Krolleg Posted September 25, 2011 Author Share Posted September 25, 2011 Då är äntligen bilen i princip helt klar :) Det är dekaler som återstår samt att byta blinkers och fixa en annan slutkrök med några bultar insvetsade för å slå sönder ljudet för jag tror den är lite högljudd nu innan alla besiktningar. Bilen går helt underbart, snabb som en kanon och stadig, bra styråtergång å bromsar. Dock är förarstolen lite för sladdrig så jag skall fixa ett fäste bak på ryggstödet som stöttar i sidled. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 (edited) Krolleg: Den är snygg. Förresten har du tänkt på att bakdelen på bild nr 2 i ditt inlägg liknar en stor fet fin grävmaskinskopa. Det är en komplimang tro inget annat Det ser så tufft ut med "tänderna som sticker ner". DEt är väl det alla får se mest av bilen = bakdelen....... eller du kanske kommer köra lugnt och försiktigt och aldrig över 90 km/h eller? Men du --- några bultar insvetsade för å slå sönder ljudet --- snälla det är en skröna en stor skröna. Glöm det hela du lägger ner jobb på något som ALDRIG fungerat men av någon anledning så tror man det. Det mest vanliga man tror på är två korslagda 3 eller om man tar "jättemodellen" 4 mm. Oj nu blev jag sarkastisk. Det var inte meningen. Tänk så här täpp för halva avgasröret i utblåset eller varför inte 70 procent. Du kan välja med hel plåt eller med rutnät spelar ingen roll. Ljudet kommer minska 1 dB kanske 1,5 dB. Det som betyder något är när du täpper till hela utblåset eller stoppar in ett rör med hål och fylld med ull eller disksvamp eller både och. Dvs motorn får knappt ur sig avgaserna då får dB-killer eller motor-killer. Trådar eller bultar = skröna. Att jag vet att det är en skröna är för att jag har en dB mätare av rätt god kvalité och gjorde ett prov. Ett statiskt prov med min första Sevenbil. Jag mätte från exakt samma avstånd dB utan något ivägen. Så tog jag de klassiska korslagda trådarna = ingen skillnad alls. Möjligen skydd mot vampyrer...... Sedan täppte jag till 50 procent av utblåset ingen större skillnad så jag märkte det men tog jag mina "regbesiktare" då sjönk dB-värdet lite. En kortversion av ovanstående: - Snygg bil, jag gillar den. - korslagda trådar eller bultar skyddar inte mot dB möjligen mot vampyrer. Edited September 25, 2011 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Snyggt ! var ärligt talat lite osäker när du först sa rött och vitt men det blev ju kanon. Vad gäller ljud så har jag en 2.5 tums 90graders krök med fäste för min super trapp monterad. Den kommer jag ta av i vinter för ersättning av en 60 graders krök , så du kan ju låna dem om det verkligen behövs för ljud prov etc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elken Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Hej! Skitsnyggt, verkligen! Jag som gillar ränder skulle verkligen gilla 2st röda ränder över din vita bil, men det skäms inte för sig nu heller... Kommer du på någon lysande idé på tillfällig bullerdämpning är jag idel öra. Jag kommer förhoppningsvis hinna med SFRO2+buller under oktober (om vädergudarna är på min sida...eller föressten, har dom någonsin varit det förut? :banghead: ) Mvh Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted September 26, 2011 Author Share Posted September 26, 2011 Cealm Klart jag kör lugnt. Har ju bara råkar göra nååågra lakrisremmar :wub: Å för övrigt tack för infon om bullerdämpare så jag slapp göra jobb i onödan. Lupus Jo jag va lite skeptiskt innerst inne men jag litade på min tanke å de blev ju som du sa riktigt bra :) Lånar gärna din dämparkrök å testar med sen. har ju också 2,5 tum så det går ju fort å byta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne L Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Attans den är ju snyggare än min! Men jag är nöjd med min bil. M :D h Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Som ren information kan jag medela att tun vägen med omgivningar mot friel och Grästorp / Ås är godkända provkörnings områden Hade inga problem alls att åka 20 mil där med min innan besiktning, man måste ju bugga av saker och känna på inställningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 Dags för en liten midwinter update. Det har ju inte hänt vidare mycket sedan jag ställde in bilen i garaget, dock har jag fått usprungskontrollen godkänd så det är ett steg frammåt i pappersvärlden. Har även hunnit med å beställt lite dekaler, suflett och dörrar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 du får ta och meddela mig var du har din bil nu så jag får komma o kolla lite igen. Har du eller ska du ha den i"stan" ? Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted January 27, 2012 Author Share Posted January 27, 2012 (edited) Den står fortfarande på såtenäs. 100m från där den stog när jag byggde den. Den kommer flytta in i ett P-hus med 35 platser som ligger strax åvanför högskolan senast sissta april, det är så länge jag har kvar platsen på såtenäs garaget i stan har jag sedan 1 jan. Men det är bara du slår en pling så kan vi åka ut till såtenäs nån dag. Edited January 27, 2012 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Jag då? Jag vill oxå kika!!! ;) :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 Den kommer flytta in i ett P-hus med 35 platser som ligger strax åvanför högskolan senast sissta april, Men det är väl då du ska ta ut den!?!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Då har jag varit i kontakt med min SFRO kille och bestämt ett datum för SFRO 2an.... Han hade tydligen inte tid fören 29 april så de va ju mindre skoj, och om vädret är dåligt den dagen så vet jag inte hur lång tid det tar till nästa. Å bullerprovet gick det inte att få något datum för men det blev inte före 29 april iaf. Får nog vara glad om jag hinner köra bilen över huvu taget i sommar :thumbsdown: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 --- 29 april så de va ju mindre skoj, och om vädret är dåligt den dagen --- För SFRO 2 skall inte "dåligt väder" hindra. För SBp existerar inte dåligt väder. Däremot bullerprov är styrt av vädret. Ordna ett buller intyg från någon annan instans så det är klart. Bullerprovet är inget krav på att samma SFRO kille skall göra. Hur som helst, Lycka till med kontrollerna. Ring och kolla det kan ju kommit återbud från någon så din SFRO 2 kläms in istället. Värt att ta det telsamtalet att du är i "hot standby". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Låt inte datumet styra färdigställandet av bilen. Dvs bygg klart så snart det bara går och sen kan återbud eller så ske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 (edited) Kan väl bli lite problem med bromstestet om det är blött väglag kan jag tro. om det är Uno du ska till så vet jag hur den vägen är som han gör provet på Jörgen Edited March 2, 2012 by Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Japp det är till Uno jag ska jörgen. Jag har för övrigt varit lite i garaget idag och småfixat lite, vägde bland annat och vikten blev följande. Framvagn: 356kg Bakvagn: 320kg Totalt: 676kg detta är med bilen full på de vätskor som skall vara och tanken full (32 liter) vilket måste anses som rätt ok slutvikt med tanke på värmepaket och annan "lyx" jag har i bilen. :) När man räknar ut tjänstevikten äre vikten + 75kg förare och 15kg verktyg? Det som återstår att göra innan besiktning är montera besiktningsblinkers vilka jag köpte idag. Sen inför bullerprovet skall jag byta till en annan slutkrök samt tejpa luftfiltret med alutejp så jag bara har ett litet hål för luften in. Jag skall kontakt min sfro kille och säga att bilen är redo för bes om han skulle råka få något återbud, sen ska jag försöka fixa bullerprov hos nån annan innan 29 april, och regbes ska jag ringa å boka första veckan i maj någonstans. Men jag kunde inte hålla mig idag så jag råkade köra någon mil idag... Åkte gammla vägen mot lidköping och innan jag vet ordet av så va jag nästan hemma hos båging men då tyckte ja de va bäst å vända :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Jag är ingen stor fan av Tiger, men denna har du lyckats få riktigt snygg! Du får hojta till när du har fått bilen till stan, så att man kan få titta på den IRL. Kul att det blir en till färdig bil i stan, snart kan vi börja ha lokala träffar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Lokala träffar inkluderar väl Ingared, Alingsås, Göteborg, Grästorp, Lidköping,....etc etc :D :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Lokala träffar inkluderar väl Ingared, Alingsås, Göteborg, Grästorp, Lidköping,....etc etc :D :prop: Jaja, det får väl göra det ;) Det skulle vara kul att köra igång något sådant när väl vädret börjar tillåta det. Förlåt Kristoffer om vi stör din tråd med annan info. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 (edited) Jaja, det får väl göra det ;) Det skulle vara kul att köra igång något sådant när väl vädret börjar tillåta det. Förlåt Kristoffer om vi stör din tråd med annan info. Ingen fara, bara att battla på bäst ni vill det är bara skoj :) För övrigt så kommer snart bilen få sig ett litet annorlunda mer race inspirerat utseende, återkommer i det ämnet om ca 1,5 vecka. Och om ca 2-3 veckor kommer sufflett å dörrar so stay tuned :) Edited March 2, 2012 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 6, 2012 Author Share Posted March 6, 2012 (edited) Då har jag iaf beställt regbes å den kommer ske 3maj, så det är bara å hoppas vädret är bra den 29 april då sfro 2 ska göras annars skiter det sig med regbes :notworthy: Men för försäkringens skull har jag beställt en "liten" 2kg brandsläckare. men ja tyckte det va fult med en röd vanlig så jag beställde en vit, det gäller å tänka på dom små detaljerna när man bygger bil. :) Släckaren finns även i svart om nån är sugen på en sån. Köpte på www.fortum.se/shop 400 inkl frakt tyckte jag va rätt bra pris dessutom. Edited March 6, 2012 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Alla delar till supertrappen är numera hittade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 6, 2012 Author Share Posted March 6, 2012 Alla delar till supertrappen är numera hittade Perfekt. Kommer och lånar dom nån dag, men får se när det blir för i morgon drar jag till fjällen å är tillbaka söndag kväll (sent?). Måndag förmiddag åker jag kanske till USA å blir borta troligen 1,5-2 veckor :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Lite uppdates, ni ser själva vad som är nytt :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Rejsigt! :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Riktigt fin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTZ Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Tror att man inte får ha startnummer på en bil när man kör på gatan! Kanske läge att kolla upp det innan regbesiktningen. Lite tejp fixar iofs detta snabbt. Mvh /JTZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 (edited) Tror att man inte får ha startnummer på en bil när man kör på gatan! Kanske läge att kolla upp det innan regbesiktningen. Lite tejp fixar iofs detta snabbt. Mvh /JTZ Ojj nu fick du något att gräva i Cealm ! ner i vägverkets papper och leta Personligen tvekar jag ? varför inte, skulle det störa någon, designa på en bil måste väl vara fri ...... har du referens på detta ? EDIT: glömde kommentera Edited March 26, 2012 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 85 bak påminner om vissa länders maxhastighet för specifika fordonet. Tror Italien har nåt sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unaimed Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Måste säga att denna bil har riktigt skönt stuk! Du har verkligen fått till färgerna :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTZ Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Ojj nu fick du något att gräva i Cealm ! ner i vägverkets papper och leta Personligen tvekar jag ? varför inte, skulle det störa någon, designa på en bil måste väl vara fri ...... har du referens på detta ? EDIT: glömde kommentera Inte mer än de ständiga tjötet från tävlingsledningen att man inte får köra på allmän väg med startnummer. Gällde givetvis de som har reggade bilar som i övrigt var OK enligt SBP. Mvh /JTZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Var samma sak när jag åkte rally, man fick inte lämna parcfarmen utan att ta bort numret. en det var väl arangören (SBF) som har det som regel, inte något att det skulle vara otillåtet annars. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baging Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Mina siffror har nog suttit på i minst 10 år..... Har iofs inte lyckats bli stoppad av polis ännu, men SBP har aldrig sagt något vid besiktning....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Var samma sak när jag åkte rally, man fick inte lämna parcfarmen utan att ta bort numret. en det var väl arangören (SBF) som har det som regel, inte något att det skulle vara otillåtet annars. Att SBF har reglerna låter ju rimligt de vill säkert inte synas i fel sammanhang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 29, 2012 Author Share Posted March 29, 2012 Jag får ta å kolla upp nummrena innan regbes. Ja tycker det låter konstigt å jag har ju sett både den ena å den andra bilen åka omkring i flera år med siffror utan problem. Men man vet ju aldrig hur petiga dom är. Om inte annat får ja väll bara ta en bit svart tape å dra över i en timme medans jag är inne å besiktar :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted April 17, 2012 Author Share Posted April 17, 2012 (edited) Sådärja nyss hemkommen från bullerprov å de gick ju inte så bra, alldeles för mycket ljud så jag tänker inte enns gå in på hur mycket. Dock va ju jörgen snäll å kom förbi så han gav mig lite pepp talk å ideer på hur jag ska lösa det hela. Å det kommer bli en lösning jag egentligen ville ha från redan början men som jag dumpade på grund av lathet, Den nya lösningen blir inte helt lätt att få till men det ska nog gå. det måste gå :) Dock vare riktigt roligt å höra alla rop och alla blickar som följde bilen när jag körde genom stan, (årdnade tillfällig försäkring) så ett steg bakåt och ett halft frammåt idag. Edited April 17, 2012 by Krolleg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Sådärja nyss hemkommen från bullerprov å de gick ju inte så bra, alldeles för mycket ljud så jag tänker inte enns gå in på hur mycket. Dock va ju jörgen snäll å kom förbi så han gav mig lite pepp talk å ideer på hur jag ska lösa det hela. Å det kommer bli en lösning jag egentligen ville ha från redan början men som jag dumpade på grund av lathet, Den nya lösningen blir inte helt lätt att få till men det ska nog gå. det måste gå :) Dock vare riktigt roligt å höra alla rop och alla blickar som följde bilen när jag körde genom stan, (årdnade tillfällig försäkring) så ett steg bakåt och ett halft frammåt idag. Fasen va surt med bullerprovet. Bygg som jag har ett extra system som slutar bakom bilen med 2-3 ljuddämpare. Så var nog min gjord för att komma igenom provet, jag satte även på den till besiktningen ifjol (tar ca 30min att montera). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 (edited) Sådärja nyss hemkommen från bullerprov å de gick ju inte så bra, alldeles för mycket ljud så jag tänker inte enns gå in på hur mycket. Dock va ju jörgen snäll å kom förbi så han gav mig lite pepp talk å ideer på hur jag ska lösa det hela. Å det kommer bli en lösning jag egentligen ville ha från redan början men som jag dumpade på grund av lathet, Den nya lösningen blir inte helt lätt att få till men det ska nog gå. det måste gå :) Dock vare riktigt roligt å höra alla rop och alla blickar som följde bilen när jag körde genom stan, (årdnade tillfällig försäkring) så ett steg bakåt och ett halft frammåt idag. hade du svetsat dit min supertrapp ? den går ju få bilen jädrigt tyst med , eller var det insuget Edited April 17, 2012 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 (edited) Sådärja nyss hemkommen från bullerprov å de gick ju inte så bra, alldeles för mycket ljud så jag tänker inte enns gå in på hur mycket. Dock va ju jörgen snäll å kom förbi så han gav mig lite pepp talk å ideer på hur jag ska lösa det hela. Å det kommer bli en lösning jag egentligen ville ha från redan början men som jag dumpade på grund av lathet, Den nya lösningen blir inte helt lätt att få till men det ska nog gå. det måste gå :) Dock vare riktigt roligt å höra alla rop och alla blickar som följde bilen när jag körde genom stan, (årdnade tillfällig försäkring) så ett steg bakåt och ett halft frammåt idag. Jobbigt att det inte funkade första gången, men det där fixar du! :) Edited April 18, 2012 by Pac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Tråkigt, blir till att fula ner bilen lite inför nästa prov.. Såg nu att däck from 1/11 2012 ska buller, våtgrepp och ekonomimärkas ungefär på samma sätt som tex vitvaror. Däcket jag kollade stod det 72dB på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Hade du de två dämparna på bilden i inlägg #226 (Simons?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 (edited) jag har de som bullerprovat med ett igensvetsat slutrört med 1st 8-10mm hål i och fått godkänt. Jag har på bilprovningen en insats med en VW bubbla slutrör. Edited April 18, 2012 by Thomas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Lupus, först så gick bilen inte bra med ett visst antal brickor på trappen så krolleg fixade detta för att köra en runda igen,, men jag som stod bredvid uppfattade det som att det visslade istället denna gången och det gick ju inte denna gången heller. Men vi har ska nog lösa detta, så krolleg kommer igenom. Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted April 18, 2012 Author Share Posted April 18, 2012 Precis som jörgen sa så blev det ett visslande ljud, och varje gång jag växlade under axxeleration lät det nästan som en dumpventil till en turbo. Så det blev nog lite höggt mottryck :) Men tanken är att jag ska ta bort slutkröken jag har nu, sätta ett rakt rör in i bakskärmen å sedan försöka trassla till något rör mellan däck å länkarmar, sedan en oval dämpare under tanken och ett utblås bak i diffusorn, sen kommer jag fejka ett utblås på andra sidan för utseendet sskull. Sen får jag se om jag kommer behålla dämparen även efter besiktning eller om jag kör raka rör där bak. Men utblås(en) kommer hamna bak iaf, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Utblås bak, på båda sidor, pga V6. Bakre ljuddämparna platta och av dubbelströmningstyp, rören dragna under bärarmarna. Fick dom gratis = Locost. Krävdes lite snickrande för att få till rören men det gick till slut. Nackdelen är att det blir lite låg frigång. Har rakt genomblås genom katalysatorer och främre ljuddämpare - ger alldeles för högt ljud, knappast godkänt. Med bakre ljuddämparna monterade tror jag att ljudnivån blir godkänd. Kommer nog att ta bort de bakre dämparna och byta ut främre dämparna till dubbelströmningsdämpare - för säkerhets skull, efter ljudprovet! Antas Ljudnjutare (om det är egen bil, inte andras!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 godmorgon antas jobbar du nattskift? ser på tidpunkten för ditt inlägg 0338? Morgonpigg? Har solen gått upp redan? kenneth Ps detta skulle kanske ha skickats som ett PM till Antas eller är det något som vi kan vänta oss när vi blir äldre? År man igång dygnet runt så kan det väl inte vara något problem med tiden som behövs till ett bilbygge Ds Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Precis som jörgen sa så blev det ett visslande ljud, och varje gång jag växlade under axxeleration lät det nästan som en dumpventil till en turbo. Så det blev nog lite höggt mottryck :) Men tanken är att jag ska ta bort slutkröken jag har nu, sätta ett rakt rör in i bakskärmen å sedan försöka trassla till något rör mellan däck å länkarmar, sedan en oval dämpare under tanken och ett utblås bak i diffusorn, sen kommer jag fejka ett utblås på andra sidan för utseendet sskull. Sen får jag se om jag kommer behålla dämparen även efter besiktning eller om jag kör raka rör där bak. Men utblås(en) kommer hamna bak iaf, Knepigt att det vissla ? hade du tagit bort många ? Orkar du och får plats att dra dem bak , kan det nog vara värt det , jag vill oxå få bak min så ljudet inte kommer vid örat , det är kul första veckan men sen låter det för mycket på fullgas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 godmorgon antas jobbar du nattskift? ser på tidpunkten för ditt inlägg 0338? Morgonpigg? Har solen gått upp redan? kenneth Ps detta skulle kanske ha skickats som ett PM till Antas eller är det något som vi kan vänta oss när vi blir äldre? År man igång dygnet runt så kan det väl inte vara något problem med tiden som behövs till ett bilbygge Ds Klart som fan att man jobbar nattskift! Man är väl pensionär och direktör, då krävs att dygnet har 24 tim - minst! Som panschis sitter man och väntar på morgontidningens ankomst Antas Glad om jag inte ser mej själv bland dödsannonserna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.