Niclas Börjeson Posted August 25 Author Posted August 25 23 timmar sedan, swedishGT40 sade: Mycket stiligt och inspirerande 😊 Jag har två frågor som du säkerligen har planerat men jag är nyfiken för att själv veta. 1. Du ser ut att ha slipat panelerna, ska dom lackas eller rollas med bed liner eller nått? 2. Fästena till krängningshämmarrören, nyper dom inte fast röret? Ska det vara någon slityta eller hur går tankarna? Tack! 🙂 1. Ja, det stämmer att flera av panelerna är slipade. Jag brukar pulverlacka paneler, så är även tanken med dessa. 2. Det är Sellholms lagerbockar, men det är samma som till vanliga hydraulikrör. https://www.sellholmshop.se/produkt/lagerbock-o-25/ Visst drar man dom stenhårt så nyper dom, men brukar dra lagom och sedan loctite.🙂 Det är någon slityta innanför och det går inte lacka själva rören, då blir det för tjockt. Förra bilen pulverlackade jag och sedan svarvade av anläggningsytan. Själva knivarna sitter med Sellholms excenterlås. 1 Quote
Niclas Börjeson Posted August 26 Author Posted August 26 Styrväxeln har fått sin sista vila, hoppas inte behöva flytta på den, så kunde jag göra klart torpedväggen. Det är Arto copycat över hela den kan man säga. Har därefter satt kurs emot bromsarna och dess dragningar, fick börja med vinkelharry för uttag i tunneln 😬 Sedan dragningar av dessa dyrgriparna. Sedan rak-rör-fattigmans-versionen.. 5 Quote
Mats Karlsson Posted August 27 Posted August 27 Missa inte att SFRO vill ha nåt som gör så att bromsledningen inte kan rotera mot oket när man svänger vid användande av banjokoppling. 1 Quote
Niclas Börjeson Posted August 27 Author Posted August 27 (edited) 2 timmar sedan, Mats Karlsson sade: Missa inte att SFRO vill ha nåt som gör så att bromsledningen inte kan rotera mot oket när man svänger vid användande av banjokoppling. Tack Mats, det hade jag helt missat. Får klura ut någon lösning, undrar om man kan sätta någon gummiklammer av något slag. Gäller bara på framoket? Edited August 27 by Niclas Börjeson 1 Quote
Mats Karlsson Posted August 27 Posted August 27 Jag löste det så här på min bil. Jag hade bara banjokoppling fram så jag vet inte om det gäller bak med. 2 Quote
Niclas Börjeson Posted August 27 Author Posted August 27 1 timme sedan, Mats Karlsson sade: Jag löste det så här på min bil. Jag hade bara banjokoppling fram så jag vet inte om det gäller bak med. Det där var en snygg lösning! Hade tänkt låsa med klammer eller tie-strap, men detta var bättre! Quote
therealpinto Posted August 27 Posted August 27 Skyddet mot rotation krävs bara när rörelserna riskerar att vrida loss slangen. Bak beror det alltså på vinkel och placering men fjädringsrörelserna är sällan sådana att slangen vrids på samma sätt som fram. 2 Quote
Niclas Börjeson Posted August 27 Author Posted August 27 58 minuter sedan, therealpinto sade: Skyddet mot rotation krävs bara när rörelserna riskerar att vrida loss slangen. Bak beror det alltså på vinkel och placering men fjädringsrörelserna är sällan sådana att slangen vrids på samma sätt som fram. Tack för svar Gustav! Då kommer det nog räcka i fram, satte en rostfriplåtbit och klammer som loser den. Kollade i bak nu, där sitter fästet i chassit och oket helt i linje med varandra. Med andra ord så är det ingen rotation som kan uppstå 🙂 1 Quote
Niclas Börjeson Posted August 28 Author Posted August 28 Även små steg får man ta med, eller vad var det Iwdal nämnde i sin tråd 😄 Valde att fälla in tutan, det kommer man kanske få sota för ljudmässigt när man använder den kanske. (Provade den i detta läget, fungerade fint) Men det var snyggast så 😊 2 Quote
Arto Posted September 2 Posted September 2 12 minuter sedan, fege sade: Stort GRATTIS igen! 🏁 Samma här 1 Quote
Niclas Börjeson Posted Monday at 07:50 PM Author Posted Monday at 07:50 PM 2 månader mellan uppdateringarna, finns kanske lite förbättrings potential där! 😄 Har dock varit mer aktiv i Garaget! Det har tillverkats drivaxlar, blev i materialet (med något lustiga namnet) Orvar Supreme. Sedan efter lite funderande och skavande och Artos visdomsord, inget passar på en GT40. Så skrotade jag motorfästena och byggde nya. Mitt i Argonångorna fick jag även TIGat ihop tunnel, kommer det färg sen på chassit så behöver jag nog knappt skruva fast pedalstället 😄 #trångtärbra 3 Quote
Niclas Börjeson Posted 10 hours ago Author Posted 10 hours ago (edited) Attans otur, att det inte finns en serpentin för en Ford 302 -1990 med AC och GEN på samma sida och med visst mått för klarering till allt i en GT40 ram... Blev att, efter närmare 13 788 st utskrifter, skapa en egen. Ungefär "Mother of all inventions" för att få ordning på håldelningen. (Stort tack Micke för hjälp på vägen!) Testbit i Plyfa: Sedan blev vattenkanalerna klara ifram: Edited 8 hours ago by Niclas Börjeson 2 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.