rollexe Posted October 16 Share Posted October 16 Köpte den a Porsche 944 s2 -89 som är Ombyggd till A-traktor. Motorn är utbytt mot en yanmar 2cylindrig diesel motor på 12hk, så inget fartåk. Kommer att bygga om den till elbil och registrera den som ombyggt fordon då det är nästan omöjligt att regga den som orginal personbil. Då planen är följande: Ta bort motor, transaxel och växellåda. Bort med tanken och massa onödiga delar. Då kommer tesla motorn monteras där växellådan satt och då behövs det inte kapas i karossen. Motorn är en Tesla SDU på Max 300hk och har nu inbyggt openiverter kort för att det ska gå styra motorn, har även byggt en test panel för att testa allt innan montering. Batteri kommer sitta fram där motorn suttit och laddaren och 12volt system bak. Gissar att viktfördelningen kommer bli bra. Har svarvat drivaxel adapter men inte svetsat den utan kommer göra det efter att jag provat allt på plats, tanken är att orginal drivaxel ska användas. har fått tag i ett företag som kan sina saker gällande batteri, Bms och laddning. Kommer med mera info om det senare. Har tittat på vad SFRO vill ha för att godkänna ett ombyggt fordon och kommer att få bygga om bromsar eller styrning för att det ska fungera, har inte bestämt vilket det blir. Också lite bilder😃 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted October 16 Share Posted October 16 Gött att du är i gång ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 17 Share Posted October 17 Kul Projekt! intressant att följa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted October 17 Share Posted October 17 Vad är de storlek på fälgarna . Tröttnar du på de kanske jag är intresserad 🙂 🙂 . Kul projekt // Sorin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted October 17 Author Share Posted October 17 Kommer ha kvar fälgarna då jag har både till sommar och vinterdäcken på liknande fälgar. Kommer använda bilen som bruksbil och har därför beställt ett bättre batteri så jag kan klara ca25 mil och snabbladdning i framtiden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rollexe Posted Saturday at 12:15 PM Author Share Posted Saturday at 12:15 PM Då är bilen o garaget, bara att börja jobba.😃 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts