Jump to content

Andreas Engström

Forumdeltagare
  • Content Count

    166
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Andreas Engström last won the day on March 11

Andreas Engström had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

About Andreas Engström

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Interests
    sånt som låter

Profile Fields

  • Namn
    Andreas Engström (slangenracing)
  • Ort
    Hofors
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ah ok! Trevligt! Jo det är ju det, var mycket därför jag byggde om till exige. Gör en jäkla skillnad på utrymmet, samt att jag sågade bort allt som hade med bagage å göra. Så det är liksom helt öppet i maskinrummet. Men det blir halv trångt med grenrören, men det ska gå bra 🙂
  2. Haha ja fast den är ju kortare! 😂
  3. Kör slidspjäll! Billigast och typ superbra! Dem skriker så gott på fullgas, sen skäller dem som en elak schäfer när man står och tomvarvar! 🤘
  4. Bröstkåpa, övre motorfäste, bakre fäste med länkarm
  5. Mera CAD... Ventilkåpor En god vän är grym på CNC, gissa om jag är glad när han kommer med sånt här!
  6. Har här ritat slidspjäll med tillhörande insug och trattar. Printade i plast, bra att modella och kolla med så att allt passar. Tråkigt att komma på att det inte gör det senare...😜
  7. Provmonterad, och allt ser ut att kunna få plats!
  8. "Nya" motorn anländer efter en massa strul från Spanien, då den råkade hamna i Halmstad hos någon firma där som snällt nog hittade en följesedel och rinde mig! Allt gick bra tills den kom till Sverige. Undrar varför? 😂 Rev isär den och den var i gott skick! PUH...
  9. En lokal bläster och lackfirma har fixat fräscha ytor på huset till växellådan. Har renoverat lådan och stoppat i lager med stålhållare istället för plast då de kan gå sönder där. Annars är de här lådorna mycket starka. En kille i England kör över 600 turbohästar på en sån här med "förstärkta" lager. Skrotade tre lådor för att få till denna. Tätstegad med långetta/kort femma och 4,20:1 i slutväxel. Diff blev det ochså.
  10. Köpte lite strålnings skydd. Täckte den limmade och nitade aluplåten (som skapar lite utrymme) ochså!
  11. Bilen var försedd med rovers K-serie 160Hp variant med K-maps box och så, men vill ha någonting eget. Tänkte tidigt på K-serien som finns med V6 och faktiskt med samma vxl-låds typ. Svepet skiljer men resten passar. Kollade på div. forum om detta och verkar inte som någon har gjort det då den inte ska gå att få. Men det gör den visst det! Men kommer till det senare.. Min son Oskar hjälper ofta till!
  12. Söderhamn bandag. Bilen var riktigt snabb, var näst snabbaste ekipaget efter en Porsche GT3 fabriksbyggd tävlingsbil... Gick ungefär som Porschen i böjarna och vid inbromsningarna, men jävlar ut på rakorna vad porschen stack, den gick som själva fan. Så den lilla fyrcylindriga Roversnurran på 170Hk hade inte mycket att sätta emot. Fick bli vinterprojekt av det!
  13. Regg och besiktning gick kanonbra, jättebra och trevlig personal på Bilprovningen i Gävle!
×
×
  • Create New...