Jump to content

Anmälan Kinnekulle 2024. Matkväll fredag 2/8, bandag lördag 3/8


Jari

Recommended Posts

17 minuter sedan, Mildseven sade:

Kommer hamburgarkillen dit i år med?

Ja. Grillvagnen är beställd i år också.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16. Mattias Kristiansson

Får tyvärr kasta in handsken då min ECU inte hinner komma tillbaka från Australien av alla länder i världen🙃 Mer än så här får ni inte se av bilen som införskaffades för just 20-års eventet. Jag hoppas och vet ni kommer få 2 fantastiska dagar🏁🏁

Mattias

 

IMG_2578.jpeg

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, XTR sade:

16. Mattias Kristiansson

Får tyvärr kasta in handsken då min ECU inte hinner komma tillbaka från Australien av alla länder i världen🙃 Mer än så här får ni inte se av bilen som införskaffades för just 20-års eventet. Jag hoppas och vet ni kommer få 2 fantastiska dagar🏁🏁

Mattias

 

IMG_2578.jpeg

Vilket styrsystem?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Jari Kinnunen, 1 på mat, förhoppningsvis 1 bil också

2. Fredrik Vedde Engzell 2 mat 1 köra

3. Sören Aronsson 2 mat 1 köra

4.Tomas Mårtensson 1 mat 1 köra

5. Kjell Andersson 1 på mat kommer inte hinna klart med bilen till i år så jag är väl funktionär i år igen 

6. Pontus Palm, 1 mat 1 köra

7. Lars Andersson, 1 köra  1 mat

8. Alex Bergsland 3 mat 2 köra

9. Andreas Svensson 1 kör 1 käk.

10. Christer Johansson 2 mat 2 kör

11. Christopher Sörell 1mat 1 Köra 

12 Arto Rajakangas 2 mat 1 köra

13. Jan Backlund, 1 mat 1 köra

14. Bengt Löwenhamn, 1 mat 1 köra

15. Per Lindberg 1 köra 1 mat

16. Mattias Kristiansson 1 köra

17. Fredrik Pousard 2 mat + funktionär/hetsa vedde

18. Joacim "jocke4u" Järkeborn, 1 mat + funktionär (i alla fall till "lunch") (reservation vid skitväder )

19. Txbias Bxrndtson (Lupus)   1 mat +  1 dyker upp efter lunch för tjöt och tar ett flagg pass  

20. Andreas Rauherz 1 köra 1 mat

21. Roland Käll 1 mat Ljudmätare

22. Johan Westerberg, 1 mat 1 köra

23. Christer Mattsson, 1 mat 1 köra

24. Torbjörn Paulson, 1 mat 1 köra

25. Bengt Johansson, 1 mat, funktionär

26. Magnus Viktorsson 1 mat 1 köra

27. Dag Eriksson 1 mat 1 köra

28. Stefan Larsson 1 mat 1 köra

29 Anders Eriksson 2 köra

30. Mikael Brax 1 mat

31. Johan Svensson 1 mat 1 köra

32. Per göthberg. 1 köra. Porsche

33. thomas ökvist 1 köra

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2024-07-31 at 18:22, Mildseven sade:

Vilket styrsystem?

Hej Per! 
standard ECU med felkod på omp (oil metering pump) så bilen går i limp home. Idemitsu Rotaryoil har programmerat om box så jag kan ta bort pumpen helt och så blandar man 2t olja direkt i bensintank ist. Precis som man gjorde förr i tiden in the good old days😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tack alla som hjälpte till under helgen! Utan alla inblandade hade vi inte lyckats genomföra grill- och bandag så här bra.
Hoppas alla fick köra sig ordentligt trötta.

 

Jag har bara en liten kommentar.
Vi måste försöka bli bättre på att komma i tid till sina flaggpass, vi fick några gånger jaga rätt på personerna som skulle ut till sina posteringar. Sedan var det en person som inte fanns kvar på Kinnekulle längre när personen skulle ha sitt pass, så vi fick snabbt fixa detta. 
Ifall man har ett pass och är mitt uppe i någon reparation av bil eller något annat, så ordna fram en annan person som tar ditt pass eller meddela åtminstone oss vid huvudposteringen. 
Sköter vi detta bättre, så minskar vi onödiga väntetider. 

 

Sedan fick vi ett bra tips på hur vi kan få fler ekipage till framtida tillställningar. Vi ska ta med oss förslaget.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, Jari sade:

Tack alla som hjälpte till under helgen! Utan alla inblandade hade vi inte lyckats genomföra grill- och bandag så här bra.
Hoppas alla fick köra sig ordentligt trötta.

 

Jag har bara en liten kommentar.
Vi måste försöka bli bättre på att komma i tid till sina flaggpass, vi fick några gånger jaga rätt på personerna som skulle ut till sina posteringar. Sedan var det en person som inte fanns kvar på Kinnekulle längre när personen skulle ha sitt pass, så vi fick snabbt fixa detta. 
Ifall man har ett pass och är mitt uppe i någon reparation av bil eller något annat, så ordna fram en annan person som tar ditt pass eller meddela åtminstone oss vid huvudposteringen. 
Sköter vi detta bättre, så minskar vi onödiga väntetider. 

 

Sedan fick vi ett bra tips på hur vi kan få fler ekipage till framtida tillställningar. Vi ska ta med oss förslaget.

Instämmer med @Jari - tack för trevliga dagar.

Ett par kompletterande tankar till Jari's

#1
Flaggpost-schemat är ju framtaget utifrån anmälda medlemmar/förare. Sen finns det en del som har med sig släkt/vänner som tar förarens pass, vilket är helt ok men att detta meddelas huvudposteringen (den med lurarna). Likaså om man byter tid med en annan.
Blir lättare att ha koll vid byten

#2
Eftersom indelning av grupper och förändring av dom under dagen blir ungefär samma varje år kanske det vore bra att sätta ett grundschema och min röst skulle också vara att ta bort kaross-gruppen. 

09.00 - 11.00 (uppvärmning)
2 grupper  - Lugnare (omkörning bara på rakan) respektive Snabbare (omkörning på hela banan)
Uppdelat i 20 min med avflaggning

11.00 - 16.30 (open track)
Inga grupper, omkörning får ske på hela banan, så klart alltid med hänsyn. Ingen avflaggning var 20:e min men rekommenderas att man kör max 20 min åt gången.

Note: Vill man köra med separata grupper längre tid (eller hela dagen) för att man ska känna sig trygg och alla ska kunna köra, så har det alltid prioritet över "open track". Bara att framföra det (enskilt om man önskar) till huvudposteringen. Inga frågor ställs 😉 

Edited by Jocke4U
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Bjuder på den här trevliga bilden ! 

IMG_20240803_131449155.thumb.jpg.7700eb33371d19f72d77b3149f30e56a.jpgvi 

Tycker vi hade en kanon fin dag och alla jag såg såg ut att trivas. 

Jag kan till viss del hålla med Joakim i det han säger. Om jag ska köra nästa år så skulle jag nog önska att den lugna gruppen får köra utan karossbilar men att de mer vana  i snabba gruppen kan få ha dom som sällskap på förmiddagen. På eftrmiddagen så är man förhoppningsvis tillräckligt varm i kläderna att vi kan köra open pit.  Styrelsen får väl filura lite på några olika förslag.

Tack allihopa för en av årets höjdpunkter. Nästa begivenhet för min del tror jag blir i Boråstrakten i sept. 🙂 

Edited by Kjelland28
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Det var jag (Jan Backlund) som missade mitt flaggpass och jag ber så mycket om ursäkt @Jari och alla drabbade.
Jag hade inte förstått att jag skulle vara flaggvakt och att det fanns en vaktlista.
Hade precis fått reda på att det inte skulle komma någon matvagn så jag hade dragit ut på byn för att luncha när mitt pass var.

Kommer inte att upprepas.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

21 minuter sedan, JaBa sade:

Det var jag (Jan Backlund) som missade mitt flaggpass och jag ber så mycket om ursäkt @Jari och alla drabbade.
Jag hade inte förstått att jag skulle vara flaggvakt och att det fanns en vaktlista.
Hade precis fått reda på att det inte skulle komma någon matvagn så jag hade dragit ut på byn för att luncha när mitt pass var.

Kommer inte att upprepas.

 

Ingen fara, det löste sig ganska snabbt.

Du kanske inte var med på förarmötet på morgonen när jag informerade om flaggvaktsschemat.

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt stort tack till alla som gör detta evenemang möjligt, jag tror det var mitt 14:e sen bilen reggades 2010, dock 2 gånger utan bil. Det är otroligt kul att träffas och få utbyta tankar och ideér med alla och få lite sporre att hjälpa andra och att bygga vidare mot bättre bil. 

för alla er som undrar så nåddes inte målet i år heller på under minuten men jag jagar vidare mot det nästa år. Tack @fege för medåkning och tips som hjälpte. 

Jag tycker bilen inte riktigt ger det den borde i umpf så jag behöver se över var felet är - känns som jag inte har fullt kompressor tryck och speciellt på rakan där den kändes slö och inte levererade den toppfart jag förväntade mig.

Allt annat lirade som det skulle utan överhettning och med bra oljetryck hela resan.

Vi ses igen nästa år! Då blir det åka av 🤘😁

/Vedde

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Tack alla, det här är helt klart årets höjdpunkt.

@Klubbsson, här kommer två bilder. Bägge är från fredagen, först en från @postmanpats tur. 14 sjuor (och en Camaro 😁).

IMG_20240802_161908.jpg

 

En bild från grillningen, här tror jag vi precis blivit klara med Bengts quiz.

IMG_20240802_184533.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, vedde sade:

Som vanligt stort tack till alla som gör detta evenemang möjligt, jag tror det var mitt 14:e sen bilen reggades 2010, dock 2 gånger utan bil. Det är otroligt kul att träffas och få utbyta tankar och ideér med alla och få lite sporre att hjälpa andra och att bygga vidare mot bättre bil. 

för alla er som undrar så nåddes inte målet i år heller på under minuten men jag jagar vidare mot det nästa år. Tack @fege för medåkning och tips som hjälpte. 

Jag tycker bilen inte riktigt ger det den borde i umpf så jag behöver se över var felet är - känns som jag inte har fullt kompressor tryck och speciellt på rakan där den kändes slö och inte levererade den toppfart jag förväntade mig.

Allt annat lirade som det skulle utan överhettning och med bra oljetryck hela resan.

Vi ses igen nästa år! Då blir det åka av 🤘😁

/Vedde

Inga problem! Det är bara kul att kunna komma med lite tips och trix som förhoppningsvis är till nytta! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...