Jump to content

Andreas Engström

Forumdeltagare
  • Content Count

    190
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

Andreas Engström last won the day on June 6

Andreas Engström had the most liked content!

Community Reputation

66 Excellent

About Andreas Engström

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Interests
    sånt som låter

Profile Fields

  • Namn
    Andreas Engström (slangenracing)
  • Ort
    Hofors
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Har gjort ett tillägg med en extra mätare som är programmerbar och kan även styra en utgång. Det är en utcomp 3 från Reveltronics, kan i stort sett visa allt, går att bläddra i olika visnings vyer som man kan konfigurera fritt. Jag valde denna då jag vill komplettera med växellådstemp, bränsletryck, intercooler vattentemp, insugstemp mm Sitter i innertaket längst fram
  2. Tack! Ja jag är oerhört tacksam för all hjälp jag fått från Hasse och Lvov, det är grymt! Ja precis, ombyggt fordon blir det. Motor är på 148Hk std, och jag kör med flexifuel givare så jag får då köra eftermarknadssprut och även turbokonvertera, Effekten räknas dock upp 50% dvs den blir på 222 Hk. Jag blir även "tvungen" att byta hela bromssystemet för att den skall räknas som ombyggd.
  3. Den galne proffessorn Hans har mästerligt gjort nya rotorhattar då jag nu ska köra flytande skivor och lite andra ok... Bromsarna blir 10.5 kilo lättare än std, fast de är större! Dock förlorar jag den besparingen pga större och bredare hjul... Kastar in en bild hur den ser ut just nu ochså
  4. Tillverkning av tank för torrsumptank, hamnar framför höger bakhjul, ca 12.5 liter total volym, dock 6-7 liter olja i den. provkörde den i duschen innan jag svetsade på locket för att se hur vattnet skruvade sig ner... Detta för att eventuell luft i oljan ska få en till chans att separera. Pumpen är en Dailey med separator, skall visst vara väldigt bra! Dailey visar skillnaden nedan
  5. Här har det blivit lite soppagrejjer mm, bränsletrycksmätaren kommer att bytas mot givare, kopplas mot sprutet och till panel
  6. Avgasbygge. Snickrar ihop nåt i 3,5" + 2.15" RF, sågar ringarna i bandsåg och tiggar ihop sen. Ljuddämpare är från Jones Exhaust, blev lättare än orginalet, dock bara ett halvkilo 🙂 Grenrören och turbo/turbinhus är keramiskt coatade ochså, hoppas det gör lite skillnad...
  7. Har här fått dit alla remhjul och fästen för vevgivare generator torrsumpspump mm. Hasse "the man" fräser så skären glöder!
  8. Maskinen är nu på plats! Fick tyvärr ta ur lite i torpedväggen, får lappa i en bit...
  9. Här har vi gjort ett nedre motorfäste, har gjutit det med tvåkomponent polyurethan.
  10. Nja, hade eget för några år sen och byggde lite toppar och motorer...
  11. En del prylar på plats i alla fall! Det ska fram lite mer remskivor fästen och så vidare, grenrör och turbinhus ska coatas, tändspolar mm innan den ska i 🙂 Vägde in den så som på bilden och det landade på 128 Kilo. Är nöjd då std motorn vägde in på 115 Kilo med det mesta på. Så den har tjockat till sig med 13 Kilo. Ok med tanke på turbo, torrsump intercooler osv, även om jag hade hoppats på mindre.
  12. Hasse levererar vevaxeldrev med triggerhjul, då jag kommer köra med en kamrem från audi. Anledningen är att kv6 motorn har tre kamremmar. en som vanligt och en på baksidan av vardera topplock. Jag vill kunna grada in kammarna där fram bara, plus att jag behöver plats för annat där bak. Kamdreven är ebayprylar till toyota supra. Vi gjorde adeptrar emellan dem och kammarna bara.
  13. Hemmagrejjade svänghjulet på plats med koppling
  14. Har byggt en turbo. Mitsubishi td05 är det med twinentry 12cm2 turbinhus. Blir ruggigt snabb spool med denna, kör 9 bladig turbinaxel, mycket lägre massa samt mer area/flöde. Något större billet kompressorhjul och kompressorhus. Hoppas/tror på fullt ladd vid 2200-2300 rpm.
×
×
  • Create New...