Jump to content

Åter fjädrande drag strömbrytare --- Finns det ?


LUPUS

Recommended Posts

Jag är i  behov av en återfjädrande dragströmbrytare,  den ska med andra ord fjädra in automatisk efter man använt den.  Som en tutknapp knapp men tvärtom 

 

Googlat en del men hittar inga.   Finns det ens ?   

 

Jag PUSH-PULL SWITCH LONG ON/OFF - ST7203 - IKH

Link to comment
Share on other sites

Går det att använda nån typ av fjädrande bromsljuskontakt som sitter bakom panelen och är kopplad till en vanlig knopp?

Edit, så går det när man börjar skriva ett svar och sen ringer grannen på dörren och så går det en timme innan man är tillbaka. 

Edited by Mats Karlsson
Link to comment
Share on other sites

On 2023-10-27 at 15:09, LUPUS sade:

Jag är i  behov av en återfjädrande dragströmbrytare,  den ska med andra ord fjädra in automatisk efter man använt den.  Som en tutknapp knapp men tvärtom 

 

Googlat en del men hittar inga.   Finns det ens ?   

 

Jag PUSH-PULL SWITCH LONG ON/OFF - ST7203 - IKH

Du kan ju borra hål i mitten i botten på en sån kontakt du har på bilden  och göra en M3 gänga i brytardelen, sätt en skruv och en fjäder, men akta så det inte blir en kortslutning mot minus 😁

 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Christer J sade:

Du kan ju borra hål i mitten i botten på en sån kontakt du har på bilden  och göra en M3 gänga i brytardelen, sätt en skruv och en fjäder, men akta så det inte blir en kortslutning mot minus 😁

 

Just här kändes det som man skulle vilja hitta färdigt 😝 , plan B är att man får  själv vara återfjädrande delen. 

Link to comment
Share on other sites

On 2023-10-27 at 15:09, LUPUS sade:

Jag är i  behov av en återfjädrande dragströmbrytare,  den ska med andra ord fjädra in automatisk efter man använt den.  Som en tutknapp knapp men tvärtom 

 

Vad är anledningen för den funktionen?

Link to comment
Share on other sites

Skall ha Växel väljar funktion där orginal är touch knappar .

Men det skall in i gammal bil = gammalt utseende så drag switchar är standard . 
just nu är test setupen att man får dra och trycka in igen.  Fjädrande hade varit praktiskt . 

Kommer 6 stycken kablar som skall slutas 
 

2EC0FBF9-4C95-49A4-B8E8-7D4F09F042CC.thumb.jpeg.ba9f9fe1a8727e5aa7937d035fc707e5.jpeg

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om den funkar på rätt sätt men "old school" i alla fall;

 

https://brillman.com/product/momentary-pull-switch/

 

https://www.partdeal.com/cole-hersee-momentary-pull-switch-10a-12v-normally-off-bulk-pkg-m-486.html

 

Om det är en John Deere-del så kanske den finns närmare också. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, therealpinto sade:

Jag vet inte om den funkar på rätt sätt men "old school" i alla fall;

 

https://brillman.com/product/momentary-pull-switch/

 

https://www.partdeal.com/cole-hersee-momentary-pull-switch-10a-12v-normally-off-bulk-pkg-m-486.html

 

Om det är en John Deere-del så kanske den finns närmare också. 

 

Precis vad jag sökte efter , JD levererar 🙂     frågan bara om man kan hitta 3 sådana utan att bli bankrutt ,  beställa från USA var inte försvarbart 1785kr  🤑.  Får kolla med närmaste traktor ställe om det finns på lager 

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Mats Karlsson sade:

det ser ju bättre ut i pris men är om jag fattar push fjädrande ?    kanske i och för sig skulle funka oxå ,   då kommer tre alltid stå ut istället 

Link to comment
Share on other sites

Det är faktiskt de snygga klisterlappar som är plan 1 i placering 

Göm det fullt synligt är det bästa , har en sambo som lätt ritar knapparnas text senare med samma font som orginal 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...