Jump to content

Rundtur Kinnekulle 2023


Recommended Posts

Tänker arrangera en rundtur på vägar runt Kinnekulle lika den vi har gjort några år, i samband med vår träff på Kinnekulle Ring 4/8 o 5/8. Vi åker på vägar som är belagda, väl lämpade för våra fordon och vi kommer att se bla. utsikt, kyrkor, slott och koja. Stopp för fika/glass. Rundturen är ca. fyra mil. Anmäl dig i denna tråd, mest för att jag skall klura ut när vi behöver starta för att inte missa käket på fredag kväll. Starttiden är beräknad till ca. 14.30 från nedre/yttre depån. Du behöver bara ange föraren. Ta med kompis/närstående som får chans till en fin titt på Kinnekulle. Sen får vi bara hoppas på bra väder. "Köstar det nött som vi skaraborgare säger" Nä. Jag återkommer med starttid ca. 1 vecka innan träffen.
Bengt 0705430023

1. Bengt Johansson

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, postmanpat sade:

Tänker arrangera en rundtur på vägar runt Kinnekulle lika den vi har gjort några år, i samband med vår träff på Kinnekulle Ring 4/8 o 5/8. Vi åker på vägar som är belagda, väl lämpade för våra fordon och vi kommer att se bla. utsikt, kyrkor, slott och koja. Stopp för fika/glass. Rundturen är ca. fyra mil. Anmäl dig i denna tråd, mest för att jag skall klura ut när vi behöver starta för att inte missa käket på fredag kväll. Starttiden är beräknad till ca. 14.30 från nedre/yttre depån. Du behöver bara ange föraren. Ta med kompis/närstående som får chans till en fin titt på Kinnekulle. Sen får vi bara hoppas på bra väder. "Köstar det nött som vi skaraborgare säger" Nä. Jag återkommer med starttid ca. 1 vecka innan träffen.
Bengt 0705430023

1. Bengt Johansson

2. Mats Karlsson

 

Link to comment
Share on other sites

Tänker arrangera en rundtur på vägar runt Kinnekulle lika den vi har gjort några år, i samband med vår träff på Kinnekulle Ring 4/8 o 5/8. Vi åker på vägar som är belagda, väl lämpade för våra fordon och vi kommer att se bla. utsikt, kyrkor, slott och koja. Stopp för fika/glass. Rundturen är ca. fyra mil. Anmäl dig i denna tråd, mest för att jag skall klura ut när vi behöver starta för att inte missa käket på fredag kväll. Starttiden är beräknad till ca. 14.30 från nedre/yttre depån. Du behöver bara ange föraren. Ta med kompis/närstående som får chans till en fin titt på Kinnekulle. Sen får vi bara hoppas på bra väder. "Köstar det nött som vi skaraborgare säger" Nä. Jag återkommer med starttid ca. 1 vecka innan träffen.
Bengt 0705430023

1. Bengt Johansson

2. Mats Karlsson

3. Vedde

Link to comment
Share on other sites

Tänker arrangera en rundtur på vägar runt Kinnekulle lika den vi har gjort några år, i samband med vår träff på Kinnekulle Ring 4/8 o 5/8. Vi åker på vägar som är belagda, väl lämpade för våra fordon och vi kommer att se bla. utsikt, kyrkor, slott och koja. Stopp för fika/glass. Rundturen är ca. fyra mil. Anmäl dig i denna tråd, mest för att jag skall klura ut när vi behöver starta för att inte missa käket på fredag kväll. Starttiden är beräknad till ca. 14.30 från nedre/yttre depån. Du behöver bara ange föraren. Ta med kompis/närstående som får chans till en fin titt på Kinnekulle. Sen får vi bara hoppas på bra väder. "Köstar det nött som vi skaraborgare säger" Nä. Jag återkommer med starttid ca. 1 vecka innan träffen.
Bengt 0705430023

1. Bengt Johansson

2. Mats Karlsson

3. Vedde

4. Lars Andersson

5. Andreas Svensson 

Link to comment
Share on other sites

Tänker arrangera en rundtur på vägar runt Kinnekulle lika den vi har gjort några år, i samband med vår träff på Kinnekulle Ring 4/8 o 5/8. Vi åker på vägar som är belagda, väl lämpade för våra fordon och vi kommer att se bla. utsikt, kyrkor, slott och koja. Stopp för fika/glass. Rundturen är ca. fyra mil. Anmäl dig i denna tråd, mest för att jag skall klura ut när vi behöver starta för att inte missa käket på fredag kväll. Starttiden är beräknad till ca. 14.30 från nedre/yttre depån. Du behöver bara ange föraren. Ta med kompis/närstående som får chans till en fin titt på Kinnekulle. Sen får vi bara hoppas på bra väder. "Köstar det nött som vi skaraborgare säger" Nä. Jag återkommer med starttid ca. 1 vecka innan träffen.
Bengt 0705430023

1. Bengt Johansson

2. Mats Karlsson

3. Vedde

4. Lars Andersson

5. Andreas Svensson 

6. Stefan Larsson

Link to comment
Share on other sites

1. Bengt Johansson

2. Mats Karlsson

3. Vedde

4. Lars Andersson

5. Andreas Svensson

6. Stefan Larsson

7. Alex Bergsland

8 Per Lindberg

9. Torbjörn Paulson

10 Sören Aronsson

Link to comment
Share on other sites

1. Bengt Johansson

2. Mats Karlsson

3. Vedde

4. Lars Andersson

5. Andreas Svensson

6. Stefan Larsson

7. Alex Bergsland

8 Per Lindberg

9. Torbjörn Paulson

10 Sören Aronsson

11 Andreas Rauherz

12 Johan Rosendal

Link to comment
Share on other sites

On 2023-07-26 at 14:05, DomiSeven sade:

Är det möjligtvis nån som har plats över och skulle kunna tänka sig att ta med en av mina grabbar på rundturen? Jag har två grabbar med och bara två stolar i bilen 😄

Jag har också plats men obekvämt, snabbt och mycket tryck och pys!🤪

 

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Det verkar som det blir skitväder på fredag, möe regn hela dan. Vi får se på prognosen torsdag fm. och bestämma oss då. Om det är regn och det blir rundtur så kommer jag att åka täckt svenssonbil = tråkigt. Fortfarande gäller start 14.30, med fika efter 15-30 min. Jag hör av mig torsdag fm. Ni får gärna skriva hu du själv tänker.
/bengt

Link to comment
Share on other sites

Prognosen ser ju ändå ganska bra ut nu. Det är ju lite senare som det kan komma en skur så jag håller tummarna. Är det ösregn kan det ju kvitta men annars är jag på😊

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, postmanpat sade:

Vädergudarna är med oss, verkar bli hyggligt väder både fredag och lördag. Vi kör rundtur, start 14.30 från yttre depån. Vi ses
/bengt

Vi satsar på att komma, vet inte om jag blir ensam eller om grabben åker med.

Link to comment
Share on other sites

Hur gick det för er andra på rundturen igår? Jag och grabben klarade oss ganska lindrigt. Vi fick några droppar ner till väg 44 men sen så klarade vi oss halvvägs hem innan det kom lite mer regn men det var ändå bara av den lättare sorten så hjälm och regnjacka gjorde sitt så vi var i princip torra när vi kom hem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...