Jump to content

m.unit blue från motogadget


Leffe

Recommended Posts

Hej Alla!

Har då råkat ut för en kortslutning i mitt elsystem har en Leash promodule.Den är nu kass;)!

Funderar på en m-unit från motogadget. Då är min fråga är det någon här som har använt sig av en så här ?

Och så fall vad tycker ni?

eller vad tror ni att använda en sån,man får ju en hel del grejer med på köpet så att säga.

 

Edited by Leffe
Link to comment
Share on other sites

Jag kör en motogadget för hela "vanliga" bilelen och den är det bästa jag köpt på länge. Jag är kass på el men med denna vart allt busenkelt. Inga relän eller säkringar utan allt rakt in i modulen. Funkar klockrent. Min har ett par år på nacken så de kanske är både dyrare och bättre idag.
Finns att skåda på Kinnekulle i helgen.
/Vedde

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Hallå. 
Jag har en Mk Indy med Saab motor. 
Har en box till motorn och ska köra T5(.5?), men tänkte köra allt annat med knappar, blinkers, tuta, start, huvudström och sedan en dash. 
Har även tänk köra en Motogadget. 
Är det bara Motogadget som gäller, eller finns det andra märken/modeller? 
Vad säger experterna om Dash? Vad är billigast och bäst? 

Link to comment
Share on other sites

Jag ska köra M Unit och M button. Knappar i ratten till allt nödvändigt. Smidigt med en tråd till 6 funktioner.

Plus allt annat smart som ingår

Christer J 

Link to comment
Share on other sites

Jag kör en gammal Motogadget utan BT men den är klockren för all Bil el d v s inte motor.

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Lutar mer o mer åt motogadget. Speciellt med tanke på BT och lite andra finesser. 
Men Christer J, var det du som hade köpt en lösning för knappar i ratten som du byggde om själv? Såg lite för avancerat ut för mig. Har inte riktigt tid till så avancerad lösning. 🙂
Men vart ifrån köper ni kabel till alla lampor mm? 
Tänker att jag ska ha olika färger på allt och sen koppla det till Motogadgeten. 
Självklart enbart bilel, inte motorstyrning. 
Motorstyrning tänkte jag som sagt använda T5 och hoppas hitta någon som kan mappa. 

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte använda en airbagrulle där ena ledaren ger ström till belysningen i knapparna och den andra till m button.

Om jag väljer ett löstagbart nav så blir det två fjädrande stift som kontakt från ratt till rattnavet och vidare till kabelrullen

Christer J 

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Smart lösning. Det ska jag kolla på ”vart eftersom”. Just nu är fokus på att få allt att fungera. 
Sen i nästa eller näst nästa skede kanske man hinner med sån ”lyx”;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt från Carbuildersolutions, bra utbud och bra färger

Annars är BJP race i Sverige helgrymma och har massor av bra el saker som kontakter osv

Link to comment
Share on other sites

Det var jag som gjorde en helt trådlös rattknappslösning. Enkelt var det och billigt

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, vedde sade:

Det var jag som gjorde en helt trådlös rattknappslösning. Enkelt var det och billigt emoji38.png

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk
 

Haha. Ok. 
Har läst så många trådar så jag blandar ihop folk. 🙂
Men snygg o smart lösning. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...