Jump to content

Rikard Larsson

Forumdeltagare
  • Posts

    3,891
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    35

Rikard Larsson last won the day on November 19 2021

Rikard Larsson had the most liked content!

Reputation

165 Excellent

About Rikard Larsson

  • Birthday 07/30/1981

Profile Information

  • Kön
    Kille

Profile Fields

  • Namn
    Rikard Larsson
  • Ort
    Staffanstorp

Recent Profile Visitors

19,512 profile views
  1. Jag killgissar bara. Har ingen erfarenhet av elektrisk handbroms. Men ganska mycket erfarenhet av att bygga elektronik. Är det någon annan med elektrisk handbroms som kör med reglering? Ska det begränsas ström hade jag valt en sådan här justerbar mojäng: Max 8 A. Vet inte om det räcker men det finns kraftigare. https://www.amazon.se/Justerbar-Converter-step-down-Voltage-Regulator/dp/B07M5FCPMD
  2. Att använda ett enkelt motstånd tror jag inte på. Vet inte hur många A bromsarna drar, men gissar på några stycken. Att begränsa det med ett motstånd kräver ett stort motstånd och säkert några försök med olika värden innan man hamnar rätt. Jag tror för övrigt att du övertänker det här med reglering. Tänker att man hör och känner när det spänner.
  3. Man slipar på baksidan också så nollpunkten flyttas. Lite svårt att förstå (så var det för mig i alla fall 😄) Resultatet blir att ventiltryckarna "blir tjockare" eftersom det är mindre material på baksidan och sen när nocken kommer trycks ventilen längre än original.
  4. 1/4" hydraulkopplingar från Swedol, exempelvis HK-2304 Se härifrån och lite framåt:
  5. Japp. Jag körde gummislang hela vägen från början. Enda skillnaden nu är att jag har nylonslang. Man får bara se till att det inte skaver emot någonstans eller ligger för nära något varmt. Men insug/bränsle är på andra sidan motorn än varma grenröret så det är väl lugnt med värmen. Jag har rostfria klammer med gummi. P-clips eller vad det kallas. Drog både tillopp och retur i samma klämma. ABA ABA GUMMIKLÄMMOR - köp billigt hos Swedol
  6. Nu får vi hålla isär begreppen 🙂 PVC vet jag inte hur det reagerar med bensin eller E85. Nylon/polyamid som jag har verkar helt opåverkat efter 3 år. Tror att det är samma som många originaltillverkare har i sina bränslesystem.
  7. Snygg hållare till batteriet. Tänk bara på så du inte grillar blocknyckel när du spänner terminalerna. Kanske ska göra urtag i plåten?
  8. Böjt i ett stycke plattjärn. Alldeles för tungt, men stabilt 🙂 https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/4447-mitt-bygge-med-saab-motor/&do=findComment&comment=113448
  9. Bara kört några timmar med det men är mycket nöjd. Misstänker att oljetrycket inte visas helt korrekt, verkar diffa något. Får kontrollera det. Men inkoppling och kalibrering av hastighetsmätaren etc. var lätt. Tar en 2-3 sekunder för den trådlösa kommunikationen mellan boxen och skärmen att vakna vid uppstart, men den är 100 % stabil. Har även upplevt bra support från tillverkaren.
  10. Jag drog mina bälte runt ett rör i bågen. Fungerar utmärkt och ingen har klagat. https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/4447-mitt-bygge-med-saab-motor/&do=findComment&comment=65697 Bild på färdig bil: https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/4447-mitt-bygge-med-saab-motor/&do=findComment&comment=165197
  11. Jag har nylonslang för tryckluft som bränsleslang. Kopplingar från Swedol. Billigt och bra. https://forum.locostsweden.se/index.php?/topic/4447-mitt-bygge-med-saab-motor/&do=findComment&comment=162739
  12. Och vi som även följer dig på Instagram undrar hur många timmar dina dygn har.
×
×
  • Create New...