Göran Nilsson Posted December 8 Posted December 8 13 timmar sedan, tpau sade: hålen ska fyllas med små gummi flärpar, allt för att hålla kvar oljan Var kan man köpa sådana gummi flärpar ? Quote
Mildseven Posted December 8 Posted December 8 21 minuter sedan, Göran Nilsson sade: Var kan man köpa sådana gummi flärpar ? Quote
tpau Posted December 8 Author Posted December 8 Jag handlade flärpar på eBay, men betalade lite mer än vad Per säljer för. De finns i viton gummi också med fina märkesnamn då kostar dom ca 100 lappen styck. Viton är helt klart mer högpresterande men frågan är m det behövs eller bara är överspec (jag vet inte så Locost fick styra) Ja la en av de jag köpte i bensin i en vecka utan att se någon förändring alls, kanske inte ett långtidsprov men alltid något. Har blivit någon plåtbit till färdig /T Quote
EUSSVEN Posted December 15 Posted December 15 Checka etanol också? Ifall man vill prova annat bränsle? 1 Quote
tpau Posted Thursday at 10:00 PM Author Posted Thursday at 10:00 PM Skvalpskotten insvetsade och locket nästan klart. Nästa steg, hål för oljestickan och hål för fastsättning i locket. Sen nät i sträckmetall under crank scrapern. Sen rengöring och målning. Quote
Recommended Posts