Tomas m Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Hej. Var köper jag enklast bälten utan att behöva köpa från England? Brukar skruvar medfölja från Securon? Eller finns det andra bra 3 punktsbälten att välja på? /Tomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 De flesta bildelsfirmor bör kunna ta hem, Autoexpertens kedjor till exempel; https://laitis.se/rullbalte-kb-780k-30.html Förmodligen kan BDS etc också ordna. Alla Securonbälten jag köpt har kommit med ett gäng skruvar och fästdetaljer. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 Jag köpte ett 3-punktsbälte från Mekonomen i förra veckan , artikelnummer 12705377. Konstigt att de kallas 4-punktbälte, lite förvirrande. Jag är nöjd med den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted January 28, 2022 Share Posted January 28, 2022 32 minuter sedan, Göran Nilsson sade: Jag köpte ett 3-punktsbälte från Mekonomen i förra veckan , artikelnummer 12705377. Konstigt att de kallas 4-punktbälte, lite förvirrande. Jag är nöjd med den. De sitter ju i fyra punkter... rullen i golvet, omlänk, bälteslås, golv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Köpte för nåt år sen mina 3-punkts svarta rullbälten på Classic VW Up North gav 595:- st. Men nu ser jag att dom höjt dom till 698:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted January 29, 2022 Author Share Posted January 29, 2022 1 timme sedan, Kjelland28 sade: Köpte för nåt år sen mina 3-punkts svarta rullbälten på Classic VW Up North gav 595:- st. Men nu ser jag att dom höjt dom till 698:- Vet du hur lång hondelen är? Ska svetsa fast mutterstycken till bälten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 Har ingen direkt input i ämnet men funderar på "...utan att behöva köpa från England"?! Jag förstår att: Det är mycket mer bekvämt att handla från EU-land och slippa tull, moms etc Kan potentiellt bli billigare att handla från EU, MEN behöver inte vara det, någon måste kanske importera i kedjan Så jag tänker att där man kan får bäst prylar till rätt pris - där handlar man. Kan därmed inte riktigt förstå argumentet att undvika England med näbbar och klor. Sen finns det många engelsmän man både vill och bör hålla sig borta från men har också upplevt den mest fantastiska kundservicen från just England (t.ex. NorthWest Propshaft) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted January 29, 2022 Author Share Posted January 29, 2022 (edited) 2 timmar sedan, Jocke4U sade: Har ingen direkt input i ämnet men funderar på "...utan att behöva köpa från England"?! Jag förstår att: Det är mycket mer bekvämt att handla från EU-land och slippa tull, moms etc Kan potentiellt bli billigare att handla från EU, MEN behöver inte vara det, någon måste kanske importera i kedjan Så jag tänker att där man kan får bäst prylar till rätt pris - där handlar man. Kan därmed inte riktigt förstå argumentet att undvika England med näbbar och klor. Sen finns det många engelsmän man både vill och bör hålla sig borta från men har också upplevt den mest fantastiska kundservicen från just England (t.ex. NorthWest Propshaft) Inget måste att undvika men där jag har hittat bälten sticker priset iväg med skatt och frakt. Och securon verkar nästan bara finnas där. Även allt(nästan) på Ebay skickas därifrån. Därför jag tänkte det finns säkert alternativ i Sverige/EU. Så näbbar och klor är en överdrift🙂 Edited January 29, 2022 by Tomas m R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted January 29, 2022 Share Posted January 29, 2022 (edited) 300-350 mm ungefär https://www.classicvw.se/sakerhetsbalte-3-punkt-svart-rullbalte-1-/product_details.php/products_id/1229 Edited January 29, 2022 by Kjelland28 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 22 timmar sedan, Tomas m sade: Inget måste att undvika men där jag har hittat bälten sticker priset iväg med skatt och frakt. Och securon verkar nästan bara finnas där. Även allt(nästan) på Ebay skickas därifrån. Därför jag tänkte det finns säkert alternativ i Sverige/EU. Så näbbar och klor är en överdrift🙂 Jag förstår din tanke, absolut! "Dessvärre" är UK så mycket större när det gäller "hemmabyggen" och försöker flera gånger att inte beställa från UK men kan vara svårt. Bygger man med V8 som jag så blir man nästan alltid tvingad utanför EU 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 Jag handlade från UK innan brexit. Jag köpte Securon 264 från https://shop.kcpcarandcommercial.co.uk/epages/100080302.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/100080302/Products/SEC264 Sen om det är dyrt eller billigt är väl upp till var och en men bälten är nåt jag inte gärna sparar pengar på. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 Finns mycket att handla via Ebay.de bra priser och än så länge hygglig frakt. seat belts black 3-point roller belt in | eBay Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted January 30, 2022 Author Share Posted January 30, 2022 31 minuter sedan, Hansol sade: Finns mycket att handla via Ebay.de bra priser och än så länge hygglig frakt. seat belts black 3-point roller belt in | eBay Bältena ska vara e märkta. Då blir utbudet sämre. Dessa verkar inte vara det , men bra pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted January 30, 2022 Author Share Posted January 30, 2022 5 timmar sedan, Jocke4U sade: Jag förstår din tanke, absolut! "Dessvärre" är UK så mycket större när det gäller "hemmabyggen" och försöker flera gånger att inte beställa från UK men kan vara svårt. Bygger man med V8 som jag så blir man nästan alltid tvingad utanför EU 😉 Slutar nog med UK i slutändan, vågar inte köpa Kina prylar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 30, 2022 Share Posted January 30, 2022 1 timme sedan, Tomas m sade: Bältena ska vara e märkta. Då blir utbudet sämre. Dessa verkar inte vara det , men bra pris. 2X 3 Point Automatic Belt Seat Belt Universal Belt Whip 300cm + Emark | eBay Är inte denna e-märkt står i a f så i beskrivningen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted January 31, 2022 Share Posted January 31, 2022 https://www.ebay.com/str/oldtimerersatzteile24 Denna såg ut att sälja massor smått och gott och garanterat E-märkta 3 punktbälten enligt tysk lag 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted January 31, 2022 Author Share Posted January 31, 2022 16 timmar sedan, Mats Karlsson sade: Jag handlade från UK innan brexit. Jag köpte Securon 264 från https://shop.kcpcarandcommercial.co.uk/epages/100080302.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/100080302/Products/SEC264 Sen om det är dyrt eller billigt är väl upp till var och en men bälten är nåt jag inte gärna sparar pengar på. Blev beställning från UK. £65.90 för 2 bälten. Kul att se vad det blir för tull och moms. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 On 2022-01-31 at 09:36, Tomas m sade: Blev beställning från UK. £65.90 för 2 bälten. Kul att se vad det blir för tull och moms. £50 i frakt + skatt👎 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Var beställde du ifrån? Dessa brukar vara bra https://www.carbuilder.com/uk/search?q=securon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 kcpcarandcommercial.co.uk Men fick mail i dag om frakten och fråga om jag verkligen vill ha bältena. Ska leta alternativ i kväll innan jag svarar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 1 timme sedan, Tomas m sade: £50 i frakt + skatt👎 Oj, jag betalade 28 pund för frakten och redan det tyckte jag var i överkant 2020. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Jag handlade av Minispares när jag köpte då var de de mest prisvärda. Ett annat tips är att Moss har en fransk lagerlokal så skickar utan att du behöver hantera tullen. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 2 timmar sedan, tpau sade: Jag handlade av Minispares när jag köpte då var de de mest prisvärda. Ett annat tips är att Moss har en fransk lagerlokal så skickar utan att du behöver hantera tullen. /T Moss👎 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted February 1, 2022 Author Share Posted February 1, 2022 3 timmar sedan, Jocke4U sade: Var beställde du ifrån? Dessa brukar vara bra https://www.carbuilder.com/uk/search?q=securon Blev från carbuilder 2st Securonbälten 500/w 1214 ink frakt , får se vad som tillkommer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas m Posted February 7, 2022 Author Share Posted February 7, 2022 On 2022-02-01 at 21:16, Tomas m sade: Blev från carbuilder 2st Securonbälten 500/w 1214 ink frakt , får se vad som tillkommer. Blev 294kr i tull och moms. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts