Niclas Börjeson Posted August 25 Author Share Posted August 25 23 timmar sedan, swedishGT40 sade: Mycket stiligt och inspirerande 😊 Jag har två frågor som du säkerligen har planerat men jag är nyfiken för att själv veta. 1. Du ser ut att ha slipat panelerna, ska dom lackas eller rollas med bed liner eller nått? 2. Fästena till krängningshämmarrören, nyper dom inte fast röret? Ska det vara någon slityta eller hur går tankarna? Tack! 🙂 1. Ja, det stämmer att flera av panelerna är slipade. Jag brukar pulverlacka paneler, så är även tanken med dessa. 2. Det är Sellholms lagerbockar, men det är samma som till vanliga hydraulikrör. https://www.sellholmshop.se/produkt/lagerbock-o-25/ Visst drar man dom stenhårt så nyper dom, men brukar dra lagom och sedan loctite.🙂 Det är någon slityta innanför och det går inte lacka själva rören, då blir det för tjockt. Förra bilen pulverlackade jag och sedan svarvade av anläggningsytan. Själva knivarna sitter med Sellholms excenterlås. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Börjeson Posted August 26 Author Share Posted August 26 Styrväxeln har fått sin sista vila, hoppas inte behöva flytta på den, så kunde jag göra klart torpedväggen. Det är Arto copycat över hela den kan man säga. Har därefter satt kurs emot bromsarna och dess dragningar, fick börja med vinkelharry för uttag i tunneln 😬 Sedan dragningar av dessa dyrgriparna. Sedan rak-rör-fattigmans-versionen.. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted August 27 Share Posted August 27 Missa inte att SFRO vill ha nåt som gör så att bromsledningen inte kan rotera mot oket när man svänger vid användande av banjokoppling. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Börjeson Posted August 27 Author Share Posted August 27 (edited) 2 timmar sedan, Mats Karlsson sade: Missa inte att SFRO vill ha nåt som gör så att bromsledningen inte kan rotera mot oket när man svänger vid användande av banjokoppling. Tack Mats, det hade jag helt missat. Får klura ut någon lösning, undrar om man kan sätta någon gummiklammer av något slag. Gäller bara på framoket? Edited August 27 by Niclas Börjeson 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted August 27 Share Posted August 27 Jag löste det så här på min bil. Jag hade bara banjokoppling fram så jag vet inte om det gäller bak med. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Börjeson Posted August 27 Author Share Posted August 27 1 timme sedan, Mats Karlsson sade: Jag löste det så här på min bil. Jag hade bara banjokoppling fram så jag vet inte om det gäller bak med. Det där var en snygg lösning! Hade tänkt låsa med klammer eller tie-strap, men detta var bättre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted August 27 Share Posted August 27 Skyddet mot rotation krävs bara när rörelserna riskerar att vrida loss slangen. Bak beror det alltså på vinkel och placering men fjädringsrörelserna är sällan sådana att slangen vrids på samma sätt som fram. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Börjeson Posted August 27 Author Share Posted August 27 58 minuter sedan, therealpinto sade: Skyddet mot rotation krävs bara när rörelserna riskerar att vrida loss slangen. Bak beror det alltså på vinkel och placering men fjädringsrörelserna är sällan sådana att slangen vrids på samma sätt som fram. Tack för svar Gustav! Då kommer det nog räcka i fram, satte en rostfriplåtbit och klammer som loser den. Kollade i bak nu, där sitter fästet i chassit och oket helt i linje med varandra. Med andra ord så är det ingen rotation som kan uppstå 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Börjeson Posted August 28 Author Share Posted August 28 Även små steg får man ta med, eller vad var det Iwdal nämnde i sin tråd 😄 Valde att fälla in tutan, det kommer man kanske få sota för ljudmässigt när man använder den kanske. (Provade den i detta läget, fungerade fint) Men det var snyggast så 😊 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Börjeson Posted September 2 Author Share Posted September 2 Åhej! SFRO 1 ✅ 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted September 2 Share Posted September 2 Stort GRATTIS igen! 🏁 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted September 2 Share Posted September 2 12 minuter sedan, fege sade: Stort GRATTIS igen! 🏁 Samma här 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iwdal Posted September 5 Share Posted September 5 Grymt bra jobbat ,nu är du snart ikapp mig 😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts