dmc12Hank Posted February 6, 2021 Author Share Posted February 6, 2021 Håller fortfarande på att helsvetsa alla fogar. Det är rätt många så det tar sin tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted February 19, 2021 Author Share Posted February 19, 2021 Har målat bärarmar och bytt några bussningar. Väntar på packboxar till diffen som befinner sig i den svenska tullen. Väntar in lönen för att köpa mer gas och svetstråd. Vill börja med karossen. En bit kvar dit. Ska istället göra klart ramen, skruva dit alla hjulupphängningar, dra bromsrör, och förbereda för byggbesiktning. Om det görs fortfarande vill säga pga. Pandemin. Men det blir nog senare i vår nån gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 7, 2021 Author Share Posted March 7, 2021 Tusen svetsar senare.Ser ut som om ingenting har hänt. :)Ska skruva dit hjulupphängningarna. Sen ska jag svetsa fästen för broms- och bränslerör och skruva dit dom. Hey ho! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 13, 2021 Author Share Posted March 13, 2021 Rullade ut bilen idag! Vilket vårtecken. Ska försöka göra rent garaget lite. Sen ska jag dra lite bromsrör och bränslerör. Jag ska köpa en bromsreduceringsventil med bromsljuskontakt i tror jag. Eller så köper jag två separata prylar. Nån som har nån åsikt om det? Måste köpa ett bränslefilter också. Känns som det rör sig framåt! Hoppas ni andra byggare har samma känsla 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 13, 2021 Author Share Posted March 13, 2021 Bytte packboxar och fyllde olja i diffen. Asdyr olja. Hoppas att diffen funkar som den ska och håller för vridet. Lite orolig för det men det visar sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 15, 2021 Share Posted March 15, 2021 Angående hydraulisk bromsljuskontakt. När jag byggde min bil läste jag om folk som haft problem med hållbarheten. Ett tips för att förlänga hållbarheten var att använda ett relä och inte tända bromsljusen direkt via kontakten. Vet inte om det finns någon sanning i det, men jag kopplade så och mitt bromljus fungerar fortfarande efter 8 år. Satte ett 4-vägskors vid bakaxeln. En in, två ut till bakbromsarna och en extra till bromsljuskontakten. Så slapp jag kabel från bromspedalen bak också 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 15, 2021 Author Share Posted March 15, 2021 10 minuter sedan, Rikard Larsson sade: Angående hydraulisk bromsljuskontakt. När jag byggde min bil läste jag om folk som haft problem med hållbarheten. Ett tips för att förlänga hållbarheten var att använda ett relä och inte tända bromsljusen direkt via kontakten. Vet inte om det finns någon sanning i det, men jag kopplade så och mitt bromljus fungerar fortfarande efter 8 år. Satte ett 4-vägskors vid bakaxeln. En in, två ut till bakbromsarna och en extra till bromsljuskontakten. Så slapp jag kabel från bromspedalen bak också 🙂 Jag har också tänkt i dom banorna, att använda ett relä till bromsljuset. Har inte bestämt mig om det blir hydralisk eller mekanisk brytare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Håller på att installera tanken och fästa upp bränslefilter och bränslepump. Använder cykelslang som gummipackningar. Funkar bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Tänkte på en sak. Ändarna (öppningarna) på balkarna har jag alltid tänk svetsa igen. Är det nåt man borde göra eller kan man lämna dom öppna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arto Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Man vill väl inte få in all skit och smuts där, svetsa igen. Ska du sedan poppnita aluminiumplåtar på rören kan du spruta in lite i hålrumsvätska i varje hål för lite extra rostskydd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Tänkte väl det. Tack. Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet. Om man ska citera farbror Barbro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Jag har kollat lite närmare på motorn som jag har köpt. Jag trodde ju att jag köpt en Cheva 305 som det stod i annonsen och som säljaren intygade. Det visar sig nu att det är en 350 om man ska tro på serienumret som är ingjutet i blocket. 10243880Och det står dessutom 5,7 på ett ställe. Det brukar nog vara åt andra hållet tror jag. Normalt så borde man vara glad men det kanske sätter käppar i hjulet för mig. Vet inte hur mycket hästar den är på. Säljare sa strax under 200 hästar men det kan man väl inte lita på längre. Antar att jag får köra den i bromsbänk och hoppas att det inte är för många hästar. Nån som har erfarenhet av prisvärd firma som gör bromsprov?Och vad det skulle kosta ungefär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 On 2021-03-15 at 15:58, dmc12Hank sade: Jag har också tänkt i dom banorna, att använda ett relä till bromsljuset. Har inte bestämt mig om det blir hydralisk eller mekanisk brytare. Köp en hydraulisk kontakt från en erkänt bra tillverkare, så är det inga problem med hållbarheten. Fick byta min ”no name” efter ett år och ersatte med en Hella. Efter det har jag inte haft några problem. Sett samma hos ett par kompisar med kontakter levererade från England som också varit ”no name”. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulwe Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Änden på ramrören, det finns plastplugg att slå i, du har 100 x 50 rör? Då kan man dessutom rostskydda inuti på ett bra sätt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Fixat tank, filter och pump så dom sitter där dom ska förhoppningsvis. Är det nåt man har lärt sig så är det att man kan få flytta och ändra saker hela tiden. Dags att sova. Nästa blir dra bränslerör. God natt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 13 timmar sedan, dmc12Hank sade: Jag har kollat lite närmare på motorn som jag har köpt. Jag trodde ju att jag köpt en Cheva 305 som det stod i annonsen och som säljaren intygade. Det visar sig nu att det är en 350 om man ska tro på serienumret som är ingjutet i blocket. 10243880 Och det står dessutom 5,7 på ett ställe. Det brukar nog vara åt andra hållet tror jag. Normalt så borde man vara glad men det kanske sätter käppar i hjulet för mig. Vet inte hur mycket hästar den är på. Säljare sa strax under 200 hästar men det kan man väl inte lita på längre. Antar att jag får köra den i bromsbänk och hoppas att det inte är för många hästar. Nån som har erfarenhet av prisvärd firma som gör bromsprov? Och vad det skulle kosta ungefär. Min research säger att gjutnumret pekar på att det är en L31 Vortec 1995-2000 ungefär, en truckmotor som original gav mellan 255 och 350 hk. Sedan vet man ju inte vad som eventuellt ändrats så visst kan effektmätning vara bra för att reda ut aktuell spec. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 9 timmar sedan, ulwe sade: Änden på ramrören, det finns plastplugg att slå i, du har 100 x 50 rör? Då kan man dessutom rostskydda inuti på ett bra sätt. Annars kan du fjäska för någon med 3D-skrivare om du inte hittar rätt plastplugg 🙂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 17, 2021 Author Share Posted March 17, 2021 Min research säger att gjutnumret pekar på att det är en L31 Vortec 1995-2000 ungefär, en truckmotor som original gav mellan 255 och 350 hk. Sedan vet man ju inte vad som eventuellt ändrats så visst kan effektmätning vara bra för att reda ut aktuell spec. GustafVad är det som gäller när man söker dispens? Om det går igenom så är det 20kw/100kg som gäller? Har jag fattar det rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 Sitter TPI insuget på så har du förmodligen tpi toppar, större delen av hur mycket effekt du kommer få ut ligger där, nästan oavsett slagvolym. TPI insuget är väldigt hårt avstämt till att ge effekt på låga varv (högt vridmoment) men ganska blygsam toppefekt. Den här killen har många roliga och informativa videos i ämnet. /T 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 2 timmar sedan, dmc12Hank sade: Vad är det som gäller när man söker dispens? Om det går igenom så är det 20kw/100kg som gäller? Har jag fattar det rätt. Kort sagt ska det vara en riktigt bra bil, bra hjulupphängningar och bromsar osv. I ditt fall kanske man behöver se över bromsarna för att motivera dispensen, men det beror väl lite på om man väljer att maxa den eller inte. 20 kW/100 kg blir ju max vad man får godkänna men SFRO kan ju bedöma att för en viss bil är det en lägre nivå som är acceptabel. Om det är 255-hästarsversionen du har är det väl troligt att det landar runt 16-17 kW/100 kg för din del, är det den kraftigare blir det väl kanske svettigare. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 17, 2021 Author Share Posted March 17, 2021 Tack för svar. Bromsarna kommer ju från Mazda rx8 som väger runt 1380kg så det borde väl funka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 1 timme sedan, dmc12Hank sade: Tack för svar. Bromsarna kommer ju från Mazda rx8 som väger runt 1380kg så det borde väl funka? ...men "bara" 231 hk så det är inte givet att det är tillräckligt för att motivera dispensen. RX8 verkar finnas med 302 eller 324 mm skivor fram, är det de mindre så är det tveksamt. Grejen med dispensen är ju lite att bilen ska överträffa de vanliga kraven med råge. Men resonera gärna med din besiktningsman runt detta under byggbesiktningen och be honom gärna synka med andra besiktningsmän också så går det nog att hitta en lösning. Gustaf 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 17, 2021 Author Share Posted March 17, 2021 4 timmar sedan, therealpinto sade: ...men "bara" 231 hk så det är inte givet att det är tillräckligt för att motivera dispensen. RX8 verkar finnas med 302 eller 324 mm skivor fram, är det de mindre så är det tveksamt. Grejen med dispensen är ju lite att bilen ska överträffa de vanliga kraven med råge. Men resonera gärna med din besiktningsman runt detta under byggbesiktningen och be honom gärna synka med andra besiktningsmän också så går det nog att hitta en lösning. Gustaf Tack för svar! Jag skruvade av en ventilkåpa och gjutnumret på topparna är 14102193. Vad det verkar från 1987 typ. Dom topparna får ganska mycket skit om man surfar runt lite. 😄 Förhoppningsvis så har min motor inte så många hästar. Får göra bromsprov så småningom. Ett problem som får lösas senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulwe Posted March 17, 2021 Share Posted March 17, 2021 22 timmar sedan, ulwe sade: Änden på ramrören, det finns plastplugg att slå i, du har 100 x 50 rör? Då kan man dessutom rostskydda inuti på ett bra sätt. Kostar 19.30 / styck på Wiberger https://www.wiberger.se/templates/ir.htm 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 18, 2021 Author Share Posted March 18, 2021 Sitter TPI insuget på så har du förmodligen tpi toppar, större delen av hur mycket effekt du kommer få ut ligger där, nästan oavsett slagvolym. TPI insuget är väldigt hårt avstämt till att ge effekt på låga varv (högt vridmoment) men ganska blygsam toppefekt. Den här killen har många roliga och informativa videos i ämnet. /TDet verkar vara Tbi toppar om man ska tro på gjutnumret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted March 19, 2021 Share Posted March 19, 2021 Jag är långt från SBC expert men tror mig ha läst mig till att vortec toppar inte funkar med äldre insug, nått med hur insuget skruvas fast. Så det är rimligt att de växlats bort om en vortec botten hamnat i en TPI motoriserad bil. Det är också rimligt att 305 topparna bytts om en 350 botten växlades in. 305 topparna har mycket mindre förbränningsrum så att använda dessa på en 350 ger onödigt hög kompression. Vad tänkte du köra för motorstyrning? Det kan nog vara ganska rimligt att ställa in bilen i bromsbänk oavsett iom att du är ganska långt från en OE konfiguration. Hur räknar SFRO/Transportstyrelsen effekt när man bromsar på rullande landsväg? Du lär ju ha en del förluster genom automatlådan, men frågan är hur det approximeras. Oavsett, min Mustang med 205 V8 hästar och korpulenta 1680kg tjänstevikt känns fortfarande bra pigg och lite småbusig, ca 220-240 V8 hästar i en kitcar lär vara rejält underhållande på allmän väg. /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 19, 2021 Author Share Posted March 19, 2021 Jag är långt från SBC expert men tror mig ha läst mig till att vortec toppar inte funkar med äldre insug, nått med hur insuget skruvas fast. Så det är rimligt att de växlats bort om en vortec botten hamnat i en TPI motoriserad bil. Det är också rimligt att 305 topparna bytts om en 350 botten växlades in. 305 topparna har mycket mindre förbränningsrum så att använda dessa på en 350 ger onödigt hög kompression. Vad tänkte du köra för motorstyrning? Det kan nog vara ganska rimligt att ställa in bilen i bromsbänk oavsett iom att du är ganska långt från en OE konfiguration. Hur räknar SFRO/Transportstyrelsen effekt när man bromsar på rullande landsväg? Du lär ju ha en del förluster genom automatlådan, men frågan är hur det approximeras. Oavsett, min Mustang med 205 V8 hästar och korpulenta 1680kg tjänstevikt känns fortfarande bra pigg och lite småbusig, ca 220-240 V8 hästar i en kitcar lär vara rejält underhållande på allmän väg. /TMotor, växellådan och motorstyrningen (original så vitt jag vet) har suttit i en inreggad Cobra enligt säljare så jag tänkte testa hur det litar tillsammans när jag väl kommer dit. Jag är egentligen inte intresserad av att ha sjukt mycket effekt utan jag vill ha en välbalanserad bil med okej prestanda. Jag har haft en -70 Mach 1 tidigare och ljudet av en V8 är svårslaget. Sen vet inte jag hur SFRO räknar effekt om det är på hjulen eller motorn. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 20, 2021 Share Posted March 20, 2021 Angiven (tillåten) effekt är motoreffekt, dvs på svänghjul/vevaxel. Mäter man upp effekten i rullande landsväg eller navdyno så är det upp till den som kör dynon att ha system för att mäta upp förlusterna så man kan räkna ut en motoreffekt. Normalt sett finns det sätt att mäta utrullning eller liknande för att kunna ange förlusterna. Det här brukar inte vara några konstigheter hos vana dynoperatörer, de brukar veta vad som krävs av intygen som levereras. Gustaf 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 22, 2021 Author Share Posted March 22, 2021 Drar bränslerör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 22, 2021 Author Share Posted March 22, 2021 Nån som vet om det funkar med 8:8 kvalitet i bultarna i kardanknuten till diffen eller om man ska ha 10,9?Vad har ni. Själv har jag glömt vad jag har i 7:an och den står i Hälsingland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Karlsson Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 Jag kommer ha 10.9 på min kardan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 22, 2021 Author Share Posted March 22, 2021 Tack! Antar att jag också ska ha det då. :)Man kan väl ha högre moment med 10,9 men dom är väl inte lika sega som 8:8 eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 22, 2021 Share Posted March 22, 2021 10.9 är starkt att rekommendera om du inte vill klippa av dem o slunga kardan. Kanske håller med 8.8, men varför chansa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 23, 2021 Author Share Posted March 23, 2021 19 timmar sedan, swedishGT40 sade: 10.9 är starkt att rekommendera om du inte vill klippa av dem o slunga kardan. Kanske håller med 8.8, men varför chansa? Ha ha, Nej inget man vill chansa på direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 25, 2021 Author Share Posted March 25, 2021 Har beställt originalbultar till kardanknuten till diffen. Känns bättre så. Har även köpt en sån här. Väntar på att få nya bromsskivor levererade imorgon. Ska dra bromsrör i helgen. Det blir kul :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 Har monterat nya fina bromsskivor och väntar på reparationssats till bromsoken fram. Håller på att dra bromsrör bak. Saknar lite detaljer, klammer 6mm, nipplar och bromsreduceringsventil. Dom kommer så småningom, ska försöka dra så mycket rör jag kan innan. När det är klart så är det bara coilovers som saknas innan byggbesiktning tror jag. För att köpa dom så måste jag väga bilen innan. Och för att väga den så måste karossen på. Lite moment 22. Blir lite gissningslek men man kanske får räkna med att byta fjädrar några gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 (edited) Ersätt coilovers med en bit stång istället för byggbesiktningen. (lätt demonterbar med skruv) Det är normal praxis, och du kan använda den "stötdämparen" under resterande byggtid tills bilen är klar. Köpa fjädrar är bland det sista du gör. Edited March 29, 2021 by swedishGT40 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 6 minuter sedan, swedishGT40 sade: Ersätt coilovers med en bit stång istället för byggbesiktningen. (lätt demonterbar med skruv) Det är normal praxis, och du kan använda den "stötdämparen" under resterande byggtid tills bilen är klar. Köpa fjädrar är bland det sista du gör. Det är det jag har just nu, jag trodde att det var viktigt att ha coilovers på plats så man ser hur det lirar med fjädringsväg, fjädringsstopp osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 46 minuter sedan, dmc12Hank sade: Det är det jag har just nu, jag trodde att det var viktigt att ha coilovers på plats så man ser hur det lirar med fjädringsväg, fjädringsstopp osv. Du kommer få skruva loss ett av stagen för o höja o sänka fjädringen för kontroll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 11 minuter sedan, swedishGT40 sade: Du kommer få skruva loss ett av stagen för o höja o sänka fjädringen för kontroll. Det låter ju strålande i så fall! Tack. Är det nåt man måste kolla med sin besiktningsman eller är det praxis nu för tiden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishGT40 Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 4 minuter sedan, dmc12Hank sade: Det låter ju strålande i så fall! Tack. Är det nåt man måste kolla med sin besiktningsman eller är det praxis nu för tiden? Alltid värt o kolla med just din besiktningsgubbe. Men vad jag förstått så är det allmän praxis att man använder s.k. "byggdämpare" för att slippa köpa fjädrar eller dämpare som sen får bytas ut. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted March 29, 2021 Share Posted March 29, 2021 Jag hade mina dämpare på plats för sfro också. Inget som plockades bort där utan jag hade tidigare bara visat upp beräkningar och dylikt. Så är nog beroende på vem man pratar med och vad man visat under byggets gång. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 2, 2021 Author Share Posted April 2, 2021 Drar bromsrör. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 7, 2021 Author Share Posted April 7, 2021 Bilen har bromsar! Känns lite stort. Fick hjälp av sonen att trampa på pedalen vid luftningen. Har renoverat alla oken. Bak sitter det låsbrickor och en av dom flög iväg och försvann. Då fick jag anledning att ta ner bokhyllorna, städa och skruva upp hyllor. Jag hittade brickan till slut. Ska börja kolla på elhärvan till motorn. Kanske kan åka en sväng snart. Nästa stora grej blir uppstart. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 10, 2021 Author Share Posted April 10, 2021 Har satt dit en Willwood bromsreduceringsventil och fixat handbroms. Allt funkar perfekt. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 16, 2021 Author Share Posted April 16, 2021 Håller på att reda ut elhärvan till motorstyrningen. Det mesta börjar klarna men fortfarande lite oklarheter. Kommer att ställa lite frågor här så småningom, kanske nån kan bringa lite ljus i mörkret. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 17, 2021 Author Share Posted April 17, 2021 Har roat mig med ett hyllplan och lite papper för att se hur cockpit känslan blir.Den ska såklart inte vara så bred osv. Vad säger alla? Bra eller dåligt. Det kommer bli ett helvete och passa in dom där minidörrarna känner jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 17, 2021 Author Share Posted April 17, 2021 Håller på att gå igenom elhärvan. Undrar lite över kontakten till växellådan TH700. Det står trans tourque converter på kabeln. (Ser ut som hela motor-elhärvan är från painless wiring eller liknande. Allt är hyfsat uppmärkt på engelska.)Det är en lila och en grön kabel som går in i kontakten.Den röda kabeln står det växellåda relä på. Undrar lite över var den ska gå? Det finns ett relä som det skulle kunna vara. Se bild 2. Det matas med en ljusbrun kabel som kommer från pin F9 från datorboxen. Som för övrigt är en 1227730Oerhört tacksam om nån som har lite koll på hur en Th700 är kopplad kan bringa lite ljus i mitt mörker :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted April 18, 2021 Author Share Posted April 18, 2021 Kan det vara så att den röda kabeln får 12+ hela tiden men kopplas via bromskontakten så när man bromsar så bryts den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dmc12Hank Posted May 2, 2021 Author Share Posted May 2, 2021 Jag har kommit av mig lite. Har beställt och väntar på MAP sensor och speed sensor så kanske man kan koppla in motorhärvan och försöka starta upp motorn. Lite läskigt. Jag måste spara lite pengar för att köpa stötdämpare och boka byggbesiktning. Men det vore kul att starta upp motorn först. Men då måste jag fixa avgassystem och bestämma om jag ska ha sidepipes eller dra skiten under bilen. När det börjar bli vår är det så mycket annat som tar ens uppmärksamhet. Hus och trädgård. Ska bygga staket och friggebod. Men det känns som lyxproblem. Det gör inget om det blir lite lägre intensitet i bygget då jag inte sätter några deadlines för då blir man bara besviken. Men det vore kul att göra byggbesiktning i sommar nån gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.