vedde Posted September 20, 2015 Author Share Posted September 20, 2015 Tack. Nu börjas det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 1, 2015 Author Share Posted October 1, 2015 Hittade en Cosworth motorbyggbeskrivning för Duratec med massor med matnyttigt i. Nu skall bara delarna hem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted October 1, 2015 Share Posted October 1, 2015 Har du en länk till Cosworths bygguide? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 2, 2015 Author Share Posted October 2, 2015 Nä , men maila mig så får du den. Jag har I pdf format. Fredrik@engzell.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 Har du hittat spridare än? Har 1000 cc sittandes i min bil som skall bytas ut i vinter //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 11, 2015 Author Share Posted October 11, 2015 (edited) Har hittat men inte köpt. Pris? Är de hög ohm? Vad har du dem i nu? /Fredrik Edited October 11, 2015 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted October 11, 2015 Share Posted October 11, 2015 Har hittat men inte köpt. Pris?Är de hög ohm? Vad har du dem i nu? /Fredrik[/ Låg ohm sitter i bilen 1000 kr för alla 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 12, 2015 Author Share Posted October 12, 2015 Hej Låg ohm är problematiskt med VEMS som jag köpt, men tack för erbjudandet. Av ren nyfikenhet vilken motor sitter dem i som behöver uppgraderas? / Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted October 12, 2015 Share Posted October 12, 2015 Renault motor som skall få separata spjäll och då är dom för tjocka. Det blir Bosch 1200cc i stället pga av dom var nära att bottna //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted October 13, 2015 Share Posted October 13, 2015 WTF? Hur mycket effekt plockar du ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted October 17, 2015 Author Share Posted October 17, 2015 Beställt 4 x 875cc Siemens och 4x 800cc så jag kan köra med dubbla spridare till varje cylinder med den tänkta setupen. kanske lite overkill men kommer se ballt ut och kostade en dryg 1000 lapp per 4. Kolvar och stakar väntar jag på paypal räkningen för så de är på gång. Sen är det lager och packningar så kan jag börja motorbygget. / Fredrik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 10, 2015 Author Share Posted November 10, 2015 Får se om denna kan funka på bilen, keyless kan ju vara schysst! / Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 18, 2015 Author Share Posted November 18, 2015 Posten suger som vanligt, mina spridare från Australien har legat och snurrat hos posten och en ICA i Växjö trots att 74363 är i Björklinge som det står när man söker paketet, men vid samtal har någon ändrat på postnummer på eget bevåg så det gått till Växjö! Nu hann de skicka tillbaka det till Australien innan jag fick spårningsnumret så leverantören får ta emot det och skicka igen till mig och reklamera hos speditören för Svenska Postens inkompetens. SUCK! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted December 24, 2015 Author Share Posted December 24, 2015 Efter en sväng tillbaka till Australien kom mina spridare tillslut igår. Nu saknar jag bara kolvar och stakar, lager och bearbeta svänghjul samt krysskila vev, remskiva och drev. Åkef till UK och hämtar en växellåda i jan och hälsar på en kompis. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 Mitt nya svänghjul! Billet 3.1 kg som skall få det att snurra på lite snabbare. / Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 8, 2016 Author Share Posted January 8, 2016 Växellådan kommer nästa vecka med frakt förhoppningsvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted January 8, 2016 Share Posted January 8, 2016 Nyfiken, vad väntar du på för växellåda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted January 9, 2016 Share Posted January 9, 2016 4x875 cc + 4x800 cc = 1675 cc !!! Hur mycket effekt siktar du på? Jag kör bensin och får ut 200 hk på 440cc med marginal kvar,och då går den ändå bra fett på fullgas, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Låter som runt 400BHp med etanol kanske? Nyfiken, vad väntar du på för växellåda? Ja det där är jag också nyfiken på! Vad är det som skall skruvas dit Vedde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 10, 2016 Author Share Posted January 10, 2016 Hej Nä så illa är det inte, kommer kunna köra 8 spridare från VEMSet men 4 blir nog bara för att det ser maffigt ut och jag inte vill hålla på och plugga 4 inspruts hål. Växellådan blir en 6 vxl från en 231hk RX 8. Blir nog ganska måttligt med hk till att börja med, men med denna setup finns potentialen för vassare kammar och kompressor längre fram när jag lärt mig köra bil. /Fredrik 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 11, 2016 Share Posted January 11, 2016 (edited) Växellådan blir en 6 vxl från en 231hk RX 8. Det där är ruskigt intressant! Den är väl grövre än Miata-lådorna? Du MÅSTE göra mig tjänsten att skicka upp den på en våg, snälla!!!! :) Ursäkta en frågvis fråga, men varifrån tar du den? UK eller här hemma? Bildelsbasen kanske? Edited January 11, 2016 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 11, 2016 Author Share Posted January 11, 2016 (edited) De säger att den är det, skall hålla för 500hk. Jag kommer väga den. Flög till uk, hyrde bil och hämtade hos en meck, £200. Åkte och lämnade hos en kille som lagar Subaru WRX lådor som skulle skicka tillbaka en denna veckan . Mecken har fler... Kostar från 8 000kr i Sverige. Edited January 11, 2016 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 8, 2016 Author Share Posted February 8, 2016 Welcome motogadget! Nu kan man dra elen! / Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 13, 2016 Author Share Posted February 13, 2016 Ny bogserögla i bak ! Blir en i fram snart också. / Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 (edited) Jasså, du litar inte på dina motorbyggarkunskaper.... ;) Edited February 15, 2016 by fege 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted February 13, 2016 Share Posted February 13, 2016 Snyggt. Vars hittar man sånna öglor? Skickat från min Nexus 6 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 15, 2016 Author Share Posted February 15, 2016 Fege: Jo det gör jag men typ bränslepumpen kan packa in har jag upptäckt. Magoo: Här t ex: http://www.tradera.com/item/343542/251686030/racing-dragogla-bogserogla-aluminium-guld-fram-bak eller här: http://www.l-m-r.se/p/universal/exterior-362/bogseroglor/bogser-racingogla-kit.html Bild Googla på "bogserögla alu race". / Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Liten leverans idag: Snabbt jobbat Aliexpress! / Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 (edited) Snabbt jobbat Aliexpress! Åhå! Aliexpress??? Funkar det? Jag har mest hört konstigheter om dem. Har du handlat mer saker där? Edited February 23, 2016 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 23, 2016 Author Share Posted February 23, 2016 Massor, billigt men tar lite tid att få hem. Tutknappar, RFID car starter och massa småsaker. Kommer alltid, skit rädda att få dåligt betyg, skickar hellre en ny än att tjafsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Håller med om att Aliexpress är bra men tar tid. Har märkt att säljare från Aliexpress oftare skickar "rekommenderat" med trackingnummer medan på Ebay ramlar det ner i brevlådan. Kanske ställer högre krav via Aliexpress?! Har köpt en hel del sensorer och Arduinos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 Kolla denna sida så behöver du inte väga växellådan http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=202797 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 28, 2016 Share Posted February 28, 2016 Kolla denna sida så behöver du inte väga växellådan http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=202797 tungt.. Men det är klart skall man ladda på ordentligt, som vedde, behövs det rejäla doningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 28, 2016 Author Share Posted February 28, 2016 Den skall ju hålla för 500hk wankel så borde den hålla för mitt ändamål. Men jag håller med - lite för tung egentligen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Du får använda kolfiberkardanen från RX8an för för att kompensera vikten på lådan :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 29, 2016 Author Share Posted February 29, 2016 Den är ju lite lång bara. Skarva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Den är ju lite lång bara. Skarva? Ja det borde inte vara en omöjlighet att göra? Undrar hur bara...????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 Coolt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 1, 2016 Author Share Posted March 1, 2016 (edited) Nu kom tutknappen från Aliexpress, något mindre än jag tänkt men det blir ingen trängsel på instrumentbrädan! / Vedde Edited March 1, 2016 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 2, 2016 Author Share Posted March 2, 2016 Lite gröna blinkers knappar kom idag. Tack Aliexpress. / Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 Hur många behöver du? :lol: ...är det engångsknappar ? :D :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Vilken vacker grön färg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 (edited) Det var mängdrabatt 10 för $3 inkl frakt.Någon som vill köpa så tar jag $3 st , jag står ju risken :doh: :w00t2: :biglaugh2: :lol: Jag gillade färgen./ Vedde Edited March 4, 2016 by vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 Ytterligare en blinkersknapps variant från Aliexpress. Denna är låsande. Tycker att de blir snabbare med leveranserna / Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 13, 2016 Author Share Posted March 13, 2016 Tack Stefan för hjälpen med krysskilningen av veven och drev! Nu skall det nog hålla! / Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Det där lär behövas! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 va ere för liten maskin som gör spåret i drevet? Är ju lite trångt där (som fl*ckan sa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Snyggt! glömde jag att säja :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Jag fick kilspåret i drevet gnistat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 13, 2016 Author Share Posted March 13, 2016 Köpte det och kilen från USA då drevet är härdat. Men det skall gå att gnista som Morty sa - men vette fan vad det är? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts