steel Posted January 30, 2025 Author Posted January 30, 2025 Sänkte golvet vid pedalerna 55 mm. Första utförandet gjorde jag det bara framför tvärbalken. Blev inte bra. Hälarna tog i balken. Hjälpte inte att jag choppade ner den. Skar bort 110 mm ytterligare. Då blev det riktigt bra. Skulle ha gjorts redan vid byggandet. Tog 2 mm plåt så det kompenserar för balken. Förlängda pedaler med 55 mm, ska förbättra utväxlingen med 18 %. Förflyttade kopplingspedalen lite åt vänster för mer plats. Bra att sortera ut lite barnsjukdomar. 1 Quote
steel Posted January 30, 2025 Author Posted January 30, 2025 (edited) Pedaler på plats. Flyttade även isär dem för mer plats åt fötter. Nu nöjd med kopplingen, är som en gammal Volvo. Även satt skjutbart underrede på förarstol. Edited January 31, 2025 by steel Quote
steel Posted February 3, 2025 Author Posted February 3, 2025 Satte dit skenor på passagerarsidan och kunde då göra golv under stolarna, rumpan stack ner för långt förut, av aluminiumplåtar. Här syns också golvsäkningen vid pedalerna. Körde en bit idag, väldigt halt -4 grader och bara is. Mappade lite i autotune, går bättre och bättre. Tyvärr trycker den ur sig kylarvatten vid expansionskärlet, fattar inte varför. Har satt ett Volvo 240 kärl med slangen undertill ner till kylarreturen och klena slangen till kylaren där påfyllning är. Men expansionskärlet fylls och trycker ur sig vattnet. Idag sprack lilla slangen mellan kylare och expansionskärl? Det enda som är kvar är på med skärmarna och noskon samt flytta ut belysning bak till skärmarna. Bakljusen klarade inte kravet om 40 cm från ytterkant. Sedan funkar inte alla mätare, tankgivare och temp. Osäker på hastighetsmätare. Mvh Pär 2 Quote
steel Posted March 20, 2025 Author Posted March 20, 2025 Har nu fått ordning på kylsystemet. Testat och konstaterat att enda mätaren som inte funkar är tempmätaren. Mappat lite mer i Tunerstudio. Börjar tycka bilen är otäck. Helvete vad det går 😳 Hjulspinn bara jag gasar, iaf på 2:an 3:an, inte testat på högre växlar. Vänder på en femöring, bara vrida ratten och gasa. Hua 😬 3 Quote
steel Posted April 16 Author Posted April 16 Har skickat in ansökan om ursprungskontroll. Börjat montera skärmar och noskon samt flytta ut baklysen. Även varit ute och försökt tämja besten i Tunerstudio, svårt. Men vilket drag och ljud 😀👍 Vrålande högvarvig V8, helt underbart ! Quote
steel Posted April 21 Author Posted April 21 Lyckades 3D printa ramar till bakljusen för bättre passning mot bakskärmarna. Fick dit bakskärmarna med utflyttade lysen med ramar. Blir bred. 1 Quote
steel Posted April 22 Author Posted April 22 Nu är bilen klar 😀 Måste dock hitta nån som kan mappa Megasquirt MS3 V3, har kollat med PPF i Avesta, de ville inte. Har några andra trådar att dra i. Får inte till tomgången. Går hyfsat förutom det. 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.