Author Share Posted February 24, 2020 (edited) Då kommer vi till lite mer sakliga saker. Överväger om man ska köra org pump eller inte... MEN inkommande till pumpen så sitter ett ramrör ivägen. Detta går ju flytta men vill inte göra något mer nu samt nu är ju ramen godkänd.... 2 alternative 1. Extremt tajt siliconböj. Kommer dock komma farligt nära och förmodligen ta i när motorn rör sig. 2. Svetsa om röret och vinkla det. Går det ens svetsa om den utan att förstöra själva lagerbiten? Kan förvisso svetsa och kyla den. Någon som gjort det? 3. Ja finns ju tredje och det är att montera elpump. Vet dock inte om jag vill lägga de pengarna. Nästa är placering av rem. Generatorn går sätta högre upp men ger ju inget extra tag runt veven. Eller räcker den biten runt veven? Det är ju ingen stor generator... Kan sätta en spännrulle mellan generator och veven för att trycka upp remmen något. Vad säger ni? Edited February 24, 2020 by daromer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
longen Posted February 24, 2020 Share Posted February 24, 2020 Ifall du skall köra med just den där setup-en så rekommenderar jag att sätta in en stödrulle på remmen. Blir väldigt lite anläggnings yta på remskivan på vevaxeln. Tvär ritade en lite bild som förklarar hur jag tänker. Anledningen varför jag rita två olika varianter är för att jag inte vet vilket håll motorn snurrar 😄 Varför jag väljer olika sida beroende på rotation är för att jag anser att man inte vill få onödig kraft på stödrullen. Gör man så där så blir stödrullen obelastad och håller längre. Om du ska svetsa och är rädd för att det kan bli för varmt så finns det löd metoder idag för aluminum som är betydligt kallare än ifall man tex svetsa med pinne eller TIG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Håller med Longen du måste få till betydligt mer wrap på vevens renskiva.Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 Yes mer runt veven är jag införstådd i. Trodde inte att det skulle räcka som sådant men värt att slänga ut frågan då man gärna sparar lite jobb,🙂 Ska kolla hur det var med att använda orginall spänarm igen annars blir det att sätta en underifrån istället. Att snåla in på jobb för att spara tid nu är döfött. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 (edited) Använd original spännande så löser du ju alla problem direkt. Det syns lite dåligt hur remmen går men du förstår nog ändå. Bra omlänkning på alla remhjul. Generatorn måste sitta ganska högt för att remmen ska gå fritt för sig själv. Edited February 25, 2020 by Christer J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 Är precis så jag gör nu 🙂 Däremot kom nästa fråga om man kan strunta i vattenhålen vid insuget och på din bild så har du ju rensat den på allt sådant. jag gör likadant helt klart 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 1 timme sedan, daromer sade: Är precis så jag gör nu 🙂 Däremot kom nästa fråga om man kan strunta i vattenhålen vid insuget och på din bild så har du ju rensat den på allt sådant. jag gör likadant helt klart 🙂 Vattenkanalen är till för att värma spjällhuset, det funkar ändå. Man kan ju ta varmluft till luftfiltret på vintern om man är rädd för isbildning 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 (edited) Så här får det bli. Ska bara hitta en kortare rem. Det är på gränsen att generatorn är högt upp. Kan vara så att man får flytta upp den lite till (Dock inte plats just nu) alt lägga någon typ av glidskydd. Vattenpumpen omsvetsad nedåt... Vilket skitmaterial dom gjutit i samt så mycket skit som är innuti. Går egentligen inte att svetsa men vi gör ett försök så får vi se. En ny pump hade nog varit lättare att fixa med. Fick göra rent om och om igen och gå över det för det bara bubblade ut hela tiden. Lite generatorfästen Undre fästet är lite stor platta men först tänkte jag sätta generatorn längre ned. Låter hela plattan vara där just nu men finns i vikt-sparar-potential senare om inte annat 🙂 Fråga: Vad är uttaget ovanpå pumpen till för? Vad är det extra uttaget vid ventilen på baksidan av motorn till för? Inte returen till kylaren utan den andre som är 28mm ? Edited February 25, 2020 by daromer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Det bakre uttaget på toppen går till värmeelementet. Ska kopplas så att det cirkulerar till röret som går runt framkamten på toppen, det som sitter skruvat i termostathuset. Uttaget upptill på vattrnpumpen går till expansionskärlet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 25, 2020 Author Share Posted February 25, 2020 Grymt Tack! Har läst och sett det innan men hittade det inte nu. Och det suger lite att man inte fotade av eller sparade mer dokumentation när man började med bygget för ett par år sedan 🙂 Tur att man har detta stället med vänligt folk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 26, 2020 Author Share Posted February 26, 2020 (edited) Och nu letar jag efter vad resterande på insuget är till för... Jag hittade en beskrivning eller vill minnas att jag hade en men hittar den inte nu. 1. Till? 2. Till? 3. Till bromsservo = plugga 4. Till? Pluggad idag 5. Till? Edited February 26, 2020 by daromer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 Som ett såll med hål plugga allt!Skickat från min SM-G960F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted February 26, 2020 Author Share Posted February 26, 2020 Då tar vi fram tigen igen och kör över hålen 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 Jag har för mig att jag satte ett plattjärn (aluminium) ungefär vid 4-5 och gängade önskade vacuum-anslutningar där. Finns oftast flera enheter som behöver vacuum .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 1, 2020 Author Share Posted March 1, 2020 Vevhusventilation. Jag satt och funderade först om jag skulle haft den på insuget men det blir ju inte bra. Givet en backventil men hur som så har man ju mottryck vid minsta ladd och således övertryck i motorn. Denna borde egentligen sitta före turbon. Hur har ni kopplat den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 1, 2020 Author Share Posted March 1, 2020 Vevhusventilationen kommer göras om och göras rätt. Frågan är om man ska bygga ihop en behållare som samlar ev olja och kanske t om levererar den ner i tråget direkt ? Eller räcker det att dra vevhusventen rätt till insuget innan turbon? Röret mellan termostathuset och turbon. Där går ut en liten förgrening. Vad har den gått till innan? Kan man plugga den? Kopplingen på Omega lådan. I vilken riktning har ni satt den? Vilken är ingående och vilken är avluftning eller det spelar ingen roll kanske? Hur har ni gjort där? Har hänt lite till. Ska försöka få upp bilderna med Lite insugsrör och vattenrör gjorda Första aluplåtarna på plats vid bromsarna inkluderat monterat behållarna. Dock hade jag fel nippel mellan ok och AN-kopplingar... Hmm Gasreglaget byggt. Behöver vajerlåsning vid pedalen samt ändra utväxlingen något. Går inte gasa fullt 😄 Motorn urplockad och alla detaljer rivda. ska få sig en tvätt och lite färg. Turbon nedplockad och roterat kompressorhuset inkluderat nytt fäste för wg. Insuget omsvetsat en del till. Växellådan har fått fast hydraliska bitarna. Bara en fråga om vilken av hålen är till vad. Inte så mycket men lite ivf i helgen. Har varit lite krasslig så då får man pausa. Kommande vecka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 2, 2020 Author Share Posted March 2, 2020 (edited) Lite bilder också. Inga rör polerade eller slipade. Det kommer få vänta. Lite mycket svarta slangar men har inte "kapat" dem ännu. Gasvajern får sitt fäste på röret ovan. Broms och kopplingsvätskebehållarna fått sin plats. Uppenbarligen har jag beställt fel adapter som ska gå in i cylindern. Konkav vs konvex. Så detta gör att den inte går i botten eller tätar. Funderar på om man ska lägga en bricka emellan bara på nedre. Det är ju inget tryck där. Kör med AN4 och slang för detta. Är inte så dyrt att faktiskt tillverka dem själv och man får ju den längden man vill ha Edited March 2, 2020 by daromer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 2, 2020 Share Posted March 2, 2020 Du vet att SFRO inte accepterar skruvade slangar, i alla fall inte på bromssidan, om det är annorlunda på kopplingen vet jag inte, den är ju inte lika kritisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 2, 2020 Author Share Posted March 2, 2020 Har inte skruvade slangar på trycksidan. Detta är lågtryckssidan och där är det helt ok 🙂 Är vanliga rör och köpta slangar på trycksidan sedan. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 4, 2020 Author Share Posted March 4, 2020 Uppenbarligen måste man jobba emellanåt så inte så mycket gjort. Just nu har jag rivit ur motor och växellåda igen för att få på lite färg på sakerna Saker som är beställt och antingen kommit redan eller på väg Mer alu-rör och silikonslangar. Tror jag har allt för vatten + luft nu Hel hög med packningar och annat skoj för att se till att när motorn sedan monteras är redo för uppstart. Tomgångsventil. Hade inte rätt Till helgen ska sakerna in igen och då ska alla slangar och rör vara klara vid motorn. Jag hoppas även ha kunnat börja på elen som behövs. Tanken måste också modifieras lite då jag satte påfylningen där jag ska ha skärmen 😛 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 7, 2020 Author Share Posted March 7, 2020 Vilken är avluftning och vilken är trycksidan? Eller det spelar mindre roll kanske? Hur har ni monterat det så det går att avlufta smidigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 Jag har dragit ut anslutningarna så att jag kan lufta utifrån, kolla min byggtråd kengren så har du bilder hur jag har gjort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 Tack. Jag gjorde som så att jag använde original uttag och så här ser det ut. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 8, 2020 Share Posted March 8, 2020 Svårt att se på bilderna, men det är viktigt att avluftningshålet i slavcylindern är rakt upp annars kan du inte få ut/bort luften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 8, 2020 Author Share Posted March 8, 2020 (edited) Den sitter som original och då går ju avluftningen åt sidan och ner. Däremot är hålet i själva cylindern den översta. Funkar det inte att suga ut luften blir det till att operera om den igen 🙂 Edited March 8, 2020 by daromer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.