Jump to content

Recommended Posts

Posted
Ser ut att bli körbart till våren. 
Saknar du dessa stag?eller är dom bortkapade?
Om inte blir den betydligt styvare med dom på plats.
God jul / Tomas 

IMG_6918.thumb.jpeg.eccad1c814c43dae069cc083e6182605.jpeg
Jag har satt dit den långa rundade och nu även tillverkat de båda längsgående svarta du har på ritningen.
Misonen tog slut till Mig:en så har gjort klart men inte svetsat dit dem.
/Vedde

Skickat från min SM-S908B via Tapatalk

• Like 1
Posted

Blev med 10L Mison 18 tub idag, levererad från Piteå så nu kan jag nog svetsa klart allt jag behöver.
Jag vill ju lätta men detta gör den tyngre men förhoppningsvis styvare och bättre även om jag lägger på ett par kilo.

Posted

Lite mer jobb klart idag, Tomas 2 längsgående förstärkningar, tvärgående i fronten, bärarmsinfästningar och stötdämparfäste klart.
Snart så.
Fick även leverans av Redline Shockproof till växellådan som får byte efter alla dessa år när paketet är ur.
/Vedde07a5bad51e52879a035f0d13b3d8190e.jpgaec97dd34325fba073b1a676ddcd0a09.jpg4bc2d307d176f955932545f2ee434639.jpg

• Like 1
Posted

Shockproof ska bytas varje år om man läser det finstilta.

Min opellåda gick bra i början tyckte jag,  men den var sig inte lik efter återköpet. Lådan hade innan gått ett okänt antal mil innan den fick smaka på 400nm, men hittade en gammal flaska Castrol SMX-O och tippade i. Natt och dag.. efter 2500 mil med Shockproof så skänker jag gladeligen tre flaskor lightweight till frälsta.