-
Posts
706 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Events
Everything posted by Gerhard
-
Kimmen har väl knäckt ett par och någon mer på rejsa har jag för mig eller om dom "bara" böjdes. Lite omild behandling från Kimmens sida. http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28093&postdays=0&postorder=asc&start=837
-
LinMP - 2/7 - nästa: drivlina sätts i ramen
Gerhard replied to ezroller's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Nu var det väl inte turbon från FT:n som var målet utan blocket. Eller är jag ute och cyklar? -
:racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: Verkar funka med Firefox, konstigt då det funkat bra med explorer innan. :banghead:
-
Har märkt att det funkar dåligt att lägga upp bilder och få smilies att funka sista dagarna. Är det fler som märkt något eller ska jag börja söka felet hos mig?
-
marcuZ: Köpte den genom ÅBR Motorsport i Malmö SOM JAG ALDRIG I MITT LIV KOMMER ATT HA NÅGONTING MED ATT GÖRA IGEN! 2fast4u: Bekvämare än den ser ut, nu har jag ju inte suttit i den någon lägre stund. Men den möter nog upp en sevens komfort.
-
Har ägnat tid åt att montera stolen. Kirkey Racing hör väl inte till dom vanligaste vid valet av stol. En av fördelarna är att det går att beställa den bredd man vill och att den inte stjäl så mycket utrymme i sidled utöver bredden. Sen är det ju bra att den inte är klädd när man spiller glass :racesmile:
-
Är det ingen typ av broms på den?
-
Tackar för erbjudandet men jag har en ny pump liggande sen tidigare.
-
Fixade anmärkningen på rattstången Svetsade in urhoppnings delarna från en Ascona A rattstång. Hittade ett par lämpliga skruvar till det främre fästet. Hålen i fästena kapades ur framåt, mina ny funna skruvar och ett par fjäderbrickor fixade resten. Pushrod stagen får vänta till bilen börjar bli färdig så jag är säker på längden blir rätt.
-
Jag har också för mig att det var M14x1,5 på kuggstången.
-
Jag använde pogramet Casim. Finns lite om det här http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=5512&view=&hl=casim&fromsearch=1
-
Björns Locostbygge, Emekseven blir till!
Gerhard replied to Kilkenny's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
Jag tycker nog att 3:an är snyggast men 2:an också är snygg och ger mer karaktär åt bilen. Blir garanterat bra vilken du än väljer. -
För min del försöker jag undvika en extrapump och catchtank. Men vi får se hur det går med att få till en bra sump i tanken.
-
Jag har funderat i samma banor, min hayabusa motor har också regulatorn inbyggd i pumpen. Någon anledning borde ju finnas att det inte finns några bilar med samma system. Kanske problem med att få ut luften om systemet tömts och även tryckfall som du skriver. Jag lutar åt att använda en vanlig bilpump och regulator men har inte bestämmt mig riktigt.
-
Läcker :thumbsup: Ser ut att vara fullt i motorumet!
-
I dag fick Super Busen komma ut för första gången. Tidigt på morgonen, men jag behvde inte ha någon väckarklocka idag :) En gammal profil längs gammla riksvägen(E4) var vårt mål. Den här bilden är iofs tagen på hemmvägen. Känns väl igen av många äldre. Som ni kanske gissat så var målet Stefan i Stavsjö för SFRO1 :racesmile: En mycket trevlig kille som bara hade ett par på pekanden. 1 Gå upp 5mm i diameter på pushrod stagen till framdämparna. 2 Rattstångs infästningen skall gå att skjuta framåt vid en olycka. Den anmärkningen är ju så man skäms :icon_oops: Har ju själv vart med och diskuterat det på någon annans bygge. Men i övrigt var det bar positiva omdömen och en skön kommentar "Det här blir en snabb jävel" Så jag själv och Super Busen är mycket nöjda med dagen när vi nu kommit hem efter våran 47 mils resa.
-
Jag tror att hur noga man än tvättar det där röret så kommer det vara skit kvar beroende på konstruktionen. Ett nytt kostar inte mycket. Förr var det alltid ett nytt med i kamaxelsatserna om man bytte kam som var en sjuka på Sierra.
- 2,304 replies
-
- motorbyte #2
- motorbyte 3
-
(and 1 more)
Tagged with:
-
Smart lösning :thumbsup:
-
Ja den är det, den är ju riktigt go.
-
Stolarna sålda. Tomas: ev kommer en av dom ut på rejsa snart
-
Det finns ju den där vinröda bygget som ser ut som en 30 tals racerbil. Hittar ingen länk, men den är baserad på Alfa delar.
-
Fälgarna sålda. mjobålsta: Får väl tacka för uppningen :)
-
Går du in på mina inställningar uppe till vänster vidare till fliken forum och längst ner på den sidan finns "Topic Display Mode" sätt den till standard.
-
Dom kan inte ha glömt något vid tillverkningen, men det är väl bara ett hål i botten på tanken med en kopp under. Låter ju underligt om dom skulle tillverkat en tank som inte funkar, just din modell är väll gjord just för det.
