Jump to content

Avon7k by Sleiper


Recommended Posts

En bromsfråga till såhär några veckor senare :)

Det blev tätt vid bromscylindern efter det att jag fått tag på kopparbrickor men har då problem med att det läcker/fuktar från luftnippeln på mina bromsok fram, har dragit åt dom så hårt jag vågar.

Det är sierra org ok samt nipplar köpt på biltema. Kan det vara fel nipplar?, tog med mig dom gamla när jag köpte dom nya så dom ska vara likadan tror jag?!

Finns det olika vinklar på nipplarna?

Link to comment
Share on other sites

En bromsfråga till såhär några veckor senare :)/>

Det blev tätt vid bromscylindern efter det att jag fått tag på kopparbrickor men har då problem med att det läcker/fuktar från luftnippeln på mina bromsok fram, har dragit åt dom så hårt jag vågar.

Det är sierra org ok samt nipplar köpt på biltema. Kan det vara fel nipplar?, tog med mig dom gamla när jag köpte dom nya så dom ska vara likadan tror jag?!

Finns det olika vinklar på nipplarna?

Hej Nicklas

Hade något liknade problem på mina cortina (tanunus) bromsar, drog dem så hårt jag tordes men fick det inte tätt. Köpte nya ok och allt fungerade direkt. Så här efteråt vet jag inte orsaken till mina problem, men jag skulle så här efteråt dragit åt det ännu hårdare än jag tordes. Om alternativet är att köpa nya ok så måste det vara bättre att dra åt lite extra (kanske för mycket) och få det tätt än köpa nya ok och inte få svaret vad som var fel. Nipplarna som håller bromsrören är ju inte solida så det kan inte vara några problem och få ut dem om man drar av dem. Vet ej om detta hjälper dig eller inte men jag förstår din frustration

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jo Kenneth, lite frustrerande, det skulle vara skönt om det var en del som passade utan att det ska behöva krångla :unsure: :prop:

Testar att dra åt dom lite till, får jag det inte tätt så får man väll kolla på ny(och bättre) ok.

Link to comment
Share on other sites

Jo Kenneth, lite frustrerande, det skulle vara skönt om det var en del som passade utan att det ska behöva krångla :unsure:/> :prop:/>

Testar att dra åt dom lite till, får jag det inte tätt så får man väll kolla på ny(och bättre) ok.

Personligen tror jag inte att det är fel på oken utan det är något annat "TROLL" som gör att det inte passar

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja en liten och snabb uppdatering är väl på sin plats.

SFRO1 är nu genomförd utan några större problem, det enda var väl att han tyckte att jag skulle köra rör för soppan istället för slang, köpa gummiskydd för kullederna till bakre nedre a-armen och fixa i ordning styrstoppar.

Drog åt nipplarna lite till även fast det kändes som att dom skulle gå av och det verkar som om det hjälpte. Får avvakta en stund och se om det fortsätter.

Så nu är det bara resten kvar :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Ja en liten och snabb uppdatering är väl på sin plats.

SFRO1 är nu genomförd utan några större problem, det enda var väl att han tyckte att jag skulle köra rör för soppan istället för slang, köpa gummiskydd för kullederna till bakre nedre a-armen och fixa i ordning styrstoppar.

Drog åt nipplarna lite till även fast det kändes som att dom skulle gå av och det verkar som om det hjälpte. Får avvakta en stund och se om det fortsätter.

Så nu är det bara resten kvar :racesmile:/>

Grattis - var du upp till Ingemar eller var han ner till Sundsvall

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Tack Kenneth och Jonas.

Jo Ingemar kom ner och hälsade på, var väl ganska smidigt tycker jag :)

Nu ska jag väl plocka isär och måla lite på det som är omålat. Efter det vet jag inte riktigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja här har det inte hänt mycket sedan byggbesiktningen. Mest pga att ekonomin behövt återhämta sig lite :)

Men nu sitter jag och klurar lite på hur jag ska göra med insprutning och bränsle tillförseln. Har köpt in alurör som ska användas som bränslerör samt an-anslutningar modell bling(röd och blå) så från bränsletanken och fram till motorutrymmet är allt klart. Mitt problem nu är hur jag ska göra sen.

Nu kommer några frågor som kan vara konstiga och mer eller mindre relevanta men börjar bli lite snurrig nu när jag suttit och läst och letat. :wacko:

Har tänkt använda individuella spjällhus från en gsxr 1000. Då behöver jag ju ett insugsrör??(heter det så??). Har ett st170 original som jag sett att folk använder, så det borde ju fungera eller är det bättre att få ett insugrör(??) tillverkat? Om jag använder original så använder jag originalspridarna också och bara pluggar igen hålen på spjällhusen. Om jag skulle köpa ett tillverkat, kan jag då använda spridarna som sitter i spjällhusen eller fungerar dom inte bra på en bilmotor?

Sedan har jag köpt en malpassi BTR 1:1, var kopplar jag in den lilla slangen som sitter uppe på btr´en vid justerskruven, den ska väl kopplas mot något vakum någonstans?? Har hittat på någon sida på nätet det stod att det skulle kopplas mot spjället, men misstänker att det blir lite annorlunda när jag har fyra spjäll?

ja vi börjar så, nu måste jag gå ut och ta luft innan jag ramlar ihop av förvirring :prop:

Link to comment
Share on other sites

Kan iaf hjälpa dig med den lilla slangen uppe på regulatorn. Den ska sitta i insuget och känna av hur mycket vaccum och reglera bränsletrycket efter det.

Mvh Pär

okej :)

jag är tacksam för all hjälp jag kan få, stort som litet :thumbsup:

En fråga till på det då, om jag kör individuella spjäll så blir det ju fyra insugsrör, räcker det med att jag kopplar slangen till en av dom rören eller måste det kopplas till alla rör? Hoppas ni förstår frågan?!

Link to comment
Share on other sites

Det räcker för det är så liten kammare på malpassin. Men ska du köra programmerbart sprut så kan du strunta i att koppla in den o mappa därefter.Det har jag gjort. Om du skulle köpa ett par trevligare kamaxlar så är det bara störande att ha den inkopplad.Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det räcker för det är så liten kammare på malpassin. Men ska du köra programmerbart sprut så kan du strunta i att koppla in den o mappa därefter.Det har jag gjort. Om du skulle köpa ett par trevligare kamaxlar så är det bara störande att ha den inkopplad.Thomas

Hade tänkt att köra med programmerbart sprut så då struntar jag i den tror jag.

Vi får väl se när jag närmar mig den punkten om några år :prop:

Link to comment
Share on other sites

Okej, bra att veta. Tack för informationen.

Ska kolla lite på hur jag ska göra med insuget och vad det finns för olika anslutningar på original insuget när jag kommer till garaget nästa gång.

Link to comment
Share on other sites

Eller strunta helt i MAP-sensorn och mappa efter spjälläge (Alpha N).

Som Thomas skriver strunta i vacuumkompensering på bränsleregulatorn.

Spridarna i GSX-R bryggan fungerar till bilbruk också, Åman kör så eller gjorde i alla fall.

Många andra kör med original spridarplacering. Vilket som är bäst kan diskuteras. På ett bra insug/spjällhus kan det ge 5-10hk på toppen att skjuta in bränslet vid spjället. Det du riskerar är sämre tomgång och höjda emissioner på låga varv.

Link to comment
Share on other sites

Eller strunta helt i MAP-sensorn och mappa efter spjälläge (Alpha N).

Som Thomas skriver strunta i vacuumkompensering på bränsleregulatorn.

Spridarna i GSX-R bryggan fungerar till bilbruk också, Åman kör så eller gjorde i alla fall.

Många andra kör med original spridarplacering. Vilket som är bäst kan diskuteras. På ett bra insug/spjällhus kan det ge 5-10hk på toppen att skjuta in bränslet vid spjället. Det du riskerar är sämre tomgång och höjda emissioner på låga varv.

Okej, finns det några för och nackdelar med att göra på det ena eller det andra sättet?

Jo jag kommer nog att strunta att koppla in vakuumanslutningen, det verkar enklast så.

Får kolla lite på hur jag ska göra med spridarna, får väl först bestämma om jag ska gå på original eller ett tillverkat insug.

Forskar och funderar vidare, återkommer säkert med lite frågor snart :P

Link to comment
Share on other sites

Okej, finns det några för och nackdelar med att göra på det ena eller det andra sättet?

Jo jag kommer nog att strunta att koppla in vakuumanslutningen, det verkar enklast så.

Anledningen till att en produktionsbil har en annan layout på sitt motorstyr system beror mestadels på att de har helt andra designmål.

Ett system på en produktionsbil skall klara

- Emissioner

- Alla typer av förare

- Alla typer av väder

- Vara servicefritt

- Vara reglerbart i *ALLA* lägen

- Prestera motor elasticitet

- Inga som helst ryck- och/eller "såg"-tendenser

- Starta motorn i åtminstone minus 20 grader(många OTTO.motorer har startbarhetskrav ner till minus 40)

- Med mera...

Ett system på en racerbil skall klara

- Lätt vikt

- Ta ut max moment och/eller effekt

Det jag vill säga med det här är att de produktionssystemen vi ser uppfyller nog väldigt mycket mer än de kraven vi ställer på våra bilar/system och hur mycket man skall ta med beror helt och hållet på vem man är och vad man vill uppnå.

Ta tex det här med vakumanslutning för bränsletryck. Det finns där för att man får för stor spridning på injicerat bränsle vid låglast+tomgång om man kör med arbetstryck i bränslesystem vid de tillfällena. Om man har krav på att motorn skall stå och "spinna" vid tomgång så måste man koppla in tryckregleringen eller köra med 2 injektorer per cylinder.

"Man får veta vad man förlora på gungorna när man vinner på karusellen" :)

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med MS2, där finns nått dom kallar ITB-mode. Det är en hybrid av MAP och alphaN. Funkar fint tycker jag. Den styr på MAP på tomgång och lätt gas, sen är det alphaN.

okej, ska läsa på lite om det, Känner att jag måste ta tag i styrningsbiten igen, läste ju en hel del ett tag men insåg att det var lite för tidigt i bygget och sedan har jag glömt det mesta igen :)

Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att en produktionsbil har en annan layout på sitt motorstyr system beror mestadels på att de har helt andra designmål.

Ett system på en produktionsbil skall klara

- Emissioner

- Alla typer av förare

- Alla typer av väder

- Vara servicefritt

- Vara reglerbart i *ALLA* lägen

- Prestera motor elasticitet

- Inga som helst ryck- och/eller "såg"-tendenser

- Starta motorn i åtminstone minus 20 grader(många OTTO.motorer har startbarhetskrav ner till minus 40)

- Med mera...

Ett system på en racerbil skall klara

- Lätt vikt

- Ta ut max moment och/eller effekt

Det jag vill säga med det här är att de produktionssystemen vi ser uppfyller nog väldigt mycket mer än de kraven vi ställer på våra bilar/system och hur mycket man skall ta med beror helt och hållet på vem man är och vad man vill uppnå.

Ta tex det här med vakumanslutning för bränsletryck. Det finns där för att man får för stor spridning på injicerat bränsle vid låglast+tomgång om man kör med arbetstryck i bränslesystem vid de tillfällena. Om man har krav på att motorn skall stå och "spinna" vid tomgång så måste man koppla in tryckregleringen eller köra med 2 injektorer per cylinder.

"Man får veta vad man förlora på gungorna när man vinner på karusellen" :)

Okej, så jag borde kanske göra en kravspec på vad jag vill ha först :)

Men jag förstår att vi inte har riktigt samma krav som dom stora tillverkarna. Någonstans måste jag bara bestämma mig hur jag ska göra och vilka bitar som jag ska använda.

Problemet är att jag inte kan något om detta och vet tex inte hur mycket man kan styra bilens/motorns beteende med mappning eller olika hårdvara, placering spridare, längd på trattar mm.

Och ett problem med internet är att det finns ibland alldeles för mycket info så det blir svårt att bena ut den info som är viktig för mig :P

Link to comment
Share on other sites

Hej Niklas

Har följt diskussionen på din byggtråd. Här kommer mina tankar och funderingar. Ett bra vakuum underlättar mappningen av motorn. Ett stabilt vakuum är ännu bättre. Vakuum på spjällhus kan vara mycket "fladdrande" - ett sätt är att använda en liten resorvoir. Ett ytterligare sätt att få vakuumet mer stabilt är att sammankoppla vakuumet på 1:an och 2:an spjällhus samt vakuumet på 3:an och 4:ans spjällhus - därefter sammankopplar du dessa och går till resorvoiren. (Tvärs om som headers 4-2-1 har, då skall pulsationerna "äta" upp varandra) Jag har hittat en artikel på nätet där detta har beskrivits men jag hittar inte igen den. På detta sätt har jag gjort på min bil.

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Anledningen till att en produktionsbil har en annan layout på sitt motorstyr system beror mestadels på att de har helt andra designmål.

Ett system på en produktionsbil skall klara

- Emissioner

- Alla typer av förare

- Alla typer av väder

- Vara servicefritt

- Vara reglerbart i *ALLA* lägen

- Prestera motor elasticitet

- Inga som helst ryck- och/eller "såg"-tendenser

- Starta motorn i åtminstone minus 20 grader(många OTTO.motorer har startbarhetskrav ner till minus 40)

- Med mera...

Ett system på en racerbil skall klara

- Lätt vikt

- Ta ut max moment och/eller effekt

Det jag vill säga med det här är att de produktionssystemen vi ser uppfyller nog väldigt mycket mer än de kraven vi ställer på våra bilar/system och hur mycket man skall ta med beror helt och hållet på vem man är och vad man vill uppnå.

Ta tex det här med vakumanslutning för bränsletryck. Det finns där för att man får för stor spridning på injicerat bränsle vid låglast+tomgång om man kör med arbetstryck i bränslesystem vid de tillfällena. Om man har krav på att motorn skall stå och "spinna" vid tomgång så måste man koppla in tryckregleringen eller köra med 2 injektorer per cylinder.

"Man får veta vad man förlora på gungorna när man vinner på karusellen" :)/>

Min motor "spinner" bra utan vacuumet inkopplat på BTR. Man får mappa därefter. Och med mer overlap så står det bara med pulsation.

Link to comment
Share on other sites

Hej Niklas

Har följt diskussionen på din byggtråd. Här kommer mina tankar och funderingar. Ett bra vakuum underlättar mappningen av motorn. Ett stabilt vakuum är ännu bättre. Vakuum på spjällhus kan vara mycket "fladdrande" - ett sätt är att använda en liten resorvoir. Ett ytterligare sätt att få vakuumet mer stabilt är att sammankoppla vakuumet på 1:an och 2:an spjällhus samt vakuumet på 3:an och 4:ans spjällhus - därefter sammankopplar du dessa och går till resorvoiren. (Tvärs om som headers 4-2-1 har, då skall pulsationerna "äta" upp varandra) Jag har hittat en artikel på nätet där detta har beskrivits men jag hittar inte igen den. På detta sätt har jag gjort på min bil.

kenneth

Hej Kenneth

intressant tanke, tar med mig all info och kommer väl sätta mig och utvärdera det och komma fram till den ultimata lösningen när det väl blir dags. :prop:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu var det kanske dags för en uppdatering igen. Har som vanligt hänt lite men är lite kass på att uppdatera. :turtle:

Fick lite målarsjuka jag också efter att jag sett några fina motorbilder här på forumet. Så såhär blev resultatet.

Har inte målat oljepump samt sump. Sumpen ska bytas mot ett raceline och oljepumpen kommer jag inte åt utan att ta bort remhjulet på veven och det kände jag inte riktigt för :P

1b6433a4-b1e5-4b43-8cc3-f4efa4783726_zps

Har som ni ser fått ditt generator och rem också, vart nöjd med resultatet.

Här kommer några bilder till.

Nymålat och nybytt packning.

94cc0851-ad51-4968-9f11-02133b89aaf8_zps

Har även fått dit en koppling.

b868b91b-de16-4026-a47d-6b593931f7fe_zps

Testade att montera ihop med växellådan och motorn.

bf4d240b-42c9-4774-967b-62fde55a9d7f_zps

testmonterade även startmotorn och änsålänge verkar den passa :) Får väl hoppas att jag införskaffat rätt men det lär väl märkas när jag ska provstarta eller iaf provsnurra motorn.

Nu ska jag väl försöka få ner den i bilen igen, men har lite svets och målerijobb innan det går att börja med det.

Efter det tänkte jag försöka få till en koppling som fungerar, det är ju vajerkoppling jag kommer att köra med och vet inte riktigt hur jag ska göra vid pedalen. Behöver ju någon sorts anordning som jag kan spänna vajern med. Är det någon som har något bra ide på hur en sådan anordning kan se ut?

Edit: Fixat bilderna igen

Edited by Sleiper
Link to comment
Share on other sites

Du behöver en kopplings vajer från Escort .

http://parts-shop.westfield-sportscars.co.uk/engine-drivetrain-exhaust?product_id=194

Finns på Burtonpower också .

http://www.burtonpower.com/parts-by-category/transmission-clutch-wheels/clutch-cables/clutch-cable-escort-mk2-x-flow-qcc1061.html

Ska kolla om jag hitta nån artikelnummer .

Edited by sorin
Link to comment
Share on other sites

Ajdå, fungerade igår?? Kollar på det när jag kommer hem.

Nu ska bilderna fungera igen. Dom hade försvunnit från photobucket?? fick ladda upp dom igen? Har mailat dom för att se om dom vet vad som hände.

Link to comment
Share on other sites

Niclas det ser riktigt snyggt ut - tänk vad färg kan göra mycket

kenneth

Helt klart hjälper det mycket för helheten när det är nymålat och snyggt, nu återstår väl att se hur länge det kommer hålla sig snyggt också. Färgen är ju köpt på Biltema :P

Nästa steg är att svetsa klart några fästen som sitter i kardantunneln innan motor och växellåda åker i igen.

Till Garaget!

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag hittat en annan sak som jag blev lite fundersam över.

Axeln från växellåda till motorn är glapp. Ska det vara så och om inte, gör det något?

Film som visar hur det ser ut:

Nu postar jag det här med mobilen, får väl se hur det fungerar

Edited by Sleiper
Link to comment
Share on other sites

Glappet tas upp av stödlagret som du ska ha i centrum av vevaxeln. Det såg lite mycket ut men du drog väl rätt hårt . Nu är axeln bara lagrad av ingående axel lager och då är det glapp

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Glappet tas upp av stödlagret som du ska ha i centrum av vevaxeln. Det såg lite mycket ut men du drog väl rätt hårt . Nu är axeln bara lagrad av ingående axel lager och då är det glapp

japp sitter ett lager där, tänkte inte på det faktiskt. Farsan som drog så vet inte om han tog i mycket eller inte.

Hittade en sprängskiss på nätet och där syntes det du beskriver så låter det vara sålänge.

Tack för svar :)

Link to comment
Share on other sites

Ser fint ut! Har du testat motorn? Har en startmotor om din inte passar

Tack Jonas! Har testat startmotorn och fått allt att snurra som det ska och hör inget som låter galet iaf så tror att jag köpte rätt sorts startmotor.

Håller tummarna tills motorn ska startas på riktigt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sitter och tittar lite på hur jag ska para ihop gsxr-spjällen med st170 insuget.

Kommer nog använda originalspridarna på insuget och behöver då plugga spridarhålen på spjällen. Eller kan jag låta gsxr spridarna sitta kvar som pluggar? Eller finns det något bättre sätt att göra det på?

Sedan är det ju dubbla "fjärilar" (tror det kallas så??) på spjällen men hade bara tänkt använda den ena. Är det rätt tänkt?

c8b2f8f45690df7f6cfe41fe52da5599.jpg

Bild på ett av spjällen.

skickat via tapatalk från min mobil

Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde såhär;

Gänga m10 i spridarhålen, i med en insatsgänga och sen korta försänkta m8 med locktite och en o-ring under.

Extraspjället tog jag bara bort och tätade hålen med kemisk metall.

Lycka till!

Link to comment
Share on other sites

Jag tar båda era förslag i beaktning, får se vilken väg jag går :-)

En annan fråga, jag har köpt slang som jag ska ha mellan insuget och spjällen. Hur långt ska/kan det vara mellan insug och spjäll? Spelar det någon roll och vad händer om man har långt avstånd mellan bitarna kontra kort avstånd? Misstänker att man kan räkna på det också :-P

Link to comment
Share on other sites

Jag går inte in i någon diskussion om detta men jag vet att på http://www.autosportlabs.org/så har detta diskuterats. Enligt detta forum så skall du försöka att koppla ihop vaccum via någon form av kanister (bränslefilter) så att man får en så jämnt MAP- värde som möjligt. Det finns diagram på denna sida hur man försöker att ordna detta. Man har också kopplat in en mycket lång vaccumledning för att få ett stabilt värde men längden på slang hade ingen effekt. Niklas gå igenom detta forum så är jag synnerligen säker på att du kommer att få tips på hur du skall lösa det. Kolla denna bild

post-2392-0-70390100-1432404817_thumb.jpg

kenneth

Edited by kengren
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Menar du slangen som fäster förgasarna mot insuget?

Jag har inte enorma mängder erfarenhet, men spontant borde du väl ha så liten luftvolym mellan spjäll och ventiler som möjligt.

Det borde ge bra gasrespons?

Däremot tror jag att det är marginellt, packning i motorrummet och att förgasarna inte ska svaja för mycket är nog viktigare.

Totala insugslämgden och diametern är viktig och används för att stämma av för att ge bättre fyllningsgrad vid ett visst varvtalsintervall, men det har du säkert redan koll på...

/T

Link to comment
Share on other sites

Jag går inte in i någon diskussion om detta men jag vet att på http://www.autosportlabs.org/så har detta diskuterats. Enligt detta forum så skall du försöka att koppla ihop vaccum via någon form av kanister (bränslefilter) så att man får en så jämnt MAP- värde som möjligt. Det finns diagram på denna sida hur man försöker att ordna detta. Man har också kopplat in en mycket lång vaccumledning för att få ett stabilt värde men längden på slang hade ingen effekt. Niklas gå igenom detta forum så är jag synnerligen säker på att du kommer att få tips på hur du skall lösa det. Kolla denna bild

attachicon.gifemissions01_Niclas.jpg

kenneth

Var nog lite otydlig när jag skrev, menade slangen som håller ihop insug och spjäll :) Men jag har ju frågat om det du beskrev innan i min byggtråd så det är bra. Då har jag lite mer att läsa i det ämnet också :)

Menar du slangen som fäster förgasarna mot insuget?

Jag har inte enorma mängder erfarenhet, men spontant borde du väl ha så liten luftvolym mellan spjäll och ventiler som möjligt.

Det borde ge bra gasrespons?

Däremot tror jag att det är marginellt, packning i motorrummet och att förgasarna inte ska svaja för mycket är nog viktigare.

Totala insugslämgden och diametern är viktig och används för att stämma av för att ge bättre fyllningsgrad vid ett visst varvtalsintervall, men det har du säkert redan koll på...

/T

Ja precis den slangen jag menar, kanske ska kalla det något annat så att det är lättare att förstå vad jag menar :P typ gummit mellan insug och spjäll eller nåt :)

Koll och koll vet jag inte, har läst att man ska ha koll på det men sedan hur man räknar har jag inte hundra koll på. Men då har jag något att förhålla mig till, ska vi se om jag kan få ihop insuget imorgon :)

Tack för svaren så länge :)

Link to comment
Share on other sites

Hann göra lite i helgen med insug och spjäll.

0d8d7cbc-feb9-426b-8249-13d192db6513_zps

Fortfarande en del pyssel innan det är helt klart. Svarva till lite distanser då jag har särat lite på spjällen och få ihop så att alla spjällen rör sig samtidigt och lika. Inte helt säker på hur jag ska göra det än så tips eller lösningar skulle vara uppskattat :)

Jag valde att gå på Svintos förslag på hur jag skulle plugga spridarhålen på spjällen. Ser väl ganska bra ut i alla fall.

Pluggade hålen efter den andra "fjärilen" med kemisk metall, Får hoppas att det håller.

Syns även den del av länkaget mellan spjällen som jag måste förlänga eller på annat sätt koppla ihop med varandra.

8bed9619-a60d-46d6-b163-ef1081d52b52_zps

Slipade även ur insuget så att det inte skulle bli så stor kant som skulle störa flödet, tror inte jag kan göra någon mindre kant än så i alla fall :)

Ett oslipat och två slipade bara för att visa skillnaden.

e8b2f4dc-6fb3-4e28-b76a-9ebfe097ba76_zps

Allt för idag slut för idag :)

edit: stavfel.

Edited by Sleiper
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

    • Medlemsrabatt hos våra partners, läs mer
    • Betala medlemsavgiften innan nyår och var med i utlottningen av 500kr hos Speeding. Gäller även nya medlemmar, läs mer. swish


×
×
  • Create New...