swedishGT40 Posted Sunday at 06:11 PM Author Posted Sunday at 06:11 PM 5 timmar sedan, Göran Nilsson sade: Det ser väldigt fint ut 👍🏻, var har du köpt det ? Bästa pris var hos mr.tuning. guldfinishen var mycket bättre pris på av någon anledning. Quote
swedishGT40 Posted Tuesday at 05:49 PM Author Posted Tuesday at 05:49 PM Hittade en fuktig fläck på golvet idag. La mig under o kikade upp, o jodå. Visst läcker jänkemotorn olja (ovanligt) Nu hoppas jag innerligt att det är packboxen och inte trågpackningen, för då måste motorn troligen ur för o fixa problemet. Eventuellt att man kan riva allt på framsidan av motorn och ta bort bröstkåpan för att komma åt o se om det går att åtgärda på något vis från ovansidan. Surt är de oavsett, o inte riktigt det man tänkt göra härnäst i bygget. Varför är det alltid det man INTE gjort något med som jävlas i bilbyggen? 🤣 Quote
swedishGT40 Posted Wednesday at 06:28 PM Author Posted Wednesday at 06:28 PM Det var tyvärr INTE packboxen... Så vart till o riva halva motorrummet för o komma åt o droppa ner tråget tillräckligt för att få ut framkant av packningen... Att göra en fullt korrekt tätning kontrollerat är o glömma med motorn i bilen tyvärr. Så hoppas detta är tillräckligt för o hålla tätt. Var tydligt vart det läckte iaf, mellan packningen och tråget under urskålningen för vevaxeln. Spritat rent och silikonat så gott det går och smält ihop det igen. Ska ut om en halvtimme o dra ihop lite till när silikonet stelnat. Imorgon kan jag montera ihop allt igen och fylla vätskor. Quote
swedishGT40 Posted 14 hours ago Author Posted 14 hours ago (edited) Tillbaka där jag var innan läckan och lite till. Satt täckplåt vid kabelstammens knytpunkt och monterat grenrören. Hittade en till läcka från dräneringspluggen på vxllådan. Den är dock enkel att fixa då jag kan dränera ur, byta alubrickorna mot gummibrickor och fylla igen via ventilationshålet. Edited 10 hours ago by swedishGT40 Quote
Recommended Posts