Jump to content

Estfield med superblackbird motor


Recommended Posts

Slänger upp en bild på kvällens arbete.. har gjort fästen för framlysena..

snygg lösning på kabel problemet,

ren nyfikenhet klarar du min höjd utan distans på regbes

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja nu har jag ca 600mm från lampans centrum till undersidan av däcken, när jag ställer ner bilen på marken kommer den sjunka ihop 20-30mm ungefär. Om jag inte har missuppfattat reglerna så är det väl minst 500mm från lampans centrum till marken som gäller?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nu har det varit dött i tråden bra länge.. Jobbade på som tusan för att hinna med SFRO2:an i höstas, men hann ju inte riktigt ända fram, så när första snön kom blev det andra prioreteringar än bilbygge. Nu närmar sig våren med stormsteg och snart är det torra fina vägar igen, så nu är det väl dags att göra de där sista detaljerna som återstår innan jag kan besiktiga bilen och komma ut på vägen (äntligen).. Bifogar en bild på nuläget! :)

post-410-0-18967200-1296775927_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tack för uppmuntran! :) Är väl inte själv nöjd med shuttle och huv, men det får jag fixa sen, nu vill jag ut och köra!!

CEALM: Nej bilen ser ju helt klart annorlunda ut med kläderna på, men det är väl bara att vänja sig haha ;)

JAY-C: Ja till att börja med blir glasfiberdelarna svarta och resten aluminium.. har funderingar på helackering i ett senare skede..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Då var all belysning inkopplad och klar också (förutom sidoblinkersen på shuttlen). Kvällens arbete resulterade i montering av en extra ljuddämpare monterad på tvären längst bak, borde bli riktigt tyst nu.. Ska bara fixa rördragningen mellan R1-dämparen och bakre dämparen.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Har löst ljuddämparproblemet på samma sätt som dig. Jag har dock en R1 dämpare längst bak istället (orginal). Det som har varit mitt största bekymmer på bullerprovet är insugsljud, men ditt arrangemang med specialluftburken under huven gör att du borde klara dig utan bekymmer!

Jag håller på med scooptillverkning för att få org. burken under huven. Har fått kasta in handsken 2 år i rad till Kinnekulle men i år så SKALL jag bara vara med och köra!

Hälsningar Mattias

Link to comment
Share on other sites

Räcker det inte med en orginal MC dämpare (och luftburk)?

En MC brukar ju inte låta så mycket med orginal dämparen (vissa hojar låter ju inte mycket mer än en symaskin).

Link to comment
Share on other sites

Mattias: Då ses vi på kullen i år då :) Jag skulle också varit där och kört i två år nu, men fick nöja mig med att titta på och åka med lite i somras.. Att få in din luftburk under huven kommer nog göra stor skillnad skulle jag tro.

Jonas: Vet inte om jag klarar bullerprovet med endast en R1 originalljuddämpare.. Brukar ioförsig få "klagomål" från andra sevenåkare att min bil är för tyst;) , men frågan är vad dB-mätaren säger? Jag tar det säkra före det osäkra och använder två ljuddämpare..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...