-
Posts
1,023 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
71
Jari last won the day on February 19
Jari had the most liked content!
Reputation
359 ExcellentAbout Jari
- Birthday 10/25/1972
Profile Information
-
Kön
Kille
-
Plats
I garaget eller i förarstolen
-
Interests
Bilar, billjud, elektronik, slalom och givetsvis 7.
Profile Fields
-
Namn
Jari Kinnunen
-
Ort
Trollhättan
-
Locost-status
Har köpt färdig locost
-
-
För er som inte har en sjua (eller annan amatörbyggd locost) att köra med, ni är kan givetvis komma i er vanliga bil också. Har ni bekanta som vill komma, så är de också välkomna.
-
Banan är redan bokad, så vi kör fastän vi kanske blir få deltagare.
-
Jari started following Intressekoll Konbana 2026 , Konbanekörning Vårgårda , Anmälan Kinnekulle 2026. Matkväll fredag 31/7, bandag lördag 1/8 and 2 others
-
1. Pontus Palm 2. Mikael Nordin 3. Jari Kinnunen 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
-
Anmälan Kinnekulle 2026. Matkväll fredag 31/7, bandag lördag 1/8
Jari replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
1. Tomas Mårtensson 1 bil 1 mat 2. Lars Andersson 1bil 1 mat 3. Fredrik Vedde Engzell 1bil 2 mat 4. Jari Kinnunen, 1 bil, 1 mat 5. 6. 7. 8. 9. 10. -
Välkomna till LocostSweden årliga bandag (trackday) med tillhörande mat kvällen innan. Bandag lördag 1/8 Bandagen går under SMA's försäkringar (som man ska ha ordnat själv innan). SMA licensen fixar man via deras hemsida: http://www.smalic.se/forare/ Bankörningen kostar för: medlemmar 1300kr/bil (inkl. 1 förare) + 250kr/extraförare (på samma bil). icke medlemmar 1550kr/bil (inkl. 1 förare) + 250kr/extraförare (på samma bil). På detta sättet kan man alltså vara flera förare på samma bil utan behöva betala en full avgift om bara vill prova på lite grann. Anmäl antalet förare/bil i anmälningslistan, om inget avges utgår vi från att det bara är 1 förare. Alltså, är du medlem och kör själv med din bil, så kostar det 1300kr. Har du med dig ytterligare en förare på din bil, så kostar det totalt 1550kr. Motsvarande för icke medlemmar är 1550kr (för bil + 1 förare), 1800kr (bil + 2 förare)... Anmälan görs här i tråden och betalning sker till PlusGiro 367442-1 (var noga med att märka betalningen med "Kinnekulle" och "namn"). Betala totalavgiften med bil + alla förare, det blir enklast för oss att hålla koll på betalningarna på det sättet. Gör upp kostnaden för extra förare internt. Skapa ett nytt inlägg i denna tråd där du kopierar tidigare anmälda och lägger till dig själv (med info). Obligatoriskt förarmöte 8:15 på lördag! Regler, checklista och mer information för bankörningen finns här: Regler och rekommendationer för Kinnekulle 2026 med Locost MK.pdfChecklista Kinnekulle 2026 Locost MK.pdf Hjälpa till med arrangemanget? Är du intresserad att hjälpa till med arrangemanget (t.ex. stå en stund vid huvudpostering eller ljudmätning), så meddela oss det antingen via PM eller här i tråden. Du kan även komma fram till oss under bandagen för att kolla ifall det finns något att hjälpa till med. Karossbilar Medlemmar som inte har en färdigbyggd bil kan komma med sin karossbil. Blir det många vanliga bilar, så kommer dessa få åka i en egen grupp. Vi kommer ev. bjuda in andra klubbar. Minderåriga passagerare Minderåriga från 13 års ålder tillåts som passagerare i vissa pass, kolla under bandagsregler ovan vad som gäller. SMA Försäkring När ni skaffar endagars SMA ska ni använda denna information: Tävlingsnamn: Trackday Kinnekulle 20260801 Tävlingsarrangör: LocostSweden Tävlingsgren: Trackday Matkväll fredag 31/7 Vi arrangerar så att vi får låna grilltunnor och någon typ av grillbuffé eller liknande. Följande priser gäller: Medlemmar: Gratis Barn upp till 15 år: Gratis Personer över 15 år: 250kr Eftersom vi inte kan hantera kontanter på plats, så måste man betala in detta på postgiro eller gör upp det med Micke Lvov @heralue (vår kassör), innan man kommer upp till Kinnekulle. Grillen tänder vi ungefär vid 17:00. OBS! För att vara säker på att man får mat, så behöver ni ha anmält er senast 27/7! Efter det kan vi inte garantera någon mat. Boende Vi får undersöka om det finns möjlighet att låna funktionärsstugan, förra var detta inte möjligt. Men att tälta inne på området är som vanligt möjligt. Sedan finns det ett antal B&B i närheten och hotell inne i Lidköping. Bildelsloppis Alla har vi väl delar liggandes som vi inte använder. Ta med detta (om ni har plats), så kan vi köra en bildelsloppis. På så sätt kanske dina överblivna delar kommer till användning hos någon annan. Finbilsutställning eller bara hänga på banan... För den som inte vill köra på banan men som ändå vill komma på arrangemanget, så finns det möjlighet att ställa ut sin bil på gräskullen inne på banområdet. Eller kom för att umgås med likasinnade, bara för att... Ta även med familjen, så kanske dom börjar förstå varför du tillbringar tid i garaget eller framför datorn. Det finns säkert plats att åka med några varv som passagerare i någons bil. Flaggvaktsschema: Kommer att postas här närmare evenemanget.
-
Vi kan nog garanterat ta med andra utanför klubben också.
-
Om det är någon som behöver lite inspiration till V8 mittmotorbygge, så kommer här ett härlig Can-Am bygge på lite högre nivå:
-
- 1
-
-
800kg, den motorn och trumbromsar!! 😬
-
Jag är på ifall det blir av!
-
Vi har på årsmöten uppmanat medlemmar som vill arrangera träffar/konbanekörningar/bankörningar att komma in med en ansökan om sponsring från klubbkassan. Har ni en bra idé, så skicka ett mail till oss i styrelsen, [email protected] Skriv ihop ett förslag på vad ni vill göra och en uppskattning av kostnaden, så tar vi upp det i styrelsen. Är förslaget bra, som gynnar en grupp av medlemmarna, så kan ni alltså få kostnaderna (helt eller delvis) betalda av klubben.
-
- 2
-
-
Caterham clone med B230FK, nu med en ny motor
Jari replied to Jari's topic in Våra Locost 7/Seven Bilar
I helgen fick jag testat bilen på Kinnekulle. Allt i motorväg, kylning mm. funkade riktigt bra. Enda lilla grejen som måste fixas är packningen till oljetråget som svettas lite, fastän jag har en helt ny packning och lite silikon. Sedan gick ett fäste till framskärm sönder i en svets, men det är enkelt fixat. I år fick även dottern testa bilen. Hon har aldrig kört bilen eller kört på bana tidigare. Men hon lyckades få ordentlig fart på bilen! 🙂 Frågan är om jag kommer att få köra något nästkommande bandagar... IMG_2317.mp4 -
Anmälan Kinnekulle 2025. Matkväll fredag 1/8, bandag lördag 2/8
Jari replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
Tack alla för en härlig dag på Kinnekulle! Hoppas alla har fått åka ordentligt idag. Stort tack till alla som har hjälpt till på ett eller annat sätt, utan er hade detta inte varit möjligt. Om någon saknar en mörkgrå fleecetröja i storlek XXL som blev kvar, så finns den hos mig i Trollhättan. -
Anmälan Kinnekulle 2025. Matkväll fredag 1/8, bandag lördag 2/8
Jari replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
För er som inte har betalat ännu, gör det omedelbart. Det blir enklare med betalning direkt till Plusgirokontot, än att vi ska hantera swish. -
Anmälan Kinnekulle 2025. Matkväll fredag 1/8, bandag lördag 2/8
Jari replied to Jari's topic in Evenemang och träffar
Jag har uppdaterat första inlägget med information om grillningen som sker uppe vid tornet inne på banområdet, sängplatser i funktionärsstugan som i år inte är möjligt, samt en justering av flaggpostering.
