vedde Posted January 1 Author Posted January 1 Ser ut att bli körbart till våren. Saknar du dessa stag?eller är dom bortkapade? Om inte blir den betydligt styvare med dom på plats. God jul / Tomas Jag har satt dit den långa rundade och nu även tillverkat de båda längsgående svarta du har på ritningen.Misonen tog slut till Mig:en så har gjort klart men inte svetsat dit dem./Vedde Skickat från min SM-S908B via Tapatalk 1 Quote
vedde Posted January 3 Author Posted January 3 Blev med 10L Mison 18 tub idag, levererad från Piteå så nu kan jag nog svetsa klart allt jag behöver. Jag vill ju lätta men detta gör den tyngre men förhoppningsvis styvare och bättre även om jag lägger på ett par kilo.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
vedde Posted January 4 Author Posted January 4 Lite mer jobb klart idag, Tomas 2 längsgående förstärkningar, tvärgående i fronten, bärarmsinfästningar och stötdämparfäste klart.Snart så.Fick även leverans av Redline Shockproof till växellådan som får byte efter alla dessa år när paketet är ur./VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk 2 Quote
Christer J Posted January 4 Posted January 4 Shockproof ska bytas varje år om man läser det finstilta. Min opellåda gick bra i början tyckte jag, men den var sig inte lik efter återköpet. Lådan hade innan gått ett okänt antal mil innan den fick smaka på 400nm, men hittade en gammal flaska Castrol SMX-O och tippade i. Natt och dag.. efter 2500 mil med Shockproof så skänker jag gladeligen tre flaskor lightweight till frälsta. Quote
vedde Posted January 5 Author Posted January 5 Läste just att Rx8 lådan har mässingsdetaljer som inte tål tillsatserna i Shockproof så blir det byte till en annan Redline.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Christer J Posted January 6 Posted January 6 12 timmar sedan, Thomas sade: Jag tar gärna emot schockproof Passerar där ibland. Återkommer. Quote
vedde Posted January 12 Author Posted January 12 Svetsat nya fästen till kylare, oljekylare, tuta och påbörjat till vattenpumpen.Kvar är lager till styrningen som jag i o m ombyggnad vill flytta så den inte tar i generatorn.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
vedde Posted January 31 Author Posted January 31 Köpte en liten knölvals från Aliexpress och den funkar riktigt bra på tunnväggiga alurör som vi har till kylare och intercooler. Över förväntan för några hundralappar.Skickat från min SM-S908B via Tapatalk 3 Quote
Morty Posted January 31 Posted January 31 Har en likadan. Fick svarva om det lilla hjulet för att kunna falsa 16mm aluminiumrör. 1 Quote
vedde Posted January 31 Author Posted January 31 Har en likadan. Fick svarva om det lilla hjulet för att kunna falsa 16mm aluminiumrör.Var kör du med så små rör?Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Morty Posted January 31 Posted January 31 Till och från värmepaket, oljekylare och expansionskärl. Inte bara på min sjua, om du nu funderar på varför jag skrev värmepaket. 😉 1 Quote
vedde Posted February 11 Author Posted February 11 Fixar lite saker som var dåliga innan kraschen men enklare att ordna nu när motorn är ur för första gången på evigheter.Infästningen för generatorn, finns inget färdigt då jag valt en liten 60ah Denso.Före 3mm plattjärnUndre Övre(ej svetsat än)Det blir lite påfrestningar när man kör kompressor, så har beefat upp grejorna lite./VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk 2 Quote
vedde Posted February 11 Author Posted February 11 Nu klara, blir lite robustare med hel sexkantsstång och 5mm järn. NU ska det väl inte böja sig./VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk 4 Quote
vedde Posted Tuesday at 01:43 PM Author Posted Tuesday at 01:43 PM Lämnade 3 ritningar för vattenskärning idag, 1 Thermostat blanking plate för Duratec, 1 hållare för Davis Craig vattenpump i plåt( kopia av den jag köpte i alu) som jag kan svetsa fast och en Bromsoks hållare till mina små Wilwood Dynapro Single Billet Caliper till bak.För oken I bak behöver jag byta lagerhållare så jag spanar på aluminium för att få ner vikten./VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Christer J Posted Tuesday at 06:36 PM Posted Tuesday at 06:36 PM Det går att svarva ner skivbromshållarna till trumstorlek 1 Quote
vedde Posted Tuesday at 06:58 PM Author Posted Tuesday at 06:58 PM Det går att svarva ner skivbromshållarna till trumstorlek Är det std Sierra för skivbromsar bak? Tänkte att man annars fick leta på ett par gamla för trummor?Nya i ALU var inte gratis./VeddeSkickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Christer J Posted Tuesday at 07:11 PM Posted Tuesday at 07:11 PM Ja. Det var fel okfästen och skivor till min bil, så jag jämförde och svarvade av dom. Quote
tpau Posted Tuesday at 09:29 PM Posted Tuesday at 09:29 PM Varför behövs andra lagerhållare? /T Quote
vedde Posted Wednesday at 06:49 AM Author Posted Wednesday at 06:49 AM För mig för att jag vill kunna gå tillbaka om jag inte är nöjd med förändringen och mina Wilwood bak ok har andra infästningar än Sierras bak ok så jag har gjort nya adapterplattor - lika dem man har om man konverterar från trummor till skivor. Då man bultar fast allt är drt enkelt att gå tillbaka om något inte blir som man tänkt.Hängslen och livrem helt enkelt Skickat från min SM-S908B via Tapatalk Quote
Christer J Posted Wednesday at 11:08 AM Posted Wednesday at 11:08 AM 13 timmar sedan, tpau sade: Varför behövs andra lagerhållare? /T Olika offset och adaptern passar inte över lagerhållaren till skivbromsmodelllerna. För mig var det för att slippa köpa nya grejor när allt redan fanns. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.