Jump to content

Kjelland28

Ledningen
  • Posts

    1,185
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    119

Kjelland28 last won the day on April 28

Kjelland28 had the most liked content!

Reputation

761 Excellent

About Kjelland28

  • Birthday 06/03/1965

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Mariestad
  • Interests
    Det mesta inom teknik samt lite blandat annat

Profile Fields

  • Namn
    Kjell Andersson
  • Ort
    Mariestad
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

7,763 profile views
  1. Som du kunde se i länken så är det leasing bolaget som, om det finns något som kan ligga utanför normalt på en bil som körts i normalt bruk, ska begära ersättning, Bil-Nilsson eller vem det nu är som du hämtat bilen hos är bara en leverantör till leasingbolaget och dom har ingen rätt att kräva dig på pengar för ev. skador. 🙂 Bara att säga att du enbart tar emot fakturor från leasing bolaget när det gäller bilen.
  2. Det där är en liten djungel. t ex. så ska du inte betala återförsäljaren för bucklor utan det ska komma från leasingfirman. och en viss mängd bucklor ingår i normalt slitage men många firmor låter leasingtagaren få betala deras kostnad för att iordningställa bilen inför nästa försäljning. kolla med konsumentombudsmannen så kan du säkert slippa lite onödiga kostnader. vill du dra ut bucklan själv så finns ju bosse bildoktormetoden ! limma på en smältlimstav och låt den kallna ordentligt dr sen ut bucklan med en serie försiktiga ryck, akta så att du inte repar lacken med något verktyg bara. Sen gäller det att få bort allt lim och polera lacken igen https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster/problem-med-leasad-bil-eller-leasingavtal/
  3. Där har du tankt klart alltså ! 🙂 kunde inte låta bli ! 🙂
  4. Om vevaxelflänsen är tjock och du har tillräckligt långa skruvar så kan du förbättra klämlängden genom att ta bort några mm gängor i början på hålen i vevaxeln.
  5. Dessa är registrerade som GAZ återförsäljare i sverige kolla med dom. Annars så har jag kanske en kontakt på UW-elast som kan få fram polyuretangrejer BB Tuning KB Vammerviken Myrane 10 666 93 Gustavsfors Tel. +46 702 657 147 bbtuning65@gmail.com
  6. Volvo gick från 6 till 8 redan på B20 och vit motor tror jag vi hade 10 på har för mig att det var M8 fin på dom och loctite. Har du smort skruvarna med något innan åtdragning ? Vilket moment har du använt ? ett snabbt sätt att hitta sitt optimala moment för åtdragning är att dra till brott 10-20 gånger och sedan använda 55% av medelvärdet för dessa dragningar. givetvis så sorterar man bort de dragningar som uppvisar väldigt avvikande siffror. klämlängden bör vara nånstans 1-3 ggr diametern på skruven i stål. gängingrepp i stål 1-1,2 ggr diam. grada rejält runt hålen M7 hål behöver min 0,7 mm fasning för att få bort uppstickande material från gängningen M10 kan behöva mera. Loctite på flänsytorna, ökar ju friktionen radikalt och borde i lika hög grad minska risken för rörelse
  7. Nu kan du ju malla saker efter ett caterhamchassi, 545 kg torrvikt
  8. Vad är det för motor ? en riktig 427 ?
  9. Belo här på forumet har gjort halvdörrar i aluminium till sin 7:a
  10. Har du kollat hur många progressionshål du har ? de påverkar övergången mellan lågfart till mellanregister. det går att borra ett extra om du bara har tre
  11. Från wikwipedia, De Dion-hjulupphängningar uppfattas som exotiska och används sällan. Daimler AG:s stadsbil Smart Fortwo, Mitsubishis motsvarande Mitsubishi i och Caterham Seven är de enda bilar som använder denna hjulupphängning idag, liksom vissa kit-car-tillverkare. Under 2000-talet använde Toyota konstruktionen i den fyrhjulsdrivna varianten av Urban Cruiser. Äldre bilar som använt De Dion-axel inkluderar första generationens Mazda Cosmo, Alfa Romeo Alfetta, Alfa Romeo 75, Lancia Aurelia (från och med fjärde serien), Lancia Flaminia, Volvo 300-serien och Rover P6. Några av de största Opel-modellerna, såsom Diplomat B från 1969 liksom den schweiziska sportbilstillverkaren Monteverdi använde också den här typen av hjulupphängning.
  12. Själva infästningen är ju av samma modell som den du har på en wattlink infästning fördelen är att axlen inte rör sig nåt i längsled vilket i teorin kan ge en aning bättre fäste. man kan göra en liknande upphäning med en stel axel fast du får antagligen göra det som en dubbel fourlink med spinner då ! 🙂
  13. std bestyckning för Volvo B20 din torde vara rätt nära. enligt detta ligger du lågt på huvud och lågfart munstyckena och du ligger högt på luft. Tuning video
  14. Det var ju skönt att det funkade 😀
  15. Vad gött att det är löst. Hur många progressionshål har dina förgasare på Volvo B20 så funkar det bäst med 4 hål har jag för mig att jag läst, om det är tre så brukar dom ha lite ryck för sig. Ska gå att borra ett extra själv om man är försiktig. saxat från Misabs sida WEBER 45 DCOE 152G Weber 45 DCOE 152 G komplett med trattar. Den har 4 progressionshål och är mest lämplig för körning på allmän väg. Weber 45 DCOE 152 G största fördel är en mycket smidigare övergång från tomgång till de högre registrerna jämfört med 45 DCOE 152. Kullagrad spjällaxel. Tillverkad av Weberfabriken i Spanien.
×
×
  • Create New...