Jump to content

Recommended Posts

En del prylar på plats i alla fall! Det ska fram lite mer remskivor fästen och så vidare, grenrör och turbinhus ska coatas, tändspolar mm innan den ska i 🙂

Vägde in den så som på bilden och det landade på 128 Kilo. Är nöjd då std motorn vägde in på 115 Kilo med det mesta på. Så den har tjockat till sig med 13 Kilo. Ok med tanke på turbo, torrsump intercooler osv, även om jag hade hoppats på mindre.

20191005_211359.jpg

20191010_180128.jpg

20190918_154112.jpg

Edited by Andreas Engström
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mycket fina leksaker ( maskiner )  om man kan göra sådant hemma .

eller är det mer än bara hemma ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minuter sedan, LUPUS sade:

Mycket fina leksaker ( maskiner )  om man kan göra sådant hemma .

eller är det mer än bara hemma ? 

Nja, hade eget för några år sen och byggde lite toppar och motorer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow 

Har en elise s1 i Uppsala får mankomma förbi i sommar på garagebesök?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2019-10-29 at 21:10, cat7even sade:

Wow 

Har en elise s1 i Uppsala får mankomma förbi i sommar på garagebesök?

Absolut!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har här fått dit alla remhjul och fästen för vevgivare generator torrsumpspump mm. Hasse "the man" fräser så skären glöder!

20191228_002924.jpg

20191228_003019.jpg

20191228_004031.jpg

20191228_004204.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Avgasbygge. Snickrar ihop nåt i 3,5" + 2.15" RF, sågar ringarna i bandsåg och tiggar ihop sen. Ljuddämpare är från Jones Exhaust, blev lättare än orginalet, dock bara ett halvkilo 🙂 Grenrören och turbo/turbinhus är keramiskt coatade ochså, hoppas det gör lite skillnad...

 

20191228_003052.jpg

20191231_211612.jpg

20191231_211633.jpg

Edited by Andreas Engström
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Här har det blivit lite soppagrejjer mm, bränsletrycksmätaren kommer att bytas mot givare, kopplas mot sprutet och till panel

20200105_223417.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tillverkning av tank för torrsumptank, hamnar framför höger bakhjul, ca 12.5 liter total volym, dock 6-7 liter olja i den. provkörde den i duschen innan jag svetsade på locket för att se hur vattnet skruvade sig ner... Detta för att eventuell luft i oljan ska få en till chans att separera. Pumpen är en Dailey med separator, skall visst vara väldigt bra! Dailey visar skillnaden nedan

 

 

 

20200104_194604.jpg

20200104_194611.jpg

20200104_194616.jpg

20200105_223452.jpg

Edited by Andreas Engström
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Den galne proffessorn Hans har mästerligt gjort nya rotorhattar då jag nu ska köra flytande skivor och lite andra ok... Bromsarna blir 10.5 kilo lättare än std, fast de är större! Dock förlorar jag den besparingen pga större och bredare hjul...  Kastar in en bild hur den ser ut just nu ochså

20200105_223405.jpg

20191228_174023.jpg

Edited by Andreas Engström
  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, vilket bygge!  :wub: Önskar jag hade kunskap, energi, kontakter och resurser att göra något liknande - misstänker du inte behöver oroa dig för att bli frånkörd av GT3:or framöver... :burnout:

Vad blir det av det här registreringsmässigt, ombyggt fordon?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2020-01-06 at 11:55, method sade:

Wow, vilket bygge!  :wub: Önskar jag hade kunskap, energi, kontakter och resurser att göra något liknande - misstänker du inte behöver oroa dig för att bli frånkörd av GT3:or framöver... :burnout:

Vad blir det av det här registreringsmässigt, ombyggt fordon?

Tack! Ja jag är oerhört tacksam för all hjälp jag fått från Hasse och Lvov, det är grymt!

Ja precis, ombyggt fordon blir det. Motor är på 148Hk std, och jag kör med flexifuel givare så jag får då köra eftermarknadssprut och även turbokonvertera, Effekten räknas dock upp 50% dvs den blir på 222 Hk. Jag blir även "tvungen" att byta hela bromssystemet för att den skall räknas som ombyggd.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har gjort ett tillägg med en extra mätare som är programmerbar och kan även styra en utgång. Det är en utcomp 3 från Reveltronics, kan i stort sett visa allt, går att bläddra i olika visnings vyer som man kan konfigurera fritt. Jag valde denna då jag vill komplettera med växellådstemp, bränsletryck, intercooler vattentemp, insugstemp mm Sitter i innertaket längst fram

20200109_121621.jpg

20200110_115002.jpg

20200110_115047.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...