Kilkenny Posted April 16, 2008 Author Share Posted April 16, 2008 HÄPP! såhär ser det ut just nu, och arbetslusten tinar i takt med tjälen....snart kan man stå med öppna garageportar och spela AC/DC för grannarna :prop: Att bygga detta tar en hel evighet, men att nästa dit det tog en kvart, märkligt :blink: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 1, 2008 Author Share Posted May 1, 2008 (edited) Efter lite nattsudd i onsdags så slutade det såhär: Panhard-staget är gjort i 30mm hydraulrör och hoppressat i ändarna för att passa hylsorna bättre. Fyrkansprofilen är 50x50x3 och plattan är 3mm Eftersom att det är byggt helt efter eget hufvud så är det fritt fram för kritik! :notworthy: hellre bygga om nu än efter helsvetsning :banghead: Edited May 1, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 En tanke bara... ska du inte ha tvärstaget justerbart?? Man vill ju ofta ha olika markfrigång på gata och på bana. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 2, 2008 Author Share Posted May 2, 2008 vet inte om det behövs faktiskt, har ju dubbla uppsättningar hål för hela hjulupphängningen, med 30mm höjdskillnad, det gäller även panhardstaget ( se mitten bilden) men tror du att det är värt att satsa på ändå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted May 2, 2008 Share Posted May 2, 2008 (edited) Hmm.. jag bara inbillar mig att det kan bara knepigt att få till det optimalt iom. man kanske vill kunna sätta lite olika höjd... kanbske inte vara bunden till 2 lägen. Och så tänker jag att det kanske är svårt att helt förutsäga exakr vilken höjd man vill ha bilen på i respektive fall. När det gäller bana så har ju en del banor gupp prcis i inbromsning så man därför måste upp med markfrigången en bit för att inte mosa splittern... eller ngt annat under bilen. Så då kanske man kommer på en höjd som är emellan de två lägena.. :) Edited May 2, 2008 by ezroller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 2, 2008 Author Share Posted May 2, 2008 bra tänk! man vill ju inte ploga om man inte får bra betalt, plus att det vill väl till att jag får den helt på millimetarn rakt direkt, justerbart får det bli! I övrigt då? vad tror ni som vet bättre, kommer tex infästningen i ramen gå igenom besiktingen? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted May 3, 2008 Share Posted May 3, 2008 Hej! Justerbart är praktiskt för att kunna finsjustera bakaxelns läge i sidled även om man inte ändrar höjden! Angående fästet i ramen så skulle jag nog personligen sätta trekantiga plåtar (s.k. fjädrar?) i hörnen på profilen så att dessa når ut över ramrören. Det fördelar lasten och förhindrar buckling av plåten som profilen står på. Hälsningar, Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 BeLo: Det var så jag tänkte... med ändrad markfrigång så behöver man justera, plus att det är svårt att vara så exakt mä man lödar dit pinalerna... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 12, 2008 Author Share Posted May 12, 2008 Framsteg! :racesmile: Det var någon klok herre som uttalade sig tidigare på forumet om att han aldrig skulle sätta sina motorkuddar horisontellt, och trots att jag precis hade pillat dit dom nya tjusiga med svarvade brickor så kapade jag ändå isär allt eftersom att jag hitta dessa i en låda, blev bra mycket bättre, hoppas jag. Dessa fångar även upp motorn när man bromsar, är det tänkt. Högersidan precis i den höjd jag skulle ha växellänkaget visade det sig att det satt en tvärbalk, typiskt, men jag skulle ju ändå förlänga hela rasket 120mm, så istället det blev till att svetsa på en kraftig bit aluminium undertill. Funkar kanon! Har även börjat yxa till en kardanaxel, passar bra, men sedan slog det mig att det nog skulle vara bättre om den i axiellriktning ledbara splinesdelen sitter mellan knutarna? Vad tror ni? har en komplett axel till att kapa sönder så det är ingen ko på isen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 (edited) Här är en bättre bild på hur spakstället ser ut [/img] kunde inte låta bli att knyta fast rattstången så att man kan torrköra på riktigt :eclipsee_steering: precis hur kul som helst :P Vävelspaken hamnade helt rätt direkt och för att komma i och ur bilen skall jag nog investera i en snapoff ratt, är ju själv 1930 lång, så det är nog en bra investering :rolleyes: just det, det är inte jag på bilden....det är någon annan.... Edited May 13, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Tror du har rätt i att tänka om angående kardanen. Jag pressade isär korset vid splines-hanen och satte splines-hanen direkt på en medbringare. Se http://forum.locostsweden.se/index.php?s...ost&p=52060 Jag hade inget trekantigt med tre hål på min 940-kardan, utan runda medbringare i båda ändarna. Så det blev lite dumt att gå från fyra hål på volvo-kardanen till tre på omega-lådan, men det problemet har ju inte du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 14, 2008 Author Share Posted May 14, 2008 Hallå ja! det du gjort e ju skitsmart, tänkte inte så långt att man kan dela korsena :banghead: hade själv funderingar på om det är nödvändigt med hardy-skiva, har hört fördelar både med och utan, mitt spakställ sitter nog ivägen så det blir utan till att börja med. åker genast ner till garaget och rättar till det hela! :eclipsee_steering: hur gjorde du för att svetsa ihop stumparna så det inte drog sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Betalade 1500 spänn... http://www.kardanaxelservice.net/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 just det, det är inte jag på bilden....det är någon annan.... :o :blink: :blink: Ett kort ögonblick trodde jag nästan att det var jag själv på bild..... Tur att tatueringen på armen syntes så jag lugnt kunde sätta mej ner på stolen igen, för det har inte jag någon ..... :D :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 håkan enda tanken i mitt huvud var... varför sitter du där... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 jag fick kontrollera flera ggr, var bergsäker på att det var Håkan faktiskt, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 14, 2008 Author Share Posted May 14, 2008 Ja varför sitter du där??? jo det klart, du ville torrköra! fullt förståeligt :racesmile: Sådant ser det ut efter en kortare garage kväll än planerat, precis när jag skulle åka så ringer polarn och säger att det varit inbrott i hans garage :angry: :angry: :angry: som tur var så stal dom inte mer än lite verktyg, men jag fick rycka ut och svetsa om ytterdörren dom lyckats bryta sig igenom, att det skall vara så jävla svårt för vissa att skilja på mitt och ditt, vet inte vad jag tar mig till om jag får reda på vem/vilka som e skyldiga..... :515: :515: :515: hursomhelst, splinesdelen sitter nu mellan knutarna istället, är det någon som har några tips på hur man svetsar ihop det på bästa sätt? kommer absolut att göra detta själv även om det finns billiga firmor för detta, "bara för att jag kan" :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted May 14, 2008 Share Posted May 14, 2008 Fan Håkan, har du tatuerat dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 15, 2008 Share Posted May 15, 2008 :) tja, lite läskigt var detta nästan...... men tatuering, nej inte än..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 16, 2008 Author Share Posted May 16, 2008 Efter inrådan från BeLo så satte jag en fjäder på panhardstagets ramfäste, ska nog hålla för ett par g :thumbsup: Passade på att helsvetsa motorfästena också men dom vet ni ju redan hur dom ser ut ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Oj, vilka fina fogar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted May 17, 2008 Author Share Posted May 17, 2008 det är en arbetsskada jag dragit på mig :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 tja det fins väl bara 2 sätt att svetsa... bra eller inte alls.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Grymt snyggt! Jag borde åka på träningsläger... Stabilt ser det också ut! /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 7, 2008 Author Share Posted June 7, 2008 (edited) Further long up the road...... :turtle: Jo, ehm, såhär är det, hade väl inte helt klart för mig hur allt skulle se ut när jag gjorde plåtarna för undre spindelleden, gjorde som det stod i ritningen men det var ju för ford! :doh: 140:ns led är ju inte en nära att passa då den både är större och skall pressas på plats, så det blev till att svarva ett par nya med krage där splinesen sitter med lite presspassning förståss. sedan kapades dessa till som originalena. [/img] och eftersom det inte är några bultar som håller allt på plats så var det bara att slipa till en snygg radie på utsidan. [/img] sen bockades stötdämparfästena till osså. [/img] Edited June 7, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 7, 2008 Author Share Posted June 7, 2008 Här är en ide om hur jag ska kunna få spindeln rätt i höjd bredd och alla andra ledder samtidigt, sen inbillar jag mig att det bara är att kapa och massera till bärarmarna så dom passar rätt in på ramfästena. vi får väl se om det funkar... :516: [/img] [/img] Kardanen är också ihopsvetsad och jag håller tummarna för att den blev rak, alla skarvar är rätade i svarven så om det inte dragit sig så skall den vara spikrak, fast det klart, jag har då aldrig nånsin sett en svets som inte dragit sig.... :rolleyes: [/img] mobilkameran är moddad med margarin på linsen för ökad dramatisk effekt :P :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 hmm blir det inte fladder på kardanen om du gör så... medbringaren för gummi juint(stavning..) vore det inte bättre med en adapterplatta med 3 hål i i ena sidan och en knutkors medbringare fastbultad på andra sidan??? typ som den du har bakåt... dubbla leder utan stöd är sällan bra eller tänker jag fyrkantigt...nu igen??!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 (edited) blir inte det samma sak då? eller missuppfattar jag vad du begriper? :wacko: eller var skall jag ha stödet?? Ta det från början så att jag hänger med! Edited June 8, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Du tar en till medbringare, likadan som sitter på bakaxeln och monterar på växellådan. Behövs en skiva med 3 hål framåt och 4:a hål bakåt. /Stefan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Kardan på dala7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 Hmmmmmmmmmmmm :icon_blink: Nu tar vi det från början, jag kan väl omöjligt behöva en stödlager då jag bara har två knutar? dala 7:an verkar ju inte ha en iallafall? och sedan så har jag tänkt att ha splinesdelen närmast växellådan då det i teorin blir lägre ofjädrad vikt, kanske inte gör någon skillnad men många bäckar små. Hardyskivan är hivad till skogs och de två tre-armade ändarna sätts hel enkelt ihop med kortare bult dom är ju identiska, plus en svarvad styrning i mitten så det centrerar ordentligt, så varför skulle jag vilja ha en medbringare på växellådan? förstår nog inte riktigt vad som är problemet? :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 8, 2008 Author Share Posted June 8, 2008 Eller kan det vara så att ni trodde att jag skulle behålla hardyskivan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 typ... tänkte mig att man tar bort lite ``skrot´´.. blir säkert bra.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted June 8, 2008 Share Posted June 8, 2008 Jag tänkte bara att det kanske är lättare att få det rakt genom att svarva en skiva och sätta en medbringare på växellådan. Om du inte redan fått det rakt nu då alltså! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 9, 2008 Author Share Posted June 9, 2008 (edited) Aha, det va så ni tänkte, jag var rädd för att jag hade gjort något helt galet, och det kanske jag har gjort också, ;) får väl se hur mycket det flaxar när jag fått provkört nångång........ :w00t2: fick ett tips av cealm om ett stabilare sätt att rigga upp spindeln på, istället för två plåtar(som jag har) tar man en gammal bromsskiva man har liggandes och svetsar fast en stadig fot på. smått genialiskt, och locost :thumbsup: Edited June 9, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 11, 2008 Author Share Posted June 11, 2008 Idag fixade jag och fassan en panhardstagsjusterare, skulle man kunna kalla den. så ser den ut, höger och vänstergängad med låsmuttrar, m20x1,5, gängan i verktygsstål [/img] Var tvungen att öppna upp röret för att få den att passa, givetvis pressades det ihop innan svetsning. [/img] och sedan provmontering, funkar kanon, sedan när all plåt och elände kommer på så tror jag att detta kommer att löna sig :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 21, 2008 Author Share Posted June 21, 2008 Håller som bäst på med framvagnen, undre bärarmar klara för helsvetsning, och övre är på g. hur kul som helst (och svårt) att bygga denna biten! :racesmile: [/img] [/img]' [/img] Det jag funderar på är följande: Skall alla kulledar vara i "nolläge" eller kan man ha dom vinklade när bärarmarna är raka och obelastade? Ex undre spindelled som då rimligtvis skall vinklas BÅDE inåt och bakåt? Hur mycket skall spindelleden luta bakåt? läste någonstans att 8 grader skulle vara lagom men kan jag lita blind på det? och till sist: hur mycket är det rimligt att övre armen lutar neråt mot ramen? om jag har övre ramfästena så högt det går verkar det bli en ganska skarp vinkel, uppskattad till tio grader jämfört med den nedre. vet att man kan läsa sig till allt detta,och att det delvis beror på hur man vill att bilen beter sig, jag vill bara veta vad som funkar bra direkt, och eftersom det finns så många som vet vad dom talar om på detta forum så får man ju riktiga svar direkt :thumbup: plus att man slipper förståsigpåarna och allt bara blir skit :angry: Väntar spänt på svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Hej! Fästet för undre leden som du tillverkade först är faktiskt till Volvo (940), men det är av den typ som SFRO inte gillar (längre). Betydligt bättre som du löst det. Ser kanonsnyggt ut! Angående framvagnsgeometrin så finns några "enkla" parametrar att försöka kompromissa så gott man kan. De värden man vill ha koll på är t.ex. rollcentrum- och spårviddsändring vid in och utfjädring (så liten så möjligt). Att cambervinkel kompenseras vid roll så att hjulet fortfarande står vertikalt är också värt att kolla. Rollcentrum får man ut genom att dra ut en linje i undre och övre A-armarnas förlängning så att dessa skär varandra. Från denna skärningspunkt dras sedan en linje till centrum på hjulets anliggningsyta mot vägbanan. Där denna linje skär bilens centrumlinje ligger rollcentrum (krängningscentrum). Gör om övningen med A-armarna fullt in- resp. ut-fjädrade så ser du rörelsen i rollcenter. En tumregel för lutningen för övre A-armen är att den s.k. virtuella svingarmslängden, dvs längden från A-armens fäste i spindeln till den skärningspunkt vi tog fram ovan, bör vara ca 2 x spårvidden (1,5-3 ggr lär vara acceptabla värden). Ta en titt i "Racing and Sports Car Chassis Design" på sidan 60 så tror jag det klarnar! Du hittar boken som pdf (OBS STOR) på http://belo.mine.nu/Locost/download.htm. Hälsningar, Bengt PS Tog en 10-milatur idag med frun trots mörka moln. Lyckades torrskodda kryssa fram mellan skurarna! Upp till 90 km/h tyckte frun var ok, sedan blev vindtrycket för stort. Vindavvisare får bli nästa projekt... DS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Om du mäter upp din hjulspindel, vet storlek och ET på fälgarna och har en ide om var du vill sätta infästingarna i chassiet så kan du använda mitt program Casim. Programmet räknar ut camberförändringen, spårviddsförändringen och hur rolldenter rör sig vid Bump, Droop och Roll. Du får även värden på scrub radie och lite annat smått och gott. Programmet finns att ladda ned på www.superseven.se. Licensnyckel får du gratis om du mailar mig enligt instruktionerna på sidan. /Peter Boström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 (edited) Tackar för de två svaren, snabbt och bra! Bengt: Har skummat lite i dokumenten på din sida, och även om jag inte förstår allt på långa vägar, så känns det lite klarare nu, kul att du har en så förstående fruga förresten ;) Peter: vet inte om jag behöver flytta upp ramfästena för att minska vinkel på övre armen, så jag kan nog inte använda ditt program , inte än iallafall, men skall givetvis testa , verkar ruggigt hjälpfullt. okej, då har jag i stort sett svaret på sista frågan, hur är det med kulledernas nolläge då? är det godkänt så länge dom inte "bottnar" vid fullt styr eller fjädringsutslag? och vad kan rekommenderad lutning bakåt på spindel vara? kom igen nu, någon här på forumet mer än jag kör väl 140 - spindel? B) Edited June 22, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 Jag har 140 spindlar med 8 grader caster på min sjua Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted June 22, 2008 Share Posted June 22, 2008 (edited) Jag har också 140 spindlar på CealmSeven. När båda sidor var klara blev Castervinkeln 10,5 grader. På bilden är det fortfarande lite differens mellan sidorna, jag hade ingen skärmbild från slutresultatet. Edited June 22, 2008 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 22, 2008 Author Share Posted June 22, 2008 gött mos! 8 grader får det bli, och hur är det med kullederna då? borde väl rimligtvis inte ha någon betydelse så länge dom inte bottnar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted June 28, 2008 Author Share Posted June 28, 2008 (edited) Fick övre spindellederna från Kontima i fredags och efter lite trixande med rörbocken och någon öl i blodet så slutade det såhär: [/img] tänkte att det blir kraftigara att ha en fin kurva än att ha raka rör som inte går att svetsa hela vägen runt på, funderar på en plåt mellan spindel-hylsan och rörena , behövs det tror ni? (och ja , det bakre röret ÄR 90grader rakt ut från ramen , det är bara kameran som skevar till det) :eclipsee_steering: Edited June 29, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 7, 2008 Author Share Posted July 7, 2008 Då är härmed framvagnen bortsett från styrning helt avklarad och svetsad, åerstår att se om allt fungerar som man hoppats :icon_oops: Verkar iallafall som att det är gott om fjädrinsväg innan lederna bottnar, och övre ledens justering funkar kanon, återstår att fräsa ett nyckelgrepp i denna osså.... [/img] Skulle blitt fler bilder men mobilkameran knasade mer än vanligt :unsure: :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DRC Posted July 13, 2008 Share Posted July 13, 2008 Tjena Björn! Bygget blir bara vackrare och vackrare... Jag tänkte att din gamle afrikanska chef gärna skulle vilja komma på studiebesök mellan tors-sön nu till veckan (v.29). Det hoppas jag kan funka då jag åker till klädesholmen och bor då. Så jag förväntar mig att den är startklar då så man får ta sig en tur :) Ha de // Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 14, 2008 Author Share Posted July 14, 2008 Vacker? :lol: kanske rå, eller frän, men jag skulle nog aldrig kalla en seven för vacker, jaja smaken är ju som baken.... Och givetvis är du välkommen på besök, provtur innefattar en träpall på golvet som säte + sportratt kopplad till ingenting, men så kostar det inget heller, hoppas du nöjer dig med det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 31, 2008 Author Share Posted July 31, 2008 (edited) Det som hänt sedan sist är att jag varit på roadster bil och handlat stötdämpare, styrväxel, ratt, snap-off, noskon, bälten, speglar, huvlås, osv yadda yadda yadda........ Styrväxeln är ditnäst där jag TROR att det inte bli någon bumbsteer, får väl prova att hoppa på ramen så fort jag fått p-ändarna, hur kollar besiktningsmännen detta? bara provkörning eller? Sedan är även stötdämpartornen bak hopanästa, men det jag är lite fundersam över är om man får lov att ha bultarna till dämparna åt varsitt håll? dvs en pekandes framåt och en åt sidan? blir svårt att ha det på annat vis men om det är klart olämpligt så får jag väl lösa detta på något smart sätt.... Tänkte givetvis fota allt detta men kameran lyser starkt med sin frånvaro :( väntar spänt på svar! :checkeredflag: :checkeredflag: :checkeredflag: :checkeredflag: Edited July 31, 2008 by Kilkenny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted August 2, 2008 Author Share Posted August 2, 2008 Eftersom att digitalkameran har tagit semester så fick det bli att plåta med mobilen...suck Iallafall, här är en bild på spindel-stödet jag anvämde för att måtta in bärarmarna fram, funkar kanon! [/img] Och sedan så anser jag att elektronik är bland det tråkigaste man kan pilla med, speciellt när det krånglar, så jag köpte ett komplett nytillverkat elsystem, egentligen ämnat för hotrods/jänkrare då blinkers och bromsljus ligger på samma krets så jag fick köpa till en "särkopplingshärva" så löser sig det nog ochså. mycket kablar blir det :wacko: Mer spännande blir väl och se ifall man lyckas få motorns härva att lira, kan krångla något djievulsk om den känner för det. [/img] och här har vi framvagnen med styrningen ditnäst [/img] Sen var det ju det här med om man fick ha bultarna på dämparen bak åt varsitt håll, kolla på pilarna så förstår ni vad jag menar. [/img] [/img] Nån som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 jag skulle rekommendera att vända den nedre eller ha länklager (uniball där) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.