Thomas Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 här är en till http://www.motorsport4sale.com/kopsalj_saljes_tavlingsbilar.asp Quote
Filip Posted September 11, 2010 Posted September 11, 2010 Tjenare! Eftersom att PM ej verkar funka lånar jag din tråd lite. Flyttade nyss ner till Lysekil och såg att du höll till i trakterna. Eftersom att jag inte fick med mig bilen skulle det vara skoj att komma förbi någon dag och se ett riktigt bygge. Om du har tid och lust någon dag kommer jag gärna förbi och snor lite inspiration. MVH Filip Arvidsson Quote
Kilkenny Posted September 11, 2010 Author Posted September 11, 2010 Du är välkommen :) Vad har du för bil? Quote
Kilkenny Posted September 12, 2010 Author Posted September 12, 2010 Ok, skicka E-mail så får du mitt mobilnummer. Liberian_husky (at) hotmail.com Quote
Kilkenny Posted October 5, 2010 Author Posted October 5, 2010 Jo för tusan, det går att elda däck redan vid 2000rpm! :thumbsup: Quote
Gerhard Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 (edited) Har det frysitpå redan på västkusten :lol: Edited October 5, 2010 by Gerhard Quote
cealm Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 (edited) --- Jo för tusan, det går att elda däck redan vid 2000rpm!--- Motorvarv eller bakhjulsvarv? Kan som parentes nämna att jag varvde CealmSeven vid Gröndalskörning 3 oktober till strax under 7000 motor-rpm. Edited October 5, 2010 by cealm Quote
Kilkenny Posted October 5, 2010 Author Posted October 5, 2010 Gerhard: nejdu, men när det gör det så ska isbilen jevlarimej få bekänna färg :eclipsee_steering: Calle: jag hade händerna på ratten så jag hann inte räkna.... :rolleyes: 7000??? fast du har kanske inte något varvstopp? Mer än det i huvudet inbyggda som var ur funtion vid tillfället?? funkar det nu? :unsure: Seriöst då så har jag gjort en ny "att åtgärda lista" dom är ständigt återkommande dom där listorna, nya tag är planerade nu efter några veckors formsvacka :) Quote
Arrowsmith Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 jag varvde CealmSeven vid Gröndalskörning 3 oktober till strax under 7000 motor-rpm Gashäng eller? Quote
cealm Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 (edited) --- Gashäng eller? --- Tror inte det det var gashäng..... jag kanske bara råkade sträcka ut benet lite......vart och vartannat varv eller? Det spinner och sladdar och glider så roligt kurvan innan långrakan och skriker så förskräckligt om däcken, eller såklart jag menar det går så tyst och fint med fullt väggrepp hela varvet utan tjut och spinn.. En lång raksträcka på Gröndal som går att ta på tvåan utan att växla upp och då blir det strax under 7000. Växlar jag till trean vilket jag oftast gör så går det fortare men får jag "stämpla i botten" för att varva upp och trycka i tvåan innan vägen svänger. Nästa raka är bäst att växla upp till trean för att sedan växla ner igen nästan direkt. Efter den växlingen är det tvåan för mig ända till "långrakan". M47 med 3,73 i bakaxelutväxling. 3,54 kanske skulle vara mer anpassat där men då blir V8a cruisingar lidande........ Det låter lite om "den gamle motorn" men ingen misständning eller så utan bara högt varvljud och den tål över 7000 men långrakan tar slut innan varvet tar slut och det blir så tokigt om jag försöker hålla ut med varvet mer. Då får jag göra som en och annan bil fortsätta framåt på en liten grusväg......... En bil fick göra så i söndags för körning i september vill jag minnas två bilar utforskade grusvägen för att vända och åka tillbaka till asfalten..... Bra att grusvägen finns. Kilkenny: Jag har inte varvstopp utan hastighetsstopp. DEt är säkert därför jag tycker bäst om konbanor, max för mig i söndags 103 km/h och snitt på strax runt 60 km/h räknat på 10 till 15 varv som jag körde per pass. Det är rätt behaglig fart men som ändå känns rätt fort för alla kurvor och svängar som banan har. Edited October 5, 2010 by cealm Quote
Kilkenny Posted October 8, 2010 Author Posted October 8, 2010 Igår hittade jag en massa olja där det inte ska vara någon olja alls, frågan är om jag ska söka tillstånd hos nån myndighet för att utvinna detta svarta guld? Quote
DRC Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Igår hittade jag en massa olja där det inte ska vara någon olja alls, frågan är om jag ska söka tillstånd hos nån myndighet för att utvinna detta svarta guld? Kapsla in och spara, oljepriset är på väg upp! Quote
Arrowsmith Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Eller häll av kylvätskan och byt den och toppackningen. :prop: Quote
Kilkenny Posted October 10, 2010 Author Posted October 10, 2010 oljan sanerad, den fanns i intercoolern.....sedan fanns den på garagegolvet innan jag såg syndafloden. Opec är inkopplat på fallet. tryckrör, ic, och plenum, blästrat och grundmålat, turbon skall ur (renovering) oljecatchtank halvfärdig, sumpen modifierad och målad den med, öööuhm... just det, baterihyllan får sig en släng med penseln den med, och jag har tänkt at byta ut en del av kylslangarna mot alu-rör, så långtg det går. Häpp! Quote
Kilkenny Posted October 10, 2010 Author Posted October 10, 2010 Kan man måla vanlig 2k färg på ex sump, tryckrörö å ventlilkåpa utan missfärgningar av värmen? motorn ska nämnligen färgmatchas mot karossen, hur gör jag? Quote
Thomas Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Ja men du får nog ha en bra grundfärg som biter i aluminumet. Quote
Kilkenny Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 Hur varmt ska det bli innan det missfärgar då? Grundfärgen är av etsande typ :) Quote
Thomas Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 100 grader ska färgen tåla men när det börjar missfärga vet jag inte men har du fabrikat så borde det gå att få reda på. Quote
Kilkenny Posted October 11, 2010 Author Posted October 11, 2010 Efter lite forskande bland arbetskamraterna så ska det inte va några problem, en hade lackat en hel mc-motor med billack utan bekymmer, men en viss färgskillnad uppstår nog över åren eller en rejäl bandag kanske. En motor blir väl knappast mer än 130 grader på utsidan i värsta extremfall? Quote
Jay-c Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 det är väl på utsatta ställen det blir lite extra varmt, framför allt anslutningen till grenröret blir duktigt varmt. Quote
Christer J Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Jag minns att Mats Thollander sprutspacklade och lackade ett motorblock i en vit PV för 20 år sedan. den kanske inte kördes så hårt, men enl reportaget i Bilsport var det inga bekymmer med värmen. Men jag skulle tro att du får färgförändring och ev flagnande färg pga strålvärmen från turbo och grenrör med tiden. Quote
Thomas Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 utsidan på själva blocket blir inte så fasligt varmt. men oljespill kan färgförändra. En packbox i motorn tål inte heller för mycket, så som sagt utsidan blir inte så varm. Quote
Thornad Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Om du målar motorn svart, så kan den i alla fall inte mörkna :prop: Ska det sedan matcha bilen kan du ju ha den ex. svart. Quote
Kilkenny Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 kommer kankse vissla på "dont worry, be happy" vid lackeringen så grejar det sig :) Quote
Jörgen Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 mitt oljetråg är lackat silvermetalic och klarlackat och ser ut som ny än.:thumbsup: jörgen Quote
Kilkenny Posted October 13, 2010 Author Posted October 13, 2010 beställde färg igår, tål 180 grader utan problem menade säljaren :) Quote
Kilkenny Posted October 28, 2010 Author Posted October 28, 2010 Ny dator inhandlad, up and running, den gamla tog förtidspension, ikväll kan det nog bli lite bilder igen... Quote
Kilkenny Posted October 30, 2010 Author Posted October 30, 2010 Here we go, från en färsk laptop :) Oljecatchtank, med avtappningskran i botten. Bandagerad avgaslimpa, provade med lite gasol på, funkar utmärkt :thumbsup: Härligt stickande kulör :) Nu bär det av till biltema, köpa packningar så jag kan skruva dit alla motordelar igen. Quote
cealm Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Ser att du har en kam i motorn eller är den på väg ur? Quote
cealm Posted October 30, 2010 Posted October 30, 2010 Ha kvar kammen, den gör säkert ingen skada på motorn kanske till och med är bra för varvtalet. Snygga färg på delarna förresten. Fast med huv på så blir det svårt att se allt det målade. Tråget kanske kan gå att få en glimt av .... Quote
Jocke4U Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 Jaha, hur går det här då???? Väldigt lite av mycket information & bilder ;) Nu vill vi se vad som händer på västkusten!! Quote
Kilkenny Posted December 23, 2010 Author Posted December 23, 2010 Faktum är att det har skruvats en hel del, men inte med locosten. Slänger upp en bild och nån film på det när det är klart :racesmile: Quote
Kilkenny Posted December 27, 2010 Author Posted December 27, 2010 Wikileaks har lyckats komma över tre bilder på gud vet vad... Quote
cealm Posted December 27, 2010 Posted December 27, 2010 Snyggt. Och Wikileaks UPP MED MER BILDER Annars!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gillar speciellt uppviktningen av däcken samt avgasutblåset. Quote
cealm Posted December 27, 2010 Posted December 27, 2010 Hallå Kilkenny ---> påminner om inlägg 1241. Quote
Kilkenny Posted December 28, 2010 Author Posted December 28, 2010 (edited) Jag ska se om jag kan få tag i Julian, han kanske sitter på fler foton? Och joakim är skarpögd :racesmile: Edited December 28, 2010 by Kilkenny Quote
Kilkenny Posted December 28, 2010 Author Posted December 28, 2010 En konstig motor verkar ha letat sig in under motorhuven... :blink: Quote
cealm Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Hmm Volvo är väl ingen konstig motor, eller? Quote
Thomas Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Nja inte i sig men dessa 360 hade inte tvångsmatning på menyn. Quote
Kilkenny Posted December 29, 2010 Author Posted December 29, 2010 Ok då, startmotorn fungerar utmärkt, tändning är det sämre med :blink: All inredning "lossnade" och blev oxiderad i en fruktansvärd olycka med en tändare och ett gammalt oljefat. Insidan är sedan smakfullt rollad i kulören "Väldigtvit". Växellådan sitter bak, något som bla Corvette apat efter. Och den är inte ens svetsdiffad (ännu) :o Quote
Kilkenny Posted January 3, 2011 Author Posted January 3, 2011 Tänkte byta mina bränsleslangar på sjuan då dom inte höll för bensin, Hydraulrör får det bli istället :thumbsup: Hur grovt bör man ha på en insprutare, och skall det vara mindre rör på returen? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.