Kilkenny Posted November 15, 2009 Author Posted November 15, 2009 Nej nej, jag är med före trenden, det är coolt, :D Quote
Morty Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Där var den: art no:36144 ---> 109 spänn, dvs mer än en st PHxxxxx fälg fan, nu springer väl alla å köper såna här, bara det inte blir nån jävla trend ;) Jag har en sådan som tutknapp sedan i vintras. Vill bara säga det så du inte tror jag har härmat dig.... Quote
Kilkenny Posted November 15, 2009 Author Posted November 15, 2009 Morty: det e lugnt, då är det ju ingen startknapp! :) Thomas! Hipp Hipp! Gåtan e löst! Här får du: Quote
Kilkenny Posted November 15, 2009 Author Posted November 15, 2009 (edited) Edit: visst är hon fin? Där fick Thomas nåt att bita i :) Sååååå, då kommer följdfrågan (igen) däckena är 195:or, vad kan tänkas vara optimalt? Behålla 195 fram å bredda till .......225 bak? Nu finns det ju möjlighet att få precis vilken bredd som helst. ponera att det kan bli någon extra häst i stallet nån gång i framtiden Edited November 15, 2009 by Kilkenny Quote
Jocke4U Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Har också funderat på fälg/däck dimensioner... kommer köra med 205 bredd fram. Visst ser det mysigare ut med lite fetare bak...men hur påverkas väghållningen egentligen? Eftersom en sjua är såpass lätt och många har några extra pållar under huven så lite extra grepp vore ju inte fel...eller?!! :blink: Quote
Morty Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 Svårt att säga vad som är optimalt utan att ha kört och pressat bilen lite. 205 fram och 225 bak kan bli estetiskt rätt i mitt tycke. Quote
Kilkenny Posted November 15, 2009 Author Posted November 15, 2009 sådärja, en röst på 225, nån mer? Quote
Jay-c Posted November 16, 2009 Posted November 16, 2009 245 säger jag, jättemjuk gummiblandning så den sprätter iväg bra från glasskiosken Quote
ezroller Posted November 16, 2009 Posted November 16, 2009 (edited) Släng på fyra beg 205:or och kör bilen ett tag och testa balansen. Är det tydligt överstyrt får du köra bredare bak... så hade jag gjort i vart fall. :) Edited November 16, 2009 by ezroller Quote
Kilkenny Posted November 16, 2009 Author Posted November 16, 2009 (edited) saxar lite från tidigare i tråden, något nerkortat då: Cealm sa: CealmSeven och CealmSeven V8 har båda: Bak 225-50 16 och fram 205-55 16 Belo sa: Jag åker på Pirelli Zero 225x50x15 ZR runt om. Det håller i fint! ;-) Morty sa: 205 fram och 225 bak kan bli estetiskt rätt i mitt tycke. Jay-c sa: 245 säger jag, jättemjuk gummiblandning så den sprätter iväg bra från glasskiosken Ezroller sa: Släng på fyra beg 205:or och kör bilen ett tag och testa balansen. Jag själv säger: 195 fram och 225 bak. Är jag riktigt klok? :huh: Edited November 16, 2009 by Kilkenny Quote
ezroller Posted November 16, 2009 Posted November 16, 2009 Haha.. NEJ! :D Men då hade du nog inte byggt sjua alls om du varit klok! Mao e du i gott sällskap. Men i ärlighetens namn.. har man diffbroms kan det kanske funka; mer krängare bak alltså. Men jag tror nog ändå på en bil justerad till att ha bra balans med samma däck fram och bak... mest lättkört och troligen snabbast. :) Quote
Kilkenny Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 bra, då vet jag, jag är i gott sällskap, och diffbroms finns på hyllan. :thumbsup: får mina däck avkrängda i slutet av veckan mot en mindre muta, sedan väntar blästring, sen breddning bak, provkör, å breddar sedan fram om det behövs. Quote
Kilkenny Posted November 22, 2009 Author Posted November 22, 2009 (edited) En hög med bilder: Stick-skär så nära chucken som möjligt Och navet spändes med en specialare fast i dubbdockan Vilket ger ett en mycket god möjlighet att få det hela rakt och med rätt spalt i fogarna. Remsa på 30x8mm ilagd,nästes på plats, riktigt smidigt och lätt att få det hela runt. Pappa Vimar med på bild :) Såhär blir det, kanske vitlackade...vem vet.... På tidag ska det svetsas så ögonen poppar ur :D Edited November 22, 2009 by Kilkenny Quote
cealm Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 (edited) Snygga jobb i EMEK-Seven fabriken. Vad blir det för färdigbredd på fälgen och vilken däckstorlek skall du ha? Edited November 22, 2009 by cealm Quote
Kilkenny Posted November 22, 2009 Author Posted November 22, 2009 Landar på 225, typ, det verkar ju som att man kan kränga på ganska så "fel" däck när det gäller bredd. Men dom blir 7tum + 30mm = 8 1/4 tum? huvudräkning när den är som sämst :) Quote
Morty Posted November 22, 2009 Posted November 22, 2009 Snyggt jobbat av dig och pappa Vimar :notworthy: :notworthy: Kunde du inte få ner varvet tillräckligt på svarven och svetsat på plats ;) ;) Quote
Kilkenny Posted November 22, 2009 Author Posted November 22, 2009 (edited) app app app... inte svetsa allt på en gång vettu, även om det lockar :) Kuriosa: En breddningsremsa L=1185mm ---> 1185 x 2(långsidor) x 2(in å utsida) x 2st Fälgar = 9480mm svetsfog :blink: Kan ta en stund..... kaffe intravenöst löser nog detta.... :D:) Edited November 22, 2009 by Kilkenny Quote
ezroller Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Reglera doseringen över tid bara.. blir sådana hackiga svetsar om man överdoserar. :D Ska nog ha en espresso nu vid närmare eftertanke... Quote
Kilkenny Posted November 23, 2009 Author Posted November 23, 2009 Vad är en espresso egentligen? Quote
ezroller Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 En espresso är en sorts super-koncentrerat kaffe som man gör i en maskin med en massa vred på. Perfekt för maskin- och apparat-nerdar. :D Man blir extra skakig av espresso. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Quote
Morty Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Kortfattat är väl en Espresso kaffets svar på en se7en. Liten, stark och full av njutning.... Quote
Kilkenny Posted November 23, 2009 Author Posted November 23, 2009 locost kaffe borde vara okomplicerat, om jag tar fem extra skopor då? Quote
Morty Posted November 23, 2009 Posted November 23, 2009 Espresso är okomplicerat. Samma mängd kaffe, bara lite mindre vatten + en turbo(kompressor) som laddar 16-19bar.... Quote
Kilkenny Posted November 26, 2009 Author Posted November 26, 2009 Svarvat idag, det slår sig som sagt under svetsning, syns ett lågt parti på bilden nedan. Då är frågan, orangea eller vita, hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....... :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote
cealm Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Njaajanej ähhhhhh eller? Vitt eller orange är väl ok men är det det allra bästa till ren aluminium verkligen? Orange som ser ut som eloxerat i så fall. Håller med om att skall vara en ljusare färg. Eller menar du "knallorange". Har du något exempel eftersom du föreslår orange --- vitt. Bild?? Quote
Kilkenny Posted November 26, 2009 Author Posted November 26, 2009 (edited) Eller: Typ :) Edited November 26, 2009 by Kilkenny Quote
Morty Posted November 26, 2009 Posted November 26, 2009 Min röst ligger på orange, vitt är ingen färg..... Quote
cealm Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 (edited) Klockrent orange om valet endast är mellan orange och vit men du måste "blinga på med" lite annat. Fast jag kan bli lurad av det svarta för orange och svart är en sån där, ursäkta uttrycket, vanlig kombination. Du hittar den lite här och var. Blir alltid bra och det syns på Porschen (för det är väl en sån). Du har aluminium för din svarta noskon hänger på väggen, glömt bort det??? Jag vill se Porschen Photoshoppad i al-färg med orange fälgar för att slutgiltigt hålla med. Slutsats--- > Photoshoppa eller leta på nätet eller varför inte klippa ut hjulen och Photoshoppa in den med din al-bil på samma sätt som när vi resonerade om hur bilens rumpa och linjer skall se ut. Hoppas Alfaronny läser detta för han är riktigt bra på att fixa med beslutsdesign. förse forumet med en sidobild på AL.bilen så kan jag råka slinta i PM funktionen och av händelse få fram Alfa----- i ett brev som egentligen skulle gått till dig. Men bara om han missar det här......... Låter det som en ok arbetsgång? Edited November 27, 2009 by cealm Quote
ezroller Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Kombinationen orange och ljusblått gillar jag.. hur det nu kan komma sig... :D Oranga fälgar och ljusblått på skärmar och nos kanske :) Quote
Thomas Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Min röst ligger på orange, vitt är ingen färg..... Vitt är alla färger. blanda alla färger och det blir vitt. Jag gillar silver bäst. eller Aluminium. Quote
ezroller Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Vitt är alla färger. blanda alla färger och det blir vitt. Jag gillar silver bäst. eller Aluminium. Det blir vitt på en skärm men svart(ish) i tryck.. ;) Mvh Herr Messeschmidt Quote
Kilkenny Posted November 27, 2009 Author Posted November 27, 2009 Efter att ha tittat på Porsche bilden här ovan alldeles för länge: Orangea fälgar, ram, båge, backspeglar och eventuellt en rand på sidan + lite i fronten på noskonen. Karossen blanksvart. Svarta säten med orange söm. Motorn växelvis svart/orange. :wacko: :) Quote
cealm Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Kilkenny: --- Karossen blanksvart. --- Kör med orange som du skriver eftersom du har ändrat till svart bil i huvudsak. Kommer du kroka ner gamla noskonen istället för den i Al. Hur gör du med Al skärmarna. Svarta de med? Quote
Gerhard Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Hahlins går lite åt det hållet. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=15697&start=252&postdays=0&postorder=asc&highlight= http://i255.photobucket.com/albums/hh148/haling_bucket/Hahlin_seven20.jpg Quote
vedde Posted November 27, 2009 Posted November 27, 2009 Hej Inte för att rakka ner på ditt färgval, men blir det inte lite copycat porsche wannabe? Jag tycker att din bil är en av de snyggare som jag har sett och tycker nog att du kan hitta ett lite mer "eget" färgschema till den. Som sagt det är din bil, synd om folk inte ser den för vad den är utan en wannabe porsche. :( Bara jag som tycker(inget att bry sig om, om man inte vill). /Fredrik Quote
Kilkenny Posted November 28, 2009 Author Posted November 28, 2009 (edited) Det där är en bra åsikt faktiskt, vi är ju på dröm-stadiet ännu så här kan man säga precis vad man tycker :) Tack för förtroendet :icon_oops: Ny idé: Vita fälgar, ram, båge, backspeglar och eventuellt en rand på sidan + lite i fronten på noskonen. Karossen blanksvart. Svarta säten med vit söm. Motorn växelvis svart/vit :wacko: :) Edited November 28, 2009 by Kilkenny Quote
Thomas Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 Det blir vitt på en skärm men svart(ish) i tryck.. ;) Mvh Herr Messeschmidt I Färgburken då? Quote
ezroller Posted November 28, 2009 Posted November 28, 2009 I Färgburken då? Svart.. samma regler som för tryck. :) Quote
Frip Posted November 30, 2009 Posted November 30, 2009 Känner att jag måste lägga en kommentar här. Har följt bygget från början och måste bara säga att man blir glad av att kika in i tråden och se alla uppdateringar :D Allt är så klockrent gjort från början till slut. Speciellt tig svetsningen i aluminium :) Kan själv tiga aluminum och vet hur sjukt roligt det är :) Fortsätt som du gör, och det är inte en bil du bygger, det börjar bli mer av en konstverk ;) Quote
Kilkenny Posted November 30, 2009 Author Posted November 30, 2009 Tack så mycket Frip! Kul att du slösar bort ett av dina totalt fyra inlägg på lillla mig :) Quote
vedde Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 Hej Kilkenny Kul att man kan inspirera och uppmana till eftertänksamhet ibland, jag tror att Svart/Vit kommer vara mycket snyggt på din bil, man kan ju sedan kopiera det man gillar av en annan design om vart det skall vara olika färger men att ha sitt eget blir ju lite roligare. Keep up the good work! :thumbsup: /Fredrik Quote
Kilkenny Posted December 1, 2009 Author Posted December 1, 2009 Vedde: Det är ju precis detta forum är till för , tycker jag iallafall, att det ska vara ett bollplank, att bara prata med sig själv leder sällan till utveckling, snarare tvärtom :) att man kör sitt race ändå och ångrar sig sedan. :wacko: Fälgarna blästrade ännu en gång, och topparna nedslipade, nu ska jag bara få tag i ca-primer innan det är dags för spackel å lackning. Kameran hade jag med mig men jag glömde ta kort istället, men det är inte så mycket att se för tillfället ändå ;) Quote
auditsq Posted December 1, 2009 Posted December 1, 2009 ojojoj...vilket fantastiskt bygge.... har haft en mycket givande stund här på jobbet :icon_oops: genom att läsa din byggtråd.. :notworthy: mycket inspirerande ... :thumbsup: Quote
Kilkenny Posted December 1, 2009 Author Posted December 1, 2009 Man måste ju ha nåt att göra på jobbet också, eller hur? :hypocrite: Tack Peter! Quote
DRC Posted December 2, 2009 Posted December 2, 2009 Kanske en blank svart med matta partier... Lite Lamborghini kanske, men va fan... http://www.netcarshow.com/lamborghini/2007-gallardo_nera/800x600/wallpaper_01.htm Ser bra ut annars Björn, och hoppas allt é väl! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.