daromer Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Efter att själv har läst runt lite om just handbroms de senaste dagarna så är svaret att den ska "sitta lätt åtkomligt". Om det sedan är på utsidan av bilen (Ska ha sagts av en SFRO man) så är det ok. Så du kan ha den under instrumentpanelen så länge du lätt kommer åt den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 6, 2020 Author Share Posted January 6, 2020 (edited) 9 timmar sedan, daromer sade: Efter att själv har läst runt lite om just handbroms de senaste dagarna så är svaret att den ska "sitta lätt åtkomligt". Om det sedan är på utsidan av bilen (Ska ha sagts av en SFRO man) så är det ok. Så du kan ha den under instrumentpanelen så länge du lätt kommer åt den. Frågan är om "lätt att komma åt den" inkluderar att spänna loss bältet, men det borde vara ok kan man tycka. EDIT: Hittade denna bild, undrar om det är OK med en placering som är centraliserad för passageraren 😅 Edited January 7, 2020 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 7, 2020 Author Share Posted January 7, 2020 Ibland är man bra inrutad i tankarna, varför inte bara köpa en elmanövrerad handbromsenhet från vilket bilfabrikat som helst som är vajer på sekundärsidan. Problemet löst 🙂 Postar för egen räkning en bra forumlänk med pinout för GM e-bromsmoduler https://www.corvetteforum.com/forums/c7-tech-performance/3936627-electronic-parking-brake-wiring-help.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 7, 2020 Author Share Posted January 7, 2020 Tips på bra spakställ? Läs kompakta och korta (Går ju alltid o korta ner iofs) Såg någon gammal tråd förut om toyota corolla spakställ, men verkar inte så lätt o få tag på dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted January 7, 2020 Share Posted January 7, 2020 Hur lång är en kort handbromsspak?😀 Jag har den här https://www.carbuilder.com/uk/universal-ratchet-handbrake-lever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 8, 2020 Author Share Posted January 8, 2020 (edited) 12 timmar sedan, Arto sade: Hur lång är en kort handbromsspak?😀 Jag har den här https://www.carbuilder.com/uk/universal-ratchet-handbrake-lever Spakställ var det som efterfrågades Arto 😉 Men tror jag hittat ett, inväntar bara mått så köper jag hem. EDIT: Beställde hem spakställ från en MR2 mk2 kortad version. Uppsticket från mittkonsollen borde bli någonstans mellan 8-15cm beroende på om jag monterar en boll eller pinne som handtag. Dvs. kort och härligt. Edited January 8, 2020 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjelland28 Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Lotus seven hade på nån version en handbroms under instrument panelen också, folkabussarna likaså tror att det är nog mer hur tillgänglig den är uitfall den ska användas som nödbroms, eller så spelar det ingen roll alls ! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 8, 2020 Author Share Posted January 8, 2020 Officiellt ett rullande chassi nu 😁 Och finfina fälgar på köpet 😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 15, 2020 Author Share Posted January 15, 2020 Första utkastet på nya designen av bakpartiet. Detta blir fullt borttagbart, och ska även designa växellådsfästena så att det går att plocka bort och montera bakparti samt växellåda separat. Detta kommer underlätta vid montage samt vid ev. skruvbehov, då man kan montera motor och växellåda separat. Återstår att mäta in och säkerställa lite växellådsmått samt kolla om den inritade plåten mot bottendelen av hästskon räcker som urjackning innan jag färdigställer ritningen och sätter kapen i chassiet. Men först ska flytten göras och jag komma iordning igen. Balksystemet är nerbantat till 20 och 25 profiler, plåt kommer nitas under denna nya "triangel" för luftströmmen och hål behöver tas ut för växellådan i denna plåt. (kommer i samma veva som nitning av hela chassiet) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 http://www.hollinapplications.co.uk/Disability/Handbrake_Kit.html Fullt tänkbar lösning på handbromsen. Kan placera vart jag vill och det är en enkel och inte överdrivet dyr lösning 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Det är faktiskt en ganska "simpel" konstruktion. Går att göra analogt med någon OP amp och shunt eller så tar man en microkontroller. Jag kommer köra microkontroller på min och ett ställdon. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 49 minuter sedan, swedishGT40 sade: http://www.hollinapplications.co.uk/Disability/Handbrake_Kit.html Fullt tänkbar lösning på handbromsen. Kan placera vart jag vill och det är en enkel och inte överdrivet dyr lösning Det funkar nog, det man ska tänka på är att strömbrytaren ska vara återfjädrande/momentan så man måste hålla in den för att ansätta parkeringsbromsen. Då riskerar man inte att komma åt den under körning och få hjullåsning. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Är man klurig (Jag kommer göra detta) Så bygger man också in så att den inte går att ansätta över en viss storlek som man har på vanliga bilar. Mer elektronik gör givet att man måste veta om hur man designar saker och framför allt i en miljö som i en bil. T ex väljer man fel relän så kommer dom inte hålla för vibrationerna och tillslut gå sönder. Det vore förödande för ett relä som skakar sönder och kortsluter i 110 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 (edited) Det kitet jag länkade innehåller just den typen av möjlighet till styrning du nämner. Dvs. kraftbegränsning via strömstrypning på "engage" och ändlägesstopp på "release" Sen används tydligen ett relä som ligger an på tändningssignal för att förregla handbroms utan tändning på. Det enda jag ser som konstigt är att jag hittar ingenting om att motorn i linjärdonen har en broms som slår till när spänningen till donet försvinner, vilket borde vara önskvärt för att säkerställa att handbromsen bibehåller sitt läge även om batteriet skulle dö. Har frågat firman om denna bromsfunktion finns på deras don då den känns nödvändig för att inte bilen ska rulla iväg om det blir elfel eller batteritorsk 🙂 Edit: https://www.oemmotor.se/produkter/linjära-ställdon-,-a-,-domkrafter/linjära-ställdon/ld10-_-415599 Denna linjärenhet ser betydligt smidigare ut däremot, då motorn är integrerad direkt i stången (säkert runt en kulskruv i kroppen) Edited January 17, 2020 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Linjären har def ingen broms inbyggt för det priset. Men utväxlingen är så hög o h har maskdrev så det går inte dra ut den utan att dra sönder konstruktionen. Du behöver inte vara orolig för att den kan släppa 🙂 jag kör liknande på massa saker som bort, solföljare till solpaneler och bord. Ja alltså dom sitter överallt. Har det t om på traktorn för att lyfta snöbladet (modell större) De som har broms i sig har mycket lägre utväxling än ovan och dom kostar Ström till ställdonet finns bara vid förflyttning. Dom säger att dom begränsar på 50kg och det är egentligen fel 🙂 dom begränsar på ström och sedan kraften it beror ju på spänning in. T ex om man har bilen ihåg eller inte. Liten detalj egentligen 🙂 strömmen är vad alla möter. Jag tror ärligt inte någon faktiskt känner av kraften utan översätter ström till kraft via en tabell.. De som sitter längst med har en längsgående växellåda istället. Skillnaden är bara totallängden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 17, 2020 Author Share Posted January 17, 2020 Låter som att du pillat lite med dessa grejer tidigare. Då har du rätt bra koll på priser och lämpliga komponenter för en lösning då antar jag, något du vill dela med dig för en icke kretskortselektriker? 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 Jodå. Hemautomatisering och prylar som ovan är skojiga saker. Jag tittar ju själv på en lösning. Det absolut enklaste är återfjädrande brytare som är ihopkopplat med någon typ av strömskydd. Man borde ju kunna använda en fjäder med rätt fjäderkonstant också och så låter man den dra till sitt ändläge. Har dock inte kollat vad som gäller där och om man kan godkänna det. Kan man göra det är det ännu färre elektronikkomponenter. 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Göran Nilsson Posted January 17, 2020 Share Posted January 17, 2020 6 timmar sedan, daromer sade: Man borde ju kunna använda en fjäder med rätt fjäderkonstant också och så låter man den dra till sitt ändläge. Har dock inte kollat vad som gäller där och om man kan godkänna det. Kan man göra det är det ännu färre elektronikkomponenter. 🙂 Det är så det fungerar på vissa personbilar, så det skulle vara okej. Många av de produkter Linak har i sitt sortiment har en krets som strömbegränsar och därmed fungerar det både som ändlägesbrytare och maxkraftbrytare. De kinesiska linjära stölldonen jag sett har inbyggda strömbrytare i ändlägena, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klubbsson Posted January 18, 2020 Share Posted January 18, 2020 Det sitter förmodligen en snäckväxel i den. Är utväxlingen tillräckligt låg blir den självhämmande och behöver ingen ytterligare låsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted January 18, 2020 Share Posted January 18, 2020 Hade tankar på en liknande lösning innan jag bestämde mig för Hi-Spec's färdiga. Nedan följer några videos och länkar jag har samlat på mig: Andra: https://gtmbuild.weebly.com/electric-parking-hand-brake.html http://supercarbuild.blogspot.com/2013/04/emergency-brake-and-cables.html Motorer https://www.firgelliauto.com/products/linear-actuators https://www.firgelliauto.com/products/heavy-duty https://www.e-motioninc.com/ROD_TYPE_12V_ELECTRIC_LINEAR_ACTUATORS_s/2.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted January 21, 2020 Author Share Posted January 21, 2020 (edited) Mycket matnyttigt i ämnet, tackar 👍 Idag dök spakstället upp, blir riktigt smutt 😁 Edited January 21, 2020 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted February 26, 2020 Author Share Posted February 26, 2020 Nu var det lääänge sedan det hände något vettigt här. Flytten är klar, men inget är uppackat i garaget än. Väntar på att få ordning på värmen där ute så man kan måla o fixa 3fas osv. för att komma igång igen. Men har iaf fått tillbaka mina centrumbultsadaptrar som numera är omborrade med korrekta marginaler. Fan ta jänkarna om det fortfarande inte funkar med fälgarna (att dom också skulle vara felborrade😱) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 55 minuter sedan, swedishGT40 sade: Fan ta jänkarna om det fortfarande inte funkar med fälgarna (att dom också skulle vara felborrade😱) snarare sydafrikaner ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted February 26, 2020 Author Share Posted February 26, 2020 25 minuter sedan, heralue sade: snarare sydafrikaner ..... Ja fälgarna är gjutna där, men frågan är om dom borrat dem också för "pin-driven" eller om jänkarna gjort det själva då det är anpassat för deras kit. Oavsett så blir de spännande o se om de passar nu efter rättningen av adaptrarna som numera är centrerade ner till 2/100delar och med rätt centrumhål också. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 27, 2020 Author Share Posted March 27, 2020 Garaget börjar ta form och jag behöver bra tips och ideér på någon form av hyllsystem som går o stänga för. Har idag "volvo" hyllor, dvs. stålhyllor som tar 100kg per plan, 100*60cm i två sektioner. dvs. 2 meter hyllyta i 5 plan upp till tak. Enormt praktiska i alla syften förutom smuts... Dom samlar enorma mängder smuts! Någon som har tips på bra hyllösningar som går att stänga till? Får gärna tåla lite last också, och gå o få tag i för vettig peng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 Både witre och gerdmans har hyllor med täckta sidor, ryggar o dörrar. Säkert en av de sorterna du redan har, men bra industriinredning är ju inte direkt billig... kolla dessa länkar; https://www.witre.se/sv/wsw/lagerhyllor-latt-gods#productBeginIndex:0&orderBy:7& https://www.gerdmans.se/lager-och-industri/hyllor-ställ/hyllsystem-gerdmanshyllan/lagerhylla-gerdmanshyllan-skåp-med-hyllor /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 2, 2020 Author Share Posted April 2, 2020 Då att få tag i replika huvlås verkar så gott som uteslutet (pga. att även dom som påstår sig tillverka bra kopior gör dem med väldigt dålig finish och skyhöga priser) Så har jag efter mycket möda hittat dessa som potentiella ersättare. (80pund styck, skapligt billigare än kopiorna, och med bra finish) Måtten är så gott som perfekta, och man får tillverka ett kompletterande fäste ner i ramen för undre halvan, men känns som en lätt del. Den stora frågan är om man kan anodisera om grejer? Dom finns bara i svart, och jag vill ha aluminiumfinish om möjligt. Någon som har koll på dom delarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansol Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 (edited) Det går alldeles utmärkt att avanodisera befintlig och sedan göra ny. Eftersom anodiseringen bara biter ett par um djupt så kan du nog pmb-blästra bort det alternativt om du lämnar det till någon firma som arbetar med detta till vardags så har det bad som tar bort. Hittade en fullösning på nätet Edited April 2, 2020 by Hansol 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 8 timmar sedan, swedishGT40 sade: Då att få tag i replika huvlås verkar så gott som uteslutet (pga. att även dom som påstår sig tillverka bra kopior gör dem med väldigt dålig finish och skyhöga priser) Så har jag efter mycket möda hittat dessa som potentiella ersättare. (80pund styck, skapligt billigare än kopiorna, och med bra finish) Måtten är så gott som perfekta, och man får tillverka ett kompletterande fäste ner i ramen för undre halvan, men känns som en lätt del. Nu när du har lyckats hitta nåt intressant, som verkar vara billigare och bättre - varför inte dela med dig med referens/länk till var man hittar dessa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 2, 2020 Author Share Posted April 2, 2020 18 minuter sedan, Jocke4U sade: Nu när du har lyckats hitta nåt intressant, som verkar vara billigare och bättre - varför inte dela med dig med referens/länk till var man hittar dessa? Det kommer när jag utvärderat dem. Funderar på o köpa hem ett set o testa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 2, 2020 Share Posted April 2, 2020 29 minuter sedan, swedishGT40 sade: Det kommer när jag utvärderat dem. Funderar på o köpa hem ett set o testa. Konstig syn enligt mig då vi försöker vara ett öppet forum där vi delar saker å ting - högt å lågt. Det som är dåligt för en kan vara bra för någon annan. Varför vänta att dela med dig och låta var och en bedöma? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 3, 2020 Author Share Posted April 3, 2020 10 timmar sedan, Jocke4U sade: Konstig syn enligt mig då vi försöker vara ett öppet forum där vi delar saker å ting - högt å lågt. Det som är dåligt för en kan vara bra för någon annan. Varför vänta att dela med dig och låta var och en bedöma? Jag anser inte det konstigt. Varför rekommendera något som kanske i slutändan skiter sig och kostar pengar för andra som försöker sig på något som visar sig inte fungera tillfredsställande? Jag håller på o gräver fram ritningar och 3D modeller och skall sedan dubbelkolla mått och montagemöjligheter innan jag lämnar en "rapport" eller rekommendation. Men hittills så ser det väldigt lovande ut (om måtten på hålrummet jag antecknat stämmer) Djupet diffar en del, men det kan vara till fördel då man får utrymme att sätta en förstärkningsplatta istället. Detta extra utrymme skulle även kunna nyttjas till fästplåt för undre halvan av huvlåset. Detta vill jag göra en snabb utvärdering på och sedan lämna en mer informativ post på forumet där man faktiskt kan leverera fakta och en bra grund för den som är intresserad. Som konstruktör gör jag inget halvdant, man ska ha tänkt klart först 😉 Återkommer troligen efter helgen när jag hunnit måttat och säkerställt en sund idé. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 3, 2020 Author Share Posted April 3, 2020 Har lekt lite med karossmodellen jag har, den verkar tyvärr inte vara korrekt för den karossen jag har då min kaross stämmer bra mot chassiet, och modellen jag använder gör det INTE. Smalnar av framför bakre huven, och höjden på spindeln är helt fel.(vilket tar med sig främre huven och allt ser tokigt ut bara) Bjuder på en liten "missfit" av karossen 😃 (Ni ser tankarna skär genom trösklarna och frontpartiet på karossen ligger alldeles för högt.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 3, 2020 Author Share Posted April 3, 2020 (edited) Nu är det kollat. Hålrummet i SGT karossen är 85x37x25. Låset är 80x32x20, och kommer passa klockrent med 5mm distans bakom. Detta kommer jag utnyttja till fördel med fästplatta på 5mm för nedre delen. Återkommer senare med utformning av infästningen i chassiet. Bäst priser håller amber performance och demon-tweeks för tillfället. Modellen heter aerocatch 3xs och är utan ram som ritning i tidigare post och säljs parvis. Har beställt hem 2 satser 👍 Edited April 3, 2020 by swedishGT40 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted April 4, 2020 Share Posted April 4, 2020 23 timmar sedan, swedishGT40 sade: Nu är det kollat. Hålrummet i SGT karossen är 85x37x25. Låset är 80x32x20, och kommer passa klockrent med 5mm distans bakom. Detta kommer jag utnyttja till fördel med fästplatta på 5mm för nedre delen. Återkommer senare med utformning av infästningen i chassiet. Bäst priser håller amber performance och demon-tweeks för tillfället. Modellen heter aerocatch 3xs och är utan ram som ritning i tidigare post och säljs parvis. Har beställt hem 2 satser 👍 Tack, kompletterar med ett par länkar https://www.amber-performance.co.uk/product.php?xProd=26774 https://www.demon-tweeks.com/se/aerocatch-3xs-series-bodywork-fastener-pst350-2000/ https://www.merlinmotorsport.co.uk/p/aerocatch-3xs-compact-shear-tension-latch-fastener-350-2000 Samt tillverkarens hemsida https://www.aerocatch.com/aerocatch-3-xs/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 13, 2020 Author Share Posted April 13, 2020 Har kommit iordning lite i garaget nu iaf, och efter mätning och lite justering så passar 3 av 4 fälgar smärtfritt på dom omarbetade naven. Den sista är dessvärre felborrad litegrann, får se om jag kan få ordning på den, eller om jag måste lämna den på tillsnyggning av hålen 🙈 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 16, 2020 Author Share Posted April 16, 2020 On 2020-04-03 at 09:55, swedishGT40 sade: Har lekt lite med karossmodellen jag har, den verkar tyvärr inte vara korrekt för den karossen jag har då min kaross stämmer bra mot chassiet, och modellen jag använder gör det INTE. Smalnar av framför bakre huven, och höjden på spindeln är helt fel.(vilket tar med sig främre huven och allt ser tokigt ut bara) Bjuder på en liten "missfit" av karossen 😃 (Ni ser tankarna skär genom trösklarna och frontpartiet på karossen ligger alldeles för högt.) Drar upp denna post igen då jag vill slänga ut frågan om någon har en bättre modell, denna stämmer inte i sparklådorna och framför dörrarna. den ligger 50mm för högt ca. Och trösklarna går snett inåt i modellen, vilket inte är fallet i verkligheten där dom passar utmärkt mot tankarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 Liten stämningsbild som den står nu. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Fan va fin! Lite lätt avis. Skickat från min iPhone med Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 22, 2020 Author Share Posted April 22, 2020 Sitter o tänker ihop nödvändiga delar för att sy ihop tank o påfyllning. Blir rör hela vägen fram till tank med slangskarv sista biten mellan. Har hela tiden haft ett luftningsrör inritat, men slog mig nu att vad ska jag med det till? Är ju tätt påfyllningslock, är isf. endast för att bränslet ska rinna ner snabbare isf. Kanske t.om. nödvändigt för att få ner bränslet i någorlunda takt? Någon som har koll? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted April 22, 2020 Share Posted April 22, 2020 Är röret grovt nog behövs det inte. Jag stod och tittade på det medn jag har 30cm rör så jag skippade det. Finns ingen chans i mitt fall. Är det längre dra en slang och ska du ha kanister? så är det bara att koppla på där. Om du behöver slang för kopppling har jag 40cm kvar. Godkänd för just detta och av grov kvallisort. Dvs inte vanlig silikonslang. Dock jobbig att jobba med 😄 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted April 23, 2020 Share Posted April 23, 2020 Själva tanken måste ju ha en avluftning, dels för att ersätta förbrukat bränsle med luft, dels för att hantera tryckändringar pga temperaturändringar osv. Min erfarenhet är också att man oftast vill ha en avluftning upp till början av påfyllningsröret, i alla fall om det är lite längd på det. Det blir ju också en form av överfyllnadsskydd om man gör det smart. Dvs ett tunt rör från toppen av tanken, som går in i påfyllningsröret en liten bit under locket. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 23, 2020 Author Share Posted April 23, 2020 Påbörjat o rita in påfyllningen. När det är klart så ska skvallerröret in också, men det blir senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted April 23, 2020 Share Posted April 23, 2020 Inser att läser man min kommentar så verkar det som om att man inte behöver avluftning och det är givet fel 🙂 Det jag menade är att beroende på konstruktion behöver man inte ha luftning kopplat på tankpåfyllningen om den t ex går rakt ner i tanken och är grov. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 27, 2020 Author Share Posted April 27, 2020 Behöver omgående få tag i 25x25x2 rör till mitt bygge (ombyggnation bakparti) Någon som sitter o klämmer på en spillbit på ca 1500mm som dom vill sälja? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsE Posted April 27, 2020 Share Posted April 27, 2020 Jag kan kolla i morgon. Har lämnat hobbygaraget för i kväll. //Mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 27, 2020 Author Share Posted April 27, 2020 20 minuter sedan, MatsE sade: Jag kan kolla i morgon. Har lämnat hobbygaraget för i kväll. //Mats Tror mig fått tag i rör från Eskilstuna. Hämtar imorgon om allt går väl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 27, 2020 Author Share Posted April 27, 2020 Oförskämt bra passform på låset 😁 Rensade även bak för kommande ombyggnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 28, 2020 Author Share Posted April 28, 2020 Idag fick jag tag i mer 25x25x2 rör och fortsatte således med att staga upp o fimpa rent det som skulle bort. Han även tillverka nya tvärstaget och svetsa det på plats. Nästa steg är fästplåtar och hylsor, och sen kapa till o svetsa in sista stagen och fästöronen till hjulupphängningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted April 30, 2020 Author Share Posted April 30, 2020 Sitter o klurar för extra downforce i bak på bilen. Venturi känns för svår att räkna på för att få ut något vettigt, annars hade det vart ett bra val. Vinga känns enklare, och går även att göra justerbar från förarplats eller hastighetsreglerat. Har börjat skissa lite på en placering under bilen, frågan är hur mycket nytta den skulle göra, är det värt det? Ös gärna på med teori och förslag (osynliga åtgärder som inte påverkar utseendet nämnvärt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.