Martin Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Jag har de "normala" skärmarna, har sen även slipat insidan på skärmkanten då däcket tog i lite Gött, då kan jag ju använda dig som facit (omräknat till mina dimensioner dock).
Jocke4U Posted October 3, 2014 Author Posted October 3, 2014 Hur går det med reparationerna för övrigt Jocke? Sådär lagom :) ....jodå hjulen är klara och framvagnen är klar så när som att justera inställningen. Dock har motivationen varit låg det sista så det har inte hänt mycket. Skall nog slänga ihop det sista och göra en quick and dirty inställning och köra några mil till. Bakskärmen är inte åtgärdad men ingen kritisk punkt och får åtgärdas i vinter men har inte bestämt hur jag skall göra, antingen beställa ny skärm i samma färg eller laga upp den befintliga. Lagar jag den blir ju färgproblem och har lagom lust att lacka om bilen. Visst kan jag måla skärmarna svarta eller folie (kolfiber) men vet inte om det blir vidare snyggt. Hade ett tag tanken på att köra plasti-dip på hela bilen men tveksam....
Jocke4U Posted October 3, 2014 Author Posted October 3, 2014 Gött, då kan jag ju använda dig som facit (omräknat till mina dimensioner dock). Visst men göres på egen risk ;)
Christer J Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 (edited) Jag skulle nog kolla pris på skärmen kontra lackering, glasfiber, insats och resultat. Nä det skulle jag förresten inte, jag skulle nog bygga nya i aluminium bara för att..det tar lång tid Christer Edited October 3, 2014 by Christer J
Martin Posted February 22, 2015 Posted February 22, 2015 Letade bland dina bilder men hittade inget som visade detta. Hur gjorde du med hydraulslangen till kopplingen? Tog du bara en slang från huvudcylinder till slav eller delade du på den utanför lådan? Vad använde du i genomföringen i svepet? Återanvände du den gröna originalmuffen?
Jocke4U Posted February 22, 2015 Author Posted February 22, 2015 (edited) Letade bland dina bilder men hittade inget som visade detta. Hur gjorde du med hydraulslangen till kopplingen? Tog du bara en slang från huvudcylinder till slav eller delade du på den utanför lådan? Vad använde du i genomföringen i svepet? Återanvände du den gröna originalmuffen? Jag har pressad slang från huvudcylinder till slav. Jag tror jag använde den gröna gummigenomföring som satt original i opellådan men det går ju ta vad som helst som passar. Min låda har inte den undre plåten mellan block och svep så lite skit kan det komma in ändå. Bild som visar slangen innan jag fixade rätt distans och hade "lite" oljeläckage :D/> Edited February 22, 2015 by Jocke4U
Martin Posted February 22, 2015 Posted February 22, 2015 Tackar! Hade sett just den bilden men var osäker på om du använt en slang eller två som skarvats. Skulle tro att genomföringen främst är skavskydd vilket verkar vara en bra sak att ha :)
Jocke4U Posted April 18, 2015 Author Posted April 18, 2015 Idag har NeoZeven fått nya och hårdare fjädrar fram. Satte även hjälpfjädrar för att få rätt höjd. Nu skall bara alla hjul justeras in men fick lite bra tankar på fikaträffen så skall praktisera dessa på ett temporärt sätt :) 1
Morty Posted April 18, 2015 Posted April 18, 2015 Vilken fjäderkonstant blev det? Vad har du för totallängd på dina dämpare?
Jocke4U Posted April 18, 2015 Author Posted April 18, 2015 Vilken fjäderkonstant blev det? Vad har du för totallängd på dina dämpare? Längden på dämparen är 9,5"-14" och de nya fjädrarna är 550 lbs/ins
Pac Posted April 18, 2015 Posted April 18, 2015 Idag har NeoZeven fått nya och hårdare fjädrar fram. Satte även hjälpfjädrar för att få rätt höjd. Nu skall bara alla hjul justeras in men fick lite bra tankar på fikaträffen så skall praktisera dessa på ett temporärt sätt :) Hojta om du har fika på gång. ;)
Jocke4U Posted April 26, 2015 Author Posted April 26, 2015 Ganska produktiv dag...det där "nödvändigt onda" att vertikalskära gräsmattan (och i år är den riktigt dålig frown emoticon ), koppla in grillen så fick NeoZeven ett "verktyg" som underlättar hjulinställningar.Linan skall dock ersättas med fiskelina och lite tyngre vkter
Jocke4U Posted June 24, 2016 Author Posted June 24, 2016 Tiden flyger....jag har inte gjort mycket på NeoZeven i vintras. Bara lite småplock :) Bytte styrenheten till vattenpumpen då jag tycker den gamla har varit ostabil och att Davies & Craig har gjort om den. Det var dessutom bara att koppla in den, inga nya sladdar att dra. Verkar funka mycket stabilare, bättre byggd och bättre spec. Vid provkörning märkte jag dock lite oljeläckage så det blev byte av packbox, givetvis den emot kopplingen . That's it....varför skruva på det som funkar :D Har också varit en gång på kullen med SVKG, kul som vanligt. 3
Jocke4U Posted February 1, 2017 Author Posted February 1, 2017 Då jag hade en liten sammanstötning med räcket på kullen så behövde ena bakskärmen fixas och antingen spackla upp och lacka och då blir det nog hela bilen eller så skaffa ny skärm. Det blev det senare men beställde nya bakskärmar till båda sidorna då höger hade fått stenskott osv. Med tanke på hur vissa företag i UK hanterar deras kunder så vill jag med detta sätta tummen upp för Westfield. De levererade enligt överenskommen tid och mycket ordentligt packat - visst jag fick betala för förpackningen men hellre det än att det kommer fram trasigt.
Jocke4U Posted February 1, 2017 Author Posted February 1, 2017 Som kontrast när jag fick en växellåda för två veckor sedan. Reklammerat hos PostNord den 18/1 och ännu ingen handläggning :(
LUPUS Posted February 1, 2017 Posted February 1, 2017 Där kan man prata om tabbe göra sönder ett hus kräver stora krafter ( tänk på att de levererar platt tv oxå ? ) Men största tabben , leverera en mittmotor låda som inte passar i sjuan ? vem fick din sekventiella magnesium låda tro ? Två fel blir inte rätt
Pac Posted February 2, 2017 Posted February 2, 2017 Ja, jag undrar hur platt-TV'n såg ut om växellådan såg ut så där. 1
HX40 Posted February 2, 2017 Posted February 2, 2017 Westfield packeterar inte alltid ordentligt tyvärr. Mitt kitt hade skador baktill och på sidor. Reklamerade till den svenska återförsäljaren som sköter beställning av såväl bil som frakt den 21/10 i fjol, fortfarande inte ett enda besked vad som händer :(
steel Posted February 2, 2017 Posted February 2, 2017 En Audi 01E låda ?? Vad ska du nu hitta på ?? Mvh Pär 1
Jocke4U Posted February 3, 2017 Author Posted February 3, 2017 On 2017-02-01 at 20:17, LUPUS sade: Där kan man prata om tabbe göra sönder ett hus kräver stora krafter ( tänk på att de levererar platt tv oxå ? ) Men största tabben , leverera en mittmotor låda som inte passar i sjuan ? vem fick din sekventiella magnesium låda tro ? Två fel blir inte rätt Nä den passar inte värst bra i sjuan 14 timmar sedan, steel sade: En Audi 01E låda ?? Vad ska du nu hitta på ?? Mvh Pär Kanske blir något som börjar på GT och slutar på 40 6
steel Posted February 4, 2017 Posted February 4, 2017 Ha, ha va kul ?? Har du börjat bygga, finns det nån tråd nånstans ?? Mvh Pär
Jocke4U Posted February 4, 2017 Author Posted February 4, 2017 2 timmar sedan, steel sade: Ha, ha va kul ?? Har du börjat bygga, finns det nån tråd nånstans ?? Mvh Pär Hehe, nej det finns ingen byggtråd än. Har ett rattaggregat med elservo från Opel Corsa, ett växelspakställ till Toyota Corolla -88 och en kraschad Audi 01E växellåda ...så inte mycket till innehåll i en byggtråd
kengren Posted February 4, 2017 Posted February 4, 2017 Tankarna är ju igång - håll oss övriga informerade. Vill gärna följa med på denna byggresa.... 2
Tomas Posted February 6, 2017 Posted February 6, 2017 On 2017-02-04 at 16:16, Jocke4U sade: Hehe, nej det finns ingen byggtråd än. Har ett rattaggregat med elservo från Opel Corsa, ett växelspakställ till Toyota Corolla -88 och en kraschad Audi 01E växellåda ...så inte mycket till innehåll i en byggtråd Intressant! Finns det något bra kit med kaross eller blir det egentillverkad ram?
Jocke4U Posted February 6, 2017 Author Posted February 6, 2017 6 timmar sedan, Tomas sade: Intressant! Finns det något bra kit med kaross eller blir det egentillverkad ram? Det blir ett "starter-kit" med chassi och kaross och det finns flera olika tillverkare. Kolla mer på http://gt40.forum24.se/gt40.html
Tomas Posted February 16, 2017 Posted February 16, 2017 On 2017-02-06 at 18:07, Jocke4U sade: Det blir ett "starter-kit" med chassi och kaross och det finns flera olika tillverkare. Kolla mer på http://gt40.forum24.se/gt40.html Grymt! Vad blir det för motor då? Ford, Audi eller nåt annat?
Jocke4U Posted February 17, 2017 Author Posted February 17, 2017 12 timmar sedan, Tomas sade: Grymt! Vad blir det för motor då? Ford, Audi eller nåt annat? Vet inte än. Ford Coyote står högt på listan- ganska stor men finns flera som byggt/bygger med den. Chevy LS hade kanske varit mindre men det går ju inte i en "Ford". Audi har jag också funderat på. Fördelen med en Ford är ju att det finns mycket tillbehör. Nu skall jag inte göra er sömnlösa - men detta bygge med Coyote är otroligt fin http://www.gt40supercharged.com/ 1
Pac Posted February 17, 2017 Posted February 17, 2017 Snyggt bygge men ett kardinalfel! Man måste(!!!!!!) ha 180-graders headers på en GT40. 1
fege Posted February 17, 2017 Posted February 17, 2017 Ja, Coyoten är stooor när den kläms in in en GT40. Men det går helt klart. Toyota/Lexus har också några varianter som använts med framgång.
LUPUS Posted February 17, 2017 Posted February 17, 2017 finns ju en BMW alpina motoriserad pantera på rejsa som låter riktigt gott men det är en Ford och det är en replika så jag röstar på Ford motor
Jocke4U Posted February 18, 2017 Author Posted February 18, 2017 On 2017-02-17 at 07:47, Pac sade: Snyggt bygge men ett kardinalfel! Man måste(!!!!!!) ha 180-graders headers på en GT40. Håller med men det är platsen som tryter...och det är nog inte det ensamt som fäller avgörandet
Pac Posted February 18, 2017 Posted February 18, 2017 Det är i det tomma utrymmet mellan grenrören 180-graders magin skall snirklas till. Om viljan finns borde ha gått att snirkla till det. Det finns säkert något annat, kanske kompressormatningen i steg2, som sätter käppar i "180-graders-hjulet".
Jocke4U Posted May 1, 2017 Author Posted May 1, 2017 NeoZeven är såld och kommer frodas i trakten kring Falun. Du kommer vara saknad 1
Tomas Posted May 11, 2017 Posted May 11, 2017 Har du bestämt eller till och med kanske beställt något nytt projekt? Vilken tillverkare tycker du är mest intressant?
Jocke4U Posted May 11, 2017 Author Posted May 11, 2017 Jag har precis lämnat min fasta anställning på ett lastbilsföretag i Göttlaborg och kör sedan snart 2 veckor som IT-konsult i eget bolag. Så jag ligger lite lågt just nu - det är lite annat att tänka på ...skatter, bokföring, fakturering, försäkringar,...så behöver landa lite. Om det blir ett GT40 projekt så kommer det vara ett långsammare tempo än med sjuan. Dessutom väntar jag på att kolla på grejer som jag vet kommer anlända till Västra Götaland från http://www.ekmpowershop17.com/ekmps/shops/gtforte/. Darren har lite skamfilat rykte men samtidigt verkar ha ryckt upp sig. Deras hemsida är väldigt basic/old-style men ändå >10 år längre fram än http://www.tornadosportscars.com/ och http://www.southerngt.co.uk/. Jag gillar att kunna leta runt i sortimentet och beställa online. Sen ligger prisnivån i denna rangordning (sen kostar bättre finish mer) Det är väl i den ordningen jag tänker i alla fall ....vill man go bananas med no-limits kanske detta är något http://www.superformance.com/gt40.aspx men inte för mig. Kommer ej heller ställa in något i garaget som har ursprung "GOX made in Sweden" (kan nog vara undantaget som bekräftar regeln att Sverige har bättre kvalitet än UK). Stay tuned... 1
Jocke4U Posted January 24, 2018 Author Posted January 24, 2018 För sakens skull så är denna tråd avslutad/stängd då bilen är klart och framförallt såld. Överlåter kommande ägare att starta ny(a) trådar - och ser fram emot detta :)
Recommended Posts