ktm_micke Posted April 17, 2016 Author Share Posted April 17, 2016 Idag har jag målat lite och nu är det nästan färdigslipat nu ska grundade delar bara vattenslipas sedan är de klart för lack.Grundade kaross delarna idag och målade baklucka o insida på dörrarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted April 18, 2016 Share Posted April 18, 2016 Ser fint ut! Lackar du själv hemma i garaget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted April 18, 2016 Author Share Posted April 18, 2016 Ja jag lackar själv i garaget ska spänna upp plast när jag ska lacka de store delarna så det blir som en box. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted April 18, 2016 Share Posted April 18, 2016 Huj va blankt! Jag gillar valet av kulör, mycke snyggt. /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted April 19, 2016 Author Share Posted April 19, 2016 Tack Bengt är själv nöjd med färg valet pepper Gary metallic heter färgen en VW färg. Hur går det själv med bygget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted April 19, 2016 Share Posted April 19, 2016 Jag håller på med pedalställ och styrning. Har handlat BMW e39 delar billigt på Ebay. 150:- för pedalställ inkl huvudcylinder för koppling. 300:- för Servo och huvudcylinder. 8:- för elektronisk gaspedal. lägg på 100:-/ st i frakt. Jag har också köpt ett elektriskt styrservo från Opel Corsa. och nu gäller det bara och få grejorna på plats. Det känns som om jag borde uppdatera min egen byggtråd :icon_oops: . /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 6, 2016 Author Share Posted May 6, 2016 Nu har jag lackat kaross o alla lösa delar blev ganska bra bjuder på lite bilder. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted May 6, 2016 Share Posted May 6, 2016 Ganska bra?? dagens underdrift :racesmile: /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 13, 2016 Author Share Posted May 13, 2016 Bakdelen monterad bränslelock ditsatt nu är det riktigt kul att skruva. Fick mina drivaxlar från Fixit så nu är snart drivlinan färdig de gjorde dessa I 2541 stål då jag inte tänkt att köra dragracing behövdes inget Uddeholm material Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted May 13, 2016 Share Posted May 13, 2016 Kostade dom nått? /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 14, 2016 Author Share Posted May 14, 2016 Ja 2500kr/st Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 26, 2016 Author Share Posted May 26, 2016 Nu börjar det likna bil några bilder 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 Svårt att hitta bra ord men, COOOOLT! /T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted May 26, 2016 Share Posted May 26, 2016 "Garagelack" har nu fått en helt ny innebörd! Riktigt fint bygge!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 26, 2016 Author Share Posted May 26, 2016 Tackar för komplimangerna men lacken är inte "perfekt" lite dam + lite "appelsinskal" ska försöka polera den när den härdat lite till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted June 20, 2016 Author Share Posted June 20, 2016 Har fått gjort instrument brädan men det blir en tillfällig lösning då jag skulle gjutit en i kolfiber gjorde en form men det blev så konstiga märken/gångar i gelcoaten så det får bli i playwood som är klädd med kolfiber plastfilm.Får ta nya tag med den riktiga brädan i höst.Nu vill jag ha bilen besiktigad så jag kan köra lite och utvärdera den inför vinterns finputsningar. Har fått gjort instrument brädan men det blir en tillfällig lösning då jag skulle gjutit en i kolfiber gjorde en form men det blev så konstiga märken/gångar i gelcoaten så det får bli i playwood som är klädd med kolfiber plastfilm.Får ta nya tag med den riktiga brädan i höst.Nu vill jag ha bilen besiktigad så jag kan köra lite och utvärdera den inför vinterns finputsningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted June 23, 2016 Author Share Posted June 23, 2016 Idag har jag gjort SFRO 2 besiktningen.Blev godkänd med beröm, härlig känsla att snart vara i mål nu är det bara att vänta på att få pappren tillbaka så man kan göra regbesiktning/enskillt godkännande.Nu är det nära. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Grattis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleiper Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Grattis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Stort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted June 23, 2016 Author Share Posted June 23, 2016 Det var lite hektiskt inför SFRO2 :an trodde inte det var så manga små saker kvar som tar en massa tid.Tack Sebastian för hjälpen de sista dagarna.Vi var ute och körde lite igår kväll i ett industriområde trodde bilen skulle vara stötigare än den var men det lilla vi körde kändes den bra.Bromsarna funkade kanon låste fram precist fore det låste bak jag har använt några excel uträkningar för att räkna ut broms cylindrar och det visade sig stämma mycket bra kan rekomendera att man lägger ner lite tid på detta om man bygger om broms systemet.På SFRO2:an var vi ute och åkte en sväng och jag blev än en gang förvånad hur mjuk men ändå stabilt och fast den kändes trots avsaknad av kräng hämare var krängningen väldigt liten motorn kändes bra med drog bra från låga varv.Här är några bilder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Grattis! Riktigt snygg bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Grattis! Känner igen omgivningen, gjorde min egen SFRO 2 på samma ställe i måndags! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Snyggt Jobbat!! Stort grattis och ingen kan vara förvånad över att det blev med beröm godkänt. /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Grattis ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted July 11, 2016 Author Share Posted July 11, 2016 Jaha nu är den regbesiktigad/enskilt godkännande gjorde det i Varberg i Torsdags gick igenom utan anmärkningar.Lite strul dock när besiktnings gubben skulle registrera uppgifterna fick han ingen kontakt med TS så jag kunde inte få något reg nr.Idag har den fått ett reg nr så nu kan man titulera sig som biltillverkare så Koenigsegg se upp.Nu väntar jag bara på plåtarna så man kan köra lite.Var hos Tuneit o bromsade den på onsdag kväll innan besiktningen trodde det skulle blivit några kusar till blev 178 whp vid 6100rpm o 231 wNm vid 4500rpm kan vara luftburken som stryper ska prova utan locket o se om det blir någon skillnad längre fram. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted July 12, 2016 Share Posted July 12, 2016 Grattis! Vi fick nog reg nr från samma pott, jag fick YCU :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin Posted July 12, 2016 Share Posted July 12, 2016 Grattis :) :) min blev YCC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 12, 2016 Share Posted July 12, 2016 Grattis till en fin bil. Bra jobbat! Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted July 27, 2016 Author Share Posted July 27, 2016 Var o "bänkade" bilen dagen innan besitningen blev "bara 178 Wheel HP omräknat till motor hästar 204 ungefär som original men som sagt om man hade spänt upp en 960 i bänken hade det varit intressant vad den hade gett. Har nu kört några mil med bilen och "att göra" listan inför vintern börjar ta form. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted September 18, 2016 Author Share Posted September 18, 2016 Oj vad längesen jag skrev något har bara kört och njutit varit runt på lite bilträffar med.Var ute och filmade lite I eftermiddags så ni kan se att den går att köra med. https://youtu.be/NfKdR1lOod8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted November 23, 2016 Author Share Posted November 23, 2016 Ett tag sedan man skrev något. Har kört en del med bilen och det var tanken att få den färdig nu på sensommaren så man kunde testa lite och rätta till "felen" under vintern. Kommer att bygga om styrväxeln till 2,5 varv sätta dit Opel Corsa Elservo. Fick lyfta av framdelen på karossen för att få ur motorn då den läckte lite olja i delningsplanet på bottendelen var väl för snål med tätnings medel när jag satte ihop den. Ska ta bort biltema 044 pumpen som sitter under bagaget och låter som ett krossverk ska sätt en annan pump i tanken istället. Sedan ska det fixas mattor och klädsel invändigt samt i bagage. Suflett ska fixas har cab ställningen så det är bara att fixa tygtaket. Lägger ut lite bilder från siste körningen en härlig höstdag 30/10 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Wow. En riktigt vacker bil du fått till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frena Posted November 24, 2016 Share Posted November 24, 2016 Vilken bil!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 25, 2016 Share Posted November 25, 2016 Uj Uj Uj den blir bara bättre och snyggare för varje uppdatering. Respekt Bengt 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted November 26, 2016 Author Share Posted November 26, 2016 Tackar för komplimangerna. Listan på att göra krymper. Flyttat fram gaspedalen 5cm man märker inte sådana här saker förrän man kört ett tag Ska fix ett stöd för vänster foten med man vet inte riktigt var man ska ha den när man ligger och crusar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 27, 2016 Share Posted November 27, 2016 Hej Jag är på gång att köpa likadana stolar som du, var köpte du dina? /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted November 28, 2016 Author Share Posted November 28, 2016 Hej Bengt kul att det är på gång. Jag köpte mina hos Dalhems i Vessigebro smidig då jag bara har 1/2 timme dit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 28, 2016 Share Posted November 28, 2016 Hej Tack skall kolla priset hos dom. Har inte hittat röda på eBay. /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted December 30, 2016 Author Share Posted December 30, 2016 (edited) Nu har jag haft ur motorn och delat den för att täta olje läckaget hoppas det blir tätt nu fins inget som är så tråkigt som när det droppar olja. Troligen hade jag tatt för tunt med packnings klister när jag satte ihop motorn använder Volvo orginal packnings klister. Har även fått dit ett elservo från en Opel Corsa kopplat det till hastighets signalen från bakaxeln får dock inte riktigt rätt frekvens men det funkar ändå skillnaden blir att den slår over lite tidigare mellan stegen på servoverkan där är 3 olika nivåer på servo verkan orginal mest servo verkan upp till 25km/h mellan ca 25-75km/h medel och över 75km/h lite servo verkan. Har fått hem ny utväxling till styrväxeln med 2,5 varv mellan fulla utslag istället för 4,5 varv ska bara korta kuggstången. Nu håller jag på med inredning har snickrat lite I bagaget ska kläs med grå filt sedan. Var nere hos Top n Trim I Helsingborg och köpte lite matta och vinyl för inredningen nu skall det bara sys. Lite bilder Edited December 30, 2016 by ktm_micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted January 3, 2017 Author Share Posted January 3, 2017 Nu är bagaget nästan färdigt ska bara fixa några små fästen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Lindvall Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Snyggt..........som resten av bilen iofsSkickat från min iPad med Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted January 31, 2017 Author Share Posted January 31, 2017 Nu är bränsle pumpen flyttad till tanken fick klart det igår nu hörs det bara ett svagt surrande knappt så man hör det. Med den utanpå liggande 044 kopian lät det som fan rent ut sagt det är ju trots allt en glidarbil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Otroligt vilken fin bil du byggt, bägge tummarna upp !! Mvh Pär 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted March 21, 2017 Author Share Posted March 21, 2017 Då har man äntligen börjat på inredningen mallat för matta Grovklippt mattan Nu skall mattan bara kantas sedan ska dörrsidor mm kläs med viny Dörrsidor I oljehärdad masonit 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted April 24, 2017 Author Share Posted April 24, 2017 Nu har jag fått mattorna kantsydda väntar på hjälp med att klä dörrsidor o övrig inredning. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 25, 2017 Share Posted April 25, 2017 Wow. Factory look! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm_micke Posted May 30, 2017 Author Share Posted May 30, 2017 Nu börjar inredningen bli klar. Han som skulle hjälpa mig hade dåligt med tid så han gav mig en snabbkurs. Han gjorde dörrsidorna med sömmen men resten fick jag själv göra. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted May 30, 2017 Share Posted May 30, 2017 Ser ut att bli riktigt stiligt!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rallyelwood Posted May 31, 2017 Share Posted May 31, 2017 Snygg inredning! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts