LUPUS Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Slänger upp en bild på kvällens arbete.. har gjort fästen för framlysena.. snygg lösning på kabel problemet, ren nyfikenhet klarar du min höjd utan distans på regbes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Ja nu har jag ca 600mm från lampans centrum till undersidan av däcken, när jag ställer ner bilen på marken kommer den sjunka ihop 20-30mm ungefär. Om jag inte har missuppfattat reglerna så är det väl minst 500mm från lampans centrum till marken som gäller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted February 3, 2011 Author Share Posted February 3, 2011 Nu har det varit dött i tråden bra länge.. Jobbade på som tusan för att hinna med SFRO2:an i höstas, men hann ju inte riktigt ända fram, så när första snön kom blev det andra prioreteringar än bilbygge. Nu närmar sig våren med stormsteg och snart är det torra fina vägar igen, så nu är det väl dags att göra de där sista detaljerna som återstår innan jag kan besiktiga bilen och komma ut på vägen (äntligen).. Bifogar en bild på nuläget! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Lilja Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Kul att du är tillbaka. Verkligen ett snyggt karossjobb. Avundsjuk?? Nejdå, inte alls :wub: . Stuket är sååå rätt. // Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Mycket snyggt plåtarbete. Fin bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Najs :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Snyggt blackbirdseven, lite ovant bara att se din numera påklädda bil. Den har ju betydligt längre historia "utan kläder". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Snygg värre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 snyggt! visst är de bara noskonen och framskärmarna som ska lackas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Ruskigt snyggt, tänk om man hade ett sådant tålamod. Mvh Pär Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 det ser mycket snyggt ut kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne E Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Mycket snyggt, formerna är klockrena och plåtjobbet är bara så snyggt :thumbsup: :thumbsup: Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted February 4, 2011 Author Share Posted February 4, 2011 Tack för uppmuntran! :) Är väl inte själv nöjd med shuttle och huv, men det får jag fixa sen, nu vill jag ut och köra!! CEALM: Nej bilen ser ju helt klart annorlunda ut med kläderna på, men det är väl bara att vänja sig haha ;) JAY-C: Ja till att börja med blir glasfiberdelarna svarta och resten aluminium.. har funderingar på helackering i ett senare skede.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Då var all belysning inkopplad och klar också (förutom sidoblinkersen på shuttlen). Kvällens arbete resulterade i montering av en extra ljuddämpare monterad på tvären längst bak, borde bli riktigt tyst nu.. Ska bara fixa rördragningen mellan R1-dämparen och bakre dämparen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Hej! Har löst ljuddämparproblemet på samma sätt som dig. Jag har dock en R1 dämpare längst bak istället (orginal). Det som har varit mitt största bekymmer på bullerprovet är insugsljud, men ditt arrangemang med specialluftburken under huven gör att du borde klara dig utan bekymmer! Jag håller på med scooptillverkning för att få org. burken under huven. Har fått kasta in handsken 2 år i rad till Kinnekulle men i år så SKALL jag bara vara med och köra! Hälsningar Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Räcker det inte med en orginal MC dämpare (och luftburk)? En MC brukar ju inte låta så mycket med orginal dämparen (vissa hojar låter ju inte mycket mer än en symaskin). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted February 15, 2011 Author Share Posted February 15, 2011 Mattias: Då ses vi på kullen i år då :) Jag skulle också varit där och kört i två år nu, men fick nöja mig med att titta på och åka med lite i somras.. Att få in din luftburk under huven kommer nog göra stor skillnad skulle jag tro. Jonas: Vet inte om jag klarar bullerprovet med endast en R1 originalljuddämpare.. Brukar ioförsig få "klagomål" från andra sevenåkare att min bil är för tyst;) , men frågan är vad dB-mätaren säger? Jag tar det säkra före det osäkra och använder två ljuddämpare.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Det är ju bättre att ta till än att kugga på db provet. En annan fördel med en tyst bil är ju att omgivningen inte reagerar direkt om man råkar slinta med gasfoten på "fel" ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Insugsljudet kan man dämpa med en ljuddämpare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.