Jump to content

Jaguar D-type med V8


dmc12Hank

Recommended Posts

27 minuter sedan, fege sade:

Det kvittar hur mycket man slipar, lackeraren kommer ändå ha synpunkter... 🙂 Jag kände en lackerare som hjälpte mig med ett par hojar en gång i tiden. Hans standardfråga var alltid: -" Vill du att jag skall lacka på det här eller...." 

Ha ha. Dom har väl en annan standard helt enkelt. Vilket är bra i och för sig. 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Allt gick bra men problem med att lådan växlar upp och ner hela tiden. Tror att det är lockupen som går i och ur. Nån som är bra på TH700 automatlådor?

Link to comment
Share on other sites

Har kört 30 mil idag ner till Stockholm. Ganska tråkigt att köra E4:an, inte så blåsigt som i sjuan utan man sitter ganska skyddad. Några små barnsjukdomar dök upp. Stannade på vägen och då tryckte den ur sig en massa vatten. Visade sig att säkringen till kylfläkten hade gått så jag va tvungen att säkra upp lite så nu funkar det som det ska. Måste kanske värmeisolera kardantunneln då det blir väldigt varmt i cupén. Men jag tog mig ner till Stockholm. Så en lyckad premiärtur. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

4 minuter sedan, vedde sade:

Aha- trodde du höll till i Stockholm- står Vällingby på din profil emoji16.png

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
 

Jag håller till i Vällingby men fraktade upp bilen till Hälsingland för lack. Men nu är den tillbaka igen. 😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kollade fordonsuppgifter på transportstyrelsen. Innebär T12BF att vid nästa besiktning 2027 så blir den besiktningsbefriad?

T12A AMATÖRBYGGT FORDON 
T12BF AMATÖRBYGGT FORDON. FORDONET SKA UTSEENDEMÄSSIGT OCH TEKNISKT 
EFTERLIKNA FORDON ENLIGT TSFS 2017:54, KAP 8, 1 OCH 2 §§.

Link to comment
Share on other sites

Du måste göra en kontrollbes för att koden skall slå igenom - gör den nu så slipper du 2027 och får som vi andra 2099 - d v s befriad.

Link to comment
Share on other sites

6 minuter sedan, vedde sade:

Du måste göra en kontrollbes för att koden skall slå igenom - gör den nu så slipper du 2027 och får som vi andra 2099 - d v s befriad.

Ok. Så man gör bara en vanlig besiktning så slår det igenom. Måste man säga till om det eller sker det automatiskt? Är det bara att boka en tid när som helst?

Link to comment
Share on other sites

Boka när som helst, så slåt den igenom direkt efter besiktningen är registrerad- du behöver inte vänta till 2027 utan kan göra det imorrn.

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minuter sedan, vedde sade:

Boka när som helst, så slåt den igenom direkt efter besiktningen är registrerad- du behöver inte vänta till 2027 utan kan göra det imorrn.emoji16.png

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
 

Okej, Tack!

Link to comment
Share on other sites

On 2024-08-21 at 12:06, vedde sade:

Boka när som helst, så slåt den igenom direkt efter besiktningen är registrerad- du behöver inte vänta till 2027 utan kan göra det imorrn.emoji16.png

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
 

Stämmer, när jag bokade tid för reg-besiktning gick det utmärkt att boka kontrollbesiktning på samma gång med T12BF som resultat. Smidigt! :icon_thumbup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Skitsnyggt!

Kom upp en sväng till Tierp på söndag vi är några som skall köra bana där - vore kul att se den IRL!

Link to comment
Share on other sites

 

On 2024-08-28 at 08:23, vedde sade:

Skitsnyggt!

Kom upp en sväng till Tierp på söndag vi är några som skall köra bana där - vore kul att se den IRL!

Kan inte tyvärr. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...