Jump to content

Recommended Posts

Posted

Plastade upp mina tidigare misstag ikväll så brädan är redo för sista biten när pvc röret kommer hem. Även köpt t-rör och klammer så man kan sy ihop all ventilation.

Har sanering kvar o göra efter slipningen. Damm överallt igen... 😭

Fixade in tryckanslutning till sprutet i insuget också. Kan vara bra o ha om man ska få igång motorn sen 😆

 

IMG_20250408_162904_HDR.jpg

IMG_20250407_182152_HDR.jpg

Posted

Idag fästes utblåsen fast i instrumentpanelen.

Testade mina självgängande hylsor skruv o lim. Känns förtroendeingivande iaf. När limmet härdat klart så skulle nog det hålla ventilerna av sig självt, men känns bra med skruv också som kan ta lite vibrationer, mindre brytande laster och hålla allt på plats medans limmet härdar om inte annat 😊

 

IMG_20250409_190956_HDR.jpg

IMG_20250409_190942_HDR.jpg

Posted

Nu är de sista plastat för instrumentbrädan.

Borrade upp o satt in rörstosar samt plastase in dem och passade på att plasta täcklock för främre anslutningarna på aggregatet som jag tänkt plugga.

 

IMG_20250410_201054_HDR.jpg

IMG_20250410_201050_HDR.jpg

IMG_20250410_201058_HDR.jpg

  • Like 1
Posted

Pluggade stosarna idag o sen vart de fokus på att testa resten av elsystemet.

Nu funkar tändlåset som tänkt. Men verkar finnas en svag läcka i tryckluftsystemet då den startar någon tiondels sekund varje halvtimme 🤔 får kika på det på sikt om man kan täta upp.

Hittade tillslut ett riktigt fel, termostaten i vxllådan drar inte reläet för oljepumpen. Spänningen kommer inte fram till reläet vilket är intressant. Finns nog inte ens en skarv längs vägen. Kan det vara något så osannolikt som kabelbrott???

Passade på o mysa lite i mörkret när jag testade av lysena iaf. Blir så mycket enklare o se om det lirar utan o skutta runt bilen för allting.

 

IMG_20250411_154801_HDR.jpg

IMG_20250411_201341_HDR.jpg

IMG_20250411_201347_HDR.jpg

Posted
On 2025-04-03 at 09:52, swedishGT40 sade:

Menar du deras fjäderklammer eller skruvklammer?
För det är deras fjäderklammer jag använt, specade för den slangdiameter som sitter, och det håller INTE tätt.
Vanliga klammer har jag en klar favorit på som jag testat fram till o vara jävligt täta, och det är ABA's klammer.
Dom klarar laddtryck upp till 3 bar innan det uppstår mindre läckage om dom är ordentligt skruvade (med fett för att inte skära gängor)

Skruvklammer med inre ring.
Mikalor Slangklämma 40-60mm/16,5mm Med inre ring W3
image.png.a80ab25e2170285218c9dd753bfb6e7e.png

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...