Jump to content

Andreas Engström

Forumdeltagare
  • Content Count

    180
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Andreas Engström last won the day on October 14

Andreas Engström had the most liked content!

Community Reputation

45 Excellent

About Andreas Engström

  • Rank
    Forum Adicted

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Interests
    sånt som låter

Profile Fields

  • Namn
    Andreas Engström (slangenracing)
  • Ort
    Hofors
  • Locost-status
    Bygger locost

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nja, hade eget för några år sen och byggde lite toppar och motorer...
  2. En del prylar på plats i alla fall! Det ska fram lite mer remskivor fästen och så vidare, grenrör och turbinhus ska coatas, tändspolar mm innan den ska i 🙂 Vägde in den så som på bilden och det landade på 128 Kilo. Är nöjd då std motorn vägde in på 115 Kilo med det mesta på. Så den har tjockat till sig med 13 Kilo. Ok med tanke på turbo, torrsump intercooler osv, även om jag hade hoppats på mindre.
  3. Hasse levererar vevaxeldrev med triggerhjul, då jag kommer köra med en kamrem från audi. Anledningen är att kv6 motorn har tre kamremmar. en som vanligt och en på baksidan av vardera topplock. Jag vill kunna grada in kammarna där fram bara, plus att jag behöver plats för annat där bak. Kamdreven är ebayprylar till toyota supra. Vi gjorde adeptrar emellan dem och kammarna bara.
  4. Hemmagrejjade svänghjulet på plats med koppling
  5. Har byggt en turbo. Mitsubishi td05 är det med twinentry 12cm2 turbinhus. Blir ruggigt snabb spool med denna, kör 9 bladig turbinaxel, mycket lägre massa samt mer area/flöde. Något större billet kompressorhjul och kompressorhus. Hoppas/tror på fullt ladd vid 2200-2300 rpm.
  6. Har ritat ett plenum och fått det skuret av en riktigt grym kille! Har satt i en randig grej i det ochså, blir nog en skvätt vatten där sen...
  7. Råkade bli med rakskuren dogboxlåda ochså. Var komplett med Quaife/ATB diff ochså. Dock visade dog tänderna vara lite slitna i ingångarna, tur jag har maskin så jag kan bearbeta såna! Slitet och bearbetade doggar, dock så tar jag så lite som möjligt, kan vara bra att kunna köra dem igen! Sen går det att räserväxla! :)
  8. Topparna fylles med egentillverkade ventilfjäderbrickor, Lesjöforsfjädrar och Piper 285H kammar, 276 grader vid 0.40 lyft (tror jag det var) och 11mm lyft. Kommer dock grada in dem annorlunda än Piper spec, då det behövs vidare lob separation.
  9. Övergav slidspjällen, då de kommer att gå lite trögt annars, då jag har ändrat konceptet litegrann... Har gjort adeptrar så de passar direkt mot topparna, Spjällen kommer från Triumph 675 Daytona.
  10. Har här bytt styrningar och satt i större ventilsäten, portat och flödat i min flödesbänk. 238 cfm blev det vi 12mm lyft. Större 33mm insugsventiler.
  11. Torrsump, bröstkåpa färdig, Dailey fyrstegare torrpump med deaerator mm
  12. Har ritat ett svänghjul för AP Racing 5.5" tvåskivig koppling. Hasse den grymme svarvfräsaren levererar som alltid! Blev 3.2 Kilo med koppling.
  13. Ojjoj, det var visst en stund sen jag uppdaterade lite om detta lilla projekt! Nåväl, har jobbat på lite med motorn i alla fall! Här monteras underdelen ihop. Inga konstigheter direkt, större lagerspel, samt uppborrade smörjkanaler i vevaxel och block.
  14. Ah ok! Trevligt! Jo det är ju det, var mycket därför jag byggde om till exige. Gör en jäkla skillnad på utrymmet, samt att jag sågade bort allt som hade med bagage å göra. Så det är liksom helt öppet i maskinrummet. Men det blir halv trångt med grenrören, men det ska gå bra 🙂
×
×
  • Create New...