Jump to content

Magnus. Viktorsson

Locost Sverige medlemsklubb
  • Posts

    395
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    45

Everything posted by Magnus. Viktorsson

  1. Tack alla för en grym Träff. Kul att så många kommer. Över 15.000 Kronor fick fritidsgården från försäljningen. Dom tackar och trodde inte det var sant att dom fick behålla alla pengarna.
  2. Hej Detta körde jag på när jag hade GAZ dämparna och det var inga problem. Men det är ju mycket som spelar in i en hjulgeometri för att allt ska lira. Vad har du för statisk rollcenter höjd? jag har runt 84mm fram om jag räknat rätt Fjäder 2.25" SKU: 531330 Längd 9" (229mm) Hårdhet 350 lbs/in (62,5 kg/cm) Fjäder 2.25" SKU: 531393 Längd 10.5" (267mm) Hårdhet 450 lbs/in (80,4 kg/cm)
  3. Tack för en härlig dag. Inte mycket som slår detta IMG_9540.MOV IMG_9540.MOV
  4. Förberedelser inför årets bästa träff. Inte mycket mönster kvar på Avon däcken. Det dyra gummi ska slitas ut med glädje på lördag .
  5. Hej Välkommen till Mangans GT40 träff. Efter förra årets fina väder och bilar så hoppas jag att det blir lika trevligt denna gången. Även i år bjuds det på gofika hela dagen. Kom till Industrigatan 28D i Borås runt 11 och framåt för att träffa trevliga människor och bilar. Hoppas på bra väder och många byggen. Ha det fint så ses vi Magnus Viktorsson
  6. Hej Välkommen till Mangans GT40 träff. Efter förra årets fina väder och bilar så hoppas jag att det blir lika trevligt denna gången. Även i år bjuds det på gofika hela dagen. Kom till Industrigatan 28D i Borås runt 11 och framåt för att träffa trevliga människor och bilar. Hoppas på bra väder och många byggen. Ha det fint så ses vi
  7. 1. Vedde, 1bil, 2 mat 2. Jari Kinnunen, 1 bil, 1 mat 3. Tomas Mårtensson, 1 bil 1 mat 4. Sören Aronsson 1 bil 1 mat 5. Kristofer oscarson 1 bil + funktionär 2 mat 6. Pontus Palm, 1 Bil 1 Mat 7. Lars Andersson , 1 bil 1 mat 8. Christer Johansson, 1 bil 2 mat 9. Andreas Svensson 1 bil 1 mat 10. Andreas Rauherz 1 bil 1 mat 11. Daniel Pettersson 1 bil 2 mat 12. Alex Bergsland, 1 bil, 1 mat Kjell Andersson, 1 funktionär, 1 mat Ska på min 60-års konsert med AC/DC den 1 Aug så tror inte jag orkar upp den 2 Aug 13. Fredrik "fege" Pousard, 2 funktionär, 2 mat 14. Roland Käll ljudmätare, 1 mat 15. Bengt Johansson funktionär, 1 mat 16. Klas Hagström 1 mat 17. Stefan Larsson, 1 bil 1 mat 18. Joacim Järkeborn, funktionär (förmiddag i alla fall), 1 mat 19. Torbjörn Paulson, 1 bil (hoppas jag), 1 mat 20. Anders Öhman, 1 bil, 1 mat 21. Magnus Viktorsson 2 bil 1 mat 22. Tomas Danielsson 1 bil 0 mat
  8. Jag fixade lite nya stötdämpare till denna säsongen och tänkte väga in bilen. Med hyffsat tomma tankar så väger den strax över 1200Kg. När jag sitter i bilen med jobbarskorna på och håller fullgas så blir viktfördelning enligt bild. Ni som har justerat viktfördelning på racerbilar är detta något att jobba på eller ser man det som helt ok? Nu ska jag bara lära mig hur man skruvar bort sig på stötdämpanställningarna 😀
  9. Jo först var jag med dom på Skandinavisk ytförädling i Eslöv. Där tror jag att dom utförde termisk coating. Hur som helst så var det ett tjockt och hårt lager men ändå så rostade det igenom. Efter det så målade jag dom bara med en värmefärg som inte alls var dyr och bevisligen också bra. Blästra rören och sedan ös på med värmefärg är mitt tips.
  10. Det blev en superdag. Tack alla som kommer och gör denna dagen till en så bra träff.
  11. Hej Välkommen till Mangans GT40 träff. I år hoppas vi att det kommer många färdiga GT40s och andra unika fina bilar som gör dagen helt underbar. Även i år bjuds det på gofika hela dagen. Kom till Industrigatan 28D i Borås runt 11 och framåt för att träffa trevliga människor och bilar. Hoppas på bra väder och många byggen. Ha det fint så ses vi Magnus Viktorsson
  12. 1. Jari Kinnunen, 1 på mat, förhoppningsvis 1 bil också 2. Fredrik Vedde Engzell 2 mat 1 köra 3. Sören Aronsson 1 mat 1 köra 4.Tomas Mårtensson 1 mat 1 köra 5. Kjell Andersson 2 på mat kommer inte hinna klart med bilen till i år så jag är väl funktionär i år igen 6. Pontus Palm, 2 mat 1 köra 7. Lars Andersson, 1 köra 1 mat 8. Alex Bergsland 3 mat 2 köra 9. Andreas Svensson 1 kör 1 käk. 10. Christer Johansson 2 mat 2 kör 11. Christopher Sörell 1mat 1 Köra 12 Arto Rajakangas 2 mat 1 köra 13. Jan Backlund, 1 mat 1 köra 14. Bengt Löwenhamn, 1 mat 1 köra 15. Per Lindberg 1 köra 1 mat 16. Mattias Kristiansson 1 köra 17. Fredrik Pousard 1 mat + funktionär/hetsa vedde 18. Joacim "jocke4u" Järkeborn, 1 mat + funktionär (i alla fall till "lunch") (reservation vid skitväder ) 19. Txbias Bxrndtson (Lupus) 1 mat + 1 komma och tjöta ( tror inte Saabeln passar att köra på bana) 20. Andreas Rauherz 1 köra 1 mat 21. Roland Käll 1 mat Ljudmätare 22. Johan Westerberg, 1 mat 1 köra 23. Christer Mattsson, 1 mat 1 köra 24. Torbjörn Paulson, 1 mat 1 köra 25. Bengt Johansson, 1 mat, funktionär 26. Magnus Viktorsson 1 mat 1 köra
  13. Hej Det är min kompis som byggt om denna med en Volvomotor och en Miata framvagn. Han har tagit hela framvagnen från Volvon och klämt ner bak....Sedan är det ju sardinburks tak som är igen plastat. Lite ändring av skärmkanter och stötfångare för att få den lite tuffare. Det var första gången den bilen såg annat än lysrörsljus från garaget så hoppas den ska vara klar tills nästa års Kinnekulle dag.
  14. Hej Välkommen till Mangans GT40 träff. Jag hoppas det kommer många färdiga GT40s i år men ni som inte är klara är också mer än gärna välkomna med att ställa ut bygget. Finbilsparkering runt husen är också det som gör dagen helt fantastisk. Den helt unika go fikan står uppdukad hela dagen. Kom till Industrigatan 28D i Borås runt 11 och framåt för att träffa trevliga människor och bilar. Hoppas på bra väder och många byggen. Ha det fint så ses vi Magnus Viktorsson
  15. Hej Tack alla som fixar så det blir så bra. Man längtar redan tills nästa träff.
  16. Så härligt att veta att det finns så goa positiva byggare, du ser till att säkerhetsställa att lampan i garaget inte är släck många minuter.
  17. Nu är säsongen igång. Inte mycket gjort i vinter men coatade grenrör fick jag till, sedan en elektrisk styrd värmekran till defroster lyxade jag till det med också. Blev riktigt skön känsla i vredet när man slipper dra runt en trög vajer.
  18. Hej Jag höll på med detta ett bra tag. Det blev typ 10 hål för justering av anti squat. Skruvat fast det och har inte ändrat någon gång än, kanske är jag hyffsat rätt men man vill ju prova och känna skillnad. Finns lite data program att ladda ner om man vill testa sig fram.
  19. Både tungt och lättsamt på samma gång... Nu har GOX uprights hamnat på rätt ställe......
  20. Bara för att man ska lära sig någonting om materialval och förstå varför dessa går av så lätt så ska jag låta ett företag göra en materialanalys. Då får vi svaret vad det är för legering. Återkommer med resultatet.
  21. Hej Välkommen till GT40 träff med fina bilar och fika hela dagen. Kom till Industrigatan 28D i Borås runt 11 och framåt för att träffa trevliga människor och bilar. Hoppas på bra väder och många byggen. Ha det fint så ses vi Magnus Viktorsson
×
×
  • Create New...