Per Wackt Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Vilken upplaga är det på sen senaste? Den som det står på SFRO:s hemsida gick i tryck i början på Februari. Finns den att köpa än. Den jag har är så gammal så jag funderar på att köpa en ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Nya bygghandboken släpps på Elmiamässan i början av april, och kommer efter mässan att kunna köpas genom vår hemsida. Den är på tryck och det tar ofattbart lång tid att trycka ;-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Ok bra då lugnar jag mig lite..... man vill ju ha den senaste om man väl ska köpa en ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 och mässpriset blir... ?? klart man MÅSTE ha den senaste...(min bygghandbok är skrämmande gammal) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 6, 2009 Share Posted March 6, 2009 Mässpriset blir lite bättre än vad vi kommer att behöva ta senare. 400 kr nånstans har det pratats om. Tryckt i fyrfärg dessutom! /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Myst Posted March 12, 2009 Share Posted March 12, 2009 Satt och surfade lite.... Ny bygghandboken är tydligen klar och går att beställa.. Skall tydligen säljas direkt på Elmi (Bilsport) och i Bollnäs (Motorrevyn) Är lite nyfiken, ngn som vet vad man inte bör missa på Elmia mässan? Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlaE Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Någon som vet om man kan beställa boken redan nu och i så fall varifrån? /Ola Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Jag sammanfogade 2 trådar om samma ämne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Nej, boken går inte att beställa före Elmia. Observera att den INTE säljs via Wheels längre. Beställer man där så får man den gamla boken... Nya bygghandboken (rött omslag) kommer att säljas via SFROs hemsida i första hand, men som företag (bokhandel, reservdelsfirma etc.) kommer man också kunna tecka avtal om att vara återförsäljare. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 Jag hade första upplagan till dess att den försvann härom året. Nu har jag förra upplagan (eller förr-förra snart då). Är det lönt att uppgradera igen? Iofs hinner det väl komma ett par upplagor till innan jag behöver tänka på SFRO-besiktning... :icon_oops: Kanske man ska köpa en för att sponsra SFRO lite, för något tjänar ni väl på varje ex? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Den nya boken är helt omskriven, allt är nytt (utom någon skiss på en Jaguarbakvagn ungefär). Så nog tycker jag det är värt att köpa den... De gamla upplagorna hade ju samma "ryggrad" sedan 1983 eller nåt men nu är hela boken moderniserad. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Hade det inte varit läge för ett gruppköp genom forumet till mässpris?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Bra förslag Magnus! :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenny Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 jag är på !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Har ni kommit överens om rattstångs-förlängning nu Gustaf? Kom igen nu, släpp lite förhands info! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Ja, vi är överens och det är pedagogiskt beskrivet i boken med bilder hur man ska göra :-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Shiiit, Gustav är värsta försäljaren ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Gruppinköp låter bra tycker jag! :thumbsup: m :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 En till här som är intresserad av att hänga på ett gruppköp. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bertone Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Jag också , måste ha en uffe :racesmile: En till här som är intresserad av att hänga på ett gruppköp. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 Gruppköpsdiskussioner förs med SFRO. Mer info kommer inom kort MVH. Håkan B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 En till mig också! /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smen4 Posted March 23, 2009 Share Posted March 23, 2009 (edited) Jag vill vara med Kenth Edited March 23, 2009 by smen4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don Sjuan Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 En till, tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 OT: Ser att det är ditt första inlägg "Don Sjuan", måste bara säga att ditt namn är klockrent :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Jag är också med på ett gruppköp! // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 jag är intresserad men vill veta pris först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razorfish Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 All in!...en alltså ':) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Jag vill också beställa en /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Jag är också intresserad att beställa ett ex. Hur blir det med fraktkostnaden? Ingår eller tillkommer frakt? Antas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersK Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Vill också vara med på ett hörn /Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Om det nu blir ett gruppköp...hoppas hoppas... så vill även ja ha en av dessa fabulösa uppdaterade bygg biblar.. annars får jag väl knipa en på elmia.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Vill också vara med på gruppköpet! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 26, 2009 Share Posted March 26, 2009 Hej på er alla ! Enligt SFRO så kommer deras "utpris" bli 427:- för boken, och den kommer inte att kunna beställas av någon innan påsk. Vår klubb kommer erhålla rabatt på det priset vid gruppköp. Vad det slutliga priset hamnar inkl. frakt är inte riktigt klart än men det lär vi få svar på nu i dagarna. Önskvärt vore en mer organiserad lista på de intresserade och gärna skulle den vara på ett mer passande ställe i forumet. Därför flyttar vi över detta till den avdelning där gruppköpen hör hemma, under köp&sälj / klubbshoppen Intresseanmälan är inte bindande än så länge, men när det blir beställningsdax så lär det bli förbetalning så vi slipper riskera bli liggande på ett gäng böcker. Så kan ni som postat intresse här, i detta som nu utvecklats till en gruppköpstråd vara vänliga och skriva upp er på nytt på "rätt ställe" för gruppköp. VI FORTSÄTTER HÄR: LÄNK TILL NYA GRUPPKÖPSTRÅDEN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Tornblad Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Jag har köpt den och den är hur bra som helst. Går inte att jämföra med tidigare utgåvor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 När förväntas boken komma ut till återförsäljarna, JB-trailer i Harplinge hade inte fått något i alla fall? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Jag har också försökt köpa boken utan framgång.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 Jag var inne på Margie Book shop i stockholm idag och handlade en del andra böcker, passade på att fråga när de skulle få hem SFRO boken, de trodde att de har dem hemma inom en tre veckors period. När jag har handlat där har de varit frikostiga med bättre priser vid köp av fler böcker, kanske något att ta tag i. Själv fick jag tag i min på Elmia :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Har boken dykt upp hos återförsäljare så att man kan köpa den över disk ännu? Nån som har ett ISBN nummer så att man kan slå den hos nätboklådorna? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzer Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Hej! SFRO:S nya bygghandbok 1.0 ISBN 978-91-633-4150-2 // JEK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted October 31, 2009 Share Posted October 31, 2009 Kanon tackar!! Verkar som endast Margie har den. Totalt 53 spänn billigare.... /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts