-
Posts
449 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
15
Content Type
Profiles
Forums
Events
Everything posted by XTR
-
Hej Pontus! Kanonbra ide med konbanekörning i klubbens regi! Är utan körklar s7en denna säsongen oxå men hoppas verkligen att det blir fler gånger då jag kört flertalet gånger med förra sjuan då tillsammans med svkg. Roligt att vi nu har fler aktiva körträffar utöver Kinnekulle! Hade tänkt komma förbi idag men fick ptrioritera omstuvning av fordon mitt alldeles för minimala garage😁
-
Tyvärr inte, fick med detta med s7en o det var införskaffat i efterhand om jag förstod rätt. Pedalerna skiljer ju inte så mkt mellan ställen då de använder samma typ av cylindrar o dimension på bromsvåg. Det går säkert att använda en haynes roadster bromspedal från boken som utgångsläge o modifiera så det passar.
-
Jag kan med sakerna till Orust det är 15-20min körning efter du passerat Torp Köpcentrum utanför Uddevalla.
-
Hej! Twizzy styrväxeln är reserverad. Resten av delarna du är intresserad av finns kvar. Kan du hämta eller skall det skickas? Det blir ett stort o tungt paket mvh Mattias
-
-
Hej Johan! skicka pm så har jag tagit lite fler bilder och det gäller alla delar att det finns fler bilder. Blev för långt inlägg😁
-
Hej! Det är obp du tänker på? Den går att plocka ner o skicka.
-
Hamstrat och letat delar en längre tid till ett trikeprojekt som jag inte kommer färdigställa. -Proffsbockad båge av m ledin motorsport. 1500kr -4/100 spacers jspec 199. En orörd, en moddad 800kr -Nytt kyl valeo 400*550mm 500kr -bakre a-armar med bussningar osäker på tillverkare 22mm ytterdiameter caterham? 500kr SÅLD! -Styrkit 1.2 varv lock-to-lock 1200kr SÅLD! -Pedalbox med gas,koppling & bromsvåg osäker på tillverkare 300kr SÅLD! -Wilwood ny oanvänd 0.75 300kr SÅLD! -Mercedes a-klasse elhydral styrservo kräver ej can-bus 1200kr -Twizzy styrväxel inkl knut carbuilder sol. 2400kr SÅLD! -Sprillans OBP pedalställ inkl cylindrar, behållare och bromsvåg 4000kr SÅLD! -Tillet w1 kolfiberstol 2500kr SÅLD! -2st par framskärmar äldre/nyare GTS 500kr/ par -Leda 2.25” stötdämpare med 2st 600lbs fjädrar. En av dämparna är isärplockad o behöver renoveras 1100kr SÅLD! -Tanklock kort hals 2” 125kr SÅLD! -Tanklock lång hals 1 1/2” 125kr SÅLD! -6P 3” inkl öglor 700kr -5P 3” inkl öglor 600kr -Svetsfästen exkl öglor 50kr/styck -8” 12v kylfläkt ny 250kr -Sierra kardandelar för mockup 150kr -48st Kia Niro plugin moduler 4S 120Ah styck + kringutrustning. Helst avhämtning, respektera satta priser. PM’a vad du är intresserad av //Mattias
-
Hej Janne! Jag är intresserad av hydraulrören. Skickar PM mvh Mattias
-
Sålda🙌 Hoppas man inte kör av vägen när man sitter o blänger på dem hela tiden🤣
-
Hej Micke! Jag är oxå intresserad av ett par👍 Håller på med burbygge o har inte fått dit plast ännu men kan kontakta dig så ser vi om de är möjliga att få på plats mvh Mattias
-
Nytt eller bättre beg sökes. Kommer till Kinnekulle 2/8 mvh Mattias
-
Kommer bli en riktigt fin vagn med Tesla motorn👌🏻 Hörde av Mikael att du fått tag på kanon energikälla! Jag kommer flytta min drivlina till bekant fordon här så en del av nuvarande saker kommer ev inte behövas vakuum pump, webasto etc👍
-
Säljer vidare detta motorpkt. köpt här på forumets köp o sälj då jag byter kraftkälla till V4 Tänkt till sfro trike bygge. Kompakt kraftkälla 65kg@152hk. Kommer från mc skrot i England och satt monterad i silva banbil som enbart gått träning då de blev tvungna att gå ner i effekt pga av nytt reglemente. Det medföljer wilwood slavcylinder + fäste om man vill slippa kopplingswire. Motorn kpl. förutom kopplingsdel spjällhus. Jag har kompletterat med org luftburk, bränslepump, elhärva, tändspolar, oljekyl, oljefilterförflyttare + oljefilter, cirkulationspump, packningsats mm. Komplettera med vattenkyl och ljuddämpare så har du ett kpl körklar motor. Det medföljer dessutom en R1 ej kpl. förgasarmotor + tändspolar och delvis elhärva som kan användas som reservdelar eller kompletteras så har du 2st motorer. Enbart avhämtning på plats Motorpaketet med ovanstående delar kostar 8000kr
-
Anmälan Kinnekulle 2024. Matkväll fredag 2/8, bandag lördag 3/8
XTR replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
Hej Per! standard ECU med felkod på omp (oil metering pump) så bilen går i limp home. Idemitsu Rotaryoil har programmerat om box så jag kan ta bort pumpen helt och så blandar man 2t olja direkt i bensintank ist. Precis som man gjorde förr i tiden in the good old days😁 -
Anmälan Kinnekulle 2024. Matkväll fredag 2/8, bandag lördag 3/8
XTR replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
16. Mattias Kristiansson Får tyvärr kasta in handsken då min ECU inte hinner komma tillbaka från Australien av alla länder i världen🙃 Mer än så här får ni inte se av bilen som införskaffades för just 20-års eventet. Jag hoppas och vet ni kommer få 2 fantastiska dagar🏁🏁 Mattias -
Anmälan Kinnekulle 2024. Matkväll fredag 2/8, bandag lördag 3/8
XTR replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
1. Jari Kinnunen, 1 på mat, förhoppningsvis 1 bil också 2. Fredrik Vedde Engzell 2 mat 1 köra 3. Sören Aronsson 1 mat 1 köra 4.Tomas Mårtensson 1 mat 1 köra 5. Kjell Andersson 1 på mat förhoppningsvis 1 på köra 6. Pontus Palm, 2 mat 1 köra 7. Lars Andersson, 1 köra 1 mat 8. Alex Bergsland 3 mat 2 köra 9. Andreas Svensson 1 kör 1 käk. 10. Christer Johansson 2 mat 2 kör 11. Christopher Sörell 1mat 1 Köra 12 Arto Rajakangas 2 mat 1 köra 13. Jan Backlund, 1 mat 1 köra 14. Bengt Löwenhamn, 1 köra 15. Per Lindberg 1 köra 1 mat 16. Mattias Kristiansson 1 köra -
Anmälan Kinnekulle 2024. Matkväll fredag 2/8, bandag lördag 3/8
XTR replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
1. Jari Kinnunen, 1 på mat, förhoppningsvis 1 bil också 2. Fredrik Vedde Engzell 2 mat 1 köra 3. Sören Aronsson 1 mat 1 köra 4.Tomas Mårtensson 1 mat 1 köra 5. Kjell Andersson 1 på mat förhoppningsvis 1 på köra 6. Pontus Palm, 2 mat 1 köra 7. Lars Andersson, 1 köra 1 mat 8. Alex Bergsland 3 mat 2 köra 9. Andreas Svensson 1 kör 1 käk. 10. Christer Johansson 2 mat 2 kör 11. Christopher Sörell 1mat 1 Köra 12 Arto Rajakangas 2 mat 1 köra 13. Mattias Kristiansson 1 köra -
Hej Mikael! Köper gärna det nya paret framskärmar om det är samma radie på alla 4 och de går att baxa över ett 225-18” däck. Kan tänka mig att modda dem lite om så behövs. mvh Mattias
-
Ja det stämmer! Jag skall starta en byggtråd snart ifall någon mer är sugen på att bygga likadant. R1 motor 1-sits och max 350kg körklar.
-
KÖPT! Söker fälgar till nytt bygge! Kanske har du 3st fälgar i ok skick o en 4:e kraschad, skev eller utom räddning. Då kan du höra av dig till mig då jag bara kommer behöva 3st 17-18” min 7” breda och et 45-25. De måste vara i 4/100 delning då jag kommer använda miata na/nb spindlar.
-
Samlar delar till nytt bygge Söker h+v sida Hör av dig till Mattias, Alingsås
