Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kollade lite på generatorlösning oxå, original på dessa sitter uppe vid insuget, mellan topparna typ, lirar såklart inte med detta insug. Så med ac kompressor på ena sidan och oljefilter på andra blir det lite probbs, sladdade ner till Hotrod heaven och köpte denna minigenerator på 60ah, minsta laget men storleksmässigt kan den funka, jag testar. Passade även på att torrbryta lite, kändes snabb och tuff......

467474811_1839185116890734_6761330386259800123_n.jpg

470056935_904482615140429_3546514248822847802_n.jpg

  • Like 2
  • 2 weeks later...
Posted

Kucklat lite med att få till något vettigt med remdragningen, inte det lättaste att få till, men tror jag har en lösning nu, vart ett extra löphjul och en annan 120ah BMW generator. monterat på taksektionen och testmonterat dach med instrument...

470051948_559190150604284_5190610177187841185_n.jpg

472781370_8924907547630696_3873469213250841513_n.jpg

472851738_1732598877529927_3207918904026167253_n.jpg

  • Like 1
Posted

Klurat lite på kylsystemet, då termostaten försvunnit med insugsbytet måste jag hitta på något, verkar som det blir problem att köra med en slangtermostat då det inte blir någon cirkulation i motorn när den är stängd, funderar på denna typ av termostat som sitter på äldre BMW, en trevägs historia som jag tänker borde bli klockrent att sätta i fram nånstans, blir du som en shuntventil som bypassar vattnet före kylarn innan vattnet blir varmt, någon som testat någon liknade variant?

960x960_TecDoc_287_028_98_31286411.webp

Posted

Lite finlir under veckan, monterat bromsrör och bromsslangar, slang till koppling, monterat torkarmotor, tillverkat ett kylrör mellan topparna, piffat lite å målat ventilkåporna. Bara resten kvar dårå....

472982769_979891283995123_7661854617953386627_n.jpg

473084093_1687173645531090_7145047535586886578_n.jpg

473071760_1973690763117741_6985957361475728733_n.jpg

473826565_8707530439358581_1744670080961131535_n.jpg

Posted

Fixat lite med kylrör och termostat, tror detta kan funka, alltid fullt flöde genom kylrören. Lite konfunderad över layouten på kylet med bägge anslutningarna i underkant och ingen avluftning upptill, hur tänkte dom där?.....

474914708_2365678717100843_7217703020136081820_n.jpg

473756443_1845457602911219_7979149954570648093_n.jpg

Posted

Jag skulle flytta isär vattenrören och ev. isolera dem. Annars funkar det som en värmeväxlare.
Kan dessutom bli varmt i kupen. En V8 alstrar en hel del värme.

Posted
17 timmar sedan, JaBa sade:

Jag skulle flytta isär vattenrören och ev. isolera dem. Annars funkar det som en värmeväxlare.
Kan dessutom bli varmt i kupen. En V8 alstrar en hel del värme.

Det där med värmeväxlare har jag inte tänkt på, men du har nog rätt, naturligtvis är det trångt som fan men kan nog få dit något isolerande mellan rören. I övrigt är tanken att isolera tunneln invändigt sen hade jag även en ide om att ha den öppen i fram och bak kant så det blåser rakt igenom den när man kör, borde ventilera lite i alla fall....

Posted
8 minuter sedan, Chribbe Lundin sade:

Det där med värmeväxlare har jag inte tänkt på, men du har nog rätt, naturligtvis är det trångt som fan men kan nog få dit något isolerande mellan rören. I övrigt är tanken att isolera tunneln invändigt sen hade jag även en ide om att ha den öppen i fram och bak kant så det blåser rakt igenom den när man kör, borde ventilera lite i alla fall....

Kommer du inte ta ut den varma luften från kylaren genom huven som tanken är med designen?

Isf. Kommer du inte ha något nämnvärt luftutbyte i tunneln tyvärr.

Posted

Monterade ihop karossen, kände att det är dags att rikta ihop prylarna och göra sista finliret med gaping å sånt, vill även se hur mkt frigång jag har för headers, skulle vilja få lack på prylarna inom nån månad. Fixade gaslänkage, satt wire direkt på pedalen för att få den så kort och rak som möjligt...

473831703_1644238322842290_8155995909296131796_n.jpg

474872967_632177225953213_5388975909653924736_n.jpg

472806479_1348516153001089_6086309210956559283_n.jpg

473577199_917541857092182_1272138008454691141_n.jpg

Posted
10 minuter sedan, swedishGT40 sade:

Kommer du inte ta ut den varma luften från kylaren genom huven som tanken är med designen?

Isf. Kommer du inte ha något nämnvärt luftutbyte i tunneln tyvärr.

All luft från kylarn ska jag försöka styra genom huven såklart, men antingen gör jag något litet scoop i framkant under bilen eller drar nån slang till framför kylet, men som sagt bara en tanke just nu, kanske är bra att få lite luftväxling i tunneln då alla rör till värmepaket och ac är tänkt att gå där....

Posted

Minns att jag sett någonstans en byggare som satt en liten 12v fläkt från en dator (typ 120mm) som blåste igenom tunneln.

Kanske är en metod som kan vara rimlig?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...