Jump to content

Krollegs Tiger Supercat XLT


Krolleg

Recommended Posts

  • Replies 382
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag mötte dig inne i stan (nästan vid Klaffbron) tidigare idag. Kändes härligt att äntligen få åka lagligt va??

Link to comment
Share on other sites

jag besiktigade en Tisdag kväll och hade skyltarna på Torsdagen

Jag besiktade kl 12:30 idag - kanske jag har skyltarna på fredag - hoppas-hoppas-hoppas!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag mötte dig inne i stan (nästan vid Klaffbron) tidigare idag. Kändes härligt att äntligen få åka lagligt va??

Japp helt underbart :)

Dock tycket jag att styrningen blev trögare än normalt efter att jag busat lite ute vid saab. kunde dock inte se/känna/höra något konstigt men körde ändå hem så jag kan lyfta fronten vid tillfälle å känan på styrningen utan belastning, Styrning å bromsar är ju de 2 saker jag vill ska vara 100% som det ska vara.

Men det kanske va så att bilen bara "satt" sig lite så det kanske är det som spökar eller så äre bara jag som tror jag känner nått å när ja känner efter så känns allt fel.

Link to comment
Share on other sites

Troligen hade jag bara spöken i huvet igår. eller så blev jag bara trött i armarna för idag undersökte jag styrningen och hittade inget. kände inte heller något konstigt så det blev några mil idag med. :)

2 små bilder från dagens tur, med skylltar å allt.

post-1164-0-30132800-1338499059_thumb.jpg

post-1164-0-14622100-1338499106_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ooops missat.. Men du får massor av grattis i efterskott :racesmile: :racesmile:

Du har fått till en riktigt snygg bil, gillar stilen o färgerna mycket stilfullt :thumbsup: :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Då har jag kört en hel del idag å den går riktigt bra :)

0-100kmh går på ca 5,2-5,5 sek, gjorde lite prov med min nya gopro kamera å filmade lite 0-100 repor å har sedan tagit tid när jag kollar på filmen via ett stoppur i telefonen så det är väll inte superexakt men ger en fingervisning.

Körde även lite mot jörgen å visst körde han ifrån mig med sina 190 kusar men ja va inte jättelångt efter :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Då har jag kört en hel del idag å den går riktigt bra :)

0-100kmh går på ca 5,2-5,5 sek, gjorde lite prov med min nya gopro kamera å filmade lite 0-100 repor å har sedan tagit tid när jag kollar på filmen via ett stoppur i telefonen så det är väll inte superexakt men ger en fingervisning.

Körde även lite mot jörgen å visst körde han ifrån mig med sina 190 kusar men ja va inte jättelångt efter :racesmile:

Du kan få låna min prestandamätare någon gång för att få lite mer exakta tider. Du behöver bara ett vanligt cigguttag för lite matning till den.

Link to comment
Share on other sites

Du kan få låna min prestandamätare någon gång för att få lite mer exakta tider. Du behöver bara ett vanligt cigguttag för lite matning till den.

Vilken prestandamätare g-thec eller ?

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Förutom att du har en mycket snygg bil gillar jag dina texter på karossen.

Fick inspiration att göra något liknande!

Antas

Textlös.

Håller med dig antas, tycker det är snyggt med text och dekaler

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Förutom att du har en mycket snygg bil gillar jag dina texter på karossen.

Fick inspiration att göra något liknande!

Antas

Textlös.

Huga! Vad månne den texten ha för innebörd månntro ??

Kanske; Denna egenhändigt ihopskruvade mackapär tillhör ..........

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det har inte hänt mycket nu under den senaste tiden, en jobbresa utomlands + dåligt väder gör att bilen mest stått i garaget,

Men förra helgen blev det en liten sväng + lite film så här är det :)

Link to comment
Share on other sites

Då har första barnsjukdommen kommit fram på bilen. Frambromsarna har slutat funka / tar extremt dåligt. Pedalen känns konstig m.m.

Både jag och Jörgen som kikade lite på det igår är nog inne på att nått hänt med bromscylindern för frambromsarna. Det blir till att riva ur den och antingen se om det går att laga eller köpa ny.

Sen visade det sig att jag tänkte lite fel när jag monterade cylindrarna har satt 0.7 cylindern fram å 0.625 cylindern bak vilket gör att balansvågen är justerad för MAX bromsverkan fram för det ska vara bra, ska ju faktiskt vara tvärt om så kommer riva ur båda cylindrarna.

Men först måste jag skaffa några träplankor att köra upp på så jag kan få under domkraften å upp med bilen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det är fusk med kapell ! Det är ju 5 plus ute

Och det är 70 kph inte 17x vid rödljuset mot vargön förbi Saab busted_cop.gif

17x km/h? ne nu vet jag inte vad du pratar om :hypocrite:... med kapellet på så har jag satt en gräns på 12x km/h iaf :racesmile:

Men kapellet fungerar fint, va så varmt inne i bilen att jag körde i bara tröjja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu när vintern varit här en liten stund men verkar för närvarande påväg bort kanske det är dags att ta tag å göra vinterns sysslor.

Det som ska göras under vintern är:

-Laga förarstolen som gick av på kinnekulle.

Stolarna är urmonterade och jag väntar på att stålhandlaren skall öppna den 7jan så jag kan köpa lite stål och plasta in i stolen.

-Måla styrstag och spindelleder fram som jag glömt måla.

Detta är redan fixat då jag passade på att göra det när jag hade hem fälgarna för tvätt å vaxning.

-Byta instrument.

Instrumenten ligger hemma, måste abra resistansmäta de gammla tempgivarna å se om det inte är samma så slipper jag byta dom, det är inte svårt men lite bökigt.

post-1164-0-44794000-1356894901_thumb.jpg

Installera en backkamera med tillhörande display som kommer att fungera som backspegel då den kommer att vara igång hela tiden.

-Kamera och display ligger hemma, köpt på ebay för ca 250:- vilket kändes helt ok.

post-1164-0-81335200-1356894916_thumb.jpg

Bygga ny instrumentpanel.

-Ja den gammla är väck iaf, har inte riktigt bestämt mig helt hur den nya skall se ut, antingen blir det en plywoodplatta som kläs med vinyl, eller så blir det att gjuta/forma en i glasfiber för lite modernare loock, som antingen målas eller kläs med vinyl.

post-1164-0-85407400-1356895014_thumb.jpg

Sy en inredning.

-Har tagit de mått som behövs, nu är det bara å räkna hur mycket som går åt och beställa matterial.

Fixa tankmätaren så den inte visar tomt när det är 1/2 tank kvar.

Bygga något slags täcklock över bakdelen så det slipper vara öppet ner till tanken / vägen där bak.

Bygga om stödramen för suffletten så jag inte slår huvudet i den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Lite mer saker har hänt i tomteverkstaden.

Instrumentbrädan har funnit sin nya plats i bilen. men foton på det får vänta lite för bilen är sjukt skräpig nu efter slipdamm, tyg m.m av det jag hållit på med. :icon_oops:/>

post-1164-0-65459200-1362954154_thumb.jpg

Va ska detta bli måntro?

post-1164-0-05870500-1362954164_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Snygga bakskärmar du har!! Köpt var???

/Svenne

Tack

Skärmarna eller är ju Tigers grejer precis som resten av bilen är basserat på. Dock är bakändan modifierad av mig, förlängd ca 20cm nedåt. Kolla denna länk så ser du mer hur jag gjort eller kolla sida 2 i denna tråd.

http://www.locostswe...indpost&p=91154

Brodyrnålen glöder här hemma så nu är denna tygbit klar så ännu ett steg närmare att montreras i bilen.

post-1164-0-10153300-1363038328_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du är välkommen hem till mitt garage och fortsätta me min bil när du är klar!!! prop.gif

SNYGGT!!!

Nja det är lite långt bort prop.gif

@Rickard

Klädseln på kardanen kommer jag fästa med kardborre, detta då jag faktiskt gjort täcklåten på toppen av kardanen skruvad så känns det så dumt att limma fast den. Golvet kommer även det att bli med kardborre för att kunna tvätta rent, resten kommer limmas fast. :)

Link to comment
Share on other sites

Har även hunnit med å fixa lite med min å sambons hjälmar, dels liten namndekal bak men det stora är interkomsystemet som har installerats.

Inte speciellt många kronor på eBay men det verkar fungera riktigt bra. är som att snacka i telefon med varandra dessutom så går enheterna med bluetoth så det blir även en handsfree/musikenhet till telefonen. Dock är det inte jättebra volym på talet så återstår att se om jag hör nått i bilen sen.

post-1164-0-03991500-1363196764_thumb.jpg

post-1164-0-94126200-1363196770_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det är ett sånthär kit jag köpt http://www.ebay.com/...984.m1439.l2649 japp kommer återkomma hur det fungerar nrä jag hunnit testa de på riktigt.

@Lupus

Självklar hon vill nästan åka den mer än mig :racesmile:/>

Å idag har det blivit lite mer sytt denna gången äre ena golvmattan som blev klar smile.gif

post-1164-0-23675000-1363212251_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har du låtit skyddsplasten sitta kvar så att du kan sälja den som "oanvänd" om det skulle visa sig att du inte får med henne i bilen? :prop:/> :D

Edited by Jonas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...