Jump to content

Björns Locostbygge, Emekseven blir till!


Recommended Posts

Kontinentalsockeln är nu lättad ca 90%, och en ny lucka håller på att hammras till utanpå, denna gång är alujuminett halvhård/hård 2mm, en jävla skillnad vill jag påstå! Är precis helt svett så det blir en kall öl att kyla med. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nej men, fy sjutton, det där är osportsligt!!!! :blink:

Du måste åtminstone varna med ett "haklapp på!!!", nu har jag drägglat ner hela tangentbordet! :angry: ;)

Det där var väldigt läckert! :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Stiligt Kilkenny, ser ut som om du tänker konvertera bilen till flygplan. Ett par lätthål till och du får binda fast kärran så den inte sticker.

Link to comment
Share on other sites

:lol: Flytta på tangentbordet eller ta på haklappen Per, här kommer fortsättningen. :)

IMG_2340.jpg

Och det blev ändå svärmorslucka tillslut, gillar det gamla stuket mer och mer, och nitar förståss, överallt där det går. :thumbsup:

IMG_2346.jpg

Link to comment
Share on other sites

Riktigt fint men kommer verkligen svärmor få plats?

Förresten, ser att du kör falskskyltat.

Registreringsnummer: ABC123

Fabrikat: TOYOTA CAMRY SEDAN

Färg: LBLÅ

Link to comment
Share on other sites

Riktigt fint men kommer verkligen svärmor få plats?

Förresten, ser att du kör falskskyltat.

Registreringsnummer: ABC123

Fabrikat: TOYOTA CAMRY SEDAN

Färg: LBLÅ

Färgen stämmer ju, men jag kan intyga att den inte hör hemma i Kilkennnys trakter..

För övrigt tjusigt!

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Slipdamm i näsan och solbränna på armarna, vädret har varit kalas i flera dagar nu här på westkusten.

Vilket resulterat i att jag lade på den sista slatten blå färg för ett par timmar sedan. :racesmile:

Det orangea kan behöva ett litet lager till.

Imorrn kan det tillockmed bli en liten bild, och kanske lite provmontering.

Link to comment
Share on other sites

Kilkenny: --- Imorrn kan det tillockmed bli en liten bild, --- Det tar sig alltså, skall bli kul att se resultatet.

Själv har jag lastat in ved i vedboden, får ytterligare 9m3 imorgon och när det är inlastat skall jag fördärva livet igen för mig med en "nia m3" till. När allt är inlastat kommer det ta cirka 30 sekunder så har jag glömt allt besvär tills historien upprepar sig nästa år igen........

Link to comment
Share on other sites

Anyway...... bilder!

IMG_2350.jpg

IMG_2349.jpg

Det regnade i natt, och lacken verkar inte ha farit illa av det :thumbsup: , men lacken har runnit lite på bagagedeln, får väl försöka slipa bort det när det har härdat i några veckor?

Link to comment
Share on other sites

Ok då Kilkenny, jag är med på en 42-a. Det är ett bra och viktigt nummer, men om du nu inte väljer 42 då är det 85 som gäller. Är vi överens om det?

Link to comment
Share on other sites

Enkelt sätt å få bort rinningar är att ta ett rakblad och sätt tape på denna utom 5mm i mitten. Stället utan tape använder du nu för att skrapa bort rinningen. När du sedan gjort de så äre bara å pollera. :)

Link to comment
Share on other sites

Polera? Vad då polera? :huh:

Hardcore var det ja.

Garagelackade en bil på jobbet för två veckor sedan, en Mercedes Vito. Stora och bra ytor att öva på, har aldrig lackat förut :).

Den körde jag ut medans lacken var klibbig, typ 2 timmar efter lack. Hur glad blev jag när det började regna rejält efter en kvart? Hursom så klarade det sig och regnet lämnade konstigt nog inte ett spår.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kilkenny: Lycka till med dB-testen. Du får ha 85 på mätaren som sedan blir 84 med det automatiska avdraget på 1dB.

Jag gissar att du kommer ha 80 på avgassidan och 79 på andra sidan. Min feltolerans är 1 dB max dvs 81 respektive 80dB istället. Jag förutsätter att turbon är på plats samt att erforderligt antal (minst tre) ståltvättsvampar är intrycka i befintlig ljuddämpare och övrigt som har med avgaserna att göra. För det är väl det som "panikskruvandet" handlar om hoppas jag.

Än en gång, lycka till och gör mig glad att ha gissat rätt......

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Tackar.

Jo precis, får man reda på att det är dags för db-prov klockan 8 på kvällen två dagar innan så blir det ju lite "panik" som sagt. :lol: Och du kan vara lugn, turbon sitter där, den kommer jag aldrig skruva av! (möjligen skruva upp)

Jag har noterat dina siffror och kommer jämföra med verkligheten sedan, så får vi se om du vinner nåt pris?

Link to comment
Share on other sites

Tror jag skippar gratisreklamen, men tanken fanns där från början. :)

Kan nog bli en sån där vit cirkel med en siffra i, en sjua kanske?

Hörru du; klart som sjutton att du måste ha en Gulf logga. Hojta till bara så tar jag med en - Gulf grejer råder det inte någon brist på här i Hällevadsholm precis......

Har du kaffet klart tittar jag ner en kväll - detta var för snyggt för att låta bli att kika närmre på :thumbsup:

post-4757-0-51686500-1309174191_thumb.jpg

post-4757-0-32286900-1309174287_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Gulf62: Schysst klippare, men bilen bakom klipparen verkade sakna något, hmmm vad kan det vara måntro?....

Kilkenny: --- , så får vi se om du vinner nåt pris? --- Öronproppar kanske?

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Gulf62: Schysst klippare, men bilen bakom klipparen verkade sakna något, hmmm vad kan det vara måntro?....

Kilkenny: --- , så får vi se om du vinner nåt pris? --- Öronproppar kanske?

Jo, men visst tusan var vi inne på tanken att "Gulfa" Porschen - den behövde en ny lack. Sålde den i stället; 300 hästars V8 är inget för grabben att övningsköra i - får bli en 924 i stället. Den ska "Gulfas" - fattas bara! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kilkenny: --- Bullerprov på tidsdag... --- --- db-prov klockan 8 på kvällen ---

Idag är det tisdag och klockan är 21:35, varför vet vi inget hur det har gått för dig med dB-provet?

Teknikmässigt finns det mobilt bredband som på plats kan rapportera i realtid om det så skulle vara men 30 minuters eftersläpning kan vara ok. Nu är det 1 timme och 35 minuters eftersläpning Kilkenny..........

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

ojoj, att jag inte passade på att kolla in hos dig när jag var i Smögen med omnejd före midsommar. Fantastiskt vackra vyer förresten, har aldrig varit där tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Testet var vid halv fem, klockan åtta på kvällen var alltså när jag fick reda på att det skulle vara ett bullerprov. :) sådeså.

Testet gick bra, bes mannens kommentar var helt enkelt "Det var en tyst bil" ett litet leende och så fick jag pappren påskrivna, minns jag rätt landade jag på 74db totalt snitt. Ska dubbelkolla sedan.

Han hade bara en mic så det blev sex nervbrytande vändor, men det gick bra som sagt. :thumbsup:

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Jag har skickat dig ett telepatiskt fråga och svar till dig för länge sedan. Och vad hörde jag? Jo, hej det här är Kilkenny, det är många som ringer just nu på min telepati-linje du placerad i kö och jag kommer svara så snart jag kan.

Vilken tyst bil!! Är du helt säker på att motorn var igång under provet??

Link to comment
Share on other sites

Christer: Det är dämpmaterial i dämparen, precis som i alla andra ljuddämpare. Annars hade det ju inte varit någon bra ljuddämpare. :)

Calle: Tyckte det vart nåt brus förut, ursäkta dröjsmålet isåfall!

Kan ha vart startmotorn han körde på kanske? Jag har ingen aning... :lol:

Rättelse 73,65 dB(A) ska det vara. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...