Jump to content

Andreas Engström

Forumdeltagare
  • Posts

    212
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

Andreas Engström last won the day on November 18

Andreas Engström had the most liked content!

Reputation

130 Excellent

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Interests
    sånt som låter

Profile Fields

  • Namn
    Andreas Engström (slangenracing)
  • Ort
    Hofors
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har ju nu fått på garagelacken, ja den blev väl så där. Men det får bli våtslipning med efterföljande polering så ska det nog bli fint. Passade på att få i en cert-bur, plastrutor mm. Plastrutorna är polykarbonat med saphir beläggning. Känns riktigt reptåliga och bra. Testade lite på spillbitarna. Gjorde en ny "mittkonsol" ja eller kåpa kanske man kallar den. Spakstället behövs ju inte längre med rattpaddlar. Den huserar huvudströmbrytare och knappar för växling och ett cigarett tändaruttag, samt att lite kablar wire mm går igenom där. Inte för att jag röker eller så. Men är rätt bra till laptop när man mappar och grejjar, och får fungera som anslutning för batteriladdaren. Har med hjälp av min plåtslagarkompis Fredrik bockat till en ny diffusor där bak. Den gamla passar ju inte längre då bakändan blev 14cm längre 🙂
  2. Fantastisk träff och många trevliga prickar! Och tack för erbjudandet om en åktur, men jag fegade ur, är så förbannat åkrädd 😂
  3. Hoppar in i denna tråden, då jag vet att skogsmaskinförarna använder polykarbonat som är belagd med en yta som skall ha en reptålighet från ex vis torkare som är likställd glas. Ett handelsnamn på den är SAPHIR. Tänkte köra den i 4mm på lotusen. Är ju ungefär halva tjockleken som std glas och densiteten är 1.2g cm3 att jämföras med glas som har 2.5g cm3. Dvs en fjärdedel av ursprungsvikten. Ska i med hel bur på 38kg, och std huvudbåge är på strax över 8kg. Så det är till att jaga vikt där uppe! Vad säger Gustaf? 🙂
  4. Har nu "spacklat klart" och fått på sprutspackel som skall slipas. Blev en del porer där jag slipat igenom in i glasfibern som måste skrapas i, och någon liten miss som behöver lite mer fyllning... Sen är det slipgrund och färg som gäller. Bara att köra på medans vädret tillåter! 🙂
  5. Ja det materialet är ju riktigt bra. Får du tag i 2541-03 så har jag för mig att det ligger bortåt 1000 i sträck. Vi gjorde Lotus stakarna i det. Sen har jag för mig att det finns 2541-05 ochså som är ännu lite starkare, men det kanske är svårt att köra i? Skulle gissa att "mannen myten legenden" har kört i "vanligt" 355 stål eller liknande. 😏 Skicka en bit så kanske jag kan fixa en analys vad det är för nått
  6. Ser ut som de är gjorda i riktigt tarzan-gummistål dem där! Håller garanterat om du kör fram dem i vettigt material! 🙂
  7. Har äntligen fått fart på växlingssystemet från MME Motorsport. Har till slut fått en firmware som fungerar! Blir en del intrimning sen för att få snabbare växlingar, men det fungerar nu och det är huvudsaken!
  8. Tack! Nja man försöker så gott det går i alla fall! 😅
  9. Sprättade ur bitarna ur formarna i går kväll och har i dag kapat ur de gamla skärmarna ur karossdelarna, och sedan limmat dem nya med epoxi, samt plastat fast dem med väv och lamineringsepoxi. Är ju någon konstig typ av glasfiber i orginaldelarna. Dock fäster polyester sådär i det, så därför fogar jag ihop med epoxi. 🙂
  10. Har idag satt formarna, fin blå spabadsfärgad gelcoat ska det vara! 😅
  11. Nämen tjenare! Jag har sett din röda! Blev jäkligt fin den du! Är ju ett tag sen jag sålde gt40in 🙂 Byggde min gula 08-09 har jag för mig! Tror de flesta som höll på då har färdiga bilar i dag! Ser Christers och Mickes lite då och då på FB med, riktigt fina de ochså! Hur gjorde du, tog du fram nya formar på din kaross? Vill minnas att du korrigerade en hel del på den och funderade i kring detta 🙂
  12. Tack! Tycker det blev helt ok. Det är ju ett pneumatikdrivet system. Jobbar ju intermittent och drar ca 0.13hk vid 50% dutycycle. Jag har råd med den effektförlusten. Att kunna ha båda händerna på ratten är värt mer tycker jag. Ja det kostar ju en liten peng, men man får prioritera 🙂
  13. Jobbar just nu med karossen, då bakändan är förlängd 14cm och så ska den breddas. Är klar med "pluggarna" och ska gjuta av dem innan de plastas ihop med karossdelarna. Slutmålet är en GT3 replica med lite egen twist på. Slänger med ett par bilder på några trevliga sådana 🙂
  14. Gjorde nya bärarmar fram som breddar 40mm per siada, och nya bak som förlänger hjulbasen 55mm. Tillverkade i kalldragna hydraulrör i ST52 (E355+N 1.0580) 25x2.5 och 20x2. Lite kraftigare än std. Ritade upp en bromsvåg som en jäkla trevlig kille skar upp i vattenskärmaskin!
  15. Bytte styrsystem och kör nu EMU black, samt en ADU-7 dashlogger. Har petat i paddelväxlings system från MME-Motorsport ochså. All kommunikation mellan enheterna med Canbus
×
×
  • Create New...