family guy Posted July 24, 2016 Share Posted July 24, 2016 Jag har en startmotor från en Zetec liggande, finns det någon liten möjlighet att den skulle kunna passa? Jag kan mäta på den om du vill. Eller så kanske man törs fräsa bort lite på adapterplattan, fast det ger ju inte mer än 5-6mm som bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 26, 2016 Share Posted July 26, 2016 jag har för mig att jag höll på med samma trassel med min konvertering. Om jag inte missminner mig så fick jag använda en 1.8 startmotor istf 2.0. Men ta mig inte på orden. jag kan ha blandat ihop det med nåt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 27, 2016 Author Share Posted July 27, 2016 Tack för alla råd, efter lite sökande hittade jag ett liknande svänghjul med rekommendationen att använda Mondeons från 05 och senare. Hittade på bildelsbasen och väntar leverans. Under tiden har Aliexpress levererat nästan hela bränslesystemet: Saknar en leverans på 10ft AN 8 slang. Tidigate har jag fått 5 m AN 8 pfte slang för bränsleledning fram och bak. Nu borde bränsletillförsel inte vara ett problem! / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 29, 2016 Author Share Posted July 29, 2016 Lite mer saker droppat in: stsrtmotor som passar (t.v) Alla remskivor och spännare på plats: Lite olja till växellådan: Nu är det snart dags att få maskin i ramen. Lite bultar på måndag när semestrar är över. / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted July 30, 2016 Share Posted July 30, 2016 Nära Nu!!!! :D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted July 31, 2016 Author Share Posted July 31, 2016 Startmotor moddad och på.plats, skall ta i kuggen på svänghjulet nu. Lite ny pump, filter och AN kopplingar bak. / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jari Posted July 31, 2016 Share Posted July 31, 2016 Nu hinner du lätt färdigt med bilen till Kinnekulle! Det är bara att jobba på ordentligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 2, 2016 Author Share Posted August 2, 2016 Nära nu, motor och låda sitter ihop. Skall bara anpassa lådan till nya startmotorn och modda kopplingsarmen för den nya kopplingen, sen åker hela härligheten in i bilen. / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpau Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 Snyggt jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 3, 2016 Author Share Posted August 3, 2016 Nära nu! Först lite olja i lådan: Sen en liten flygtur: Sen sitter den där den skall!! / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 Som en smäck! :D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted August 3, 2016 Share Posted August 3, 2016 :thumbup: Men det går väl att flytta motorn lite mer bakåt.... finns ju mycket plats kvar mellan sprängkåpan och ramen ;) //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 3, 2016 Author Share Posted August 3, 2016 Kan se så ut Nisse men bredden gör att den nästan tar i de rättuppstående i hörnen. Jag har 3 mm på var sida innan den tar i där. Jag vill inte börja göra om hela ramen nu. Min Pinto satt såhär en gång i tiden. / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted August 4, 2016 Share Posted August 4, 2016 Jag har nog snäppet mindre än så mellan ram och sprängkåpa :) Och för din del så är det väl inget grenrör som delar utrymme med rattaxeln och motorfästet :banghead: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted August 6, 2016 Author Share Posted August 6, 2016 Hej Nä grenröret går ut på andra sidan men jag har en lågt hängande generator som effektivt blockerar styrningens framfart. Allt detta för att lämna plats åt en framtida kompressor på andra sidan. Jag vart glatt överraskad av PeÅ som levererade en högst personlig instrumentbräda idag! Tack PeÅ !! / Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Den där tar "personalized" till en ny nivå! Fanken vad coolt!!!! :thumbsup: Bra jobbat PeÅ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted August 8, 2016 Share Posted August 8, 2016 hehe, skaplig instrumentbräda, en sån skulle man ha :banana: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted September 5, 2016 Share Posted September 5, 2016 hallå ja ??? har du slutat jobba med bilen ???? du kan ju inte jobba åt andra hela tiden hörrö :banana: PeÅ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Står still p g a semestrar o s v. Senaste inköp blev denna på semestern Nu ska det färdigställas så jag kan starta nya maskin innan snön. /Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Förmodar att du sett "Donnie Brasco", där får ju Johnny Depp lära sig allt om hur man använder det uttrycket. Skickat från min iPhone med Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted November 29, 2016 Author Share Posted November 29, 2016 Äntligen vidare med bilen!Nu sitter styrnimgen som en smäck! Stadigt som aldrig förr och ur vägen.Det kraftiga 3/4" ledlagret gör verkligen skillnad./ Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 8, 2017 Author Share Posted January 8, 2017 Nu har jag fått en blanking plate: Och instrumentpanel på plats med ny växelspaks damask :Bara resten kvar./ Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Tjena De blev ju ganska bra de där med cooooolfiber brädan :-) PeÅ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 9, 2017 Author Share Posted January 9, 2017 Det blir skitbra! Bilden gör den inte rättvisa p g a ljuset och speglingen, ser bättre ut IRL.Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Übercoolt, blir bara snyggare och snyggare! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 När man hadlar lite för snabbt för $5 på Aliexpress:Trodde jag skulle få 10 men det är säkert 100 i påsen. Instrumentbelysning till en gammal Audi 80 cab (dotterns vrålåk)/ VeddeSkickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fege Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 (edited) Löda ihop en julgransbelysning kanske..... ; Edited January 17, 2017 by fege 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Ja intrumentbelysning till en AUDI 80 kan man ju inte få för mycket av! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 18, 2017 Author Share Posted January 18, 2017 Trevligt fika med kompisen PeÅ som kom med ett trevligt litet kardantunnel lock. Har hört att det ska vara bra med fiber?/ VeddeSkickat från min SM-G930F via Tapatalk 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeÅ Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 den ser lätt ut, väger nog bara 260 gram....... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 19, 2017 Author Share Posted January 19, 2017 Du såg ju vågenSkickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted January 31, 2017 Author Share Posted January 31, 2017 Nyinsatt luft temp i plenum:Och början på grenrör.Också insuget på plats./ Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted January 31, 2017 Share Posted January 31, 2017 Det här blir roligt att inspektera i sommar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 1, 2017 Author Share Posted February 1, 2017 Vi som vill göra smådelar till bilarna: https://www.wazer.com/ /Vedde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 OOOOOooooooohhhhhh, vilken cool liten maskin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Vad är det för pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 1, 2017 Author Share Posted February 1, 2017 $4500 intro pris då det är en kickstarter.Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steel Posted February 1, 2017 Share Posted February 1, 2017 Vilken maskin ?? Med den där skulle man ju kunna korta byggtiden med flera dygn? Mvh Pär 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 2, 2017 Share Posted February 2, 2017 Hmmmm... samköp???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 5, 2017 Author Share Posted February 5, 2017 Lite mer jobb idag, satt fast insuget ordentligt och byggt avgasrör.Produktiv dag idag i alla fall./ Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 21, 2017 Author Share Posted February 21, 2017 Lite mer gjort. Avgas klart, waterrail och kylarslangar på plats. Blir fina silikonslangar sen. Luftslangar och rör skall till och värme deflektor./ Vedde Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 (edited) Kylarslangstips: Aluminiumrör är lättare än slangar så gör AL-rör och använd slangarna som korta stosar mellan AL-rören. Ungefär så här(den blåa): Jag har använt gummirör som vinklar och sammankopplingsstosar på bägge mina sjuor och det sparar något kilo i vikt OCH det ser rätt proffsigt ut på köpet! Edited February 21, 2017 by Pac 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted February 22, 2017 Author Share Posted February 22, 2017 Absolut det ska bli så men i väntan på silikonslangar så är det såhär.Skickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 10, 2017 Author Share Posted March 10, 2017 Inser att man handlar en del online när postbilschauffören säger " å fan eru hemma - det brukar du inte vara!"Lite praktiska saker från CBS. Beställde tisdag - kom idag!Imorrn äre årsmöte!Väl mötta där!/ VeddeSkickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kengren Posted March 10, 2017 Share Posted March 10, 2017 Det är alltid kul med lite "julafton" trots att man betalar "klapparna/paketen" själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 22, 2017 Author Share Posted March 22, 2017 Say hello to my new little friend!Thank you Ali!/VeddeSkickat från min SM-G930F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
family guy Posted March 22, 2017 Share Posted March 22, 2017 En tekokare, häftigt! Hur går det med bilen då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedde Posted March 22, 2017 Author Share Posted March 22, 2017 Framåt sakta men säkert.Skickat från min SM-G930F via Tapatalk 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pac Posted March 22, 2017 Share Posted March 22, 2017 Du borde snart har kvalificerat dig för "svart bälte i Ali-express" vedde! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts