Jump to content

Björns Locostbygge, Emekseven blir till!


Recommended Posts

okejrå, innan kvällen ska det ligga lite bilder här, promiss! :hypocrite:

Nu är även rattstången förlängd och jag har flyttat den lite så knutarna har mer vinkel, minns att det mumlades om att det skulle varit lite mer vinkel på SFRO 1:an, men det var inget krav. Nu bli det så iallafall. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Där inne är den! Med rallyutväxling å allt, ska bli spännade å se hur mycket det gör på känslan.

IMG_2199.jpg

Försöker få till en liten brandvägg till pedalstället, kommer bli gummi runt så man kan kolla bromsvätskan "lätt".

IMG_2202.jpg

IMG_2200.jpg

Å så blev motorlackeringen.

IMG_2195.jpg

Nu börjar nästa pass. :D

mondaymorningsp11.gif

Link to comment
Share on other sites

Har skrotat på en kompis dator och hittat lite hittills hemligstämplat material!

Håll tillgodo, sommaren 2010 i repris!

IMG_8025.jpg

IMG_8022.jpg

jag vägrar släppa ratten, :lol:

Två filmer, klicka på dom för att spela upp. :thumbsup:

th_IMG_8013.jpg

th_IMG_8019.jpg

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Det är aluminiumslipväder idag, bäst att passa på.

IMG_2210.jpg

Har finriktat så gott det går med fyra sorters hammare och mothåll, bucklorna som är kvar klafsar jag över med mängder av spackel.

Link to comment
Share on other sites

Nosen hade slagit sig av all svetsning så jag fick banka duktigt innan den gav med sig. :515: , Lite färg på detta så...

IMG_2216.jpg

Sett ur en kinnekullegrodas perspektiv.

IMG_2214.jpg

Och sätena är färdiga, morsan hon kan sin symaskin!

IMG_2219.jpg

Lackat med knotterlack.

IMG_2223.jpg

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Snyggt Kilkenny. Din bil kommer bli en solglasögonbil. Inte för dig med för alla runtomkring när solen lyser och gnistrar i plåten.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Ja f*n är inte du på kullen 26:e aug så lär du får skäll :)

Om jag inte är där så vet jag att jag får skäll från en i alla fall och jag skall försöka undvika detta. Jösses, här sitter man med ett halvmålat chassi....

EDIT: jag menar du OCH bil på banan

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Ja i år ska det väl inte vara några som helst problem, jag har ju bara resten kvar... :blink: :lol:

Tillverkar nya skärmfästen fram, du fick rätt tillslut Calle :thumbsup: , originalen håller nog inte speciellt många mil, det var bara att inse.

Bra att du var tydlig senast vi diskuterade detta, det fastnade liksom nånstans vid pannloben och har förföljt mig sedan dess, ibland hörde jag en röst viska "bygg grövre tyngre och stabilare, du vet att du vill". :huh:

Så i ren Cealmsevenindustries-anda så byggs det nu med grova rör, rejäla plattjärn och tjock plåt!

Känns bra va Calle? Att för en gångs skull få slippa allt jävla gullande med tunn tunn aluminium i denna tråden, Locostsweden blev just ett trevligare forum att hänga på. :D Ja, förutom för Drake kanske då.....

Bilder kommer...

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Kilkenny: Jag blir riktigt glad att du kom ihåg mitt tjat. Så stackars Drake - kraken då. Vad skall vi göra med honom? Skicka en påse lördagsgodis som tröst. Kanske men vet inte om det hjälper. Eller så skickar vi en bitring i massivt 50 mm bonn-rundjärn att gnaga på när det är som värst på forumets "tyngre avdelning".

Ärligt så tror jag att just skärmfästen är våra Sevenbilars riktiga akilleshäl. De går alltid sönder det är bara frågan om när, och just de kan vara enda stället faktiskt som är lite rättvist, dvs förklent = går av fort och för grovt = går av fort men det där lagon för grovt och lagom extra allt det håller rätt länge men till sist så........ tar utmattningen överhanden.

Link to comment
Share on other sites

Fästen som tiger använder är rätt tunga men jag vet en bil i Sverige som rullat över 3000 mil nu och dom håller fortfarande har för mig det är 5x40 och 5x25 plattjärn dom är gjord av.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kan inte motstå att kommentera dina bilder ovan ("Postat Igår, 12:11Det är aluminiumslipväder idag, bäst att passa på.").

I Luleå är det fortfarande vackert väder, ingen hösnuva,gräsmattekrattning är okänt-vi njuter av livet!

Lägg märke till "Lappcykeln" som har sladdat upp i snön på vår tomt. Som i sången "Gamle svarten kamrat på vida färden...när din vandringsfärd är över väntar gröna ängars klöver osv" fast jag tror nog att "Lappcykeln" ser fram emot en nya färder på isiga underlag.

På den ena bilden syns grannens snöskoter av "Locostmodell".

Bilderna är tagna idag 08:45.

Link to comment
Share on other sites

Haha, det tog skruv. :prop:

Fint väder ni har gubbs! :thumbsup:

Dagens rapport från Cealmsevenindustries västraste utbrytarfilial då.

IMG_2225.jpg

"När det är lättare att mäta godstjockleken med tumstock än skjutmått har man hamnat rätt" -utdrag ur Första uppenbarelseboken, femte oktaven i Cealmsevenindustries nygamla testamente, andra utgåvan (den med tyngre omslag).

Jag har börjat komma till insikt...

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

kan man inte avvibrera fästen med gummikuddar eller liknande utan att det slår i hjulet?

Hittade denna tråd på locostbuilders.co.uk http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread.php?tid=153091 - en bit ner på denna tråd finns en bild på ett yttre "stag" för att motverka vibrationer och stabilisera framskärmen - kanske inte så snyggt men troligen mycket effektivt

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Kilkenny: Om du bara visste vad stolt jag är över dig kompis....

kengren: Vilken smidig konstruktion du hittade.

wingstay-4.jpg

Killen i England hade en bra inställing mellan "snygghet och funktion". --- Now I know that many people don't like the look of this - but, frankly, I don't care ---

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Kilkenny: ja, om man heter Drake då inte bara kan man gör.......... heter man Kilkenny fortfarande ja men gör inte. heter man Cealm måste ordet hålborras slås upp i BOKEN,, det nygamla testamentets faktasamling, för att se om det på någon sida är beskrivet nyttan med operationen. lämpligen även koll i VVFS 2003:22 och TSFS 2010:2 för att se om det överhuvudtaget nämns där.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer ALDRIG köpa en Harley, är väl precis så dåligt man kan bygga en mc tror jag. :515:

Men en GoPro kan det ju vara. :)

På 1 svarar jag, njaaa, nya HD håller japansk kvalitet idag.... tyvärr.... inget att laga, bara oljebyten ;)

På 2 svarar jag, kul!!!!! Du lär inte ångra dej ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... sist jag byggde en HD helt på egen hand blev den sån här! E20 svänger man ju inte för mycket på ;) :D

Faktiskt betydligt bättre att köra än dom flesta tror ;)

post-3582-0-20080400-1302537266_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bra Kilkenny, jag precis på väg ut och flytta lite balk för det blev så förbaskat svårt att gå runt här uppe med slagsidan. Jag kände att det plötsligt rätade upp sig och då visste jag direkt vad som hänt på den västra kusten. Tack!

Link to comment
Share on other sites

Hällde i både glykol och olja idag, det läckte ytterst lite, drog åt ett par slangklämmor bara, sedan i med spridare och bensin, fanskapen hostade igång helt utan protest :blink:

Jag vet inte vad jag ska tro. :lol:

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...